Alfa Romeo Giulia: de Italiaanse belofte is eindelijk hier!

Auteur: , 222 Reacties
Alfa Romeo Giulia

We hebben er lang, héél lang op moeten wachten. Nu is 'ie er eindelijk: de nieuwe Alfa Romeo Giulia.

Om even een beeld te schetsen van hoe ontzettend Italiaans de nieuwe Alfa zojuist is onthuld: terwijl Andrea Bocelli Nesun Dorma ten gehore bracht werd de nieuwe Giulia onder luid applaus het podium op gereden in Milaan, waarna de nieuwe 3.0 V6 turbomotor – ontwikkeld met hulp van Ferrari – zijn keel mocht schrapen. Bellissimo.

De nieuwe Giulia heeft volgens Alfa de langste wielbasis in zijn klasse – al werden er geen concrete cijfers genoemd – en is de overhang aan de voorkant kort te noemen. De Italianen hebben gemikt op een 50/50 gewichtsverdeling, met aandrijving op de achterwielen. Er komen ook versies met vierwielaandrijving.

De enige motor waarover Alfa Romeo iets heeft losgelaten is de aluminium 3.0-liter zescilinder die in de QV-versie (Quadrifoglio Verde) wordt gelegd, door ingenieurs van Ferrari naar 510 pk getild, waarmee een sprint naar de 100 in 3,9 tellen mogelijk is. Op rustige momenten treedt de elektronische cilinderuitschakeling in, om het brandstofverbruik te drukken. Alfa claimt een prettige power to weight ratio van 3kg per pk. Inderdaad, het topmodel weegt niet meer dan 1530 kg.

Torque Vectoring

De Giulia beschikt over Torque Vectoring, waarmee het differentieel tussen de achterwielen middels een dubbele koppelingen de krachten per wiel kan verdelen. Een uitkomst in gladde omstandigheden. Alfa zegt dat het rijgedrag hiermee altijd ‘fun’ blijft, zonder tussenkomst van hinderlijke ESP’s. Bij de achteras heeft Alfa Romeo gebruikt gemaakt van een multilink ophanging. Vooraan is een constructie met double wishbones en een semi-virtuele stuuras toegepast, die een directe besturing garandeert.

Een andere noviteit is de Active Aero Splitter aan de voorkant, waarmee de downforce continu wordt gereguleerd, wat voor meer grip moet zorgen. Ook Alfa’s DNA Selector is aan boord (ditmaal is het een stuurknop, hoe Ferrari van ze) waarmee je de reguliere versies van de Giulia in de standen Dynamic, Natural, en Advanced Efficient kan zetten. Laatstgenoemde is een nieuwe stand waarmee de auto op z’n zuinigst rijdt. De QV-versie krijgen de leukste setting: Racing.

Alfa Romeo Giulia

Carbon

De Giulia QV, die een slordige 80 pk meer heeft dan de BMW M3, maakt gebruik van een aantal lichtgewicht materialen. Voor de aandrijfas is koolstofvezel gebruikt, de motorkap en het dak zijn van aluminium. De remmen zijn van keramisch materiaal en om het gewicht verder te beperken is de achterste dwarsbalk composiet en kunststof gebruikt.

Wat we nog niet weten

Alfa liet vandaag, op de 105e verjaardag van het merk, veel info los, maar liet niet het achterste van zijn tong zien. Alles draaide namelijk om de QV-versie met 510 pk, en alleen daar is beeldmateriaal van. De standaard Giulia’a met een 1750 TBi-blok en minder heftig uiterlijk ontbreken nog. Evenals de interieurpics, overige motoreninfo en specs. Maar we klagen niet. Vandaag is het Alfa’s feestje, waarop ze de hunkerende Alfisti en overige petrolheads trakteerden op een powersedan met potentie. Hoera!

Alfa Romeo’s toekomst: acht nieuwe modellen

De Giulia had niet veel later moeten komen. De auto volgt immers de Alfa Romeo 159 op, die al sinds 2011 niet meer wordt gemaakt. Sindsdien schitterde het merk door afwezigheid in het D-segment. We kunnen de Giulia dus gerust zien als een omslagpunt binnen het merk, want topman Sergio Marchionne belooft dat de sedan het startschot is van een ambitieus modellenoffensief.

Met een budget van 5 miljard euro wil hij naast de Giulia ook een middelgrote SUV en een nieuw vlaggenschip maken, die zich in 2017 moeten aandienen. Gevolgd door een tweede SUV, een tweede middenklasser (wellicht een coupé-achtige Giulia), en nog twee compacte modellen alsook een nieuwe roadster in 2018. Een plan waarmee de jaarlijkse verkoop naar 400.000 auto’s moet worden getild, dat in 2013 nog op 73.000 stuks lag. Ofwel, dit is Alfa Romeo’s margin call: lukt het deze keer niet, dan is het merk klaar.

UPDATE: dit is de eerste video van de Giulia, waarin je die Pentastar V6 luidkeels hoort brullen.

Alfa Romeo Giulia: de Italiaanse belofte is eindelijk hier!




222 reacties

Dat design is echt porno -.-‘
@vetnek: ach joh .. Morgen is het weer just another car on the block ..
@lincoln: Ik snap wat je bedoelt maar ben het niet 100% met je eens. Als ik een mooie 147 GTA zie, 159 wagon of een knap uitgevoerde Giulietta kijk ik toch altijd een keer extra en kan ik het design erg waarderen van die Alfa’s.
@vetnek: dat ben ik helemaal met je eens .. Zelf bij een MiTo kijk ik nog even om ..
@lincoln: dat doe ik ook, net als bij fiat 500’s en mini’s. meer vanwege om te zien wat er achter het stuur zit ;)
@arashrsf: Je valt op mannelijke kappers?
@sketcher: dat jij zon figuur bent en juist oog daar op heb, betekent niet dat het alleen maar mensen van jouw geliefde typen erin rijden, niet iedereen heeft een gaydar ;)
@arashrsf: Jammergenoeg zitten er ook vaak genoeg kerels achter het stuur, maar dat zijn meestal de in het geheel zwart uitgevoerde exemplaren. Heb een paar keren een roze zien rijden met een man op leeftijd achter het stuur, dat zal dan wel een gevalletje eigen auto in de prak gereden zijn.

Heb er overigens niks tegen, maar ik vraag me dan af of die mensen zich tolerant opstellen tegen de homoseksuelen of dat ze zichzelf zo mannelijk vinden dat ze in zo’n schattig autootje kunnen rijden. Dan leg ik persoonlijk al snel een link naar die vespa’s waar je voorheen enkel geheel in gucci-kledij uitgevoerde jongelui zag rijden, welke zich nu ook verspreidt hebben naar de meer casual personen.

