6 dingen die je moet weten over de Vision Maybach 6

Auteur: , 29 Reacties

Mercedes-Maybach heeft een hoop petrolheads aan het kwijlen gebracht. Het uiterlijk is absoluut opvallend, maar wat valt verder te vertellen over de Vision 6?

1. Hij is geen 6 meter lang

De Vision 6 meet (l x b x h) 5,7 x 2,1 x 1,328 meter. Toegegeven: 5,7 meter is nog steeds behoorlijk lang voor een auto en al helemaal voor een dergelijke coupé.

2. De Vision 6 is elektrisch

Bij Mercedes-Maybach denk je maar aan één type krachtbron: een V12. Helaas lijkt ook het luxelabel van MB milieuvriendelijke techniek te (moeten) omarmen en dus krijgt de Vision 6 een elektrische aandrijflijn. De actieradius bedraagt 500 km volgens de NEDC-cycle en de maximale output bedraagt 750 pk. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u en het accupakket heeft een capaciteit van 80 kWh. Dankzij de vier elektromotoren duurt 0-100 km/u minder dan 4 tellen.

3. 100 km rijden = 5 minuten laden

Dankzij de quick-charge functie laad je de Vision 6 in vijf minuutjes afdoende op om er 100 kilometer mee te kunnen rijden. Verder kan de uit de kluiten gewassen coupé ook gewoon aan de normale laadpaal worden gehangen, maar *tromgeroffel* ook draadloos door gebruikmaking van een elektromagnetisch veld.

4. De vormgeving is een blend van analoog en digitaal

Dat geldt zowel voor het interieur als het exterieur. Aan de buitenzijde vinden we de langgerekte neus, de prominent aanwezige grille, de split window achterruiten, de boattail en natuurlijk de gullwing-deuren. Mooi spul. Het interieur is volgens Mercedes-Maybach een 360° lounge. Tussen alle schermpjes en moderne gizmo’s door moet het iepenhout zorgen voor een meer klassieke uitstraling.

5. Het interieur past zich automatisch aan jou aan

Aan jou ja! Hoewel er geen productieversie van de Vision 6 komt heeft Mercedes alvast wat moderne technieken in de coupé gepropt die we ongetwijfeld ooit op productiemodellen gaan terugzien. Zo is het interieur uitgerust met body sensor displays, die de vitale functies van de inzittenden in de gaten houden. Verder worden de lichtinval en de kleren van de inzittenden gescand, waarop de kleur van de interieurverlichting wordt aangepast.

6. Hij is autonoom

Maar gelukkig niet volledig. De bestuurder kan namelijk kiezen tussen zelf rijden of een autonome modus. Heel veel meer info heeft Mercedes-Maybach er helaas niet over gegeven, maar dat vinden jullie vast niet erg.

Foto-credit bovenin: @tom.koenig.photographer via MB.



29 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik vind hem niet echt mooi hij is wel uniek!
@dutchoutlaw: dat is meestal elke concept.
@bmwm3gtr: het idee van een concept is nieuwe ideeën uitvergroten en kijken hoe mensen er op reageren. Dan gaan er een paar dingen door, worden bijgeschaafd en komen misschien in een productiemodel… Dit is een uitprobeer model
@bmwm3gtr: het is : elk concept .
Ik krijg bij deze auto een Dagobert Duck-gevoel. Weet niet of dat positief is.
@berlinetta: Ik vind het meer wat voor The League of Extraordinary Gentlemen eigenlijk.
@berlinetta: als ze lef hebben bij MB dan plakken ze er nog een ruime meter tussen en drukken ze er ook nog een V12 met 4 turbo’s tussen en dan kan ie voor 3 miljoen E best een hit worden onder rappers, voetballers en ander gespuis.
Ik vind hem gaaf alleen dat moderne interieur hoeft voor mij niet zo
@branko: Ik vraag me altijd af bij die concepts of in dit geval zo’n interieur dat zich aan jou aanpast ook daadwerkelijk werkt, of dat ze het gewoon opschrijven omdat ze dat zo leuk lijkt aan een auto haha.
@granlusso: Technisch gezien niet zo heel moeilijk; camera op de bestuurder gericht en zodra die instapt een scan om te kijken welke kleuren het meest aanwezig zijn. Interieur bekleden met LCD schermen her en der en die dan instellen op de kleur die gevonden is. Of het ook wenselijk is dat je hele auto oranje is als je een oranje blouse aantrekt… Voor mij zou het niet hoeven :).
Enorm flauw dat er geen productieversie van zo’n prachtig voertuig komt
Waarom wordt er zo veel aandacht aan een conceptauto gegeven.

Dit vind ik nog het mooist: Mercedes-Maybach heeft een hoop petrolheads aan het kwijlen gebracht.
En dan punt 2 haha.
Hopeloos ouderwets ding dus ..

“Innovatief” zoals de Duitsers dat noemen ..
En hij bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Dan kun je vrij gemakkelijk hem helemaal volproppen met de meest fantastische techniek. De facelift die over drie jaar volgt schijnt geen portieren meer te hebben maar twee teleports die je van buiten de auto naar je stoel teleporteren….
Echt een bazenbak!
Waarom zo’n lange neus als je niets hebt om erin te huisvesten? Achterkant is wel mooi maar ik ben blij dat deze niet in productie gaat.
@uselessguy: batterijen
nummer 7: dat je een rooie broek draagt als je hem presenteert?
On topic, vind het geen mooie auto. Weinig subtiel, net als de vorige iteraties van het merk uit de jaren ’90…
Bijna 6 meter auto en dan geen achterbank…..
Toen mn dochter van 4 deze auto zag zei ze: “zo plat als een pannenkoek”
@sjoerd77: dan moet je toch weer even op pannenkoekenles..
Autonoom in je ‘sport’ coupe.. Lekker saai. Vind dat ding maar niets
Een rijdende kerncentrale dus.. Nou nee dankje.
ik mis een trekhaak!
Schitterende bak en deze concept wagen belooft heel veel! 500 KM elektrisch NEDC. Hopelijk vindt deze aandrijflijn zijn plek in de C/E/S klasse. Veel belovend deze wagen!
Ik vind het voor dit soort luxe sleeën prima dat ze electrisch zijn. Die moeten comfortabel en geruisloos zijn. Dat een electromotor ook nog veel koppel heeft is alleen maar een plus. Geeft ook meer ruimte aan sportauto’s waar je wel een door ontploffing aangedreven motor wilt met dat karakter en geluid
Ergens wel geinig dat autofabrikanten weer een beetje terug gaan naar de vooroorlogse extravagantie. Zo ook Bugatti en Rolls (met dat concept ding van laatst).
Over de Benz; in een eerste oogopslag zag ik een Jaguar XK120 Supersonic, maar dan met totaal verkeerde verhouding en proporties….
https://assets.blog.hemmings.com/wp-content/uploads//2015/07/MO15_r130_072.jpg
7. Hij verdwijnt in de kelder van het Mercedes Benz museum.
Super mooi,, wel beetje te lang..WAt voor jackpot prijs zal je hiervoor moeten betalen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).