• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zien

Auteur: RubenPriest, gepost 21 maart 2017 om 10:56 – 54 Reacties

Afbeelding Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zienAfbeelding Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zienAfbeelding Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zienAfbeelding Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zienAfbeelding Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zienAfbeelding Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zienAfbeelding Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zienAfbeelding Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zien

Bij deze Calibra DTM is de hoge kilometerstand niet te zien
Deze Calibra bewijst dat liefde voor je auto wel degelijk een verschil maakt.

De Calibra was een heerlijke afwisseling op het Opel-gamma in de jaren negentig. De youngtimer had een eigen smoel en is nog steeds, mits goed onderhouden, een aanwinst op je netvlies. Van het model rolde onder andere een speciale DTM-editie van de band en juist zo’n exemplaar staat nu te koop op Marktplaats.

Afgaande op de foto’s zou je denken dat deze Duitser slechts enkele tienduizenden kilometers ervaring heeft. Niets is minder waar. Volgens de aanbieder is de stand van deze Calibra inmiddels de 265.000 kilometer gepasseerd. De auto wordt aangeboden door de tweede eigenaar en is altijd keurig onderhouden. Vorig jaar is het blok gereviseerd en de youngtimer werd begin dit jaar nog voorzien van een nieuwe APK.

De Calibra DTM heeft een 2.5 V6 onder de kap. Het blok is goed voor 170 pk en 227 Nm. Een sprint naar de honderd gaat in iets meer dan acht tellen en de top bedraagt 237 km/u. De eigenaar vraagt met een prijs van 2.650 euro niet de hoofdprijs voor de Calibra. Koop de youngtimer echter niet van je laatste centen. Met een dergelijke kilometerstand is nauwkeurig onderhoud een vereiste. De laatste grote beurt kwam dan ook met een factuur van 1.350 euro, aldus de eigenaar.

Met dank aan Peter voor de tip!

Ook interessant!

  • 7 briljante en geniale sportieve GM wagens
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

calibra, dtm, marktplaats, occasion, Opel, youngtimer, zwart

Vorig bericht: « 6 Nederlandse AMG’s die nog dikker werden uitgevoerd
Volgend bericht: BMW komt met 40 nieuwe auto’s in twee jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    21 maart 2017 om 11:02

    Jammer van de stoelbolsters. Verder ziet ie er inderdaad erg netje uit! En die V6 kan wel wat hebben geloof ik. En 260k in 20j is ook niet superveel.

    Login om te reageren
    • timt zegt

      21 maart 2017 om 11:34

      @E34M5Touring: Die stoelen heb je voor €300 gefixt, dat kan er nog wel bij dan…

      Login om te reageren
    • boltiev6 zegt

      21 maart 2017 om 16:37

      @e34m5touring: idd! en 40 jaar geleden heeft hij zijn laatste onderhoudsbeurt gehad a €1350,00.

      Login om te reageren
      • bmwtouring2 zegt

        21 maart 2017 om 21:58

        @boltiev6: Huh?

        Login om te reageren
  2. fiestacruizer zegt

    21 maart 2017 om 11:09

    Zelfs 15 jaar geleden was deze bak al megafout.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      21 maart 2017 om 15:59

      @fiestacruizer: klopt, maar deze is tenminste nog origineel, zonder looprekken, lexus-lampen en andere zut.

      Login om te reageren
  3. clarkson zegt

    21 maart 2017 om 11:09

    Wat een beetje tyreshine wel niet kan doen zeg. Sta je zo nog met je ouwe perenkist op Autoblog.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      21 maart 2017 om 11:26

      @clarkson: Mooier dan mening nieuw eco meuk hok.

      Login om te reageren
      • mar10us zegt

        21 maart 2017 om 13:16

        @bofkont: als ik goed kijk onder de motorkap, is dit ook een eco meuk hok… ;-)

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      21 maart 2017 om 11:57

      @clarkson: wat probeer je nu duidelijk te maken?

      Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        21 maart 2017 om 15:58

        @toniominestrone: dat een Opel kopen sowieso een slecht idee is…

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          21 maart 2017 om 18:00

          @blo3to3t: goeie onderbouwing!

          Login om te reageren
  4. kilum zegt

    21 maart 2017 om 11:10

    Niet echt duur eerlijk gezegd. Ik had wel wat meer verwacht ongeacht de kilometer stand.

    Login om te reageren
  5. Edge zegt

    21 maart 2017 om 11:18

    Ik ben nooit zo’n fan van de Calibra geweest, maar deze ziet er toch wel netjes uit. En ook wel verfrissend om eentje te zien die niet verne*kt is met knakentuning.

