• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

900Pk in een Heffner Ford GT

Auteur: autoblogger, gepost 26 november 2008 om 22:02 – 33 Reacties

Heffner Ford-GT
De vorige keer propte Heffner 800pk in een Ford GT, nu hebben ze er nog eens 100pk bijgedaan.

Dankzij de welbekende Ford designer Camilo Pardo is er weer een nieuwe Ford-GT “special edition” uitgebracht, in samenwerking met Heffner Performance. Met behulp van een twinturbo heeft de auto meer dan 900 pk en een topsnelheid van meer dan 200 mph (320 km/u). Tijdens een quarter mile haalt dit beest maar liefst 150 mph (240 km/u).

Heffner Ford-GT

Heffner Performance and Camilo Pardo team for Special Edition Ford GT

Heffner Performance is a name that has become synonymous with ultra high performance exotic car tuning. Having already successfully modified Ford GT and Lamborghini Gallardo’s for added performance, the team at Heffner Performance looked to expand their range by teaming with world reknowned artist and Ford GT chief designer Camilo Pardo for a special edition Ford GT. The combination of these two unique talents has provided for one of the most desirable Ford GT supercars ever produced.

Camilo Pardo had met Jason Heffner in 2006 when Heffner Performance modified Camilo’s first GT, an all-white 2005. Having had the chance to drive one of the initial twin turbo GT cars, Camilo immediately qualified it as “the baddest GT I’ve ever been in.” It was only a matter of time before they began discussing a collaborative effort, as each sought to take the GT to another level of performance and design quality.

The Heffner Twin Turbo system for the Ford GT is already proven on the street, as well as the track. Whille the car retains all its stock driveability, performance was shown to be otherworldly at the inaugural Car and Driver 0-200-0 shootout. Making over 900hp, the system has proven to obtain 200 mph from stop in under 19 seconds, clocking over 150 mph in the quarter mile. One of the few outside vehicles to ever see the inside of the Ford proving grounds in Dearborn, MI, the Heffner Twin Turbo was an instant hit with many of the team who engineered the original supercar. The essentials have remained the same for the Camilo Edition, but this special edition features an all new, Camilo-designed billet aluminum intake.

The car features a number of key aesthetic improvements the designer had wanted to include from the factory including

Unique Roundel and Number Graphics
Heritage racing-inspired paintjob
Flat black BBS wheels
Concept-Style rear bumper treatment from Classic Design Concepts
Black-lip mirrors
Aluminum seat grommets
Chrome Shift ball
Lasercut door trim rings from OEM supplier Quality Metalcraft
Wide-shaft shiter
Wrinkle black valve covers
Flat black gas cap and door latches
T&A Shocks lowering
Polished exhaust tips
Brembo caliper graphics

These represent subtle modifications that Camilo Pardo felt could transform the car with a more futuristic, race-inspired look. By any measure, the artistic talents of Camilo have taken this car to another level. It is a striking vehicle on the road, retaining the grace of the Ford GT but with an intensity that screams out for speed. The Camilo Edition Heffner Performance TT GT also includes a Setrab transmission cooler for additional performance enhacnement.

The project was a true collaborative effort by leaders in their respective fields. The car was sold only moments after it was revealed at the Ford GT National Rally III to a GT owner that decided, though he already had 4, he absolutely had to have it. At this time, Camilo and Heffner are looking forward to the chance at collaborating on another successful and exciting project.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, heffner, tuning

Vorig bericht: « Porsche legt fabrieken stil en wacht met aankoop VW
Volgend bericht: Nieuw systeem in Formule1: geen punten maar medailles! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Superflip zegt

    26 november 2008 om 22:05

    Mijn droomwagen! <3

    Login om te reageren
  2. Quicknick1987 zegt

    26 november 2008 om 22:05

    Ik weet nu wat ik met Sinterklaas wil hebben! :-)
    Tering wat een mooie wagen!

