• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

700 pk Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is hier

Auteur: RubenPriest, gepost 20 oktober 2020 om 07:49 – 21 Reacties

700 pk Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is hier

700 pk uit de doos. Zo krankzinnig veel vermogen krijg je met de nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Een autofabrikant die je 700 pk meegeeft. Voorheen moest je toch echt bij tuners aankloppen om dit soort vermogens uit je auto te krijgen. Vandaag de dag zijn het vooral supercars die 700 pk of meer bieden. Nu heb je het ook in een ‘gewone’ praktische auto als de Porsche Panamera.

De vorige generatie Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid was met 680 pk al een snoepje. Nu gaat de Duitse autofabrikant een stapje verder door er nog eens twintig pk bovenop te doen. Het recept bestaat uit een 4.0 liter V8, goed voor 571 pk, en een elektromotor met 136 pk.

Er bestaan nu drie plug-in hybrideversies van de Panamera. Instapper is de 4 E-Hybrid met 462 pk. Daarboven zit de 4S E-Hybrid met 560 pk. Het topmodel is de Turbo S E-Hybrid met dus die 700 pk.

We hoeven je niet te vertellen dat de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rap van zijn plek gaat. In combinatie met de achttraps PDK sprint de hybride in 3,2 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 315 km/u. Dankzij het 17,9 kWh accupakket kun je ook rustig elektrisch rijden. Volgens Porsche bedraagt de elektrische actieradius 50 kilometer.

Je kunt nu op de orderknop rammen. Medio december verwacht Porsche de modellen in de showroom te hebben staan. Prijzen voor de hybride Panamera line-up check je hieronder.

Porsche Panamera hybride prijzen

  • 4 E-Hybrid – 118.900 euro
  • 4 E-Hybrid Executive – 126.700 euro
  • 4S E-Hybrid – 136.500 euro
  • 4S E-Hybrid Executive – 150.800 euro
  • S E-Hybrid – 198.800 euro
  • S E-Hybrid Executive – 213.000 euro

Porsche Panamera Sport Turismo hybride prijzen

  • 4 E-Hybrid Sport Turismo – 122.200 euro
  • 4S Sport Turismo – 139.700 euro
  • Turbo S E-Hybrid Sport Turismo – 202.500 euro

Met deze prijzen heeft Porsche momenteel de ‘goedkoopste’ 700 pk auto van de markt. Voor minder dan twee ton een gezinsauto met supercar prestaties. Ter vergelijking. De Audi RS6 is een andere praktische gezinswagen. Deze begint bij 181.423 euro, maar dan lever je wel 100 pk in.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

e-hybrid, ev10daagse-2020, Hybride, panamera, plug-in, Porsche, s-e-hybrid, sport-turismo, turbo-s, Video

Vorig bericht: « Walkinshaw pakt de Volkswagen Amarok aan
Volgend bericht: 10 snelle plug-in hybrides op een rij »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    20 oktober 2020 om 08:02

    Nu met 20gr uitstoot ?

    Login om te reageren
  2. jwcroy82 zegt

    20 oktober 2020 om 08:23

    Zo bijzonder is die 700 pk niet, het is allemaal makkelijker haalbaar met die turbo’s en elektromotoren.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      20 oktober 2020 om 08:26

      @jwcroy82: lol

      Login om te reageren
    • geecee zegt

      20 oktober 2020 om 08:31

      @jwcroy82; Inderdaad! Ferrari haalde 8 jaar geleden al 740 pk uit een atmosferische V12.

      Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      20 oktober 2020 om 10:09

      @jwcroy82: want jij hebt 3 auto’s met meer dan 700 pk in de garage staan? Hoe vet het ook is, de gemiddelde bestuurder zal er maar een fractie van kunnen benutten, zeker gezien de Nederlandse regelgeving op de openbare weg.

