Aanpak taxichauffeurs die korte ritten weigeren

De gemeente Amsterdam ergert zich al tijden aan de taxichauffeurs die weigeren om passagiers mee te nemen wanneer ze menen dat het ritje te kort is. Tot op heden wist de gemeente niet zo goed hoe hiertegen kon worden opgetreden, maar daar hebben ze nu iets op gevonden. Amsterdam wil foute chauffeurs nu bestraffen op grond van 'het belang van de doorstroming van het verkeer'...
Afgelopen zomer werd op de taxistandplaats bij Amsterdam Centraal Station een slagboom neergezet in een poging een einde te maken aan de chaotische taferelen aldaar. Tevens werden toen toezichthouders aangesteld en deze krijgen nu de bevoegdheid om op te treden tegen chauffeurs die korte ritten weigeren. Dit moet aan het eind van de maand ingaan (bron: zibb.nl).




