• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth komt met eigen sportwagen

Auteur: CasperH, gepost 23 juni 2010 om 08:59 – 63 Reacties

Abarth concept


De geruchten gingen al een tijd, maar Abarth heeft het nu bevestigd.

We kennen Abarth natuurlijk van de gepeperde Fiatjes, maar een paar jaar terug waren er ineens geruchten over een zelf geproduceerde sportwagen. Deze moest gaan concurreren met bijvoorbeeld de Mazda MX-5 en later werd bekend dat het autootje op basis van de Lotus Elise gebouwd zou gaan worden.

Dat laatste is nu van de baan aldus Antonino Labate. Hij is hoofd Sales en Marketing bij Abarth en stelt dat het zo goed gaat met het merk dat ze binnen nu en twee jaar een binnenshuis ontwikkelde sportwagen gaan lanceren. Hoogstwaarschijnlijk wordt dit een tweezitter. Labate meldt echter dat Lotus niet betrokken zal zijn bij de ontwikkeling. Een poosje geleden gingen er geruchten dat één en ander op het onderstel van de Fiat 500 zou verschijnen, wat ook waarschijnlijker lijkt gezien de ervaring van Abarth met die auto. De verwachting is dat het hete tweezittertje rond de 240 pk gaat krijgen. In combinatie met een gewicht van ongeveer 900 kilo wordt dat dikke pret. Laat maar komen!

Ook interessant!

  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Gave Abarth 1000 SP one-off heeft maar één nadeel
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, concept

Vorig bericht: « Deze witte Volvozela is er klaar voor
Volgend bericht: De Audi A1 van Elton John »

Lees Interacties

Reacties

  1. klaas zegt

    23 juni 2010 om 09:00

    ziet er puik uit ben benieuwd

    Login om te reageren
  2. Mr. V8 zegt

    23 juni 2010 om 09:01

    Ziet er idd zeer puik uit. Eens kijken wat ze er uiteindelijk van brouwen.

    Login om te reageren
  3. AudiQuatro zegt

    23 juni 2010 om 09:05

    900kg is te zwaar! Doe maar 700kg.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      23 juni 2010 om 21:24

      @AudiQuatro:

      Een FIAT 500 doet al 930 kilo!
      Hoe realistisch is het dan, dat die Abarth sportwagen 700 kilo gaat wegen? Laat staan 930 kilo!

      Nee, ik zou rekenen op 1050 a 1100 kilo, helaas…. :(

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        23 juni 2010 om 23:10

        @FrankypankyV8: …900 kilo, niet 700 kilo joh…lees artikel

        Login om te reageren
  4. John zegt

    23 juni 2010 om 09:20

    Puik wagentje met jofele details!

    Login om te reageren
  5. [StiGGie] zegt

    23 juni 2010 om 09:25

    Haha gaat iedereen nu het woord puik gebruiken :P?

    Ziet er best wel gelikt uit :) Alleen doet me eerder aan een aziaat denken dan aan een Italiaan.

    Login om te reageren
    • FuelMinded zegt

      23 juni 2010 om 09:35

      @[StiGGie]: Misschien aan de Aziaat Honda CR-Z? Gezien de voorkant.
      *Is sinds kort ook een vergelijkingsmongool :D*

      Login om te reageren
  6. Cappuccino zegt

    23 juni 2010 om 09:29

    ’t plaatje hiero, doet mij eerder aan een honda denken!

    Login om te reageren
  7. paulusrx7 zegt

    23 juni 2010 om 09:31

    achterwiel aandrijving!!!

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    23 juni 2010 om 09:39

    op basis van de 500.., dat word een kleine vrouwen roadstertje met FWD. introductie kleur word rood, let maar op.

    Login om te reageren
  9. mhijnen zegt

    23 juni 2010 om 09:39

    Krijg spontaan een deja vu, van een Smart…

    Login om te reageren
  10. spykerboy zegt

    23 juni 2010 om 09:39

    ziet er wel strak uit!! neem aan wel RWD en niet dat saaie FWD??