Dan is het natuurlijk leuk om dingen te zeggen als “omdat het kan” of “ik heb er schijt aan wat anderen vinden”, maar dan vraag ik me af waarom doe je niet normaal, dan doe je al gek genoeg. Dan laat je pas echt zien dat niets je kan bommen.
@frietjemet: haha helemaal mee eens
@frietjemet: blijkbaar heb je nog nooit een cooper s gereden, wat een domme en kortzichtige opmerking ezel
@frietjemet: en dan vraag ik me af waarom zo’n lap nietszeggende tekst😜
@arashrsf: ik soms, in een 103pk twinair 500 jonguhhhh!! Zegt meer wat over jezelf dan de bestuurder als je niet in zo’n auto durft te verschijnen, niet genoeg zelfvertrouwen? ;) al prop je me in een Daihatsu Copen (wat ik ook een geinig wagentje vind).
@vetnek: alfa ’s zijn toch altijd net dat beetje extra. Stralen toch iets uit. Heb zelf 145 qv gehad en guilla 1300 super. Echt geweldige auto’s
@raym: Ik hoop het voor je dat genoeg anderen dat ook vinden, anders kan dit wel eens de zwanenzang zijn van Alfa Romeo. Zou echt jammer zijn, maar Maserati heeft al laten zien dat het altijd beter kan. Nu nog een vleet uitvoeringen die gunstig zijn voor de zakenman en we krijgen automatisch weer wat kleur op de wegen (kwa merkdiversiteit, ze zullen de kleuren in de grijsschalen ook wel in het gamma hebben).
@frietjemet: guilletta vind ik zeker mooie auto op dit moment en mito ook. 156 en 159 sportwagons zijn echt geweldige auto’s. het probleem van alfa en ook saab een beetje is dat de massa van de mensen kiezen voor standaard duitse auto’s en en franse auto’s. waardoor dit soort merken het moeilijk hebben. Ook vind ik het zodra je het over alfa romeo hebt mensen gelijk zeggen ze altijd kapot gaan of vroeger altijd roesten. En dit zeggen dan mensen die zelf nog nooit een alfa hebben gehad of er ook maar een seconde in gereden hebben. Dat is het probleem ook altijd aan alfa blijft hangen. Hoop echt dit inderdaad weer nieuwe start voor alfa romeo. Blijf dit een van de mooiste merken vinden
@vetnek: Waarheid.
Al die modellen stuk voor stuk. Ze zijn gewoon af en blijven iets speciaals hebben. Als ik het geld en vertrouwen had zou ik allang zo’n Guilietta hebben gehaald :) Sommige varianten zijn zo dik. Maakt een Golf, A3, Focus en eigenlijk die hele reeks doodsaai.

En dit is ook echt een monsterapparaat. Echt heel geslaagd weer.
@lincoln: wat een onzin, als ik een alfa zie kijk ik altijd even om, en denk dan: eindelijk iemand die wat anders dan een polo of golf durft te kopen.
@ettie: klopt .. Daar heb je echt lef voor nodig .. En jouw stilzwijgende goedkeuring natuurlijk ..
@lincoln: ja eerwaarde, daar is lef voor nodig, de meeste mensen moeten er niet aan denken om de opmerkingen van de collega’s over de zogenaamd slechte bouwkwaliteit.
Pure porno! Wat een geile bak, Alfa naam waardig!
@omie: niet geheel mee eens. Mooie auto is het zeker, echter had ik wat meer cohesie met de 4c willen zien. Ik zie in deze auto teveel elementen die erg op anderen lijken. Niet 100% overtuigd.
@sleepyj: eens. Niet dat ik het een erg lelijke auto vind, maar een M3 is minimaal zo indrukwekkend, of je van houdt of niet.

Ook het geluid van het filmpje vind ik een beetje tegenvallen, vooral omdat het niet het opgenomen geluid is van de auto die je ziet rijden, maar het klinkt wat synthetisch.

De 156 was een bijna perfecte auto. Zelfs een standaard 1.8 Twin Spark met 15″ velgen zag er goed uit. Ik ben bang dat deze met normale bumpertjes net zo’n blote billenuitstraling heeft als de Ghibli.
Banden zijn van Pirelli gejat ..
@lincoln:
Het logo schijnen ze van Alfa Romeo gejat te hebben….
@Rob: motor van Ferrari
@sketcher: die velgen heb ik ook vaker gezien.
@sketcher: motor komt uit een Chrysler 200 volgens mij. Prima blok, overigens. Maar geen Ferrari. Zelfde als al diw fanboys die refereren het ‘Lambo’ blok in hun S6 en S8. Terwijl de Gallardo eigenlijk een Audi V10 heeft…
@gtwillem: blok is exclusief voor de Italiaanse tak gemaakt .. Maar is wel gewoon een pentastar .. Er zit ongeveer net zoveel handwerk aan door Ferrari als die 6000 AMG blokken die met een vijltje en een micrometertje in elkaar gezet worden op jaarbasis bij MB ..
@gtwillem: was maar een grapjegrapje ;-) Maar Ferrari heeft er wel degelijk aan gewerkt .

Maar het fenomeenkom ik ook wel eens tegen bij mijn eigen Disco Td5. Dan staat er een grote sticker op, powered bij BMW. Moet ik altijd lachen want de motor is door LR zelf ontwikkeld.
@Rob: @lincoln:
Als je goed kijkt, is het LOGO niet gejat van Alfa Romeo, het is zelfs een nieuw logo..
Er is weliswaar niet veel verschil, maar de verhoudingen zijn veranderd.
Dikke bak en een monster met die Ferrari V6.
Ik moet echter, als Alfa liefhebber, nog wenen aan het uiterlijk. Zeker de achterkant bevalt me nog niet zo. De achterlichten zijn een tikkie groot en anoniem, Audi achtig bijna…
Voorkant kan ik wel mee leven.
@trustmeiamanengineer: ja hoor knul .. Een Ferrari V6 .. Tante Sergio is gek op jouw soortje ..
@lincoln: Mensen met smaak en kennis van zaken bedoel je?
De V6 biturbo van Maserati, lijkt me ’t zelfde blok als de Giulia nu krijgt, is ontwikkeld door Ferrari en wordt daar ook gebouwd.
@trustmeiamanengineer: welnee eitje .. Is een pentastar van Chrysler .. En niemand van Ferrari hoeven die lui uit te leggen hoe je een motor maakt ..
@lincoln: @mopar: Ja ja .. is goed joh, als jullie het een Amerikaans blok willen noemen prima. Neemt niet weg dat de Italianen de cilinderinhoud verkleinen, er véél meer vermogen uit halen en hem ook nog een stuk zuiniger maken.
@trustmeiamanengineer: ja gek he….turbo’s op een blok schroeven en er vervolgens meer vermogen uit halen dan er eerst in zat… Wat een super tuning is dat meneer de ingenieur.
@mopar: Dus, als je twee turbo’s op een Chrysler Pentastar schroeft, ga je van 234 pk naar 510? Dat is knap.
@gerjanm: 234? Wat loop jij nou te verkopen… Die pentastar heeft gewoon 300 harde Pk’s hoor. En nog indirecte inspuiting.

Schroef daar 2 turbo’s op, verhoog de compressie (door de cilinderinhoud te verkleinen), en installeer directe inspuiting en je bent al een heel eind op weg naar 510. Nog een ECU remapping erbovenop en wat wil je nog meer.

