• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT brengt 370 pk naar de Volkswagen Golf R

Auteur: ricardo, gepost 20 februari 2014 om 21:10 – 18 Reacties

Afbeelding ABT brengt 370 pk naar de Volkswagen Golf RAfbeelding ABT brengt 370 pk naar de Volkswagen Golf R

ABT brengt de Volkswagen Golf R 370 pk
Een Golf R van extra opsmuk voorzien, dat is toch alsof je iemand die al een petje draagt een extra pet opzet. Gekkigheid.

ABT maakt het niet uit, en bedient alvast de pk-hongerigen die niet op de Golf R Evo kunnen wachten. Het vermogen van het 2.0 liter turboblok wordt door de Duitser softwarematig van 300 naar 370 pk gepompt, het koppel stijgt van 380 Nm naar 460 Nm. Hiermee claimen ze een sprinttijd naar de 100 van 4,5 seconden, 0,6 seconden sneller dan standaard. De top stijgt met 15 km/u naar 265 km/u.

Op het front wordt een bumperlip geplaatst, met daarboven de typerende ABT-grille en booskijkers voor de koplampen. De zijkanten krijgen skirts, achteraan wordt er een nieuwe diffuser geplaatst. Over de al aanwezige dakspoiler gooit ABT nog een extra spoiler. Spoilerception. De nieuwe ER-C velgen met een blauwe rand maken de conversie af.

In Genève kunt u ‘m zelf bekijken.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • ABT Golf R
    ABT Golf R is een absoluut bommetje
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2014, golf, golf-7, golf-r, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Zenvo slaat terug na vernietigende Top Gear review
Volgend bericht: Hyundai PassaCorto is de Italiaan die we willen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mlbenz zegt

    20 februari 2014 om 21:18

    Zonder die rare grill, booskijkers en achterspoiler vind ik het nog niet eens zo gek. Ik zou er best eentje willen hebben.

    Login om te reageren
  2. mistertie zegt

    20 februari 2014 om 21:22

    0-100 in 4,5 seconden! Even al die cosmetische frustels eraf halen en je verbaast iedereen bij het stoplicht. :-)

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      21 februari 2014 om 09:23

      @mistertie: Kinderachtig denken ze dan en verbazen zich dat hij een rijbewijs heeft.

      Login om te reageren
  3. MDA zegt

    20 februari 2014 om 21:45

    Booskijkers? WTF ABT? Echt?

    Login om te reageren
  4. schellekens006 zegt

    20 februari 2014 om 22:00

    0 tot 100km tijden van Ferrari enkele jaren geleden knap….. Tsja die opsmuk laat maar.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    20 februari 2014 om 22:14

    Booskijkers zijn toch wel de ultieme petjes-gadget. Als ze zelf niet ruig achter het stuur zitten te kijken, doet hun auto het zelf wel.

    Login om te reageren
  6. marikoelolo zegt

    20 februari 2014 om 22:15

    Voor wie de R niet kan betalen:

    http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m771631518-volkswagen-golf-2-0-tdi-dsg-aut-abt-panoramadak-keyless-xenon-ca.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=65176

    Login om te reageren
    • mits zegt

      20 februari 2014 om 22:45

      @marikoelolo: dat is geen golf r. Dat is een diesel die abt is uitgevoerd

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        20 februari 2014 om 22:53

        @mits: dat zegt hij ook. En verder: 50.000 euro??? Voor een Golf diesel? Die is gek…

        Login om te reageren
  7. VeniVidiVici zegt

    20 februari 2014 om 22:57

    Hoe je het ook wendt of keert… het is en blijft een VOLKSwagen Golf!!!

    Login om te reageren
    • mrci zegt

      21 februari 2014 om 07:46

      @venividivici: lelijk hok bedoel je.

      Login om te reageren
  8. harryb zegt

    20 februari 2014 om 23:15

    van 0-100 tot daar toe maar vergeet het maar als je naast een AMG, bmw M,… staat aan de lichten , op de 0-100 kan je in het beste geval misschien wel mee maar alles boven de 100
    (bv 0-200)… nee, dan wordt de golf zeeeer zwaar afgeslacht
    het is en blijft een golfje, dus mijn goede raad is als je wil dragracen blijf in een zone dat je niet harder kan dan 100 en dan maar je misschien nog een kleine kans (zolang de baan rechtdoor gaat tenminste) :p

    Login om te reageren
  9. Robdg zegt

    20 februari 2014 om 23:20

    €50.000 voor een auto met 170 pk? Gekkies, voor dat bedrag rij je al een nissan GT-R, of iets anders diks zoals een M5 of S5… ( onkosten niet mee gerekend. )

    Login om te reageren
  10. redneckdarian zegt

    20 februari 2014 om 23:53

    Softwarematig +70 pk? In een auto met 300 pk?

    Kan dat zomaar?

    Login om te reageren
    • rijnooit zegt

      21 februari 2014 om 00:16

      @redneckdarian: Blijkbaar :)
      Die motoren hebben echt onwijze marges. Betrouwbaarheid zal vast iets afnemen, maar goed. Ken ook nog wel een Mercedes met aaedig wat pks uit een 2.0 ;-)

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      21 februari 2014 om 16:28

      @redneckdarian: Ja vast, maar over de levensduur zullen we het maar niet hebben.
      En die is bij de TSI toch al niet geweldig helaas.

      Login om te reageren
  11. mrs250 zegt

    21 februari 2014 om 15:11

    Niet dat het zo spannend is, maar de top vind ik dan weer relatief laag. De R lijkt me ook geen auto die ze een hele korte bak hebben meegegeven; het blijft in vergelijking met z’n concurrenten meer een cruiser dan echt een sportwagen.

    Login om te reageren
  12. bofkont zegt

    21 februari 2014 om 16:28

    Maar het blijft helaas een golf ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North