5 redenen waarom een MINI Countryman beter is dan een Brabus B63S 6×6

Branded content, 34 Reacties

De handzame MINI Countryman en Brabus' enorme 6x6 G-Klasse zijn beide SUV's, maar daar houdt de vergelijking op. Toch durven wij te stellen dat je vaak meer aan de rappe MINI dan de ostentatieve Benz hebt.

MINI Countryman vs Brabus B63S

Ja, natuurlijk: de brandstof-, verzekerings-, en onderhoudskosten zijn bij de 6×6 allemaal hoger, maar dit zijn schoten voor open doel. Hier volgen 5 zaken die tonen waarom je in het dagelijks leven beter voor de 1.240 kg lichte MINI kunt kiezen, dan voor de G63 van 3.500 kg.

1. Je kunt er ook in de stad wat mee

Het drukke stadsverkeer staat vaak vast, en je komt regelmatig auto’s tegen die even met de alarmlichten aan op de rijbaan geparkeerd staan. Een auto waarmee je met gemak door het verkeer kunt slalommen is hierbij absoluut in het voordeel. Bovendien kan het in oudere steden behoorlijk krap zijn. Een grote 6×6 door smalle bochtjes en rakelings langs bebouwing sturen maakt je het leven flink zuur.

2. Er passen meer knappe vrouwen in

Wanneer je als succesvolle vrijgezel een aantal aantrekkelijke dames ergens mee naartoe wilt nemen, laat je met gemak 3 tot 4 dames in je Countryman stappen, met een instap die ideaal is voor jurk- of rokdragers. Bij de Brabus moeten ze in de laadbak of op het kleine achterbankje. Dat wil je je verse verovering niet aandoen.

3. De MINI kan in een parkeergarage en past onder lage stadsviaducten

Als je je 6×6 van 2,30 meter hoog ergens in een garage kwijt wilt, dan wensen we je veel succes. Ook lage viaducten kunnen een gesel zijn voor een dergelijke kolos. Met een Countryman ga je fluitend aan deze problemen voorbij.

4. De Countryman is diervriendelijker

Om het interieur van de Brabus te maken is een enorme hoeveelheid leer nodig. Iedereen die begaan is met dieren zal de wenkbrauwen fronsen bij een dergelijke opulentie. Daarnaast is een compleet leren interieur in de zomer ook nog eens verre van ideaal.

5. Het is de ideale SUV voor smalle bergweggetjes

Even lekker door een bergpas sturen? Natuurlijk neem je dan de Countryman. Ondanks al zijn pk’s is de G63 op kronkelige bergpassen absoluut in het nadeel. Geen fijne gedachte om de lichtvoetige Countryman uit beeld te zien verdwijnen met je V8-aangedreven zeswieler die het twintigvoudige kost.

Overtuigd dat een SUV van MINI eigenlijk de veel wijzere keus is? Kijk dan eens naar de mogelijkheden op MINI.nl!



34 reacties

Ik zie toch meer voordelen met de benz.
Ik schaar persoonlijk de Countryman niet onder SUV’s de Brabus daarentegen owned alle andere SUV’s.
@str8six: beide geen SUV’s.. Hatchback en terrijnwagen/offroader
@mbkevin: terrijnwagens bestaan niet.
@mbkevin: terreinwagens
@mbkevin: @audir8v10:
Terrijnwagens daar heb ik ook nog nooit van gehoord inderdaad.
Misschien bedoelde hij een terreinwagen?
On topic: je kan me duizenden argumenten geven, maar nòòit zou ik een Mini boven een 6×6 AMG verkiezen en al helemaal de Brabus 6×6 ö
Nu zal de G63 niet de ruimste van binnen zijn, maar elke keer als ik in de Countryman stap verbaas ik me weer over hoe groot die auto van buiten is en hoe weinig ruimte er binnen is overgebleven. Dit geldt overigens ook voor de andere crossovers als de capture en de 3008

Over het rijden, bochtenwerk doet ie prima maar een berg kom je er amper mee op. Het blok is voldoende voor de mini cooper en clubman, maar de countryman krijg je echt niet vooruit…
In de catagorie nutteloze artikelen scoort deze goed hoor.