En waar heb jij me zien schrijven dat ik de aanpassingen die Ferrari heeft gedaan niet goed/groot/etc. vind?
@mopar: De 3L pentastar heeft 234 pk, de 3.6 heeft 300 pk ja. Deze verkleinen tot 3L? Geloof ik niks van.
@gerjanm: en daarom is tante Sergio ook zo gek op jouw soortje ..
@gerjanm: wat jij wel of niet wenst te geloven maakt mij vrij weinig uit. Feit blijft dat het een Chrysler motor is die onder handen genomen is door Italianen. Zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurd aangezien Lamborghini in de jaren ’90 eigendom was van Chrysler.
@mopar: Het gaat dan waarschijnlijk om de 3.3 en die heeft 272 pk.

En waar heb jij mij iets horen zeggen dat jij zei dat de aanpassingen die Ferrari heeft gedaan niet goed/groot zijn??
@trustmeiamanengineer: dacht je nou werkelijk dat die motor helemaal zelf ontwikkeld was? Zoals lincoln al aangaf is het gewoon een aangepast Chrysler Pentastar blok. Wat eigenlijk helemaal niet slecht is aangezien die motor een paar jaar geleden nog engine of the year was.
@mopar: Italianen kunnen geen grotere blokken massa produceren .. Kleine blokken des te beter .. Dat heeft alles te maken met belastingmaatregelen aldaar .. Ze hebben er gewoon minder ervaring mee .. Iets dat elke ingenieur met smaak en kennis van zaken zou weten ..
@lincoln: Gefeliciteerd met je 24.661’ste zinloze reactie!
@vetnek:
jij met je vijf miljoenste
@desjonnies: jammer, mijn opmerking berustte op dat moment op waarheid. Jouwe niet want ik zit na deze op 35..

Feiten.. Feiten..
@vetnek:
Wat doe jij hier vetvlek, zo’n bijdehande
@desjonnies: Eén is vergal jou dag, twee, ik post bijdehandte reacties op onzinnige reacties, drie ik post ook zinnige dingen (zie bovenste post) en vier de naam is Vetnek.


p.s. het is “bijdehandte”… =)
@lincoln: V6 is afgeleid van de V8 van Maserati. het is namelijk een 2.9 V6. V8 van Maserati delen door 8 maal 6 en je hebt de correcte in houd.
@paddo: ik wil ook paddo,s ..
@trustmeiamanengineer:

De Biturbo V6 van Maserati wordt in de Chrysler motorfabrieken in Kokomo, Indiana en Trenton, Michigan gemaakt.
Vervolgens mogen de Mario’s en Luigi’s in Modena het hele spul in elkaar zetten.
@trustmeiamanengineer: Ik moet ook haast grienen van het uiterlijk.
Lelijk is het niet, maar het is in mijn ogen te rond en te weinig eigen. Ik zie er van alles in, vooral BMW. Jammer, erg jammer. Misschien een concessie die gedaan is om een grotere markt aan te boren, van mensen met een algemene smaak. Daar schijnen er veel van te zijn… Tja. Enerzijds hoop ik dat het helpt, maar als ze dan ook SUVs gaan maken en nog meer modellen met duits/koreaanse lijnen, dan was het ook niet zo erg geweest als het na de 159 klaar was geweest.
@baardmijt: helaas bijna volledig mee eens. Als oud semi-Alfa rijder had ik het veel spannender verwacht. Afgezien van de Alfa grille is er weinig ‘eigens’ aan. Allemaal bekende designs; BMW 1-serie front, Audi achterkant met Koreaanse achterlichten, BMW 3-serie zijkant, Renault Megane dorpels, etc. Zonde zeg… Dit had toch een super lekkere bak moeten zijn. Wijk bijvoorbeeld eens af van dat 100 jaar oude sedan/station gedoe…

Kan mij niet voorstellen dat dit een nieuwe winnaar in het D-segment wordt. Of er moet een hele interessante veel-PK-motor-voor-weinig in komen, of een superdikke design station-versie…
@freezzr: ik deel je analyse. Maar wat is een semi-Alfa rijder? Je bezat een Alfa maar reed voornamelijk in vervangend vervoer?
@mashell: hahaha, toen ik ok drukte dacht ik al, das vaag taalgebruik :) veel kilometers gereden in een 145 Junior van pa
@freezzr: je kan Alfa niet verwijten voor een behoudensgezind design gekozen te hebben. Daarmee scoren de grote Duitse drie namelijk ook, de ene al wat meer dan de andere.
Als dit werkelijk de laatste kans is van Alfa Romeo doen ze er goed aan niet al te gek te doen. Herinner je Renault met de Avantime en de VelSatis. Kudos om eens totaal iets anders te wagen, maar als het dan niet uitpakt, sta je daar, met je edgy design dat te weinig mensen willen en de kinderziekten die daarbij horen.
Ik ben oprecht benieuwd wat het gaat worden. Alfa Romeo is een mooi merk dat zeker nog een tijdje mag blijven. Hoe ze hun productie willen vervijfvoudigen tegen 2018 zal een ander paar mouwen zijn.
@baardmijt: Eens. Ik zat te denken aan ’t merk dat in recente tijden de 4C, de 8C, de 159, de Brera, de GT – goh, zelfs de MiTo heeft uitgebracht. En dan zie ik dit, en denk ik: Alfa? Serieus?! Ik kan alleen maar hopen dat (a) de minder extreme versies er beter uitzien of (b) dat de foto’s niet tonen wat het in realiteit echt is. Indien niet… tja, dan wordt de volgende bak alvast geen Giulia.
Hij is echt heel erg mooi!
Zo gaaf!
heerlijke auto!!!
Wat een geil apparaat!
Ik ben benieuwd naar de SW en iets normalere versies, maar dit lijkt wel een auto die Alfa Romeo weer op de kaart kan zetten.
Geweldig! Al vind ik hem van de zijkant iets van een BMW weg hebben
@borry: iets? De BMW directie is zojuist de productiehal van de 3 serie ingehold om te kijken of de deurpers machines niet gestolen zijn.
@mashell: ik zie als ik naar het zijscherm kijk veel A6, en idd veel bmw stijlelementen + achterlichten van de kia Optima. Ik heb eigenlijk nooit eerder gezien dat een Alfa op andere auto’s van de concurrentie lijkt. Dit is helaas de eerste die dat wel doet.
Dit ziet er redelijk uit, maar dit is de superdikke versie. Ik wil eigenlijk geen foto’s zien van de schraperversie op 17 inch en zonder carbonspul en dikke spatborden en koelgaten overal, want ik ben écht bang dat ik dan moet huilen.
@CasperH: Vraag het me af. Een TI pakket zal wonderen doen en een standaard 3 serie is ook niet om aan te zien. Aankleden dus wat voor Alfa ( net als BMW enz. ) weer aantrekkelijk is voor omzet.
@CasperH: ik vermoed dat het “gaaaaap” effect inderdaad de reden is dat ze nu de “M3 concurrent” en niet de 20% bijteller laten zien. Het model is eigenlijk te saai en universeel om dat aan te durven voor Alfa.
@CasperH: ik ben juist benieuwd of ‘ie dan niet mooier wordt, ik vind die koelsleuven overal niet echt mooi. Zonder deze opsmuk wordt het denk ik juist meer een sjieke Italiaanse sedan.

