• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportec geeft gefacelifte Porsche 911 Turbo 580 pk

Auteur: Dennis, gepost 27 mei 2010 om 17:51 – 27 Reacties

Afbeelding Sportec geeft gefacelifte Porsche 911 Turbo 580 pkAfbeelding Sportec geeft gefacelifte Porsche 911 Turbo 580 pkAfbeelding Sportec geeft gefacelifte Porsche 911 Turbo 580 pkAfbeelding Sportec geeft gefacelifte Porsche 911 Turbo 580 pk

Sportec Porsche 911 Turbo (SP580)
500 pk net iets te mager? In 3,7 seconden naar 100 km/u niet vlot genoeg? Ga dan met je gefacelifte Porsche 911 Turbo (997) even langs de Zwitserse tuner Sportec voor een upgrade.

Standaard levert de 3,8 liter boxermotor 500 pk, 650 Nm koppel, sprint in 3,7 seconden naar de 100 km/u en heeft een top van 312 km/u. Wanneer je Sportec ruim 11.000 euro overhandigt, dan zullen zij je negenelfje voorzien van een aangepast motormanagement systeem, andere luchtfilters en een sportuitlaatsysteem. Resultaat: 580 pk en 800 Nm koppel. Sportec heeft het nog niet officieel gemeten, maar verwacht dat je na de aanpassingen in 3,1 seconden naar 100 km/u sprint en de topsnelheid bij 317 km/u bereikt.

Desgewenst kan tegen meerprijs ook nog het onderstel en de remmen worden aangepast, dikke sloffen worden gemonteerd en/of de nodige cosmetische wijzigingen worden aangebracht. Leuk hoor, maar lang niet de meest brute behandeling die we een 911 zagen ondergaan. (via: carscoop)

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, sportec, tuning, turbo

Vorig bericht: « Albers voor tweede maal in 24 uur van Le Mans
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: Gezegende rit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Flamingo zegt

    27 mei 2010 om 17:55

    wel n aardig pakketje dacht ik zo

    Login om te reageren
  2. Mark zegt

    27 mei 2010 om 17:55

    in het laatste stukje moet waarschijnlijk ‘lang niet’ staan…

    Verder wel mooi, behoud zijn klasse.

    Login om te reageren
  3. Jaapie zegt

    27 mei 2010 om 17:55

    velgen staan hem wel goed!

    Login om te reageren
  4. Sprite zegt

    27 mei 2010 om 17:55

    Lekker discrete bodykit en wat een wielen! Heel erg mooi. Ik vind die dubbele pijpjes ook mooier dan die twee pijpen die onder de originele turbo hangen.

    Login om te reageren
  5. Rob zegt

    27 mei 2010 om 17:57

    De zoveelste opgepepte 911…
    Maar op zich niet slecht 580pk en 800nm :P Velgen zijn ook wel oke en zwart staat 911 altijd. Dus al met al netjes gedaan.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      27 mei 2010 om 17:59

      @Rob: ”(…) en zwart staat EEN 911 altijd .”

      Login om te reageren
  6. Teerdz zegt

    27 mei 2010 om 17:57

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. Vankonten zegt

    27 mei 2010 om 17:58

    Ik vind die velgen echt helemaal niks onder deze turbo…

    Login om te reageren
  8. Tschilpje zegt

    27 mei 2010 om 17:58

    Normaal ben ik geen fan van tuners, maar in dit geval heeft het de Porsche zeker goed gedaan.

    Login om te reageren
  9. torsten787 zegt

    27 mei 2010 om 18:10

    Ben benieuwd wat ie in combinatie doet met PDK, want die gaat standaard toch al in 3.2 sec naar 100?

    Login om te reageren
  10. vale46 zegt

    27 mei 2010 om 18:17

    Lelijk!
    De motor is niet bijzonder veel sterker geworden maar blijkbaar is de auto wel spectaculair sneller geworden!?!?
    Ik vind het een beetje raar:p

    Login om te reageren
  11. Something zegt

    27 mei 2010 om 18:21

    Hmm vind alleen de velgen niks, maar ach smaken verschillen

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    27 mei 2010 om 18:33

    Die 3.1 zal dan zo’n 2.9 worden aangezien ie standaard ook in 3.1 naar 100 schijnt te kunnen (PDK met Launch Control, en even oefenen).