    Login om te reageren
    • izimo zegt

      21 maart 2017 om 12:25

      @Edge: knakentuning a la middenarmsteun is er wel :)

      Login om te reageren
      • shogun zegt

        21 maart 2017 om 14:14

        @izimo: hoezo knakentuning? mooi man, zo’n chrome accent in je interieur… ;)

        Login om te reageren
        • izimo zegt

          21 maart 2017 om 14:56

          @shogun: Krijg er de kriebels van :D

          Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          22 maart 2017 om 09:00

          @shogun: leuk zon aftermarket middenarmsteun

          Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    21 maart 2017 om 11:18

    Die dingen worden schaars zeg. Ik zie ze amper nog rijden, jammer eigenlijk.

    Is een Calibra trouwens niet een leuke auto voor de aankomende Junkyardrace, heren?

    Login om te reageren
    • kimhung zegt

      21 maart 2017 om 11:47

      @viezefreddyw: ik denk dat het net boven hun budget zitten. Tenslotte zou het wel zonde zijn van z’n dtm . De schade op hun mondeo was niet bepaalt mals.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        21 maart 2017 om 11:57

        @kimhung: Ik doelde niet specifiek op deze Calibra DTM of op welke willekeurige DTM dan ook. Maar een reguliere Calibra. Die moeten vast wel te vinden zijn voor 5 bankjes.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          21 maart 2017 om 12:22

          @viezefreddyw: ik denk dat het er een beetje vanaf hangt wat voor bankjes. Zo zijn leren bankjes natuurlijk veel duurder dan kunstof bankjes. Ook heb je ze met een hip design en standaard saai.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            21 maart 2017 om 12:27

            @lekbak: Zeg, niet zo over de rug van mijn comment een grapje uithalen he!

            Login om te reageren
        • dieselkameel zegt

          21 maart 2017 om 12:28

          @viezefreddyw: een Ford cougar is dan misschien ook wel een leuke optie. Vind de calibras leuke auto’s, uit een tijdperk dat Opel nog redelijk wat eigenzinnige auto’s maakte. Die grote station wat ze toen hadden had ook wel iets.

          Login om te reageren
          • boltiev6 zegt

            21 maart 2017 om 16:31

            @dieselkameel: Station Calibra? ha ha

            Login om te reageren
        • kimhung zegt

          21 maart 2017 om 12:46

          @viezefreddyw: aahhh dan heb ik niks gezegd ;)

          Login om te reageren
    • boltiev6 zegt

      21 maart 2017 om 16:33

      @viezefreddyw: Wellicht voor “rij um in de plomp race”

      Login om te reageren
  7. nopetrolnofun zegt

    21 maart 2017 om 11:23

    Noemde ze die blokken toen al ecotec? Wat is er ecotec aan een v6? Niks gelukkig.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      21 maart 2017 om 11:27

      @nopetrolnofun: Ecotec (Emissions Control Optimisation TEChnology) is een handelsmerk van General Motors gebruikt om een reeks emissie-beperkende technologieën aan te duiden in GM motoren.

      Login om te reageren
      • swid zegt

        22 maart 2017 om 01:32

        @bofkont: Ieder opel blok waar dat niet op staat gaat niet stuk in de autocross.

        Login om te reageren
    • nasty zegt

      21 maart 2017 om 11:46

      @nopetrolnofun: wat is er blauw aan een vw bluemotion? Of zit er soms ‘hemel’ in de Sky-active motoren van mazda? Just saying…

      Login om te reageren
  8. cloverleaf zegt

    21 maart 2017 om 11:24

    Goeie prijs. Mooi exterieur, afschuwelijk interieur. En jammer van de velgen.

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      21 maart 2017 om 13:09

      @cloverleaf: die velgen zijn de originele vanaf Opel. Staat m goed imho.

      Login om te reageren
  9. bofkont zegt

    21 maart 2017 om 11:28

    Heerlijke wagens in de jaren 90!!
    Vrij simpel en goed te onderhouden ook, toegankelijke simpele techniek nog.

    Login om te reageren
  10. kennone zegt

    21 maart 2017 om 11:28

    Hoge kilometerstand? Voor de auto’s van nu wel. Mijn 850R ziet er ook als nieuw uit en zit nu op 246000km Net ingereden noemen ze dit bij de oer Volvo’s

    Login om te reageren
  11. dromedaris zegt

    21 maart 2017 om 11:37

    Motor gereviseerd, dus kan er weer 10j tegen. Koopje lijkt me.

    Login om te reageren
  12. ritchie zegt

    21 maart 2017 om 11:43

    Heb liever de 2.0turbo (C20let) 4×4 204pk

    Login om te reageren
    • paulusje zegt

      21 maart 2017 om 12:12

      @ritchie: Die kun je ook met hoge kilometerstand op Marktplaats vinden, ben je alleen iets duurder uit: http://link.marktplaats.nl/m1141513937?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=96979

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        22 maart 2017 om 00:25

        @paulusje: en de kans dat je op korte termijn een voorwiel aangedreven Calibra hebt is best groot. Dat 4×4 van hun was niet de allerbeste.