    Login om te reageren
  11. Die Bruine zegt

    23 juni 2010 om 09:42

    Sorry hoor maar dit ziet er GRUWELIJK lelijk uit. Zal wel aan mij liggen maar ik zie uiterlijk weinig, nee helemaal, niets Italiaans. Schandalig…

    Login om te reageren
  12. Henk_he zegt

    23 juni 2010 om 09:46

    De richtprijs is ook wel interessant. Iemand?

    Login om te reageren
  13. Snel=anders zegt

    23 juni 2010 om 09:46

    Ik vind de auto er niet zo best uit zien… De specificaties klinken goed in de oren natuurlijk, maar eerst kijken of hij ook daadwerkelijk goed rijdt…
    Ik ben nog niet overtuigd.

    Login om te reageren
  14. GWBoes zegt

    23 juni 2010 om 09:58

    reincarnatie van een 124 abarth/rally?

    Login om te reageren
  15. jack_abarth zegt

    23 juni 2010 om 10:07

    Richtprijs?
    Zal wel over de 30k heen gaan ben ik bang.
    Beetje aangeklede GPA of 500a kost je ook al gauw 25k.

    Login om te reageren
  16. prinz pilz zegt

    23 juni 2010 om 10:13

    Best dik, mooier dan de MX-5.

    Login om te reageren
  17. floryn zegt

    23 juni 2010 om 10:31

    Einbdelijk. Ik verwacht dat ze dit heel goed gaan doen.

    Login om te reageren
  18. XRI6 zegt

    23 juni 2010 om 10:49

    Vrijwel exact dezelfde neushapper van de CR-Z

    Login om te reageren
  19. Benjamin1 zegt

    23 juni 2010 om 10:55

    als hij net zo bruut wordt als de Punto Evo abarth is het goed:

    Login om te reageren
  20. GWBoes zegt

    23 juni 2010 om 10:56

    @ iedereen die hem op een CR-Z vind lijken denkt verkeerd om.
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/01/07/leuk-italiaans-ding-abarth-coupe-2
    Het is meer dat de CR-Z hierop lijkt.

    Login om te reageren
  21. Benjamin1 zegt

    23 juni 2010 om 10:57


    Login om te reageren
  22. Megakix zegt

    23 juni 2010 om 11:19

    kopen….kopen….kopen….kopen…..

    want…

    hebben….hebben….hebben…hebben… !!!!!

    Login om te reageren
  23. italiaanopoe zegt

    23 juni 2010 om 11:38

    hebbehbeehbhgerfewdew

    Login om te reageren
  24. Sciurida zegt

    23 juni 2010 om 11:42

    Hh jongens is dit een concept dan? Ik zie nergens in het artikel dat hij er zo uit gaat zien, een Fiat 500 platformpje lijkt mij eigenlijk te klein om leuke aanpassingen aan te doen, maar ben benieuwd

    Login om te reageren
  25. integralechubasco zegt

    23 juni 2010 om 11:54

    heeej ik ben de doelgroep!!!

    Login om te reageren
  26. HDM zegt

    23 juni 2010 om 11:54

    Leuk autootje!!

    Login om te reageren
  27. HyperTeHK zegt

    23 juni 2010 om 12:00

    Tegen beter weten in,

    MEER DAN 4 CILINDERS!!!

    Ooh ja en achterwielaandrijving

    Login om te reageren
  28. Kneh zegt

    23 juni 2010 om 12:03

    Krijg een beetje het Opel Speedster idee…

    Login om te reageren
  29. jack_abarth zegt

    23 juni 2010 om 12:13

    @HyperTeHK,

    Ga daar maar niet vanuit, de Fiatgroup heeft volgens mij alleen de 3.2 V6. En het lijkt me niet dat die zal gaan passen op de basis van een Fiat 500. Of ze moeten die op de achteras gaan leggen :D

    Login om te reageren
    • HyperTeHK zegt

      23 juni 2010 om 17:04

      @jack_abarth: Ik zei toch ook al tegen beter weten in, dit wordt natuurlijk gewoon een geblazen 4 cilinder met voorwielaandrijving.

