Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zien

Auteur: , 54 Reacties

Deze Calibra bewijst dat liefde voor je auto wel degelijk een verschil maakt.

De Calibra was een heerlijke afwisseling op het Opel-gamma in de jaren negentig. De youngtimer had een eigen smoel en is nog steeds, mits goed onderhouden, een aanwinst op je netvlies. Van het model rolde onder andere een speciale DTM-editie van de band en juist zo’n exemplaar staat nu te koop op Marktplaats.

Afgaande op de foto’s zou je denken dat deze Duitser slechts enkele tienduizenden kilometers ervaring heeft. Niets is minder waar. Volgens de aanbieder is de stand van deze Calibra inmiddels de 265.000 kilometer gepasseerd. De auto wordt aangeboden door de tweede eigenaar en is altijd keurig onderhouden. Vorig jaar is het blok gereviseerd en de youngtimer werd begin dit jaar nog voorzien van een nieuwe APK.

De Calibra DTM heeft een 2.5 V6 onder de kap. Het blok is goed voor 170 pk en 227 Nm. Een sprint naar de honderd gaat in iets meer dan acht tellen en de top bedraagt 237 km/u. De eigenaar vraagt met een prijs van 2.650 euro niet de hoofdprijs voor de Calibra. Koop de youngtimer echter niet van je laatste centen. Met een dergelijke kilometerstand is nauwkeurig onderhoud een vereiste. De laatste grote beurt kwam dan ook met een factuur van 1.350 euro, aldus de eigenaar.

Met dank aan Peter voor de tip!



54 reacties

Jammer van de stoelbolsters. Verder ziet ie er inderdaad erg netje uit! En die V6 kan wel wat hebben geloof ik. En 260k in 20j is ook niet superveel.
@E34M5Touring: Die stoelen heb je voor €300 gefixt, dat kan er nog wel bij dan…
@e34m5touring: idd! en 40 jaar geleden heeft hij zijn laatste onderhoudsbeurt gehad a €1350,00.
@boltiev6: Huh?
Zelfs 15 jaar geleden was deze bak al megafout.
@fiestacruizer: klopt, maar deze is tenminste nog origineel, zonder looprekken, lexus-lampen en andere zut.
Wat een beetje tyreshine wel niet kan doen zeg. Sta je zo nog met je ouwe perenkist op Autoblog.
@clarkson: Mooier dan mening nieuw eco meuk hok.
@bofkont: als ik goed kijk onder de motorkap, is dit ook een eco meuk hok… ;-)
@clarkson: wat probeer je nu duidelijk te maken?
@toniominestrone: dat een Opel kopen sowieso een slecht idee is…
@blo3to3t: goeie onderbouwing!
Niet echt duur eerlijk gezegd. Ik had wel wat meer verwacht ongeacht de kilometer stand.
Ik ben nooit zo’n fan van de Calibra geweest, maar deze ziet er toch wel netjes uit. En ook wel verfrissend om eentje te zien die niet verne*kt is met knakentuning.
@Edge: knakentuning a la middenarmsteun is er wel :)
@izimo: hoezo knakentuning? mooi man, zo’n chrome accent in je interieur… ;)
@shogun: Krijg er de kriebels van :D
@shogun: leuk zon aftermarket middenarmsteun
Die dingen worden schaars zeg. Ik zie ze amper nog rijden, jammer eigenlijk.

