• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

555 pk sterke V10 in een BMW 118d, het kan

Auteur: robbie, gepost 31 maart 2014 om 22:14 – 35 Reacties

Afbeelding 555 pk sterke V10 in een BMW 118d, het kanAfbeelding 555 pk sterke V10 in een BMW 118d, het kanAfbeelding 555 pk sterke V10 in een BMW 118d, het kanAfbeelding 555 pk sterke V10 in een BMW 118d, het kanAfbeelding 555 pk sterke V10 in een BMW 118d, het kanAfbeelding 555 pk sterke V10 in een BMW 118d, het kanAfbeelding 555 pk sterke V10 in een BMW 118d, het kanAfbeelding 555 pk sterke V10 in een BMW 118d, het kan

BMW 1M Coupe CSL V10 TJ Fahrzeugdesign
Deze bruut uitziende BMW 1 Serie Coupé begon zijn leven ooit als een onopvallende 118d Coupé, maar inmiddels trappelen er iets meer paardjes onder de motorkap. Ook stroomt er geen diesel meer door de leidingen, maar benzine.

Het Duitse TJ-Fahrzeugdesign is verantwoordelijk voor het ombouwen van deze 118d Coupé tot een 1M Coupé CSL V10, zoals ze het zelf noemen.

Onder de motorkap ligt de V10 die we kennen uit de vorige generatie M5/M6, maar die levert nu 555 pk in plaats van 507 pk. Met dat extra vermogen kan je in 3,9 a 4,0 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u sprinten en na 12 seconden zit je op 200 km/u. De sprint van 0 naar 300 km/u zou ongeveer 36 seconden duren.

Om gewicht te besparen is er veel gebruik gemaakt van carbonfiber en dat houdt het gewicht op 1.575 kilo. Interesse in deze ombouw? Dan moet je naast een donorauto ook nog even €85.000 meenemen. (via: bimmertoday.de)

Ook interessant!

  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
  • 600 pk BMW iX M60 komt al heel snel
    600 pk BMW iX M60 komt al heel snel

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, Coupe, grijs, motor, tuning, V10

Vorig bericht: « Giftige TVR T350C gespot
Volgend bericht: Video: Rolls-Royce Ghost verdwijnt in een rookwolk »

Lees Interacties

Reacties

  1. twist zegt

    31 maart 2014 om 22:17

    Ook nog even langs die andere tuner brengen voor het 2-serie neusje en het feest is compleet! Beetje overkill die v10 maar wel awesome!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      31 maart 2014 om 22:34

      @twist: Ik denk dat ze deze V10 ook wel gewoon in de 2-serie willen lepelen voor je.

      OT: Hele mooie 1-serie. Ziet er echt dik uit. De V10 is natuurlijk gruwelijk met een heerlijk geluid, maar het onderstuur zal misschien ook wel aanwezig zijn. Ik zou misschien eerder het blok uit de M3/4 erin lepelen. Dan heb je een bommetje dat ook nog een bocht om wil.

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    31 maart 2014 om 22:20

    +180kg t.o.v. de stock 118d Coupe. Valt me nog mee eerlijk gezegd. Maar de 50:50 gewichtsverdeling is denk ik wel verdwenen. Zou je dit vermogen ook uit een 35i kunnen trekken? Zonder dat hele ding om te bouwen? Heb je niet die V10 sound natuurlijk.

    Login om te reageren
    • karsvdtuin zegt

      31 maart 2014 om 23:40

      @E34M5Touring: alles kan… En ik denk dat je het in een 35i wel volhoudt qua zuigers maar de slijtage zal ongetwijfeld extreem hoog zijn

      Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      1 april 2014 om 08:47

      @E34M5Touring: @karsvdtuin: Ja hoor, dat kanwel.
      Andere turbo’s (RB’s Vargas stage3 of tegenwoordig een ombouw naar een enkele grote (met veel turbolag, dat wel)), andere downpipes, intercooler, open air luchtfilter, en nog een hoop klein spul voor benzinetoevoer, koppeling etc.
      + een custom tune bovenopp je COBB of JB4 tune, anders blijft het niet heel.
      Moet wel een handgeschakelde variant zijn want de automaat van een 135i geeft het boven de 450pk een beetje op.
      Veel minder kosten, een beter startplatform, maar wel een 6 in lijn ipv een V10.
      De V10 kan dit vermogen langer volhouden met minder storingen.
      Probleem bij een E82 is gewoon om dit vermogen op de weg te krijgen.
      Zelfs met 1M spatborden kun je niet echt heel breed gaan met je achterbanden.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        1 april 2014 om 10:12

        @n54coupe: Ja ok, het kan maar dan moet je wel het hele blok overnieuw opbouwen. Misschien is zo’n V10 (of E92 V8) helemaal zo gek nog niet dan. Scheelt een hoop ‘na-tuning’. Had denk ik zelf eerder de V8 uit de vorige M3 gepakt. Puur omdat het een iets compacter blok is (denk ik) en misschien wat beter controleerbaar. 555pk op die achterbanden is inderdaad vrij fors.

        Login om te reageren
        • n54coupe zegt

          1 april 2014 om 10:21

          @E34M5Touring: Inderdaad, een S63, compressor erop en DCT versnellingsbak maakt makkelijk 550pk op de achterwielen. En is gunstiger in het gewicht. Bijna het moeilijkste is om de motor ervan te overtuigen dat hij in een E82 chassis is, tenzij je de gehele electronica uit een donor-M3 omhangt…

          Login om te reageren
          • n54coupe zegt

            1 april 2014 om 10:27

            @n54coupe: Correctie, S65…

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            1 april 2014 om 10:45

            @n54coupe: Ja dat zou ook nog kunnen, of natuurlijk gewoon stock. 420pk is denk ik prima te doen in een 1 serie en ik denk dat het in de 0-100-120 er niet veel langzamer van wordt. Puur omdat je het goed kwijt kan. T’is wel een enorme klus, maar dan heb je wel echt wat speciaals.

            Login om te reageren
            • n54coupe zegt

              1 april 2014 om 11:16

              @E34M5Touring: Tot 450pk kun je prima volstaan met een 135i N54, in combinatie met RB stage2 of Vargas stage2 turbo’s, DP’s en Intercooler.
              Betrouwbaar, veel meer koppel dan de S65 en veel goedkoper.

              Login om te reageren
  3. remy013 zegt

    31 maart 2014 om 22:24

    Opzich wel gaaf, een v10 waar mensen het niet in verwachten.

    Login om te reageren
  4. franktank zegt

    31 maart 2014 om 22:24

    Hoe gaat dat met de Nederlandse wetgeving ? Import/ombouw ?

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      31 maart 2014 om 22:33

      @franktank: Toegestaan bij een vermogens toename van 40%. Daarboven moet hij getest worden door de RDW op eigen risico. In principe doet de RDW niet moeilijk. Zolang het er maar degelijk uitziet, vast zit en er geen sprake is van gestolen spul.

      Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      31 maart 2014 om 22:35

      @franktank: Om laten keuren als alles goed bevestigd is, is er denk ik geen probleem.

      Login om te reageren
  5. meneer zegt

    31 maart 2014 om 22:25

    koop dan die M5 zou ik zeggen?

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      31 maart 2014 om 22:32

      @meneer: Waarom de M5? Dit is een auto, gewoon omdat het kan.

      Login om te reageren
  6. brandon1997 zegt

    31 maart 2014 om 22:32

    Geniaal dat er een v10 inzit

    Login om te reageren
  7. guusboum zegt

    31 maart 2014 om 22:33

    €85.000 exclusief donorauto, wat is de donorauto? Want ik hen gehoord dat het naast de motor van de M5 ook nog de remmen van de X6M in gaan? Of alleen de 118d? Desalniettemin, en onpraktisch, klein en veel te zwaar ding met veel te veel wielspin en niet eens zo gek snel… Ook is hij niet anoniem meer… Positief; veel goede BMW dingen in 1.

