Omdat een reguliere AMG zo gewoontjes is.
Met de komst van de nieuwe instap-AMG’s is het performance label van Mercedes een stukje minder exclusief geworden. Wil je extra opvallen dan is dus een cosmetische ingreep nodig. Natuurlijk is de motivatie voor tuning per eigenaar verschillend. De Nederlandse AMG’s in dit lijstje zijn per auto dan ook anders aangepakt. De één koos voor een motorische upgrade, een ander klopte bij Brabus aan, en weer een ander ging met een eigen idee aan de slag door middel van een wrap.
Mercedes doet zelf vrolijk mee met de Edition 1-uitvoeringen. Deze speciale modellen komen met extra spoilertjes en stickers. Er staan diverse Edition 1’s op gele platen. Voor dit lijstje pakte ik een opvallende GLA45 Edition 1 mee. Uit het archief van Autojunk blijkt dat Brabus de meest populaire tuner is onder Nederlandse AMG-rijders. De knotsgekke aanpak van een tuner zoals Mansory is voor ons bescheiden Hollanders een stapje te ver. Zes voorbeelden van aangepakte AMG’s die je kunt spotten op onze wegen check je hieronder (klik op de foto’s voor meer).
C63 AMG met compressor á 730 pk
Deze C-klasse eet achterbanden als ontbijt.
CLA 45 AMG met een wrapje
Dankzij de wrap zal deze AMG voor de nodige draaiende nekken zorgen.
Brabus S65 van meer dan 300.000 euro
Men neme de dikste S AMG die er is en voorziet deze van tuning.
GLA 45 AMG Edition 1
Mooier? Mhaw. Wel een stuk opvallender.
C63 AMG Estate Weistec met meer dan 700 pk
Afgaande op de stickers maakt deze station gehakt van Lambo’s, Ferrari’s en Porsches.
Brabus GL B63S 700 Widestar
Als je een rijdende middelvinger zou moeten omschrijven dan komt deze GL behoorlijk dicht in de buurt.
43 reacties
Maargoed: Platgeslagen, stickers, rode camowrap, compressor op een heerlijk atmosferisch blok enzovoort. Maar wellicht heeft u een andere smaak.
http://www.autoblog.nl/nieuws/video-nederlandse-770-pk-c63-amg-gaat-heftig-tekeer-68353
Ben ik het niet mee eens, ken genoeg mensen die mansory wel gaaf vinden (ik zelf vind het 1 van de betere cosmetische aanpakkers) en zou graag een mansory willen hebben. Maar puur omdat ik er 1 wil houd niet in dat ik het kan betalen. dus om de conclusie te trekken die in het artikel gepost is, vind ik nogal erg kort door de bocht…
https://i.ytimg.com/vi/HoL-KZCzOaw/maxresdefault.jpg
Dit vind ik zelf gewoon mega gaaf overigens….
Of deze, onderhuids een Brabus B63S-730 https://www.autogespot.nl/mercedes-benz-s-63-amg-v222/2016/06/20
En dat meer vermogen? Tja, meer PK en vooral meer koppel is natuurlijk niet verkeerd. Maar ergens komt er een punt dat het alleen op papier nog wat uitmaakt. Of je er nu 3,5 of 4,5 seconde overdoet om op de 100 te komen. Dat is op de racebaan misschien belangrijk maar toch niet op de openbare weg. Want waar kun je nu van 0 tot 100 überhaupt accelereren zonder dik in overtreding te zijn? En tot 60 of 80 maakt het überhaupt in de praktijk niets uit (ja, tienden van seconden).
:-)
En ach, het is altijd mooi om dergelijke auto’s te zien rijden. Behalve als ze zo toegetakeld zijn. Ik zou echt echt echt waar tien keer liever voor een normale S-klasse met voldoende vermogen kiezen dan zo’n PK-gedrocht als ik ze zou kunnen betalen. Ik zou me schamen…….
Een opa die niet zeikt ??