• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo geeft de MiTo meer shine [MY2014]

Auteur: ricardo, gepost 15 juni 2013 om 11:18 – 41 Reacties

Afbeelding Alfa Romeo geeft de MiTo meer shine [MY2014]Afbeelding Alfa Romeo geeft de MiTo meer shine [MY2014]Afbeelding Alfa Romeo geeft de MiTo meer shine [MY2014]Afbeelding Alfa Romeo geeft de MiTo meer shine [MY2014]Afbeelding Alfa Romeo geeft de MiTo meer shine [MY2014]

Alfa Romeo geeft de MiTo meer shine
Dienstmededeling van Alfa: de MiTo heeft een nieuwe grille en een tweecilinder.

Voor modeljaar 2014 heeft Alfa Romeo de MiTo bijgepunt. De opvallendste wijziging: de grille, pardon, scudetto is in het chroom uitgevoerd. Een iets minder opvallende wijziging: de binnenzijde van de koplampen is voortaan donkergetint. Ook komt er een nieuws design voor de 15-inch lichtmetalio’s beschikbaar, evenals het nieuwe Anthracite Grey als lakkleur.

Onder de kap gaat Alfa verder. Daar vinden we nu ook een 0.9-liter tweecilinder Twinair-motor, die 105 mueslipaardenkrachten en 145 Nm op de voorwielen afvuurt. Evenveel als de 1.4 MultiAir, dus die kan wel eens uit het gamma verdwijnen.

Voor het interieur zijn er een aantal nieuwe stoelbekledingen verzonnen, en het dashboard beschikt over verse kleurencombo’s. Verder is het 5-inch navigatiescherm (Uconnect) van de partij. Voor een potje zoek-de-verschillen: check de gallery!

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Mito

Vorig bericht: « BMW 4 Serie Coupé (F32): gegroeid aan alle kanten
Volgend bericht: Fijn hè, zo’n verlaagde Ford Fiesta »

Lees Interacties

Reacties

  1. beukeltje zegt

    15 juni 2013 om 11:19

    5 inch is wel klein voor een navigatiescherm

    Login om te reageren
    • dennisishier zegt

      15 juni 2013 om 11:22

      @beukeltje: in sommige audi’s heb je ze kleiner

      Login om te reageren
  2. maurits123 zegt

    15 juni 2013 om 11:23

    Zo’n 2 cil rijdt dus echt bagger. Laatst een paar maandjes met een fiat gereden, geen plezier van gehad. Vooral bij het wegrijden merk je dat i het er maar moelijk mee heeft.

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      15 juni 2013 om 11:28

      @maurits123:

      Als je het niet erg vindt om tot 5000 toeren te trekken en 1 op 10 te rijden moet je hem gewoon kopen.

      – Mark Rutte

      Login om te reageren
    • lemster zegt

      15 juni 2013 om 11:30

      @maurits123: Ik had er echt nul problemen mee. Vond het aanzienlijk beter rijden dan ik had verwacht.

      Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    15 juni 2013 om 11:24

    Doe mij die Spider maar..

    Login om te reageren
  4. ivofga zegt

    15 juni 2013 om 11:28

    @maurits123 : nou dat valt reuze mee hoor. Ik werk en rijd dagelijks met twinair turbo’s en ook non-turbo’s maar vind nou niet dat hij er moeite mee heeft met wegrijden. Wat wel hinderlijk is is als je gaat rijden zoals in een reguliere viercilinder, dus bij 2000rpm schakelen en cruisen met 1500 rpm. Dan word ie hinderlijk trillend en log maar blijf je rond de 2000rpm is het een heerlijk torretje

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    15 juni 2013 om 11:31

    Als je eerlijk bent hè? En je denkt even de Alfa logo weg dan is dit toch gewoon een verschrikkelijk lelijke auto?