Om in de gezette toon door te gaan.

1. Als je een gebouw raakt met je 6×6 dan raakt het gebouw beschadigd, maar jij komt er prima langs.

2. De 6×6 is een crewcab layout. Er passen dus 4 mensen in. Bovendien wil je met menig verovering toch het liefst de hoogte in, dus zet meteen nummer 5 maar op je schoot.

3. Argument invalid. Een 6×6 rijdt er gewoon overheen.

4. Fuck die bitches, als je een 6×6 rijdt dan betaal je je passagiers waarschijnlijk om je gezelschap te houden. Beesten flikker je maar in de achterbak.

5. Zie punt 3.
Jij krijgt van mij een +1!@lemster:
@lemster: 3 is sowieso onnozel..
Waarom zou je ook maar de moeite doen om je G63 ergens deftig te parkeren…
Zet je gewoon ergens neer, wil ze het ding wel zien wegtakelen :-)
1 met de g63 6×6 rijd je over auto’s heen en de enigste plek in een stad waar je 6×6 zult zien is in een pc hoofdstraat variant.
2 In je g63 6×6 hou je een geile bitchessss feest in je laadbak en kabine
3 wie parkeert er nou een g63 6×6 in een parkeer garage die moet gezien worden
4 aangezien er wel meer countryman’s zijn met leer zal de countryman wel veel dieronvriendelijker zijn
5 Het is de ideale auto voor file’s je rijd er gewoon de berm mee in of de ideale SUV om dakar mee in te rijden
Een 6×6 Brabus is gewoon baas. De countryman is meer een auto voor moeders die de kinderen van school halen.
En als je nu fatsoenlijk nadenkt, koop je je een VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Citroën C4, Seat Leon, Renault Mégane, Honda Civic, Toyota Auris voor het geld van de Mini, heb je meer ruimte, luxer (tenzij je 20k aan opties wilt uitgeven), mooier en je houdt nog een 10000 over waarmee je een Renault Twingo, Peugeot 108, Citroën C1, Toyota Aygo, of zelfs een 208, Polo, Corsa, Yaris, Mito, Punto, Fiesta, Ibiza, C3 enzovoort enzovoort.

Hang anders eena een touwtje aan de trekhaak van de Benz en die van de Mini (als dat al geen optie is), dan vergaat je hrt lachen van de Mini (die helemaal niet Mini is) wel
Kennelijk hebben jullie het echt zwaar door al die AdBlock gebruikers.
Of dit de beste aanpak is, de tijd zal het leren. Het is weer eens een andere insteek dan we gewend waren. Chapeau voor de poging!
Regel 1 de g 6×6 is baas en de brabus g 6×6 is de baas der bazen
Regel 2 de maxi mini is gay, stom idioot of.hoe je het ook wil noemen en er is geen discussie hier over mogelijk ook niet met die nutteloze stampunten die hierboven staan.
1, 3 en 5 zijn de zelfde bullshit, het komt er op neer dat er staat. “Als de 6×6 niet past dan past de Mini misschien wel want die is kleiner”. Je gaat er dus van uit dat alles toevallig te klein is voor de 6×6 maar niet voor de Coutnryman.

+ punt 5, ik denk dat een TwinTurbo V8, met 6 wiel aandrijving, die 3x zo hoog is, een echt off-road onderstel heeft en 5 differentiëlen toch iets verder komt dan deze voorwielaangedreven “SUV”.

2. Mini Countryman heeft minder zitplekken als je dat bekerhouder-console-ding besteld.

4. De meeste G63 6X6 kopers denken daar niet echt aan. En Brabus wilt voor jou ook wel stoelen maken van pauper stof hoor als je dat echt wilt en bestaat.

