• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT RS5 Cabrio is een razendsnelle Audi-container

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 april 2014 om 14:10 – 11 Reacties

Afbeelding ABT RS5 Cabrio is een razendsnelle Audi-containerAfbeelding ABT RS5 Cabrio is een razendsnelle Audi-containerAfbeelding ABT RS5 Cabrio is een razendsnelle Audi-containerAfbeelding ABT RS5 Cabrio is een razendsnelle Audi-containerAfbeelding ABT RS5 Cabrio is een razendsnelle Audi-containerAfbeelding ABT RS5 Cabrio is een razendsnelle Audi-containerAfbeelding ABT RS5 Cabrio is een razendsnelle Audi-containerAfbeelding ABT RS5 Cabrio is een razendsnelle Audi-container

Audi RS5 Cabrio ABT
De Beierse tuner trekt de Audi RS5 Cabrio door de molen. Want die hadden ze nog niet gehad.

Qua uiterlijke aanpassingen houdt Abt het bescheiden: een paar inzetstukken in de bumpers en ander lichtmetaal is zo’n beetje het enige dat aan de open RS5 is gewijzigd. Ook heeft hij andere veren (voor een verlaging tot 50 mm) en zijn wielspacers verkrijgbaar (4 x 15 mm of 4 x 25 mm). De standaard midden- en achterdemper worden naar wens eveneens vervangen door Abt-speelgoed.

‘Dan zal de auto zeker wel een flinke vermogenskit hebben, nietwaar?’ Inderdaad, niet waar. Wel is de begrenzer van de 4,2 liter V8 gehaald, waardoor de topsnelheid van 250 naar 290 km/u stijgt.

We verwachten in een later stadium een meer grondige verbouwing van de Beierse dikcabrio (4 exemplaren in Nederland). Het blijft echter standaard ook gewoon een auto die prettig op het oog ligt. In de woorden van Z(w)anger Bob: laat de zon weer schijnen!

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?
  • ABT Audi
    Dít zijn de 8 gaafste ABT Audi's op een rij

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, abt, Audi, Cabrio, RS5, tuning, wit

Vorig bericht: « Mitsubishi Outlander heeft een nieuw bekkie [facelift]
Volgend bericht: Kijk hoe Jon Olsson 600pk tegen een besneeuwde berg smijt »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    10 april 2014 om 14:16

    Jij en drie van je hippe marketing maten in een RS5 cabrio en je tikt conservatief geschat gewoon 2200kg aan… En als je geen hippe marketing vrienden hebt maar stevige McDonalds fans, dat sommetje wil je niet eens weten vrees ik. Jammer dat het allemaal zo enorm zwaar is. Want tot mijn schrik weegt een E92 M3 Cabrio ook gewoon 1800+kg.

    Login om te reageren
  2. jrmpower24 zegt

    10 april 2014 om 14:22

    Belachelijk lelijke velgen. ADV.1 of PUR spul moet je hebben.

    Login om te reageren
  3. endofline zegt

    10 april 2014 om 14:30

    Het blijft een mooie wagen maar de RS versie is onzin in cabrio trim. Net als een M4 cabrio is die power niet nodig. Bij echt cabriorijden is de fun er boven de 90 km/h snel af. Teveel lawaai… Een dikke 2 liter is ruim voldoende om fun te hebben langs kleine wegen. Een keiharde ophanging zal ook al niet veel helpen.

    Login om te reageren
  4. riddertevoet zegt

    10 april 2014 om 14:37

    Deze auto is louter interessant voor kapsters uit het hogere segment.

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    10 april 2014 om 14:39

    Klopt, Cabrio, V8, vierwielaandrijving, meer elektrische speeltjes dan bij Dixon’s maakt het een zwaar speeltje. En echt mooier is ie er niet op geworden (een RS5 is al geen beauty van zichzelf).

    Tip: koop geen RS5, maar de S5, en laat die door de heren van ABT een motorkuurtje geven. Die V8 is schitterend in een R8, maar de RS5 is te zwaar en het koppel van de RS5 is beperkt, en hoger in de toeren. Het laatste wat je wilt bij twee ton leeggewicht. De 3.0 V6 Kompressor motor van de S5 heeft standaard al meer koppel, en ook bij een lager gewicht. Een win win situatie.

    Hier het data sheetje van de ABT S5 Cabrio. 435pk moet voldoende zijn, koppel komt boven de 500nm uit.
    http://www.abt-sportsline.de/typo3temp/mp_soap_client_files/ProduktDokument/1/8T0_130_435_CAKA_AS_D.pdf

    En hier een sprintje van Chris Harris in een licht getunede S4 en een RS4 (vergelijking met dezelfde motoren).

    http://www.youtube.com/watch?v=2KfMY96v_Gc

    Login om te reageren
  6. osmo zegt

    10 april 2014 om 14:45

    Wel een leuk detail dat de spaken van de velgen zowel links als rechts dezelfde kant opgericht zijn.

    Login om te reageren
    • osmo zegt

      10 april 2014 om 14:46

      @osmo: Sorry ik heb weekend nodig, er zit geen foto bij van de rechterkant :P

      Login om te reageren
      • ronaldddvos zegt

        10 april 2014 om 15:18

        @osmo: wel?

        Login om te reageren
  7. AudiQuatro zegt

    10 april 2014 om 15:08

    Beter halen ze de 4wd er uit, en nog wat kleine truckjes, dan moet er toch minimaal 300kg af te snoepen zijn? Daar knapt deze auto pas van op!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      10 april 2014 om 17:14

      @AudiQuatro: Dan rijdt het niet meer ?

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        10 april 2014 om 18:14

        @norge: Jawel joh, 420 pk op de voorwielen. Blij dat ik glij..

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North