    Login om te reageren
  3. gently zegt

    26 november 2008 om 22:08

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. JzAero zegt

    26 november 2008 om 22:11

    Mooie kleurtjes, past bij deze periode van het jaar.
    Die pk’tjes wil ik als sinterklaas cadeau en de auto als kerst cadeau

    Login om te reageren
  5. Martijn zegt

    26 november 2008 om 22:16

    320 km/u das een beetje miezerig met 900 pk, nog steeds erg hard maar als je het vergelijkt valt dat wel tegen. Echt mooi vind ik hem ook niet dus van mij mag de sint voorbij rijden als hij dit in z’n zak heeft

    Login om te reageren
  6. Lout zegt

    26 november 2008 om 22:17

    Is er geen fillempje van ??

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    26 november 2008 om 22:18

    Topsnelheid van 320 km/h?Nah…Moet wel een pak sneller zijn.
    Systeem is misschien betrouwbaar gebleken tot 320 km/h, maar bv een cls rocket heeft 730 pk en haalt 366 per uur, en die weegt wel een heel pak meer dan deze Ford GT.

    Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    26 november 2008 om 22:18

    En om de 40 kilometer naar de pomp zeker?

    Hij blijft wel heel tof.

    en lmao @ 150 mph trap speed. Da’s gewoon ziek.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    26 november 2008 om 22:32

    Zijn ze nu nog steeds bezig met die antieke GT? :o

    @ SimonMc; Er staat ook “meer dan 320 km/h”. Dat kan variëren van 321 km/h tot 400 km/h, om realistisch te blijven.

    Login om te reageren
  10. VonStroke zegt

    26 november 2008 om 22:38

    Ronduit belachelijk. Prop gerust 8 turbo’s op dat blok en trek er dan 5000pk uit. Een prestatie? Alles behalve, dat ding zal snel rechtuit gaan en nog veel sneller stuk.

    Login om te reageren
  11. Rick zegt

    26 november 2008 om 22:46

    Turbo? geen supercharger zoals bij vrijwel elke USA V8 ;)

    Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    26 november 2008 om 23:00

    ^^ De GT komt standaard met supercharger.

    Login om te reageren
  13. clijde zegt

    26 november 2008 om 23:44

    Geef deze ford goede begeleiding, this is sick…:)

    Login om te reageren
  14. Michel zegt

    26 november 2008 om 23:45

    Leuke hoeveelheid pk’s, maar ik vin t wit aan de voorkant nix :)

    Login om te reageren
  15. P@trick zegt

    26 november 2008 om 23:53

    Hier is een gele GT met 1000pk van Heffer :D

    http://www.youtube.com/watch?v=fuSa6-WAOSQ

    Login om te reageren
  16. Franco zegt

    26 november 2008 om 23:59

    Heffner…Heffner?
    Die deed toch iets met blondjes, die voorzien zijn van plastic tietjes?!?

    :mrgreen:

    Login om te reageren
  17. Tombnolz zegt

    27 november 2008 om 00:05

    Wat ben ik fier op mezelf! Ik heb tenminste geen dag gekickt op die betekenisloze pk-race. Voldoende pk=voldoende, teveel pk=teveel en alles wat met “te” begint is slecht!

    Login om te reageren
  18. sacha zegt

    27 november 2008 om 00:06

    @Franco: Dat is Hefner met één f

    Login om te reageren
  19. Pieter-Jan zegt

    27 november 2008 om 00:06

    Heffer is al even een even grote afzetter as Hennesy. Kijk eens daar de fotos die een ontevreden klant op het 6speedonline forum plaatste. Verkeerde (goedkopere) onderdelen, groteske boor- en slijpschijf gaten, verroeste onderdelen, plakband, lasnaden waarvoor een amateur zich zou schamen,…. En zijn dienst-na-verkoop bestaat erin de klant te beledigen. En deze klant is niet de enige met klachten.

    http://www.6speedonline.com/forums/lamborghini/149134-my-decision-change-my-gallardo-tt-system.html

    Login om te reageren
  20. BasaBas zegt

    27 november 2008 om 00:30

    Misschien staat er topsnelheid >320km/u, omdat de banden slechts tot 320 getest/garantie hebben? Als er 360 staat, gaat men ervanuit dat dat ook werkelijk veilig gehaald kan worden, incl goedgekeurde banden dus.