      Login om te reageren
    • EnthousiaST220 zegt

      20 oktober 2020 om 10:14

      @jwcroy82: vermogen uit een blok trekken is idd niet meer spannend maar dat doen en tegelijkertijd alle emissieregels in ere houden, dat is een uitdaging.

      Login om te reageren
  3. krisp zegt

    20 oktober 2020 om 08:27

    Het hele pk-verdienmodel gaat op z’n kop. Waarom zou je nog een Porsche (of BMW M) kopen wanneer een Tesla sneller optrekt en harder over de ring gaat? Natuurlijk, de gevoelswaarde bij Porsche is anders. Maar de toegevoegde waarde van echte topmodellen wordt steeds minder.

    Login om te reageren
    • katoenboer zegt

      20 oktober 2020 om 09:17

      @krisp: met deze rijd je alsnog bijna alle elektrische auto’s eruit en je hebt een mooie v8.

      Login om te reageren
    • superfunky zegt

      20 oktober 2020 om 09:50

      @krisp: nou, dat is vrij simpel, afgelopen week besteld omdat ik:
      – snel en comfortabel lange afstanden wil/moet kunnen reizen, zeker nu vliegen niet meer mijn voorkeur heeft;
      – ik iedere maand vele uren achter het stuur zit en dat niet in een plastic hok wens te doen;
      – ik ook nog een beetje lol in m’n leven wil en een Tesla valt zeker niet onder die defintie. 2x laden om van Luzern in Laren te komen met een beetje zware rechtervoer, denk je dat ik gek ben?
      – oh ja, en omdat ik het kan betalen. Of mag je dat niet zeggen?

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        20 oktober 2020 om 12:17

        Dat mag zeker.
        Als ik ’t geld had zou ik precies het zelfde doen.
        Krijg nare vlekken van die hele Musk met z’n Tesla’s. Kan niet wachten tot ie is opgetwitterd naar Mars.

        Login om te reageren
      • Turbo S zegt

        20 oktober 2020 om 17:30

        @superfunky: heel duidelijke en goede argumenten. De Tesla fanboys zien dit niet in en zullen het waarschijnlijk ook nooit gaan inzien.

        Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      20 oktober 2020 om 13:22

      @krisp: omdat benzine in de meeste landen goedkoper is dan electra per 100km.. Dus waarom zou je electra gaan rijden?

      Login om te reageren
  4. nicolasr zegt

    20 oktober 2020 om 08:50

    De tandjes. Die zou ik best voor de deur hebben willen staan. In het donkerblauw aub. Met een crème interieur. Kan ik van iemand twee ton lenen?

    Login om te reageren
  5. PunicaOase zegt

    20 oktober 2020 om 09:23

    Begint langzaamaan wel echt een gave auto te worden die Panamera..

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    20 oktober 2020 om 09:38

    Bizar al dat vermogen, maar ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht. Gokje: 2.350 kg?

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    20 oktober 2020 om 09:51

    Zal deze aandrijflijn ook als Audi RS6 plus komen? In combinatie met de V6 van de RS4 zou het wellicht een goede aandrijflijn voor de S6 zijn. Beter dan de diesel welke momenteel geleverd wordt…..

    Login om te reageren
  8. scrmeagle zegt

    20 oktober 2020 om 10:39

    Heb je ook bij een lege accu 700pk?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 oktober 2020 om 11:11

      Nee, dan heb je alleen de V8 die 571 pk levert.

      Login om te reageren
  9. Jantje_555 zegt

    20 oktober 2020 om 11:55

    ben benieuwd naar de 0 tot 300 tijd

    Login om te reageren
  10. tvr1974 zegt

    20 oktober 2020 om 13:23

    Zou je deze accu pakketten ook kunnen laden aan een supercharger?

    Login om te reageren
  11. 993carrera4s zegt

    20 oktober 2020 om 15:19

    Ben benieuwd hoeveel vermogen de 73 AMG modellen krijgen. Ik gok meer, de V8 alleen al gaat tot 639 pk, meer dan Porsche.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North