Gaat BMW dan eindelijk afscheid nemen van al die rare hybride modellen? Feit is in elk geval dat de eerste Full Hybrid van het Duitse merk na slechts 2 jaar alweer uit productie is gehaald. Blijkbaar was een SUV met een dikke V8 en achterhaalde hybridetechniek niet iets waar de wereld op zat te wachten.
Je wist het misschien niet, maar de hybridetechniek waar de ActiveHybrid X6 gebruik van maakte was van oorsprong een project dat was opgezet door General Motors & DaimlerChryser in 2004 en pas in 2005 besloot BMW om zich ook aan te sluiten bij de Global Hybrid Cooperation. Deze samenwerking werd niet echt een succes en in 2009 werd besloten om de samenwerking stop te zetten, maar auto’s zoals de Cadillac Escalade Hybrid, Mercedes ML 450 hybrid en BMW ActiveHybrid X6 waren inmiddels wel voorzien van het gezamenlijk ontwikkelde 2-Mode Hybrid System.
BMW kwam er al snel achter dat het combineren van een dikke V8 met een hybridesysteem dat niet heel veel benzine bespaarde niet echt veel voordeel opleverde. Een dikke diesel is dan bijvoorbeeld een veel betere optie. Als we dat combineren met de hoge prijs voor de ActiveHybrid X6 wordt al snel duidelijk dat het geen heel aantrekkelijke auto is.
Overigens heeft BMW na het verdwijnen van de ActiveHybrid X6 nog wel een andere hybride in de prijslijst staan. Ze hebben namelijk nog wel de BMW ActiveHybrid 7 in de prijslijst staan. Dit is echter geen Full Hybrid zoals de X6, maar een Mild Hybrid. De hybridetechniek van deze auto deelt BMW met de Mercedes S400 Hybrid.
De volgende hybride die BMW op de markt zal brengen is een hybride versie van de nieuwe 5 Serie. En uiteraard zal de nieuwe 3 Serie er ook als hybride komen. En die ActiveHybrid X5 waar we laatst over schreven? Die kunnen we voorlopig wel vergeten. (via: bimmerfile.com)
Wat een mieters snelwegtractortje, kek ding!
Ze kunnen beter heel die x6 met pensioen sturen.
@vincenzo: CHECK
gelukkig ben ik er nog geentje tegengekomen!
Er is toch een god!!! Dank u wel god!
houdoe en bedankt!!!!!!!!!!
wist je dat Winston Bogarde er eentje had? wat voor motor er in ligd zal me een zorg wezen.
@tarquesh: wie ?
@tarquesh: Bogarde zit financieel aan de grond genageld sinds hij alles is kwijt geraakt dankzij zijn gokverslaving.
mooi! opgeruimd staat netjes, wat is deze gods lelijk.. die velgen ook :o
Doei! zal je niet missen.
Het hel model moeten ze helemaal schappen.Smakeloos vehikel.
Hee pssst, wisten jullie dat er mensen zijn die dit gedrocht mooi vinden. Diezelfde mensen hebben ook een pitbull of rottweiler. Ze vinden boxers ook mooi!
@audicoupe84: Sjonge jonge wat een niveau zeg, ga is gauw je huiswerk maken…
-edit: tips kan je sturen naar [email protected]. Ze hoeft ze niet in de comments te plaatsen-
Tja wat dat betreft doet Lexus t beter…dikke fail voor bmw.
Ach, iedereen maakt fouten, hoort bij het leerproces.
BMW vind ik een mooie merk ze kunnen beter helemaal stoppen met de BMW X6 echt een lelijk ding.
@agera: het is wel een lelijke wagen, maar ik vraag je dit:
ben je wel is bij de achterkant gaan staan, het is wel een f*cing dikke wagen.. :)
@bigcar: Ja ik heb wel eens gestaan bij de achterkant van een X6 het is een dikke wagen, maar het blijft een lomp ogend lelijk hok. Hij wekt juist interesse doordat het een afwijkende auto is.
Zeg eerlijk wat heb je liever een BMW X5 of X6?
@agera: als ik moest kiezen tussen nieuwe: de X6, want ik vind de “nieuwe” x5 gewoon drie keer nix, het is gewoon geen suv meer (te laag bij de grond etc). als ik ook occasions erbij mocht betrekken, dan het liefst een ouwe x5 model, want dat is op z’n minst nog een beetje SUV waardig..
afijn, aangezien ik een gloed nieuwe wagen zou prefereren voor een oud hok, ga ik dus toch voor de x6 (als het geen bmw hoefde te zijn (dan uit het suv segment) : RR sport ;) )
hybride is gewoon oke, maaar een vol elektrische is gewoon verschrikkelijk, (want elektriciteit komt gewoon uit kolencentrales)..
Misschien is de X6 Active Hybrid geen lang leven beschoren maar BMW heeft wel geprofiteerd van de belasting voordelen die Hybride met zich mee bracht.
Hier in Ecuador waren alle Hybride auto’s tot 1 jaar geleden vrijgesteld van de lokale BPM, BTW en alle Importheffingen. En aangezien op “luxe “autos 102% belasting zit was dit echt een ‘koopje’. Je ziet ze hier dan ook om de haverklap rijden.
@trabant: BMW zal er echt enorm van hebben geprofiteerd dat ze 100 hybride X6’en in Ecuador hebben verkocht ;)
@robbie: U heeft een punt :)., Nu is Ecuador een voorbeeld. Ik weet niet hoe het met de belasting regels zit in(ik noem eens een ander dictatoreaal staatje) China zit..:)
Of in de VS, nog zo’n land waar ze graag de allerallerlompste SUV (Escalade) hybridiseren.