Alfa Romeo geeft de MiTo meer shine [MY2014]

Auteur: , 41 Reacties

Dienstmededeling van Alfa: de MiTo heeft een nieuwe grille en een tweecilinder.

Voor modeljaar 2014 heeft Alfa Romeo de MiTo bijgepunt. De opvallendste wijziging: de grille, pardon, scudetto is in het chroom uitgevoerd. Een iets minder opvallende wijziging: de binnenzijde van de koplampen is voortaan donkergetint. Ook komt er een nieuws design voor de 15-inch lichtmetalio’s beschikbaar, evenals het nieuwe Anthracite Grey als lakkleur.

Onder de kap gaat Alfa verder. Daar vinden we nu ook een 0.9-liter tweecilinder Twinair-motor, die 105 mueslipaardenkrachten en 145 Nm op de voorwielen afvuurt. Evenveel als de 1.4 MultiAir, dus die kan wel eens uit het gamma verdwijnen.

Voor het interieur zijn er een aantal nieuwe stoelbekledingen verzonnen, en het dashboard beschikt over verse kleurencombo’s. Verder is het 5-inch navigatiescherm (Uconnect) van de partij. Voor een potje zoek-de-verschillen: check de gallery!



41 reacties

5 inch is wel klein voor een navigatiescherm
@beukeltje: in sommige audi’s heb je ze kleiner
Zo’n 2 cil rijdt dus echt bagger. Laatst een paar maandjes met een fiat gereden, geen plezier van gehad. Vooral bij het wegrijden merk je dat i het er maar moelijk mee heeft.
@maurits123:

Als je het niet erg vindt om tot 5000 toeren te trekken en 1 op 10 te rijden moet je hem gewoon kopen.

– Mark Rutte
@maurits123: Ik had er echt nul problemen mee. Vond het aanzienlijk beter rijden dan ik had verwacht.
Doe mij die Spider maar..
@maurits123 : nou dat valt reuze mee hoor. Ik werk en rijd dagelijks met twinair turbo’s en ook non-turbo’s maar vind nou niet dat hij er moeite mee heeft met wegrijden. Wat wel hinderlijk is is als je gaat rijden zoals in een reguliere viercilinder, dus bij 2000rpm schakelen en cruisen met 1500 rpm. Dan word ie hinderlijk trillend en log maar blijf je rond de 2000rpm is het een heerlijk torretje
Als je eerlijk bent hè? En je denkt even de Alfa logo weg dan is dit toch gewoon een verschrikkelijk lelijke auto?
@Rick-dos: nou dat heb ik met alfa loco ook al hoor.
@lenny24: Mijn opmerking was ook meer voor de Alfa bril dragers onder ons. ;)
@Rick-dos: ik vind het een hele mooie auto als ik heel eerlijk ben. Beter dan de modellen van sommige saaie Duitse merken.
@rufctr01: Naar mijn mening lijkt het net alsof ze de 8c hebben gepakt, de wielen naar elkaar toe hebben geschoven en daardoor is alles wat daar boven zit gaan bollen en uit proportie geraakt. Die ruimtes ook bij de wielkasten; niet om aan te gluren. En die dunne bandjes benadrukken die ruimtes ook nog. De neus; ik kan er geen mooie lijn in vinden. De koplampen lijken ook niet voor deze auto te zijn ontworpen.

Al met al je begrijpt dat ik er geen fan van ben… :)
@Rick-dos: ik ben blij dat smaken verschillen! Ik vind het eens wat anders dan de zoveelste saaie Golf…
@Rick-dos: de wheelgap lijkt hier ook groter doordat de zijkant van de wielkast geen reflectie heeft en daar moeilijk te zien is… Maar met het grootste formaat velgen (multispaaks) en dan in het rood ofzo, vind ik het een geweldig klein karretje. (maar minder mooi als de guilietta)
@Rick-dos:
Rick, eens. Echter! De MiTo wordt vaak gereden door appetijtelijk schoon. En dat heeft dan wel weer iets.
@pursuit: als alfa mannetjes je ding zijn dan wel. Maar het vrouwelijk schoon rijdt nog altijd gewoon MINI.
@Rick-dos:
Als ik heel eerlijk ben hè, dan sluit ik mij voor dit keer bij Ruf aan…, we kunnen het niet altijd eens zijn Rick.
@Rick-dos: Praat aub voor u zelf, over persoonlijke smaak valt nu eenmaal niet te twisten :)
@Rick-dos: mooi vind ik de Mito niet maar zeg eens eerlijk hoeveel beter is dit ontwerp dan dat van De 1serie ? Nogal veel wat mij betreft.
@Rick-dos:

Eensch, het is een opgeblazen gedrocht.
Ze hadden hem moeten omnoemen naar Alfa 2C…
Als ik die foto’s zo zie is de huidige MiTo die ik nu heb mooier om te zien. De scudetto was al chroom, alleen de omlijsting nog niet. Mijn navigatiescherm is volgens mij groter dan dit minischermpje wat hierin zit, ook ingebouwd… Dus ik snap dit niet helemaal.
@gforce: FGA heeft de citroen nog een beetje meer uitgeperst en probeert minder nu als meer te verkopen. Zo’n beetje zoals een 300C een Lancia badge geven en er BMW geld voor vragen, zoiets?
Nee liever niet..
Alfa Romeo is een merknaam die je zo heerlijk in de markt kunt zetten. Het merk heeft de ingrediënten om zowel vrouwen als mannen te binden, toch blijf ik kotsen van slogans als Live Rock, etc. Of die te vrouwelijke spotjes van de Giulietta. Op dit vlak hebben andere merken met een bepaalde mystiek zoals Jaguar de laatste jaren een inhaalslag gemaakt. Flinke misser van Fiat als je het mij vraagt.
@tridente: Misser na misser na misser na… ongelooflijk dat de merknaam nog gebruikt wordt.
Het blijft een mooie auto!
Woensdag nog in dat 2 cilindertje gereden….prima trekkracht en een lekkere roffel in de uitlaat :). Gewoon een goed verhaal.
@Megakix: voor een Fiat 500 wel. Mee gereden en hilarisch -alhoewel niet zuinig te noemen, zeker niet met airco op. Maar voor een ‘Alfa’? Waarom niet meteen in de Ghibli leggen nu we toch bezig zijn. (Sergio, als je dit leest, NIET doen, grapje)
die nieuwe grille vind ik een leuke opfrisser, maar die tweecilinder, beetje jammer… ik vraag me af of daar nog een QV versie van komt en hoe dat dan gaat klinken ^^
De Mito is een ontwerp die niet door iedereen gewaardeerd wordt. Of je vind hem lelijk of je vind hem mooi.

Ik vind hem prachtig voor een kleine auto. Zet hem maar eens naast een Polo en het verschil is duidelijk. Wij hebben er ook 1 voor mijn vriendin gekocht. Nu een jaar en geen enkel probleem gehad. Gewoon een fijne en betrouwbare auto die nu eens niet in iedere straat staat.
@ferry832:
Sterkte de komende twee jaar.
Hopelijk geen automaat?
@pursuit: Het is niet de eerste Alfa en ik heb geen sterkte nodig. Eigenlijk nooit geen echte problemen gehad met de Alfa`s. Uiteraard hebben ze altijd op tijd de beurten gehad. De verhalen dat Alfa`s onbetrouwbaar zijn kunnen wat mij betreft in de prullenbak. Net alsof de Duitse of Franse brigade nooit problemen hebben.

Het is geen automaat maar volgens mij hebben alle merken wel problemen met automaten. Zoek maar eens bij google ; automaat problemen BMW, Audi, Mercedes, Renault enz. Zal je verbazen misschien. De tijden dat Alfa de Selespeed had zijn overigens voorbij, die hadden wel problemen.
@ferry832:

Ondanks dat je denkt het niet nodig te hebben, ook sterkte van mij met je Fyra onder de auto’s…
@kempenaer: Wat heeft de corruptie van de Nederlandse overheid te maken met de facelift van een auto?
@ferry832:
Plaatvoorjehoofd.nl?

Mis gun je niets Ferry, baseer mijn uitspraak gewoon op statistieken. Heeft niets te maken met ‘of hij altijd netjes z’n beurten heeft gehad’.
De bagger restwaarde van een Alfa, waar denk je dat dat vandaan komt?

Geen kritiek maar realiteit, zelf vind ik de MiTo wel een leuk karretje.
leuke updates, ik zal het m’n kapper zeggen!
Heerlijk wagentje
Wat een nieuws weer van deze karakter fabrikant!!
18 (ácht-tíen!!) inch lichtmetalo’s standaard?
0.9 en twee cilinders… Lijkt wel een Vespa

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).