      Login om te reageren
    • fiestafeest zegt

      23 juni 2010 om 17:23

      @jack_abarth: en de 2.4L 5 cilinder ben je die al vergeten dan

      Login om te reageren
  30. As_long_as_it_is_fast zegt

    23 juni 2010 om 12:14

    Ja, steek hier maar een turbocharged 5 cilindertje in!
    Moet fijn zijn! Ziet er ook heel knap uit, of neen Puik was het te gebruiken woord vandaag zeker? ;)
    Laat maar komen, ik wil er wel eentje….

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    23 juni 2010 om 12:16

    is het dan zo verschrikkelijk moeilijk om een MX-5 concurent te bakken ??

    waarschijnlijk wel dus ..
    extra thumbs up voor de MX-5 dus ..

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      23 juni 2010 om 12:57

      @lincoln: Je kent het resultaat nog niet, dus je kunt ook niet zeggen dat hij de MX-5 níet verslaat. ;)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        23 juni 2010 om 15:02

        @Citrofiel:
        MX-5 heeft toch al een aardig tijdje geen concurentie ..
        lang genoeg om de waarom-vraag eigenlijk maar te negeren ..

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          23 juni 2010 om 15:05

          @lincoln: Absoluut waar. De MX-5 is gewoon de benchmark, niemand heeft het nog weten te overtreffen. Inderdaad kudos voor Mazda. Maar misschien, héél, héél misschien, kan Abarth er wel komen. ;)
          Hoewel, met 240 pk is hij niet echt concurrentie voor de MX-5, die het met maximaal 160 pk moet doen…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            23 juni 2010 om 15:17

            @Citrofiel:
            als je onbeperkt kan shoppen in de Fiat SpA schappen kan het bijna niet mis gaan ..

            aan de andere kant ..
            de MX-5 is een evolutie bedoeling van een perfect proto-type ..
            althans je ziet nog zat van die dingen rijden die gewoon 20 jaar oud zijn ..
            en de Fiat Barchetta is al een zeldzame klassieker ..

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              23 juni 2010 om 15:20

              @lincoln: En juist daarom is de Fiat leuker imho. ;)

              Login om te reageren
              • RenesisHP zegt

                23 juni 2010 om 15:23

                @Citrofiel:

                Totdat je beide gereden hebt. ;)

  32. DIPSHIT zegt

    23 juni 2010 om 12:18

    mooi zo! hopelijk met achterwielaandrijving

    Login om te reageren
  33. kowalsk zegt

    23 juni 2010 om 12:29

    Laat maar komen idd!

    Login om te reageren
  34. jack_abarth zegt

    23 juni 2010 om 12:34

    @Lincoln,

    Waarom gebruik jij altijd 2 leestekens op het einde?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 juni 2010 om 15:04

      @jack_abarth:
      stotteren aan het begin van een zin is zo irritant voor de lezers ..

      zo .. en genoeg over mijn sociale mede-mens lievende kant ..

      Login om te reageren
  35. Esprit_de_Flandre zegt

    23 juni 2010 om 12:43

    @jack abarth: Jongen, dat mysterie is hier al eens gepasseerd, en toen begon iedereen twee puntjes te zetten op het einde van z’n zinnen. Laat dat maar gewoon zo…

    Login om te reageren
  36. fant zegt

    23 juni 2010 om 12:52

    Geen enkele concurrent voor de lotus is ook mooier dan de lotus :) Leuk ding hoor, maar ik zou altijd nog een Elise verkiezen. Mooier, lichter en waarschijnlijk zuiniger.

    Login om te reageren
  37. RDS zegt

    23 juni 2010 om 13:23

    DOEN! gewoon een lekkere roadster met rwd(hoopt op).

    Login om te reageren
  38. Hupke zegt

    23 juni 2010 om 14:37

    de motor lig ik niet wakker van (het is en blijft abarth die maken bijna overal wel iets leuk van).