Maar ja, Autoblog moet ook geld binnen harken.
@reistje: bestaat=betaalt.
wat een sluikreclame voor Mini, je rijdt met de 6×6 er gewoonweg over
@iedereen die zegt dat het een reclame is voor Mini…

No shit sherlock!

Voor je het artikel opent staat er nog advertorial.
@kilum: dat is via de app niet te zien.
@kilum: En als je Adblock draait, zie je ook geen ‘Advertorial’ staan …Goed bezig AB: je website expres ‘cripplen’ om een gebruiker ertoe te ‘dwingen’ geen AdBlock te gebruiken –> kansloos kat & muisspel waarmee je alleen maar gebruikers wegjaagt. Dat is niet zozeer mijn opinie, maar een statistisch bewezen feit, vraag maar na bij UX experts …
@dawwg: In de titel op de overzichtspagina zie ik nu wel heel klein ‘Advertorial’ staan, maar op de pagina zelf niet. Vond het al zo’n raar bericht voor Sir Smokelot, maar dat verklaart natuurlijk alles :)
Ja hoor en de Citroën C1 coupé is zeker beter dan de S65 coupé?
Die Mini is het niet eens waard om in de koffer van de G63 te plaatsen laat staan ermee te vergelijken..
Volgens mij heeft de G63 AMG 6×6 achterin gewoon 2 aparte luxe zetels. Lijkt me toch een wat ruimere cabine dan dat van de Mini.
zijn we hier nu serieus aan het reageren op een (onzinnige) advertentie ?
via Android app
Nee gewoon niet. Omdat 6 wielen.
Volgensmij heeft onze Smoke wat aandelen in Mini ? ;)

Dat weerhoud mij niet ervan, mocht ik hem kunnen betalen dan kocht ik die heerlijk grote asobak! :)
De grootstw reden dat de mini beter is mini is van bmw. En mercedes tsja dat is gewoon niets
Met een 6×6 rij je gewoon door de gracht heen. Nooit meer last van smalle straatjes.
Toch maar die G, alleen maar omdat die Mini zo godsafschuwelijk lelijk is..
Wat een rare vergelijking. Beetje te weinig inspiratie of iets verkeerds gerookt?
Nou zullen er een aardige hap AB bezoekers zijn die in meer verschillende auto’s hebben gereden dan ik, maar over de jaren heb ik toch ook het eea uit kunnen proberen. Zo ook de Clubman JCW; deze versie. Nadat mn vriendins 116i z’n laatste adem aan het uitblazen was bij de dealer, kregen ze dit ding mee. Nu heb ik toevallig een paar bergweggetjes bij me in de buurt (zeg maar gerust colletjes met >500m stijging) en daar heb ik dit ding op uitgelaten. Wat een onding! Afgezien van het feit dat de stoelen slecht zijn en alles gewoon echt goedkoop (doch gestyled) aanvoelt. Die 211 pk is bij lange na niet voeldoende om dit ding met enig ‘race’ gevoel een berg op de jassen. Boven aan de berg stonk alles (had de 4×4 met automaat). Sturen is vrij direct, maar het deed me nog het meest denken aan een huur-Punto die ik ooit in zuid-Italie had. Grappigste is nog het ‘neppe’ tussengas (of: naknetteren in de uitlaat) als je het gas even loslaat: dat vat de auto perfect samen: BMW heeft zn best gedaan om dit ding een hoop te laten lijken, maar het is niet gelukt. Te groot van buiten, te in-efficient (klein) van binnen. …en dat voor die prijs!
Maar goed, 116 was dus dood; wilde ze een 123i cabrio hebben. Heb uiteindelijk een E93 330i voor haar geregeld; 2e hands natuurlijk. Ook dezelfde berg mee opgereden; wat een verschil: je merkt het aan alles. En de kofferbak is bijna net zo groot! Met t dak erin.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).