    Login om te reageren
    • lenny24 zegt

      15 juni 2013 om 11:54

      @Rick-dos: nou dat heb ik met alfa loco ook al hoor.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        15 juni 2013 om 12:04

        @lenny24: Mijn opmerking was ook meer voor de Alfa bril dragers onder ons. ;)

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      15 juni 2013 om 12:04

      @Rick-dos: ik vind het een hele mooie auto als ik heel eerlijk ben. Beter dan de modellen van sommige saaie Duitse merken.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        15 juni 2013 om 12:11

        @rufctr01: Naar mijn mening lijkt het net alsof ze de 8c hebben gepakt, de wielen naar elkaar toe hebben geschoven en daardoor is alles wat daar boven zit gaan bollen en uit proportie geraakt. Die ruimtes ook bij de wielkasten; niet om aan te gluren. En die dunne bandjes benadrukken die ruimtes ook nog. De neus; ik kan er geen mooie lijn in vinden. De koplampen lijken ook niet voor deze auto te zijn ontworpen.

        Al met al je begrijpt dat ik er geen fan van ben… :)

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          15 juni 2013 om 12:30

          @Rick-dos: ik ben blij dat smaken verschillen! Ik vind het eens wat anders dan de zoveelste saaie Golf…

          Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          15 juni 2013 om 12:37

          @Rick-dos: de wheelgap lijkt hier ook groter doordat de zijkant van de wielkast geen reflectie heeft en daar moeilijk te zien is… Maar met het grootste formaat velgen (multispaaks) en dan in het rood ofzo, vind ik het een geweldig klein karretje. (maar minder mooi als de guilietta)

          Login om te reageren
        • pursuit zegt

          15 juni 2013 om 17:25

          @Rick-dos:
          Rick, eens. Echter! De MiTo wordt vaak gereden door appetijtelijk schoon. En dat heeft dan wel weer iets.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            16 juni 2013 om 14:36

            @pursuit: als alfa mannetjes je ding zijn dan wel. Maar het vrouwelijk schoon rijdt nog altijd gewoon MINI.

            Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      15 juni 2013 om 12:07

      @Rick-dos:
      Als ik heel eerlijk ben hè, dan sluit ik mij voor dit keer bij Ruf aan…, we kunnen het niet altijd eens zijn Rick.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      15 juni 2013 om 13:23

      @Rick-dos: Praat aub voor u zelf, over persoonlijke smaak valt nu eenmaal niet te twisten :)

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      15 juni 2013 om 19:04

      @Rick-dos: mooi vind ik de Mito niet maar zeg eens eerlijk hoeveel beter is dit ontwerp dan dat van De 1serie ? Nogal veel wat mij betreft.

      Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      15 juni 2013 om 23:28

      @Rick-dos:

      Eensch, het is een opgeblazen gedrocht.

      Login om te reageren
  6. pjotr zegt

    15 juni 2013 om 11:36

    Ze hadden hem moeten omnoemen naar Alfa 2C…

    Login om te reageren
  7. gforce zegt

    15 juni 2013 om 11:51

    Als ik die foto’s zo zie is de huidige MiTo die ik nu heb mooier om te zien. De scudetto was al chroom, alleen de omlijsting nog niet. Mijn navigatiescherm is volgens mij groter dan dit minischermpje wat hierin zit, ook ingebouwd… Dus ik snap dit niet helemaal.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      16 juni 2013 om 13:52

      @gforce: FGA heeft de citroen nog een beetje meer uitgeperst en probeert minder nu als meer te verkopen. Zo’n beetje zoals een 300C een Lancia badge geven en er BMW geld voor vragen, zoiets?

      Login om te reageren
  8. jessetje zegt

    15 juni 2013 om 12:02

    Nee liever niet..

    Login om te reageren
  9. tridente zegt

    15 juni 2013 om 12:03

    Alfa Romeo is een merknaam die je zo heerlijk in de markt kunt zetten. Het merk heeft de ingrediënten om zowel vrouwen als mannen te binden, toch blijf ik kotsen van slogans als Live Rock, etc. Of die te vrouwelijke spotjes van de Giulietta. Op dit vlak hebben andere merken met een bepaalde mystiek zoals Jaguar de laatste jaren een inhaalslag gemaakt. Flinke misser van Fiat als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      15 juni 2013 om 19:27

      @tridente: Misser na misser na misser na… ongelooflijk dat de merknaam nog gebruikt wordt.

