
Christian Albers reed de 24 uur van Le Mans race al een keer eerder in zijn carrière en zal dit jaar voor de tweede maal aan de befaamde 24 uurs race deelnemen. Opnieuw stapt de 31-jarige ex-formule-1-coureur in een Audi van het fabrieksteam van Colin Kolles. Hij rijdt samen met de Amerikaan Scott Tucker en de Fransman Manuel Rodrigues in de LMP1-klasse. De vorige editie eindigde de debuterende Albers als negende.
Dit jaar wordt de race op 12 en 13 juni voor de 78e keer gereden. Nog zeven andere Nederlanders zullen aan de start verschijnen. Peter Kox komt uit bij de privèrijders in de GT1-klasse (Aston Martin), evenals David Hart en Xavier Maassen (beiden in een Corvette). Paul van Splunteren en Niek Hommerson vormen samen met de Belg Louis Machiels een team, dat in een Porsche 911 in de GT2-klasse uitkomt. Voor Spyker zullen Tom Coronel, Jeroen Bleekemolen en de Brit Peter Dumbreck aan de start staan. (via: nu.nl)
zo .. dan zit je ineens bij het team dat het meest te verdedigen heeft ..
zware klus voor die jongen .. succes dude ..
Best veel Nederlands die meedoen imo. De R15 heeft idd veel te verdedigen en te veroveren van de Peugeot.
Helaas moet de race weer net voor de toetsweek zijn, dus wederom zal ik niet alles kunnen volgen :|
veldvulling.
Albers komt uit in een zeer oude Audi r10, niet voor het fabrieksteam in de r15.
Wordt dit jaar wel helemaal een kansloze missie in de bejaarde R10, beetje flauw ook van Audi dat ze niet gewoon de oude R15 chassis van vorig jaar hebben doorgestuurd naar Colin en co.
Albers deed het vorig jaar overigens wel goed, jammer dat Jos niet weer in die prachtige Aston te bewonderen zal zijn.
kansloze missie in een bejaarde R10… ben je op je achterhoofd gevallen??
met de R10 hebben ze tenminste een aantal keer gewonnen kun je van de “verbeterde” R15 niet zeggen..
toch maar terug naar pompverstuivers ipv common-rail?
@Zjonnie: de R15 is wel sneller dan de R10…
Hoe lang duurt zo’n 24 uurs race van Le Mans eigenlijk, en waar wordtie gereden?
@Piet:
…
@Zjonnie Op die fiets zou je ook kunnen stellen dat ze de R8 maar moeten inzetten want die heeft nog vaker gewonnen dan de R10. Qua rondetijd is de R15, en dan zeker de plus versie van dit jaar, gewoon aanzienlijk sneller dan de R10. Het probleem voor Audi is alleen dat de 908 nog weer een potje sneller is dan de R15.
Zeker met de extra restricties op de diesels zul je zien dat sommige van de benzine jongens nog harder rond gaan dan Chris.
Albers rijdt idd niet in een “fabrieksteam”, hij rijdt in het team van Colin Kolles met de ‘bejaarde’ R10. En dus niet met de nieuwe R15.
inderdaad kansloos, de opvolger was de R15 en de opvolger daarvan de R15 plus. daarnaast zal Audi nooit toestaan, mocht de situatie zich voordoen, dat een R10 voor de overwinning zal gaan. ben een Audi fan maar toch bang dat de Peugeot de beste kansen heeft.
@terazino: Tsja, de BMW’s waren de Nürburgring ook kansloos tegen de Porsche en Audi armada, maar ze wonnen wel omdat ze bleven rijden. Je kunt wel sneller zijn, maar als je onbetrouwbaarder bent, trekt dat de balans weer wat rechter
Albers kan wel weer terug in de F1, er hoeft toch niet meer getankt te worden….
Christian is gewoon een heel goede, snelle coureur. Ook met deze Audi kan hij beslist een goede raceprestatie neerzetten. Go Chris go !!!!!
“Opnieuw stapt de 31-jarige ex-formule-1-coureur in een Audi van het fabrieksteam van Colin Kolles”.
Fabrieks team van Colin Kolles?
Er is maar 1 fabrieks-team en dat is ‘dat team’ uit Ingolstadt’… met de fabrieksauto de R15!
De R8 & R10 zijn gewoon ‘klanten auto’s’ geworden of zoals de duitser plegen te zeggen Jahreswagen.
Oud materiaal…
Mjaah weet Dennis veel!
Niettemin mooi voor Albers dat ie weer kan gassen…
Wie gaat er nog meer naar toe?
Sta met een Lexus GS450h op Parking Blue!
De stokbroodracers gaat toch winnen.
Het eerste jaar dat Peugeot met diesels reed konden ze de Audi’s redelijk bijhouden en het 2de jaar wonnen ze.
Nou is de R15 toch verbeterd dus is er hoop maar dat Audi als en takje knakt bij de eerste beste wind is duidelijk.
Go Stokbroodracers GOGOGO!!!
@Merry: Hopelijk gaan de Aston Martins dit jaar een plaatsje op het podium pakken nu het regelement weer wat eerlijker gemaakt is, vorig jaar zaten ze er al aardig dicht bij, zodat het geen 2 maar een 3 strijd is. ook zijn de AM veel cooler met dat brute geluid. dieselen is zoiets als met een 4wd aan een rwd rally meedoen: het verneukt de fun of the game.
@Alex79. Ben ik met je eens. Helaas lijkt het alsof Peugeot de laatste tijd zijn zaakjes goed voor elkaar heeft (bv 1000km van Spa). De 908 is ondertussen goed ‘doorontwikkeld’ en de R15 Plus wordt nog aan gewerkt. Misschien een idee voor Peugeot om de reguliere auto’s ook betrouwbaar te maken :-)
volgens mij knakte Audi de afgelopen 24 uur niet, hahahaha