Maar echt heel mooi…nee dat is ‘ie IMO ook zeker niet.
@CasperH: ik denk dat je gelijk hebt. Deze auto is te dik, hij kan wel een stofzuiger in de uitlaat gebruiken. Ik denk dat als je de opsmuk van dit topmodel weghaalt je een beetje een obesitas auto overhoudt.
Heerlijk! Erg benieuwd hoe dat blokje klinkt, 510 pk halleluia! Zijkant lijkt een beetje op een m3 maar ziet er tof uit! Meer van dit a.u.b. Alfa :)
hebbe … hebbe … hebbe …
Anders dan ik me had voorgesteld maar wat een gave auto. Dit zeg ik niet omdat ik Alfa fan ben maar puur om dat ik hem echt mooi en stoer vind.
@ferry832: nee, ik neem aan dat je Lanciist bent… :)
Heerlijke wagen! Ben ook al benieuwd hoe die gaat klinken met die V6 met zoveel vermogen.
Ik vind hem mooi, maar wel kleiner ogen dan de D segmenters van de duitse eenheid. Geen idee of de bedoeling is dat die daar mee concurreert.
Als dit het begin is van een nieuw alfa, dan ga ik maar eens kijken of ze beursgenoteerd zijn.

(Heb verder niets met alfa, dus om er nou een te kopen.. Neh)
Ik wil graag zeggen “mooi”, maar ik ben er nog niet over uit of ik het daadwerkelijk een mooie auto vind. Iets klopt er niet voor mij, ik weet alleen niet wat het is. Misschien ligt het wel aan de foto’s. Ik hoop dat dit apparaat in het echt mooier is, dat zou dan, voor mij, de eerste mooie Alfa zijn sinds de 159 uit productie ging. Mijn steun hebben ze daar bij Alfa Romeo.
@ej20g:

Een Alfa hoort een Scherp design te hebben.
Nix bolligs of koddigs.
@desjonnies: Kun je het design van alfa in 1 of 2 woorden samenvatten?
@henkhupelschoten:
Scherp
Elegant
@henkhupelschoten: elegant, sportief, anders
@ej20g: mooi weet ik ook nog niet, maar ook moet zeggen dat na de derde keer dat er foto’s langs komen op AB het er al een stuk beter uit ziet. Nog lang niet zo mooi als de 159 die ik ooit wil bezitten. Deze eerst maar eens in het echt zien een dan zal de tijd leren wat er gebeurd met het design.
Henk Westbroek zong het al: Zelfs je naam is mooi
Kwijl, kwijl kwijl *laptop kapot*


Na de eerdere belden is dit een behoorlijke opluchting. Nu de tamme versie nog.
Ik vind m echt heel mooi, nu hopen dat ie n beetje verkocht wordt….
Sprakeloos, wat een apparaat. Ze hebben ons redelijk recent de 4C gegeven en daarna wachten op dit model.
Achterkant doet me een beetje denken aan een Maser Ghibili, rest ziet er gewoon gelikt uit.
Als de technieken het toelaten, gaat dit naar mijn mening een toppertje worden.
Voorkant is een lomp geheel. Aanwezig, maar niet meer dan dat. Lijkt haast breder dan de achterkant…
Achterkant kan nog wel eens netjes worden op een normale burgervariant. Dit supersonischgalaktische exemplaar met scheve uitlaten, wrede diffuser en carbon opplakstukjes trekt op niks….
@Rob: denk dat de station uitvoering er proportioneel wel op vooruit gaat .. Maar dan nog .. Sjieker dan een Mondeo ??
@lincoln:
De voorkant lijkt totaal niet in verhouding met de rest met de auto. Precies of de voorkant op een grotere auto had horen te zitten…. Vooral in dat filmpje van het witte exemplaar (véél betere kleur trouwens) in de reacties hieronder valt mij dat op. Misschien dat een stationwagon dat inderdaad een beetje oplost.

Mondeo is geen match voor deze Giulia. Dat wint de Mondeo met gemak. Een van de best ontworpen middenklassers die je momenteel kunt krijgen. Precies genoeg chroom, strakke lijnen; het klopt gewoon in tegenstelling tot deze Alfa.
Jezus. Doe er maar een strik omheen!
Erg wijs, met een dikke kont! De typische Alfa velgen, toch net weer iets anders dan er al was, ook erg gaaf.

Hoop alleen dat het geen succes wordt, en dat ie afschrijft als een malle, dan is dit wel een waardige opvolger voor mijn GT 3.2… ;-)
Waar zitten die interieur foto’s?
Ja, ik vind hem zo op de foto’s erg geslaagd. Ben benieuwd naar de normalere versies, zouden zomaar mooier kunnen zijn nog, omdat deze wel wat schreeuwerig is (past ook wel bij een 510pk topmodel natuurlijk).
Hmmm, hopelijk zien de foto’s op autojunk er beter uit, waarbij dat in bij veel wagens wel gelukkig is. Overigens, hij is sneller als de e63, rs6 knap gedaan!
@henkhupelschoten:
Hij is niet sneller,

Italianen bluffen beter !