Is een Calibra trouwens niet een leuke auto voor de aankomende Junkyardrace, heren?
@viezefreddyw: ik denk dat het net boven hun budget zitten. Tenslotte zou het wel zonde zijn van z’n dtm . De schade op hun mondeo was niet bepaalt mals.
@kimhung: Ik doelde niet specifiek op deze Calibra DTM of op welke willekeurige DTM dan ook. Maar een reguliere Calibra. Die moeten vast wel te vinden zijn voor 5 bankjes.
@viezefreddyw: ik denk dat het er een beetje vanaf hangt wat voor bankjes. Zo zijn leren bankjes natuurlijk veel duurder dan kunstof bankjes. Ook heb je ze met een hip design en standaard saai.
@lekbak: Zeg, niet zo over de rug van mijn comment een grapje uithalen he!
@viezefreddyw: een Ford cougar is dan misschien ook wel een leuke optie. Vind de calibras leuke auto’s, uit een tijdperk dat Opel nog redelijk wat eigenzinnige auto’s maakte. Die grote station wat ze toen hadden had ook wel iets.
@dieselkameel: Station Calibra? ha ha
@viezefreddyw: aahhh dan heb ik niks gezegd ;)
@viezefreddyw: Wellicht voor “rij um in de plomp race”
Noemde ze die blokken toen al ecotec? Wat is er ecotec aan een v6? Niks gelukkig.
@nopetrolnofun: Ecotec (Emissions Control Optimisation TEChnology) is een handelsmerk van General Motors gebruikt om een reeks emissie-beperkende technologieën aan te duiden in GM motoren.
@bofkont: Ieder opel blok waar dat niet op staat gaat niet stuk in de autocross.
@nopetrolnofun: wat is er blauw aan een vw bluemotion? Of zit er soms ‘hemel’ in de Sky-active motoren van mazda? Just saying…
Goeie prijs. Mooi exterieur, afschuwelijk interieur. En jammer van de velgen.
@cloverleaf: die velgen zijn de originele vanaf Opel. Staat m goed imho.
Heerlijke wagens in de jaren 90!!
Vrij simpel en goed te onderhouden ook, toegankelijke simpele techniek nog.
Hoge kilometerstand? Voor de auto’s van nu wel. Mijn 850R ziet er ook als nieuw uit en zit nu op 246000km Net ingereden noemen ze dit bij de oer Volvo’s
Motor gereviseerd, dus kan er weer 10j tegen. Koopje lijkt me.
Heb liever de 2.0turbo (C20let) 4×4 204pk
@ritchie: Die kun je ook met hoge kilometerstand op Marktplaats vinden, ben je alleen iets duurder uit: http://link.marktplaats.nl/m1141513937?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=96979
@paulusje: en de kans dat je op korte termijn een voorwiel aangedreven Calibra hebt is best groot. Dat 4×4 van hun was niet de allerbeste.
Tja, de Japanse concurrent die ik had had niet zoveel zorg nodig.

Een 2 liter 175pk Celica uit 1995, met dubbele draagarmen en een limited slip diff, die zo’n V6 Calibra wel achter zich laat. Die ruilde ik in met een hogere kilometer stand dan dit (tegen de 3 ton), gewoon originele motor waar nooit wat aan is gedaan behalve regulier onderhoud. Ook geen olieverbruik of iets.
Droomauto ?
Blijft een wijs ding +
@dutchdriftking: ik neem aan dat je een x,je bedoeld?
Ik heb ook een DTM edition gehad. Met de 2.0 ecopech motor. Ding was ook door een ringetje te halen. Nooit weg moeten doen.
Het spijt me, wat een foeilelijk ding, altijd gevonden! Deze Calibra onderschrijft hooguit dat de liefde voor je auto altijd verschil maakt. Dit model doet mij sterk denken aan New Kids. De Calibra was de nieuwe Manta destijds.
En dan die toevoeging DTM, ik krijg gewoon last van plaatsvervangend schaamtegevoel. Gaat nergens over.
@boltiev6:
DTM betekent in dit geval ‘De Tweede Motor’
Overigens lijkt dit exemplaar me in z’n soort een hele koopwaardige, door de staat waarin-ie verkeert in combinatie met de kleine prijs.
@amghans: En vergeet niet die laatste beurt a €1350,00(tijdens de ontwerpfase in 1962)
@boltiev6:
Vind jij jezelf grappig? Dan ben je de enige…
265.000km? Ik dacht dat er stond hoge kilometerstand.
Nadeel ze roesten niet normaal. Vooral bij de achterwielranden. En dan krijg je van de zogenaamde kenners altijd te horen je moet de Finse Calibra hebben. Nog geloof me die roesten nog harder. Verder vind ik het (mits tuning vrij) nog steeds een mooie auto.
IK WIL ‘M, IK WIL ‘M!

Oh nee, ik heb al een Calibra.
Wat grappig en ook wel een beetje vreemd om ineens een artikel te zien over je eigen auto zonder dat je er iets van weet…

Ik ben dus de eigenaar (of eerlijk gezegd was, de auto is net afgelopen zaterdag verkocht en rijdt nu op Texel) van deze calibra.
Eerste eigenaar was een man bij ons uit het dorp die hem nieuw gekocht heeft in 1997. Hij heeft de auto 18 jaar lang gehad en ook 18 jaar dealer onderhouden bij de opel dealer. Dat is best uniek. Ik heb hem eind 2015 van hem overgenomen en de auto begin augustus 2016 bij de opel dealer vlak over de grens in Duitsland voor onderhoud gebracht. Omdat de auto wat olie lekte en dit bij de koppakking vandaan kwam is het hele blok gereviseerd en de koppen afgevlakt. Vandaar dus ook de hoge rekening. ?
De auto is volledig roestvrij, technisch 100% en rijdt als nieuw. Het enige wat niet origineel is is idd de middenarmsteun en het koppelingspedaal.

Ik ga hem zeker nog missen af en toe en wens de nieuwe eigenaar er veel plezier mee maar ik weet zeker dat dat gaat lukken!
Mooi exemplaar, prachtig zo onderhouden. De 1ste editie 16V vond ik altijd al mooi.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).