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      31 maart 2014 om 22:36

      @guusboum: wat op de foto te zien is zijn duidelijk geen standaard 118d remmen dus die uit een X6 zou best kloppen..

      Login om te reageren
  8. e1000bmw zegt

    31 maart 2014 om 22:37

    Dan toch liever de Hartge H1 met de E39 M5 motor… Of de Hartge H50 waar deze V10 ook in ligt.

    Login om te reageren
  9. nvhuijkelom zegt

    31 maart 2014 om 22:37

    Sjezus, dat ding zal wel lekker spinnen

    Login om te reageren
  10. ivomx5 zegt

    31 maart 2014 om 22:39

    Haha wat een gave auto!
    Doet me denken aan Hartge tuning van weleer

    Login om te reageren
  11. utr1984 zegt

    31 maart 2014 om 22:49

    Voor minder geld fok je toch gewoon een 1M op. Heb je nog een handbak ook en al standaard gebouwd als M

    Login om te reageren
  12. gerjan zegt

    31 maart 2014 om 22:50

    En toen stond er een 2 liter 4 pitter a klasse brabus naast je. Met 400 pk en met 4.2 sec op de 100. Word bij gehouden door een 4 pitter

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      31 maart 2014 om 22:57

      @gerjan: v10 word veel minder belast dan dat 4pittertje. K wil beide blokken na 100 000km wel eens vergelijken. 200pk per liter gaat gegarandeerd nooit lang mee.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        31 maart 2014 om 23:24

        @nasty: nou de V10 kon het hier wel een moeilijk krijgen. Niet alleen is het motor voor kleine aantallen (die zijn meestal niet zo duurzaam) maar hier in de 1 serie kon de V10 wel eens schade oplopen door het gebrek aan lucht, koeling en bewegingsruimte. Ik zet mijn geld op de serie Mercedes. Als een V10 in de 1 serie een goed idee was had BMW het zelf wel gedaan. Verder vermoed ik dat door het gewicht in de neus deze wagen misschien wel meer onderstuurd dan een Golf 4.

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        31 maart 2014 om 23:57

        @nasty: Eerlijk gezegd zet ik mijn geld in op die Mercedes, en vooral omdat het Brabus is…
        Die 5 liter V10 ( aka de olieboot ), is ook niet bepaald erg betrouwbaar gebleken he….( en dan zwijgen we nog maar over die versnellingsbak )

        Login om te reageren
  13. rrk147 zegt

    31 maart 2014 om 23:18

    De v10 staat ook niet bekend om zijn betrouwbaarheid hoor, denk niet dat zo’n hoogtoerige motor problemloos tonnen meegaat.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      1 april 2014 om 08:22

      @rrk147: Nee klopt, voor hoogtoerig en betrouwbaar moeten we nog altijd bij Honda aankloppen :)

      Login om te reageren
  14. rotjeknor zegt

    1 april 2014 om 01:42

    Maar wanneer komt de 1-Serie met die V12 uit de 760Li? Dat zou nog eens wat zijn, als een of andere tuner dat voor elkaar krijgt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 april 2014 om 10:04

      @rotjeknor: Moet zeker kunnen. VW kreeg hun W12 ook in de Golf.

      Login om te reageren
      • n54coupe zegt

        1 april 2014 om 11:40

        @berlinetta: Een V12 is veels te lang. Een W12 is een stuk korter.

        Login om te reageren
        • dodge-hemi zegt

          1 april 2014 om 14:43

          @n54coupe: bij vw zit hij dan ook achter de voor stoelen hè.. en opzich met als basis een m135 xdrive zou dat best kunnen en dan heb je helemaal een dikke sleeper want dat m pakket kan ook op een 25d of erger nog een 14i

          Login om te reageren
  15. roppp zegt

    1 april 2014 om 05:29

    1 5 0 0 kg voor zo’n lelijke dwerg???? Te idioot voor woorden.

    Login om te reageren
  16. schuifmuis zegt

    1 april 2014 om 12:33

    Als ik naar de datum kijk hou ik het erop dat dit een leuke grap is…………..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North