    Het onderstel en de aandrijving van waaraf ze beginnen maken veel meer verschil uit. En ik hoop op RWD en middenmotor (en een goede koeling) en een prijs die redelijk genoeg is.

    Login om te reageren
  39. GWBoes zegt

    23 juni 2010 om 15:25

    De MX-5 is idd de norm waar naar gekeken moet worden bij kleine roadsters. Vroeger had hij nog goede concurrentie van de Barchetta, alhoewel FWD maar dat maakte hij goed in prijs en design.
    Ik heb wel het idee dat de huidige MX-5 het toch een stuk minder doet. heb het idee dat hij zichzelf ontgroeit is. Te zwaar, te groot en te duur, wat allemaal niet de eigenschappen horen te zijn van een roadster.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      23 juni 2010 om 15:43

      @GWBoes:

      Daar heb je ook gelijk in. De NA en NB serie rijd leuker dan de NC serie. De NC serie is een stuk groter en luxer dan de voorgangers. Rijd ook erg goed. Voelt echter log aan vergeleken met z’n voorgangers.
      Dat scherpe en lichtvoetige maakt de MX-5 zo’n leuke auto.
      Gewicht heeft daar zeker afbreuk aan gedaan.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 juni 2010 om 16:43

      @GWBoes:
      tis inderdaad een serieuze auto geworden ..
      en waarschijnlijk te serieus ..

      maar Mazda wil graag dat de ouwe MX-5 klanten een nieuwe komen halen ..
      en die worden ook steeds ietsje meer volwassen ..
      zo werkt dat nu eenmaal ..

      Login om te reageren
  40. Timo zegt

    23 juni 2010 om 16:38

    Ik zie er wat gelijkenissen in met de Fiat X1/9.

    Login om te reageren
  41. lincoln zegt

    23 juni 2010 om 17:29

    waarom .. hoezo ..
    Fiat is meester met 4 cilinders .. diesels en benzines ..

    daar hoeven niet moeilijk over te doen ..

    Login om te reageren
  42. bimmerfahrer zegt

    23 juni 2010 om 19:26

    Goed!

    Login om te reageren
  43. jack_abarth zegt

    23 juni 2010 om 20:00

    @Fiestafeest,

    De 2.4L 5 cilinder kun je ook beter vergeten, en vooral als het een selespeed is.

    Login om te reageren
    • fiestafeest zegt

      23 juni 2010 om 20:48

      @jack_abarth: ik vond deze motor in de stilo abarth (ja ik weet het het was meer een opgeleukte fiat als een abarth) echt geweldig zeker met de selespeed en ik geloof dat je meer uit deze motor kan halen

      Login om te reageren
  44. Cantago zegt

    23 juni 2010 om 20:20

    Als het design mooier wordt dan op bovenstaande foto dan kan het best wel eens wat leuks worden!

    Login om te reageren
  45. GWBoes zegt

    23 juni 2010 om 21:03

    De 5-cilinders van fiat zijn echt juweeltjes (ben bezig er één te kopen), totdat ze kapot gaan, wat helaas nog al regelmatig gebruikt. Echter wel meestal te wijten aan de vorige eigenaar..
    Maar moet je niet aan gaan denken, motor word niet meer gemaakt en pas niet bij de filosifie en geschiedenis van Abarth, vroeger gebruikte deze ook alleen maar kleine, max. 4 cilinders, motoren. In principe wou hij eigenlijk ook alleen maar auto’s doen met de motor achterin (vandaar zijn uitstapjes naar porsche).

    Login om te reageren
  46. fiat128 zegt

    24 juni 2010 om 09:47

    1750tb met voorwielandrijving op punto evo platvorm.

    Login om te reageren
  47. CarloAbarth zegt

    24 juni 2010 om 10:49

    Er is inmiddels ook een tweede impressie, een Spider:

    http://www.fiatblog.nl/?p=7027

    Login om te reageren
  48. Dimglor zegt

    24 juni 2010 om 20:31

    Ik hoop dat ie er echt niet uit zal zien zoals op die foto… Want ik vind het eigenlijk niets hebben…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North