• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

9ff GT9 Club Sport heeft een Gulf-jasje aan [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 november 2011 om 14:45 – 28 Reacties

9ff GT9 clubsport
Origineel? Nee. Smakelijk? Ja.

Wanneer je gaat voor de overtreffende trap aan Porsche tuning, ben je bij 9ff aan het goede adres. De firma uit Dortmund, die dit jaar zijn 10-jarig jubileum viert, neemt atmosferische 911’jes, vertimmert deze, en schroeft hier een dikke turbo op, waarmee dan rustig vermogens worden gehaald die ver boven de 1.000 pk liggen. Deze Clubsport heeft 750 pk en 910 Nm onder zijn opgerekte body liggen.

Zoals bij elke GT9 is ook hier de Porsche 911 GT3 (997) als basis genomen. Deze is al wat meer hardcore dan de normale Carrera’s, en bovendien atmosferisch, want 9ff plaatst er toch zijn eigen turbo’s op. Volgens onze meest recente informatie is de GT9 er in 3 vermogens: 750, 987 en maar liefst 1.120 pk, zoals deze GT9R. Dit staat garant voor topsnelheden die tegen de 400 km/u hangen, en er zelfs overheen gaan. Deze 9ff-meneer demonstreert het even.

9ff interieur, klik voor groot

Het interieur ziet er lekker hardcore uit: ik zie carbon deurpanelen, een rolkooi, multipunts-gordels, en een sequentiële bak met een normale sticker er op?

UPDATE: Speciale aanbieding uit Essen: een 9ff GT9 CS (Club Sport), nu mee te nemen voor slechts 375.000 EUR! De tijden op de foto kloppen echter niet, volgens 9ff zijn dit de juiste tijden:
0-100 in 3,6 sec
100-200 in 5,2 sec
200-300 in 10,4 sec

9ff GT9 specs

Ook interessant!

  • Gulf-livery nu ook te krijgen op je straat-McLaren
  • Gulf 992 Turbo S is om te smullen
  • Porsche 964 in Gulf kleuren sprint in 4 seconden naar 100!
  • Toyota Avensis V6 Biturbo
    Toyota Avensis V6 Biturbo: mini special

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, Autoshows, essen, essen-2011, GT3, gt9, gulf, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Volvo V60 dieselt iets sterker dankzij Heico Sportiv
Volgend bericht: The fuck..Audi R8 GTS met airbrush-dude »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    25 november 2011 om 14:48

    9FF is mijn favorite tunert, smaakvol en cool. helaas heeft Techart een betere garatie regeling. maar toch uber vet.alleen hadden er nog chromen velgen onder gemoeten, dan was ie helemaal af

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      25 november 2011 om 14:50

      @ferrari94tr: Chroom? O.o Bah!

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      25 november 2011 om 14:54

      @ferrari94tr: Precies wat deze wagen nodig heeft. Meer spiegeltjes en kraaltjes

      Login om te reageren
  2. kliko zegt

    25 november 2011 om 14:54

    Ben al geen porscge-fan, maar vind dit helemaal een gedrocht.
    Die neus lijkt op iemand-die 0,0001% van zijn hersenene gebruik-die met z’n mond open glazig loopt te staren… er hangt nog net geen kwijl rechts aan de bumper…

    En die kont, nja. Laatmaar… Voordat ik iedereen tegen z’n schenen ga schoppen… :lol:

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      25 november 2011 om 14:55

      @kliko: Typo: Porsche-fan. Verder kan je misschien beter de “-” vervangen door haakjes ;)

      Login om te reageren
  3. pininfarina zegt

    25 november 2011 om 14:57

    Een mooie kleurencombinatie met een rijke geschiedenis en in het bijzonder natuurlijk met Porsche, maar om nu gratis reclame te maken voor Gulf…

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    25 november 2011 om 15:04

    Maar wacht, worden deze dingen nou ooit nog verkocht? Ik ken die 9FF alleen uit van die sprint filmpjes. En daar gaan die dingen zelfs af en toe stil.

    Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    25 november 2011 om 15:06

    @sir_smokalot: “…een sequentiële bak met een normale sticker er op?”
    Het is geen sequentiële bak omdat er 2 stangen naar achter gaan, een voor de links-rechts beweging, en eentje voor de voor-achter beweging.

    OT:Je hebt porno en je hebt porno, maar dit is echt keiharde porno! :D

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 november 2011 om 15:30

      Aha. Maar hoe werkt het dan? Je gaat van 2 naar 3 en dan tik je een keer naar rechts en omhoog? En voor 3-4 hoef je dan alleen naar beneden te trekken?