    Login om te reageren
  21. bozewolf zegt

    27 november 2008 om 00:45

    Hennesey heeft idd een hele slechte naam gekregen. Broddelwerk, afzetterij, grote bek. Ook paar keer (succesvol meen ik, bovendien terecht) aangeklaagd.

    Dus ja, denk tweemaal na voordat je heilige koetje naar die kerel toebrengt.

    Login om te reageren
  22. Mr Maserati zegt

    27 november 2008 om 01:06

    @ Tombnolz

    Wat dat je van TEvreden en TEquila?
    Ontopic: Nice… die velgen vind ik zeer cool bij zo’n rood-witte auto

    Login om te reageren
  23. kyanite zegt

    27 november 2008 om 01:19

    Leuk karretje, beetje overdreven maar leuk.

    Waarom is de mooie Gulf-striping zo vernaggeld door deze uit te voeren in rood-wit ipv licht blauw-oranje?

    Login om te reageren
  24. Rene zegt

    27 november 2008 om 07:09

    zo dan 900 pk is niet niks. het is trouwens wel een speciaal wagentje je ziet ze nooit of hoort er altijd weinig van.

    Login om te reageren
  25. thomas zegt

    27 november 2008 om 07:28

    350 pk meer en dan maar 10 of 20 km harder rijden? nuttig. niet dat topsnelheid alles is maar dit ik wel heel broos een standaard gtr kick dit ding.

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    27 november 2008 om 10:03

    Die van mij is begrensd op 200. Kan ik mee leven.

    Login om te reageren
  27. Citroen AX zegt

    27 november 2008 om 11:34

    Wat een geweldige bak!!!!!

    Login om te reageren
  28. JanJansen zegt

    27 november 2008 om 13:58

    Hoeveel ruimte wil je tussen de naden van je plaatwerk?
    3cm? nou Heffner kan het voor je regelen!
    Het is namelijk heel moeilijk om het plaatwerk op de achterbumper te laten aansluiten, zeker als je zo beperkt bent in je budget als Heffner.
    Ik durf de schade-auto van mijn schoonmoeder nog niet zo de werkplaats te laten uitrijden.

    Login om te reageren
  29. sjaak1234 zegt

    27 november 2008 om 15:18

    ‘Topsnelheid van 320 km/h?Nah…Moet wel een pak sneller zijn.
    Systeem is misschien betrouwbaar gebleken tot 320 km/h, maar bv een cls rocket heeft 730 pk en haalt 366 per uur, en die weegt wel een heel pak meer dan deze Ford GT.”

    Bij zulke snelheden is weerstand veel belangrijker dan gewicht, die paar honder kilo meer of minder boeit dan niet meer zo. Veder blijft 320 natuurlijk vrij laag met 900pk. Dat haalt de standaard auto ook al bijna geloof ik en zelfs een F40 van 20 jaar terug haalt dat met zijn nog geen 500pk (en ook 2 turbo’s).

    Login om te reageren
  30. edgar zegt

    27 november 2008 om 15:47

    vette specs maar wat is-tie mooi!!! :shock: !!! mss wel beter dan die heritage edition!

    Login om te reageren
  31. 307hdi zegt

    27 november 2008 om 15:58

    “200 mph from stop in under 19 seconds” op een 0-200 mph run, dit wil dus niet zeggen dat ie dus ook ‘maar’ 200 mph loopt

    Login om te reageren
  32. Yeelen zegt

    27 november 2008 om 16:54

    haha zoals mijn NeedForSpeed GT! de mijne heeft er 921 en gaat 401 km/u :D

    Login om te reageren
  33. Pieter-Jan zegt

    27 november 2008 om 22:56

    @JanJansen

    Ik vrees dat die 3cm gapen dit maal niet de schuld zijn van de knutselaars bij Heffner. Ik stond eens met een paar mensen rond een witte Ford GT, en het duurde een tijdje voor we konden besluiten dat het een echte was, omdat er daar een onaanschouwelijk dikke rubberen band zat tussen de motorkap en de bumper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North