Geen beter model om je autostand ‘presence’ te geven dan deze HEMI-aangedreven opperJeep. 470 pk en 630 Nm uit een 6,4 liter V8 in een lekker agressief jasje doen je bijna vergeten dat de overige 90% van de Fiat/Chrysler-stand volstaat met CO2-schrapende 2-cilinder-gebakjes (de productiemodellen dan). Bijna.
Deze auto voor eindbazen doet 0-100 km/u in 4,8 seconden, haalt een top van 255 km/u, en hoeft dankzij een tank ter grootte van een badkuip pas na 720 km weer afgevuld te worden. Voorheen stopte Jeep/Chrysler een 6,1 liter V8 in zijn SRT-modellen. Maar met een benzineprijs die de helft is van de onze en bij gebrek aan pretbelastingen hoeven ze niet aan downsizing te denken, en dus werd het blokje nog een stuk groter.
Naast deze blikvanger, die zijn werelddebuut al in New York maakte, toont Jeep eveneens de 3.6-liter V6 Pentastar benzinemotor die de 2012 Jeep Wrangler en Jeep Wrangler Unlimited gaat aandrijven.
wow, van binnen en buiten een prachtig ding :D zoiets zou ik ook wel willen hebben :D en pas na 720 km weer tanken.. met zo’n bak.. super :D
@dennisr: Nu vraag ik me af, hoe groot is die badkuip dan he?
die motorkap :o
Ze hebben wel een feestje gehad bij jeep tijdens het in elkaar zetten van deze auto zeg…
@Alwood: geweldig toch ? die motorkap is stoer :mrgreen:
In één woord: vetjes!
De Fiat-groep is trouwens duidelijk uit vakantie… wanneer komt er nog eens iets over een vw of zo? :D
plak er alsjeblieft een Italiaanse badge op ..
dan is dat consumptie verhaal ineens geen issue meer ..
bij Ferarri en Lambo ook nog nooit een woord over consumptie gelezen ..
Hoe heetie als Lancia?
@rikkon: Lol, Grand Cherokee natuurlijk! Je weet toch dat ze geen moeite doen om namen te veranderen :P
@Carreza: Voor deze maken ze waarschijnlijk een uitzondering de naam wordt: Fiat GRANDE Cherokee
@desoper: haha, scherp!
@Carreza: Onzin want de Lancia Thema (Chrysler 300C) en de Flavia (Chrysler 200)zijn wel degelijk van naam veranderd. Het gaat alleen niet op voor de Lancia (Dodge) Journey en Lancia (Chrysler) Voyager.
OT: Wat een brute bak! Zet maar neer voor de deur met een tankkaart van iemand anders ;)
@Roelio: Ik bedoelde natuurlijk FIAT (Dodge) Journey
@Roelio: de Dodge Journey heet nu Fiat Freemont, check je feiten dus ff voordat je zomaar wat roept…
@robbie: Verrek, niet goed opgelet de laatste tijd ;) Ben er niet helemaal bij vandaag (lees gewoon een kutdag)
Lelijk, bruut en slecht afgewerkt. Ideaal voor de Amerikaanse markt.
@adyton: Ooit in dit model gezeten? Ik in ieder geval wel en ik was aangenaam verrast door de afwerking. Hier en daar keiharde plastics maar verder…
@Roelio: Niet in een srt. De knopjes voelden echt niet goed aan en de richtingwijzers ook. Het dashboard ziet er ook nogal cheap uit, maar dat doet natuurlijk niets aan de afwerking.
@adyton: Sorry ik dacht dat je het over het interieur had. Mijn fout.
@adyton: CHECK
hele toffe bak! Nice grill
Brandt ook geweldig goed al je rubber weg.
http://www.youtube.com/watch?v=DHSAC25GrDA
Dikke ride! Deze wagen schreeuwt gewoon “Get the f*ck out of my way or i’ll crush you and you’re puny car” in je achteruitkijkspiegel. ;)
Vond het vorige model mooier..
Wat heeft dat ding eigenlijk een Koreaanse achterkant zeg. De lompe USA-charme die de vorige Grand Cherokee nog een klein beetje had is nu wel verdwenen…
ik heb laatst een proefrit in de 3.6 gemaakt, en het cheape interieur van de vorige is in geen velden of wegen te bekennen. Dit ding steekt veel beter in elkaar en rijdt rammelvrij over de lulligste kinderkopjes.
Er gaat gewoon geen SUV komen die in de buurt kan komen van de BMW X5 laat staan overtreffen. De BMW X5 is toch wel de meetlat in deze klasse.
@agera: LOL!
Theoretisch zit je met meetlat goed, maar het is toch echt maatstaf ;)
@baasbas: Een foutje, maar ja ik spreek redelijk goed Nederlands voor iemand die nog een paar jaar in Nederland is en af en toe kan ik wat fouten maken.
Zullen er hier wel een hoop op grijs kenteken van verschijnen,gaaf bakkie.
strakke wagen.. hoop dat we hem hier in nl ook wel is gaan zien
wow, dat is serieus snel. 100 +/- minder als zijn concurenten en toch 4.8 naar 0 – 100 (niet 96km/h, 60mp/h?)
Voorkant valt best mee, maar die achterkant ziet er niet uit… De vorige was toch een stuk mooier hoor…
Nou jongens, de Van-uitvoering hebben we bijna af, dan kunnen jullie weer lekker op de zaak in zo’n monster rijden!
Idd, benzine is daar een stuk goedkoper dan bij ons. Ook door het takssysteem, maar men blijft ook zeggen dat de kwaliteit van de brandstof daar minder is. En met dit onderwerp wordt nog maar eens duidelijk dat autoconstructeurs geen zier geven om het milieu als de portefeuille ook ter sprake komt (consumenten trouwens ook niet: mocht de bijtellingsregeling terug afgebouwd worden, zouden veel mensen klagen en dumpen op de tweedehandsmarkt: téveel om te ontkennen dat geld de enige drijfveer is voor het kopen van de muesliwaggies). Aan de ene kant van het water moet je massaal downsizen om de portefeuilles boven te krijgen, en aan de andere kant van het water moet je upsizen om de autofanaat genaamd ‘Amerikaan’ niet weg te jagen. Het lijkt voor een autoconstructeur moeilijk kiezen tussen de twee. En slechts ééntje kiezen is geen optie, want tegenwoordig moet je je diensten in alle uithoekjes van de wereld aanbieden om genoeg omzet te draaien. Kapitalisme en globalisme op hol geslagen, zeg ik…