Pinokkio weet je wel ! LOL
Ik moet zeggen dat ik de renders van al die jaren wel altijd mooier vond, maar dit is ook prachtig. Het design is wel lekker apart, maar het roept niet meteen Alfa bij mij op.
Wat een raar ding!?! Achterkant is best scherp en hoekig terwijl de voorkant veel ronde lijnen heeft. (Achterlichten lijken trouwens een Maserati / Audi mashup.)
En wat die uitgezakte muil betreft… doe mij dan maar een Lexus front.
Een strakke plasser, bol broekje, harde zak: ik heb het allemaal.
@niels.vandewiele. Dat zei Onno Hoes ook…
@niels.vandewiele.9: Gadverdamme, ik moet echt stoppen met beelddenken.
En nu inderdaad nog de interieur foto’s en een foto van een 1750 TBi in een sjieke kleur, per favore.
Ik vind de achterkant wat weg hebben van de suzuki kizashi maar is wel een super design
Valt me erg tegen. Had ook de nieuwe Kia Optima kunnen zijn.
@rotterdam: Of een Mazda, of een BMW, of een Audi, of een Maserati enz. enz. ja uiteindelijk zijn het allemaal auto`s en kan hier en daar iets op elkaar lijken !
@ferry832: kijk maar eens goed naar de achterkant van de optima. Twee druppels. En dit is ook de dikste versie. Een M3 ziet er ook wat anders uit dan een 316. Had als liefhebber gewoon wat meer vernieuwends verwacht
Gewoon dik eerlijk is eerlijk
@allesmetturbo even een opwarmertje
Krijg er nog steeds een Inifiniti Q50 gevoel bij, die ene rode met die GTR motor. En dat is niet slecht, zeker niet.
Wat een geweldige bak.
Helaas weer tekeningen, nog geen echte goede foto gezien.
Kan niet wachten hem in het echt te spotten, als hij in Nederland arriveert toch maar een ritje dealer aan wagen :)
@bofkont: om vervolgens 15 jaar te wachten en ‘m dan 6e hands aan de schaffen zeker? ;)
@mopar: Om heel eerlijk te zijn, ja dat zal wel het geval zijn ;)
Ach een geluk ze schrijven als gekken af die Alfa’s , dus de 6e eigenaar zal overdreven zijn.
In 2001 ook een 3 jaar oude 156 gekocht, was toen nog een smak geld kan ik je zeggen.
@mopar: Trouwens het leuke is dat mijn eigen 15 jaar oude gebakje zelfs weer in waarde aan het stijgen is, nu heeft de mijne ook een betrekkelijk lage kmstand en is in bovengemiddelde nette staat, heb er echt veel aan gedaan, spuitwerk/restylers/veel interieur delen vernieuwd etc etc etc
@bofkont: yep .. De 156 is een beetje over het laagste punt heen .. Kaf van het koren is nu duidelijk .. Moeten er nog wel een zwikkie naar de sloop om een cultstatus te genereren .. Maar dat gaat helemaal goed komen ..
@lincoln: Ik doelde op mijn huidige slk ;)
Maar idd voor de 156 gaat het ook zeker op.
@bofkont: joh .. was altijd in de veronderstelling dat jij nog een alfa erbij had .. SLK is ( ook al komt die niet uit MBs beste periode) altijd nog een schattig ding .. En zeker cultwaardig ..
@lincoln: Thx :) vind ik zelf ook idd
@bofkont: tsja dan noemen ze premium dan…zelf het spuitwerk moeten overdoen ;)
@mopar: de toevoeging chrysler is de schuldige ;)
Daimler/chrysler tijdperk was kwa plaatwerk niet zo geweldig helaas, roest!
Al is het lang niet zo schokkend als de C/E uit dezelfde tijd, bij mijn SLK was het echt minimaal.
@bofkont: lol alsof Mercedes het staal voor hun wagens uit de USA haalde, als er iemand genaaid werd door de samenwerking was het Chrysler wel ;) ach ja liefde maakt blind zeggen ze he bofkontje?
@mopar: nee joh weet ik wel was maar een geintje , ik weet dat Chrysler zo gevoelig bij je ligt 😋
Nee liefde maakt zeker niet blind in dit geval , alfa is nog altijd mijn grote liefde zes van gehad.
Allemaal zaten ze te bluffen………

Tot de prijs bekend werd van de Giulia QV

En werd het toch maar die TwinAir versie met 85 trappelende paardjes, 15 inch stalen velgen en dunnere wielkasten.

Want dat my dear bloggers, dat is de realiteit.

Ze introduceren het topmodel wat anderhalve ton Euries zal gaan kosten in milieu-minnend en Co2 hatend NL.

En dan vind ik persoonlijk voor een topmodel, dat er een bijzonder goedkoop ogend plastic-Halfords-achtig grilletje inzit.
Dat verwacht je bij een Subaru, daar hoort het zelfs op; maar bij een designer kostuum wat Alfa probeert te zijn, moet de grill minstens uit 34 losse componenten zijn gemaakt, omdat vakmanschp, omdat emotie, omdat Italië omdat Pinokkio.

In ieder geval zie ik in dit model geen enkele reden om afscheid te gaan nemen van mijn trouwe 159 JTDm, sterker nog, ik denk dat ik in het geniep ga loeren naar een 159 1750TBi in die brons metallieke kleur.
En maar weg zet, just in case.

N.B. de 159 JTDm is een zalige autobaancruiser, een rustige reisgenoot die lange afstanden vreet als een Operazanger een aria van Puccini en een krabbel aan Diesel verbruikt.
@desjonnies: Volgens mij is bijna de helft van de verkochte BMW’s in de USA een M-versie. Ik denk dat deze versie dan ook vooral voor aan de andere kant van de Groote Plasch is. Wij hebben liever de Giulia Junior 1300 ;)
@dizono: Bijna, in Amerika zijn de 328 en 335i de populairste 3 series. Maar relatief gezien zetten ze veel M modellen weg.

Ook in Groot-Brittanië zijn topmodellen erg populair. 1 op de 10 Golfjes daar is een GTD, GTI of R.
@desjonnies: ik zag je naam nog wel eens opduiken op marktplaats als ik bij lancia Thesis aan het loeren was .. Voor weinig ..
@desjonnies: kan je aardig volgen maar vind je toch wat negatief. Rijd ook al pakweg 25 jaar alleen maar Alfa, 155, 145, 146, 147, 156, GT, 159, 939, 166 en een oud spidertje. Die 159 / Brera / 939 spider vonden “we” na die lichtvoetige 147/156 ook een zwaar wat log ding, heb er nu net als jij ook een hoop lol mee al vind ik die 166V6 een fijnere auto. Eerst maar zien (de gewone versies) en echt rijden die nieuwe Giulia! Naam, beleving (zie wat een reacties!) is in ieder geval OK.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik vind het design te Aziatisch. De achterzijde heeft een hoog Infinity/KIA gehalte, voorzijde oogt ook net niet in mijn opinie. Mischien een kwestie van gewenning, maar na de 156/159 vind ik dit toch minder spectaculair ogen. Hopelijk als ik hem in het echt zie, dat ik mijn mening kan veranderen. Hoop voor Alfa dat dit weer een verkooptopper word.
Wow, dit is zeker een dikke bak. Wat mij betreft een goede doorstart. Deze zal het op de Amerikaanse markt zeker goed doen. Daar zijn ze meer van de stoere uitstraling…
Achterkant lijkt een beetje op een audi a3 sedan en die nieuwe Maserati gibibibibli ofzowe ..of zie ik t verkeerd, ik vind m wel wat hebben
Het heeft even geduurd. Maar wat een plaatje!
Ik voel een droomauto aankomen…
@4244cc: klopt. Na de MINI eerder vandaag en deze tegenvallende Alfa is die er nog steeds niet.
https://youtu.be/kVrhbj9ds3s wow int wit de mooiste auto ooit!
@allesmetturbo: Zo op film ziet ‘ie er inderdaad toch wel heel lekker uit! Alleen die achterkant, iets te veel Honda Civic naar mijn smaak…
@allesmetturbo: dat is idd al een hele verbetering ..
Wow dat ziet er veelbelovend uit. Wat ziet een auto er toch meteen vet uit met zo’n scudetto voorop. Minpuntje is toch wel de schuin staande uitlaten. Het interieur daarentegn ziet er fantastisch uit. Man wat hoop ik dat dit een succes wordt.
Meer Jaguar XE’s en Alfa Romeo Giulia’s tussen alle Duitsers!
Erg prachtig!
ALFAMOTIONI
Prachtig!
wauww😍
Ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld. Ik had er meer van verwacht, persoonlijk. Op zich natuurlijk een brute auto, maar dit is wel De Topper van de range. Net als bij de huidige Quattroporte en met name de Ghibli, die ik ook teleurstellend vind qua exterieur in interieur.