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        26 november 2011 om 00:03

        @sir_smokalot: gewoon zoals in elke manuele bak, met een schakelpatroon. Geen sequentieel gedoe.
        De ene stang geeft de L-R positie door, de andere voor-achter positie.
        In een VW polo werkt het met 2 kabels op hetzelfde principe.

        Je kan ook zien dat er voor de pook zowel links als rechts scharnieren zitten als voor en achter. Zoals een joystick/ gewone pook dus.

        Login om te reageren
  6. norge zegt

    25 november 2011 om 15:13

    Gulf kleuren, tja het is al weer lang geleden dat Porsche alles won.

    Login om te reageren
    • dakloosinmx5 zegt

      27 november 2011 om 22:18

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    25 november 2011 om 15:20

    Dotmund? Ligt dat vlakbij dusseldof?

    Ot: er gaat niks boven de originele gt40 in Gulf kleurtjes!

    Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      25 november 2011 om 15:22

      @Benjamin1: De 917 is véél mooier in Gulf kleuren :)

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 november 2011 om 15:42

      Ja, het schijnt er meestal wat klam te zijn…

      Login om te reageren
  8. jzaero zegt

    25 november 2011 om 15:28

    Erg mooie combinatie, Gulf kleuren op een exoot is altijd win.

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    25 november 2011 om 15:48

    Het is zonde dat er waarschijnlijk weer zo’n veel te hard getunde motor gaat inliggen, anders was dit misschien nog wel een leuk ding geweest (ervanuit gaande dat 9ff het onderstel verbeterd ipv verneukt heeft).
    Die pk-tuners moeten er ook altijd over gaan.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      26 november 2011 om 00:13

      @Hupke: 750pk te veel? Dat is nog lafjes hoor! De auto zelf is getuned om +1100pk aan te kunnen.
      Voor zo’n laag & breed monster is dat toch nog net aanvaardbaar?

      Login om te reageren
  10. 560pkferrari zegt

    25 november 2011 om 15:56

    ik geloof best dat dit een snelle auto is, maar volgens mij kloppen die 0-200 en 0-300 waarden niet echt.
    0-200 in 5,2 seconde is ruim 2 seconden sneller dan de veyron en de 10,4 die hij nodig heeft voor 300 is een dikke 6 seconden sneller.

    ziet er verder wel erg dik uit!

    Login om te reageren
    • macready zegt

      25 november 2011 om 16:07

      @560pkferrari:
      Neem de mannen van 9FF op dit punt niet al te serieus. De GT9R zou binnen 3 seconden naar de honderd snellen. De twee tests die ik gezien heb kwamen niet verder dan een 0-100km/u tijd van 4 á 5(!) seconden. Iets met grip enzo. Kortom, die 0-200 in 5.2s klinkt ook als wishful thinking.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 november 2011 om 16:12

      Lijkt me ook een tikkie overdreven. Mss 0-160 en 0-200, maar daarvoor is het gat te groot tussen beide.

      Login om te reageren
  11. sebasjuhh zegt

    25 november 2011 om 15:58

    WTF, 0-300 10.4 sec? 0-200 5.2? O_O

    Login om te reageren
  12. RuVi zegt

    25 november 2011 om 16:25

    Boxter/cayman dashboard zit erin!

    Login om te reageren
  13. 964rs zegt

    25 november 2011 om 16:55

    Het weegt ook maar de helft van een veyron

    Login om te reageren
  14. MarkieS zegt

    25 november 2011 om 17:29

    Zo ziet het er al iets realistischer uit:
    0-100 3,6 seconden
    0-200 3,6 + 5,2 = 8,8 seconden
    0-300 8,8 + 10,4 = 19,2 seconden

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 november 2011 om 17:54

      Dat klinkt al een stuk plausibelerderder.

      Login om te reageren
  15. maseratizzzzzzzz zegt

    26 november 2011 om 12:33

    Die tijden kloppen inderdaad niet.
    0-200 5,2 sec
    0-300 10,4 sec
    gewoon bij elkaar opgeteld :S

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    29 november 2011 om 17:16

    UPDATE: De tijden op de foto kloppen inderdaad niet, volgens 9ff zijn dit de juiste tijden:

    0-100 in 3,6 sec
    100-200 in 5,2 sec
    200-300 in 10,4 sec

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North