• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth 695 Competizione

Auteur: autoblogger, gepost 30 augustus 2011 om 12:22 – 25 Reacties

Abarth 695 Competizione
De Abarth 695 Competizione moet voortborduren op de traditie van Abarth om de ervaringen in de autosport over te brengen naar de straatversies, net zoals de eerste ‘street legal’ Scorpion raceauto.

Ja, Abarth blijft maar strooien met speciale edities en is ditmaal geïnspireerd door de Abarth 500 Assetto Corse. Deze uitvoering heeft de exclusieve Grigio Competizione Opaco livery, die wordt gekenmerkt door een tone-on-tone effect. Het grootste verschil is echter te vinden in het interieur. Net zoals bij een wedstrijdauto zijn er maar twee stoelen en is de achterbank vervangen door een roll bar in dezelfde Grigio Competizione Opaco kleur als de carrosserie. De Abarth 695 Competizione heeft: ‘Abarth Corsa by Sabelt’ stoelen met zwart leer en rode Alcantara® inserts, alsmede een stoelkuip en stoelonderstel die van koolstofvezel zijn vervaardigd. En verder rode stiksels, een ‘695’ logo en ‘competizione’ beeltenissen in de hoofdsteunen en rugleuning.

De Abarth 695 Competizione is uitgerust met een 1.4 Turbo T-Jet 16v motor, die is getuned tot ruim 180 pk, in combinatie met de ‘Abarth Competizione’ versnellingsbak. Dit is een elektromechanische bak met bediening via flippers aan het stuur voor sneller schakelen. Deze transmissie heeft twee standen: ‘Street’ met automatische schakeling en ‘Track’ voor handmatige schakeling, onder het motto: ‘Zondag op het circuit, maandag op kantoor’.

Net zoals bij de 695 Tributo Ferrari zijn de wielophanging en het remsysteem verder verstevigd in verband met het toegenomen motorvermogen: 305 mm Brembo schijfremmen met vier zuigers en speciale schokdempers die uitstekende presteren en een hoog veiligheidsniveau behouden. En uiteraard is er de ‘Record Monza’ uitlaat met variabele, dubbele werking voor een verbetering van de motorprestaties en het geluid.

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Ferrari 812 Competizione
    Ferrari 812 Competizione A is nu ook officieel
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

695, abarth, competizione, Fiat, iaa-2011

Vorig bericht: « Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beest
Volgend bericht: BREKEND: Europese Fiat-verkoopbaas Formica weg »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenPriest zegt

    30 augustus 2011 om 12:23

    Like a baws!!!! Mooi bakkie

    Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    30 augustus 2011 om 12:24

    Sweet!!

    Login om te reageren
  3. trisx zegt

    30 augustus 2011 om 12:26

    De er maar 2 in voor mij en voor m’n vriendin

    Login om te reageren
  4. EdGaR zegt

    30 augustus 2011 om 12:28

    Als man wil je gewoon niet gezien worden in een 500, welke speciale uitvoering het ook is. Just saying

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      30 augustus 2011 om 12:30

      @EdGaR: Dat is ook geen waar hoor. Het blijft een wagentje met charme. Dat moet je kunnen appreciëren. Anders denk je echt heel bekrompen.

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      30 augustus 2011 om 12:31

      @EdGaR: Wel is in Italië geweest? Was afgelopen zomer in Lierna en om de 5 minuten zag ik wel een Abarth. Gewoon met een man erin! Gewoon een toffe bak.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        30 augustus 2011 om 13:26

        @rubenpriest: Ze hebben daar dan ook bijna de term ‘metro-man’ uitgevonden…

        Login om te reageren
        • RubenPriest zegt

          30 augustus 2011 om 13:37

          @baasbas: Nonsens! Heeft met cultuur te maken. Niks met vrouwelijke trekjes.

          Login om te reageren
  5. Benjamin1 zegt

    30 augustus 2011 om 12:30

    Is het FIAT nieuwsdag vandaag?

    Login om te reageren
    • PyroZnype zegt

      30 augustus 2011 om 12:41

      @Benjamin1: Ze hebben gewoon een perskit van fiat binnengekregen, hopelijk zit er ook wat Ferrari en Maserati spul bij :)

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        30 augustus 2011 om 12:43

        als dathet geval was hadden we dat wel prioriteit gegeven over een auto met een nieuwe bumper en 5 gram minder uitstoot, denk je niet? Nog even geduld hiervoor dus, ze komen er vanzelf wel mee

        Login om te reageren
        • nsmvo zegt

          31 augustus 2011 om 00:45

          @sir_smokalot: ontboezeming van een liefhebber, goed om te horen dat je niet opgewonden raakt van die muesli-door-een-rietje artikels.

          Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    30 augustus 2011 om 12:33

    Begin ze steeds meer te waarderen die 500’s, zeker in dit soort uitvoeringen :D

    Login om te reageren
  7. Tommy2 zegt

    30 augustus 2011 om 12:36

    ItalyBlog.nl

    Een invasie van de Italianen, en tot nu toe zat er nog niets moois bij!

    Login om te reageren
  8. Jurriuit zegt

    30 augustus 2011 om 12:54

    Wat de neuk is een tone-on-tone effect?

    Login om te reageren
  9. GTA_Torino zegt

    30 augustus 2011 om 13:02

    Die Record Monza uitlaat is overigens best een aanrader. Over de sportieve werking ervan heb ik weinig weet, maar het geluid mag er zeker wezen!

    Login om te reageren
  10. ericc zegt

    30 augustus 2011 om 13:47

    Eén voor het vrouwtje en ik blijf wel met een F430 rondrijden!

    Login om te reageren
  11. paere zegt

    30 augustus 2011 om 13:51

    nu wordt de 500 abarth wel heel erg uitgemolken hoor

    Login om te reageren
  12. ralfast zegt

    30 augustus 2011 om 14:17

    Mis ik het nou, of komt de naam écht nergens in de auto terug? Het is niet het aantal pk’s, of cilinderinhoud. Waar staat het dan voor,695? Prijs misschien?

    Login om te reageren
  13. linuxxx zegt

    30 augustus 2011 om 15:17

    Zit je in de optie lijst te kijken, mmmm rolkooi “vink”.

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    30 augustus 2011 om 16:29

    Niks geen vrouwenauto, gewoon stoer! Doe mij dat vuilniszakkengrijs! :)

    Ik wacht trouwens nog steeds op de eerste tuner die het kofferdeksel zogenaamd een stukje open zet.

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    30 augustus 2011 om 16:35

    Gaaaaf ,zeg nou eerlijk hier kan toch geen Duitser tegenop?

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      31 augustus 2011 om 00:46

      @norge: Ja hoor, Mini Cooper JW

      Login om te reageren
  16. ferrarithijs zegt

    30 augustus 2011 om 17:24

    Abarth heeft het druk, mooie modelletjes!

    Login om te reageren
  17. ds3thp zegt

    30 augustus 2011 om 17:57

    En wat kost hij? Gok toch wel een euro of 35.000!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North