Nu kan het zijn dat dit bewust is: omdat mensen minder geïnteresseerd zijn in auto’s die uitermate uitgesproken zijn. Kijk naar Saab.

Net als bij het vorige Guilia artikel ben ik erg benieuwd hoe een middelluxe uitvoering met 2.0 JTD of 1750tbi.
@gtwillem: 2.0jtd zou absoluut mijn weapon of choice zijn .. Maar kunnen ze die in de lengterichting plaatsen ??
@lincoln: ja hoor. Dat is niet zo heel moeilijk. Kijk maar VW en Audi. De 2.0 TDI ligt in de Passat overdwars, maar in de A4 ligt exact hetzelfde blok in lengterichting.

Ik weet dat ik eigenlijk in de comment had moeten zeggen: “Porno! Wat een superlekkere auto! Zoveel liever deze Porno op wielen dan een M3 en C63 bij elkaar!!”.

Om hem vervolgens niet te kopen. Ik ben met name benieuwd naar de modellen die ze daadwerkelijk gaan verkopen, want dát is de reden dat Alfa met deze auto komt.
@gtwillem: Misschien is dat het, ik las al eerder dat gekozen is voor een minder uitgesproken design. Auto`s als de Lancia Thesis enz. hadden een uitgesproken design en verkochten niet. Auto`s zoals de Audi A4 gaan als warme broodjes over de toonbank. Natuurlijk ligt het niet alleen aan dat maar de markt zegt dat een minder uitgesproken design beter verkoopt. Denk dat de Alfa dadelijk in het echt er toch uitspringt en laten we hopen op onderscheidende rij eigenschappen.
@ferry832: laten we even kijken: Saab 900 (de eerste), Lexus IS (huidige), Jaguar X-Type, Lancia Lybra: uitgesproken design, goede receptie van de merkliefhebbers, lage verkopen.

Jaguar XE, Lexus IS (vorige twee generaties), Volvo S60, Saab 9-3 (NG en laatste generatie): bedaagd ontwerp, matige ontvangst bij merkliefhebbers, commercieel succesvoller.

Dus je hebt gelijk, denk ik!
@gtwillem: Guilia? Zelfs jij gtwillem?
@ikbenmnzus: Yup… Zelfs ik…

Ik zit vanaf mijn telefoon te typen. En ik heb zo’n woordenboek ding, waardoor ik de fouten keurig herhaal ;-).



En nu ff weer allemaal rustig!!! Potverdurrie jullie lijken wel wijven die net te horen hebben gekregen dat er een Primarkt op de hoek is geopend! Met je porno dit en porno dat. Het is dat we achter schermen zitten want ik durf te wedden dat je anders hier allemaal gillende keukenmeiden had gehoord.

Nu we weer bedaard zijn en we ons weer als mannen gedragen gaan we nog eens met een nuchtere blik naar de foto’s kijken. Wat constateren we dan? Dat het een leuke auto is om te zien en dat het heus wel wat toevoegt aan het segment, maar dat het uiteindelijk niks is om over te zwijmelen….
@Rick-dos: het is een remake van de 156 en dat was een groter succes dan de 159 voor zover ik weet. Zoals bij alle Alfa’s moet het ontwerp een beetje wennenwennen. ik denk dat het in de praktijk, gewoon op een normale weg op een doordeweekse dag opeens één van de mooiste auto’sauto’s is die je tegenkomt… Eentje die je iedere keer dat je er één tegenkomt na wil kijken.


Maar zoals meer mensen hier heb ik dat gevoel nog niet helemaal.
@Rick-dos:
Eigenlijk ben ik het nooit met je eens.
Maar nu wel.
’t is een aardige wagen
Maar Alfa ?
Daar hoor je eigenlijk wel over te zwijmelen.
Zoals Oom Jacob’s 1750 Berlina waarin ik zwijmelde als jochie vooral van het imponerende dashboard.
Mijn eerste Giulia 1300 Nuova Super -een wrak- een echt wrak- maar ik had een Alfa !
Met een houten stuur!
Standaard !
Daarna een ellendeling van een 1300 Junior GT en toen een Alfetta 1800 4-deurs.
En ugh jaren later de 159, ja ik zwijmel nog steeds van de 159, en wat de BMW commercial zegt, doe ik bij die Rooie Dikkerd van me, ff achterom kijken met zijn gemene grote wielen ! En zes lampen.
Shit, dat was DE sensatie van de 159, Giugiaro pletterde gewoon ZES lichtunits in de neus !
Dus Alfa is voor mij emotie en dat zie ik nog niet met deze, deze is net als de Giulietta beter, sneller dan mijn 159, maar hij mist gewoon een hele grote tik in het design.
Te braaf, een Alfa moet Scherp zijn.
Een alfa die ik wel wil hebben, in de video ziet ie er nog veel beter uit dan op de foto’s!
Jezus wat een dikke bak.
Dikke piemel auto
Wat een ongelooflijk mooie auto! Natuurlijk wel de dikste versie dit, maar dit laat in mijn mening echt alle concurrentie en zelfs Maserati achter zich.

Waanzinnig!
dat filmpje…. nnggghhhhh…. ik ben om :D
Alles valt en staat met de prijzen en uitvoeringen van de normale uitvoeringen om te bepalen of dit een succes is .
Echt jammer van die neus..
Dat promotiefilmpje, lol. Versneld afspelen was toch iets voor in de jaren 90…?
Wat een nep computergemaakt gran turismo filmpje! Hebben ze nog niet een echt fatsoenlijk rijdend exemplaar? Ben benieuwd wanneer ie bij de dealer staat
Kentekenplaat zal wel wéér op een lullige plek komen aan de voorzijde…………
De rode van de foto’s is erg gaaf, die witte he-le-maal niet.
Ik ben geen AR fan, ik heb wel een zwarte 33 QV gehad tot ik crashte en de auto was overleden, maar ik vind die rode wel erg gaaf, die witte dan weer niet.
@xxxheidi: typisch dat kleurtjes voor jou de auto maken of breken .. Heeeeeeel typisch .. 😀💄
Net als die reclame van de peugeot 208 gti, 30th anniversiry edition. Ook zo nep computer gemaakt. Is ie in het echt niet goed genoeg? Die reclame van de 205 waar deze weer op doelt is veel vetter.
Sws beter dan de saaie Duitsers!
Op de foto’s al aardig cool maar denk dat mijn mond open valt zodra ik er een in levende lijve zie!
3.9 naar de 100?
Dat wil ik zien met 2 wiel aandrijving.. Geen c63amg / rs4 / m3 die dat haalt al dan wel niet met 4wd dus ik wil t wel eens zien in een test tegen die jongens.. Daarbij komt er ook nog een Jaguar xe-r aan .. Waarvan ik nu verwacht ze de lat nog hoger zullen leggen. Overigens aardige auto maar ik zeg toch doe mij de Jag maar.. Qua looks meer mijn ding.. Jaren geleden fantastische ervaringen met Alfa gehad maar helaas ik wordt niet heel warm hiervan behalve dan dag ik de specs leuk vind en er wat anders te koop is dan een Duitse D-segmenter..
Ik vind ‘m in het wit toch ineens een stuk minder speciaal.
Nouu waar zal ik eens beginnen! Eindelijk weer een achterwiel aangedreven bolide van alfa! Fijn dat ze weer hun unicum inzetten, een auto voor de petrolhead! Jmmr dat hij op een mondeo /audi en een stuk subaru brz lijkt…
Gisteren met de gelekte foto’s had ik nog mijn twijfels, maar die zijn nu helemaal verdwenen. Wat. Een. Prachtbak!