    Login om te reageren
  13. AudiQuatro zegt

    27 mei 2010 om 18:53

    k zeg rap!

    Login om te reageren
  14. poeperman zegt

    27 mei 2010 om 19:54

    @ Bananaflip

    veel oefenen is er niet aan hé, zou elke keer ’t zelfde resultaat moeten opleveren, aangezien de auto alles voor jou doet

    Login om te reageren
  15. Lash zegt

    27 mei 2010 om 20:05

    11000 uitgeven om 0.6 sec sneller uit de voeten te kunnen. Chja ’t is maar wat je belangrijk vindt…

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    27 mei 2010 om 20:12

    Waarom doet Porsche dit zelf niet eigenlijk? Die 3.6 (3.8?) 6-pitter met dubbele blazers moet toch eigenlijk makkelijk meer dan 500pk kunnen uitspugen?

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      27 mei 2010 om 20:20

      @bozewolf: Ehm, de GT2?

      En dus logischerwijs OT:”500 pk net iets te mager? In 3,7 seconden naar 100 km/u niet vlot genoeg? Ga dan met je gefacelifte Porsche 911 Turbo (997) even langs de Zwitserse tuner Sportec voor een upgrade.” Of je koopt een GT2.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        27 mei 2010 om 21:08

        @Vinny_93: GT2 heeft ook maar paar pk meer.

        Al dat markt gepositioneer van Porsche is zo commercieel. Ze maken al jaren niet meer gewoon “de beste auto”. Alles wordt een beetje gekort om een ander model niet voor de voeten te lopen. Zo hebben ze ’t fantastische potentieel van de Cayman ook genekt.

        Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      27 mei 2010 om 20:23

      @bozewolf: Oh, en nee, wel degelijk een 3.8 in een Turbo S (S heeft altijd nét wat meer cc’s).
      Wat dat betreft moet deze inderdaad een 3.6 hebben.

      The base Carrera has essentially the same 3,596 cc (3.596 L; 219.4 cu in) flat-6 (Boxer) engine from Type 996 Carrera. The Carrera S uses a new 3,824 cc (3.824 L; 233.4 cu in) flat-6 engine. The X51 Powerkit is available for S, 4S, Targa models, which increases engine power.

      Linkje klopt dan ook niet, want dat is dan de Turbo S.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        27 mei 2010 om 21:11

        @Vinny_93: De Turbo S is er nog niet, maar heb ’t ff nagezocht en de nieuwe turbo (facelift) heeft een ander blok gekregen dan de vorige. Vorige was een 3.6, nu heeft ie een 3.8.

        Login om te reageren
        • Vinny_93 zegt

          27 mei 2010 om 21:35

          @bozewolf: Op die manier. Maar ik dacht dat de GT2 ook 580pk had? Of was het nou 520?

          *research in progress*
          Ah, het is 530.
          Nou, de GT2 RS dan, dan heb je 620pk, maar dat kost wel iets meer.

          Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    27 mei 2010 om 20:27

    Mja niet mis hoor.. Ben wel niet 100% voor die velgen…. Niet lelijk, maar toch er zijn mooiere velgen…

    Login om te reageren
  18. Sneep zegt

    27 mei 2010 om 21:23

    Al deze moeite om een GTR bij te houden…
    Ik begin bijna medelijden met Porsche te krijgen.

    @ de mensen die me willen dissen.

    Lul niet over heritage in je reactie want Porsche maakt al 100 jaar dezelfde auto.

    Login om te reageren
  19. E320cdi zegt

    28 mei 2010 om 02:21

    Ik vind die velgen echt super staan onder deze 911! Ik zou liever Turbo laten staan ipv die sportec troep erop, dat zien ze vanzelf :-)

    Login om te reageren
  20. 911GT2 zegt

    28 mei 2010 om 09:14

    Sportec vind ik persoonlijk altijd heel mooi. Weinig met extra spoilers en andere meuk. Goeie velgen er onder, en natuurlijk lekker veel power.

    Goed gedaan weer!

    Login om te reageren
  21. lambo4all zegt

    28 mei 2010 om 09:21

    als je lang rijdt heeft niemand door dat je in een getunede porsche rijdt. beetje nutteloze tuning,er zijn veel betere.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North