        Login om te reageren
  13. fanboy zegt

    21 maart 2017 om 11:48

    Tja, de Japanse concurrent die ik had had niet zoveel zorg nodig.

    Een 2 liter 175pk Celica uit 1995, met dubbele draagarmen en een limited slip diff, die zo’n V6 Calibra wel achter zich laat. Die ruilde ik in met een hogere kilometer stand dan dit (tegen de 3 ton), gewoon originele motor waar nooit wat aan is gedaan behalve regulier onderhoud. Ook geen olieverbruik of iets.

    Login om te reageren
  14. ArnoldH zegt

    21 maart 2017 om 11:55

    Droomauto ?

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    21 maart 2017 om 11:55

    Blijft een wijs ding +

    Login om te reageren
    • boltiev6 zegt

      21 maart 2017 om 16:47

      @dutchdriftking: ik neem aan dat je een x,je bedoeld?

      Login om te reageren
  16. Kvgorp zegt

    21 maart 2017 om 12:05

    Ik heb ook een DTM edition gehad. Met de 2.0 ecopech motor. Ding was ook door een ringetje te halen. Nooit weg moeten doen.

    Login om te reageren
  17. boltiev6 zegt

    21 maart 2017 om 12:22

    Het spijt me, wat een foeilelijk ding, altijd gevonden! Deze Calibra onderschrijft hooguit dat de liefde voor je auto altijd verschil maakt. Dit model doet mij sterk denken aan New Kids. De Calibra was de nieuwe Manta destijds.
    En dan die toevoeging DTM, ik krijg gewoon last van plaatsvervangend schaamtegevoel. Gaat nergens over.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      21 maart 2017 om 12:30

      @boltiev6:
      DTM betekent in dit geval ‘De Tweede Motor’

      Login om te reageren
  18. kniesoor zegt

    21 maart 2017 om 12:37

    Overigens lijkt dit exemplaar me in z’n soort een hele koopwaardige, door de staat waarin-ie verkeert in combinatie met de kleine prijs.

    Login om te reageren
    • boltiev6 zegt

      21 maart 2017 om 16:42

      @amghans: En vergeet niet die laatste beurt a €1350,00(tijdens de ontwerpfase in 1962)

      Login om te reageren
      • bmwtouring2 zegt

        21 maart 2017 om 21:56

        @boltiev6:
        Vind jij jezelf grappig? Dan ben je de enige…

        Login om te reageren
  19. reistje zegt

    21 maart 2017 om 12:38

    265.000km? Ik dacht dat er stond hoge kilometerstand.

    Login om te reageren
  20. thomasthomas zegt

    21 maart 2017 om 12:46

    Nadeel ze roesten niet normaal. Vooral bij de achterwielranden. En dan krijg je van de zogenaamde kenners altijd te horen je moet de Finse Calibra hebben. Nog geloof me die roesten nog harder. Verder vind ik het (mits tuning vrij) nog steeds een mooie auto.

    Login om te reageren
  21. perry_snijders zegt

    21 maart 2017 om 14:42

    IK WIL ‘M, IK WIL ‘M!

    Oh nee, ik heb al een Calibra.

    Login om te reageren
  22. FB_708654149 zegt

    21 maart 2017 om 17:10

    Wat grappig en ook wel een beetje vreemd om ineens een artikel te zien over je eigen auto zonder dat je er iets van weet…

    Ik ben dus de eigenaar (of eerlijk gezegd was, de auto is net afgelopen zaterdag verkocht en rijdt nu op Texel) van deze calibra.
    Eerste eigenaar was een man bij ons uit het dorp die hem nieuw gekocht heeft in 1997. Hij heeft de auto 18 jaar lang gehad en ook 18 jaar dealer onderhouden bij de opel dealer. Dat is best uniek. Ik heb hem eind 2015 van hem overgenomen en de auto begin augustus 2016 bij de opel dealer vlak over de grens in Duitsland voor onderhoud gebracht. Omdat de auto wat olie lekte en dit bij de koppakking vandaan kwam is het hele blok gereviseerd en de koppen afgevlakt. Vandaar dus ook de hoge rekening. ?
    De auto is volledig roestvrij, technisch 100% en rijdt als nieuw. Het enige wat niet origineel is is idd de middenarmsteun en het koppelingspedaal.

    Ik ga hem zeker nog missen af en toe en wens de nieuwe eigenaar er veel plezier mee maar ik weet zeker dat dat gaat lukken!

    Login om te reageren
  23. sracert zegt

    21 maart 2017 om 18:45

    Mooi exemplaar, prachtig zo onderhouden. De 1ste editie 16V vond ik altijd al mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North