Ik zou er meteen elke Mercedes C63 of BMW M3 voor laten staan! Alfa is back!
@Carreza: Helemaal gelijk! Een AMG S weegt minimaal 1630 kg, de Alfa is 100 kg lichter en dat merk je. De BMW kan met slechts 431 pk waarschijnlijk niet meekomen ondanks een 30 kg voordeel.
Nou, de kia sportspace concept lijkt meer op een alfa dan deze alfa.
Nou zo aan het geluid te horen kan de m4 er nog een puntje aanzuigen. De M4 is net een stofzuiger.
Als ik het filmpje op 0:25 sec bekijk lijkt het wel alsof het onderste lipje van de voorbumper actief geregeld wordt. Het ziet eruit alsof die openklapt.

Wel een brute auto om te zien. Ik ben net als velen hier benieuwd hoe de standaard bumper eruit komt te zien.
Ik vind hem niet zo fraai en dat komt met name door de grote koplampen…
*heavy breathing*
GEIL GEIL GEIL! LIKKEN LIKKEN LIKKEN!
De zoveelste auto verneukt door plastic en koplamp ‘units’ met achterlijke leds. Zo lelijk dat ze er zelfs geen knappe originele naam voor konden verzinnen, maar de naam gebruikte van een prachtig model uit de jaren 70. Je zou de man die bedacht heeft die naam op dit misbaksel te plakken recht in zijne bakkes moeten slaan. Wat een heiligschennis. En dan ook nog een turbo eu motor, met door eu regels verneukte lijnen zo groot dat het net een rijdende vuilniscontainer is geworden. ZOn ijzeren vulniscontainer uit diezelfde jaren 70. Die hadden ook vouwen hier en daar, maar toch bleef het een vierkant gedrocht, net als dit model. Bah!
Amerikanen ook blij. Eindelijk een Alfa sedan te koop daar. Laatste was in 1992 met de 75.
@e550: volgens mij was de 164 tot 1995 ook leverbaar in de States, toch?
Bmw 1 serie koplampen.. Kia achterlichten… Lexus IS-F uitlaatjes👍 Verder wel origineel!
Ik heb de comments eens even doorgenomen en het blijkt meer een “hate it or love it” auto te zijn dan ik had verwacht. Tuurlijk zie je elementen terug van andere merken, ja hij is misschien wat minder gedurfd. Maaarr:
Eerste Alfa in eeuwen met achterwielaandrijving, koets mooi naar achteren met 50/50/gewichtsverdeling, topmodel 510 pk en gewicht eindelijk in orde…

Dit is gewoon een aanwinst in deze klasse mensen! Nu doen ze alles wat de ‘liefhebbers’ willen, is het weer niet goed. Gooi er een dieseltje in en vanaf 2016 loopt ie ook lekker in de lease (want bijtelling maakt niet meer zoveel uit, alles wordt duur). Ik durf te wedden dat ze in Stuttgart, Ingolstadt en München voor het eerst echt zenuwachtig zijn. Als de kwaliteit van het interieur en de gehele auto goed is mag deze prima op het prijsniveau van de concurrentie zitten, en dan wordt kiezen lastig. Voor nu een job welk zone!
@pier: hoezo aanwinst? Deze auto is al op de markt in een mooiere vorm namelijk als BMW 3 serie. In Stuttgart, Ingolstadt en München zijn ze nu aan het rekenen wat ze voor de boedel van Alfa gaan bieden want dit ding gaat het merk niet redden.
@mashell: haha jij bent grappig! Hoe rijdt zo’n polo 1.2 nou?
Voorkant is erg mooi. Voor de rest word ik er niet warm of koud van..Ow wacht, het is een Alfa. OOOHHH WAT EEN SCHITERRENDE WAGEN FAP FAP
En Xtomi de photoshopper heeft er alweer een station wagon van gemaakt hoe doet die kerel dat toch zo snel???
Een dikke bak, maar is dit na al die jaren wachten nu echt die bijzondere nieuwe Alfa die het merk weer op de kaart moet zetten? Ik ben een absolute Alfist, met inmidddels mijn zesde Alfa (bijna) op rij. Maar het originele wat de 156 had, of het scherpe van de 159: ik zie het niet. Eerste indruk: een Italiaanse kloon van een BMW M3. De hele zijkant is een pure kopie, voor- en achterkant lijken een mix van BMW en Japanse (Mazda/Lexus/Infiniti) stijlelementen. Dikke bak hoor, met veel spoiler-, velgen- en uitlaatgeweld. Maar met deze 510-pk versie kan Alfa de oorlog niet winnen, de volumes moeten komen van de 1750 en JTDm-versies met gewoon 17 inch, een enkel uitlaatje, geen zijskirts etc. Is dit dan nog die redder van het merk? Ik hoop het van harte. We weten het ongetwijfeld pas volgend jaar, want ik verwacht geen rijdbare gewone modellen voor Geneve 2016. Pas dan weten of dit de waardige opvolger van de 156 is, met een prijs die de reguliere salesmanager uit zijn lease-A4 of 3-serie krijgt…
Om mijn teleurstelling te verdringen en toch nog een mooie Alfa te zien vandaag heb ik dit nieuwsitem maar nog eens bekeken:
http://www.autoblog.nl/nieuws/kia-sportspace-concept-is-dikke-kilometervreter-74506
Eindelijk, nu kan ik weer Alfa rijden door dat deze achterwiel aandrijving heeft en kan die Bmw de deur uit. Wel nog even wachten op de sportwagon.
Missie voor deze Giulia was een auto neerzetten die meer emoties los maakt dan het huidige aanbod.

@Autoblog: kan iemand het aantal reacties op alle Alfa topics eens optellen en vergelijken met het aantal op dag 1van de introductie van de M3 of c63? Ik heb de indruk dat deze Giulia aardig de “tongen” los heeft gemaakt…. In die zin missie geslaagd denk ik.
@w0o0dy: zeker! Maar het is makkelijk te verklaren:

1. De 159 was al vier jaar uit productie.
2. De toekomst van Alfa is mede afhankelijk van het succes van deze auto.
3. In tegenstelling tot heel veel andere auto’s waren er geen teaser, nauwelijks spyshots en de gelekte foto’s kwamen pas 36 uur geleden.
4. Het is meteen het topmodel, met een 510pk Ferrari-esque motor.
5. Ome Sergio heeft wel vaker een modellancering uitgesteld.
6. Ondanks alles: bijna iedereen houdt van Alfa Romeo. Dat hoort gewoon. Het is een symphatiek, betaalbaar merk voor liefhebbers.
7. Het uiterlijk is aardig, maar mist wat. Een Kia Sportspace is eigenlijk een veel mooiere auto ;-).
Ik weet het nog niet. Ik vind het een heel erg mooie auto, maar ik ben ook erg benieuwd naar de basis versie. Ziet die er nog net zo mooi uit? Ik hoop dat het een beetje de kant van de 159 op gaat; Want daar zijn de verschillen tussen een JTDm en een Q4 qua uiterlijk niet heel erg schokkend.