      Login om te reageren
  10. Nico94 zegt

    15 juni 2013 om 12:55

    Het blijft een mooie auto!

    Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    15 juni 2013 om 13:28

    Woensdag nog in dat 2 cilindertje gereden….prima trekkracht en een lekkere roffel in de uitlaat :). Gewoon een goed verhaal.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      16 juni 2013 om 12:33

      @Megakix: voor een Fiat 500 wel. Mee gereden en hilarisch -alhoewel niet zuinig te noemen, zeker niet met airco op. Maar voor een ‘Alfa’? Waarom niet meteen in de Ghibli leggen nu we toch bezig zijn. (Sergio, als je dit leest, NIET doen, grapje)

      Login om te reageren
  12. spotterfozz zegt

    15 juni 2013 om 16:08

    die nieuwe grille vind ik een leuke opfrisser, maar die tweecilinder, beetje jammer… ik vraag me af of daar nog een QV versie van komt en hoe dat dan gaat klinken ^^

    Login om te reageren
  13. ferry832 zegt

    15 juni 2013 om 16:45

    De Mito is een ontwerp die niet door iedereen gewaardeerd wordt. Of je vind hem lelijk of je vind hem mooi.

    Ik vind hem prachtig voor een kleine auto. Zet hem maar eens naast een Polo en het verschil is duidelijk. Wij hebben er ook 1 voor mijn vriendin gekocht. Nu een jaar en geen enkel probleem gehad. Gewoon een fijne en betrouwbare auto die nu eens niet in iedere straat staat.

    Login om te reageren
    • pursuit zegt

      15 juni 2013 om 17:26

      @ferry832:
      Sterkte de komende twee jaar.
      Hopelijk geen automaat?

      Login om te reageren
      • ferry832 zegt

        15 juni 2013 om 18:00

        @pursuit: Het is niet de eerste Alfa en ik heb geen sterkte nodig. Eigenlijk nooit geen echte problemen gehad met de Alfa`s. Uiteraard hebben ze altijd op tijd de beurten gehad. De verhalen dat Alfa`s onbetrouwbaar zijn kunnen wat mij betreft in de prullenbak. Net alsof de Duitse of Franse brigade nooit problemen hebben.

        Het is geen automaat maar volgens mij hebben alle merken wel problemen met automaten. Zoek maar eens bij google ; automaat problemen BMW, Audi, Mercedes, Renault enz. Zal je verbazen misschien. De tijden dat Alfa de Selespeed had zijn overigens voorbij, die hadden wel problemen.

        Login om te reageren
        • kempenaer zegt

          15 juni 2013 om 23:27

          @ferry832:

          Ondanks dat je denkt het niet nodig te hebben, ook sterkte van mij met je Fyra onder de auto’s…

          Login om te reageren
          • heidekonijn zegt

            16 juni 2013 om 12:30

            @kempenaer: Wat heeft de corruptie van de Nederlandse overheid te maken met de facelift van een auto?

            Login om te reageren
        • pursuit zegt

          17 juni 2013 om 08:36

          @ferry832:
          Plaatvoorjehoofd.nl?

          Mis gun je niets Ferry, baseer mijn uitspraak gewoon op statistieken. Heeft niets te maken met ‘of hij altijd netjes z’n beurten heeft gehad’.
          De bagger restwaarde van een Alfa, waar denk je dat dat vandaan komt?

          Geen kritiek maar realiteit, zelf vind ik de MiTo wel een leuk karretje.

          Login om te reageren
  14. hjhj zegt

    15 juni 2013 om 18:01

    leuke updates, ik zal het m’n kapper zeggen!

    Login om te reageren
  15. babybenzer zegt

    15 juni 2013 om 20:11

    Heerlijk wagentje

    Login om te reageren
  16. gearhead zegt

    15 juni 2013 om 20:16

    Wat een nieuws weer van deze karakter fabrikant!!

    Login om te reageren
  17. baasbas zegt

    15 juni 2013 om 22:02

    18 (ácht-tíen!!) inch lichtmetalo’s standaard?

    Login om te reageren
  18. schellekens006 zegt

    16 juni 2013 om 20:23

    0.9 en twee cilinders… Lijkt wel een Vespa

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North