En voorlopig kijk ik uit het raam naar de contouren van mijn zwarte 159SW en ben ik zeer tevreden… :)
Kan ik eindelijk mijn Alfa 75 inruilen
Eyecandy and eargasm. Ja, jaa, jaaaaaaaaa!
Si, sii, siiiiiii!
Dan denk ik aan een Maserati met andere logootjes. Dan weer aan wat anders. En dan dat het een lelijk baksel is. Ik weet niet wat ik ervan denken moet
Mooie auto naar mijn smaak, maar is wel een behoorlijk hogere insteek dan de 159. Ben dan ook benieuwd wat de prijzen gaan doen.

Hier nog een heel ris foto’s http://www.quattroruote.it/news/novita/2015/06/24/alfa_romeo_giulia_tutte_le_foto_dal_vivo_della_nuova_berlina.html
Certo, è una macchina spettacolare. Ma non mi sembra davvero… elegante. :( Spero che sia un gran sucesso (monetario) perché ha già fatto un sacco di vittime (lacrimo per te cara Lancia).

Zo, klaar met Italiaans gewauwel. We zullen t wel bezien. Hopen op t beste, het minste verwachten. Het moet gewoon echt goed dit keer, ook de relevante uitvoeringen. Ik hoop het zo!!!
4c porno, 8c uberporno dit ding eh lexus heeft een grote muil audi heeft een grote muil laten wij ook een grote muil proberen, jammer leuke poging net niet gelukt.
Geniaal gewoon!
Ik wil hem eens in het echt zien, maar ik vrees dat het dik tegen valt net als de XE.
Maw. dat je voor een spannende wagen tegenwoordig bij lexus moet zijn is eigenlijk wel triestig.
@Hupke: je mag dan geen fan zijn van de looks van de Jaguar XE maarvolgen Lieberman van Motortrend klopt het ding wel de 335i…. Vooral qua rijgedrag maar eigenlijk overal.
Dat is dan wellicht ook gelijk Alfa’s probleem… De Jaguar XE.
https://youtu.be/-3YFTFLmcfk
@w0o0dy:

Ja die XE, en nuja dat iedere wagen waar geen 3 liter motor inligt in dat segment een leasewagen is en nuja de keuze in lease wagens is grijze 3-serie of lichtgrijze c-klasse (of nuja passat, A4, 508sw, laguna,… maar die beschouw in dan weer niet als concurrent) en niet echt veel anders.
Als echte Alfa fan huil ik toch een beetje vind zowel de voorkant als de achter kant er niet uitzien :(
Na 6 jaar verwacht je toch meer dan dit.
Nogmaals dan veel liever deze http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201409/alfa-romeo-giulia-4_600x0w.jpg
@burninrubber: Dan toch niet met die belachelijke 30 inch velgen met een likje rubber op? De lijnen lijken best ook wel BMW geïnspireerd ( BMW 6 ? ) dus of deze zoveel beter zou zijn?
De onderhuidse techniek klinkt als muziek in de ogen, maar het uiterlijk komt mij niet onderscheidend genoeg over.

Heb er zo wat gemengde gevoelens bij. Mogelijks is het een auto die je met de tijd meer en meer weet te appreciëren ( zou niet de eerste Alfa zijn ).

Ik gun het hen wel. Dit is misschien de meest belangrijke Alfa van de afgelopen 25 jaar, en deze moet het hem echt gaan doen.

BMW is hedendaags te soft geworden en degene die de authentieke Bimmer ervaring terug wilt, zal deze ongetwijfeld serieus in overweging nemen…als deze Alfa de hoge verwachtingen weet waar te maken.
Hoe langer je kijkt. Hoe mooier. Het klopt gewoon. Eerste impressie was imo goed. Als Alfa Romeo het moest hebben van Alfafisten dan hadden ze de deuren al lang kunnen sluiten. Nutteloos en egoïstisch volk is dat. Altijd weer dat praatje van hoe een Alfa er MOET uitzien.

https://www.youtube.com/watch?v=zQh0JqaCAN0
Mooie auto maar om hier nou direct zo lyrisch over te worden. Het is wel dat we deze versie moeten vergelijken met een C63 AMG of M3 en dan valt het eigenlijk allemaal wel mee. Overigens vind ik het design niet typisch herkenbaar als Alfa. Heeft wat duitse trekjes… Wellicht dat dat nu juist de redding gaat zijn. Ik wacht nog wel met mijn oordeel op de schrapersversie en het interieur. Mag hopen dat ze daar grote stappen hebben gezet want nog geen enkele alfa heeft een interieur waar ik blij van wordt.
@heidekonijn: ome Sergio heeft wat voor je en Pasen en Pinksteren vielen niet eens op dezelfde dag gisteren! ;-)

1530kg, RWd, LSD, 510pk en een handbak.. Lijkt me oké, dus…. Ben je een nier aan het laten verwijderen, zit je in een hoekje te janken of bedje in shock dat Alfa een nieuw model heeft gepresenteerd?
Snap niet dat iedereen “zeurt” over KIA optima en Infinity. OK, van die laatste heeft ie wel wat weg van de zijkant. De achterkant doet mij toch echt meer denken aan de Maserati Granturismo dan aan welk ander aziatisch geval eerlijk gezegd. Ik ben als Alfa rijder ook nog niet 100% overtuigd hoor maar dat zou ook zomaar kunnen komen doordat het zo lang heeft moeten duren voordat hij uitkwam. Normaal was alfa trendzetter als het om stijlelementen gaat. Denk aan de lage gril (zie Audi), de deurklink (of het ontbreken daarvan), wat door Seat en Honda gekopieerd is, etc. Als je dan zowat als laatste een nieuw model moet introduceren in een sterk bezet D-segment (BMW 3 vrij nieuw, Mercedes Cklasse nieuw, alleen audi komt nog met nieuwe a4) moet je misschien ook niet al te grote risico’s nemen, zeker gezien het feit dat deze auto nu echt de omslag moet gaan inluiden. Dus aan de ene kant snap ik het relatief behouden voorkomen ook wel weer. Vrees alleen dat ondanks dat, deze auto in Nederland toch niet heel veel vaak te zien zal zijn (a la 159) gezien de te verwachten prijs van net geen 40k voor de instapper. Anyway, we zien het wel, wil hem eerst eens in het echt beoordelen en zien hoe een 1750-je of 2.2 dieseltje eruit gaat zien.
Ik vel pas een definitief oordeel als ik hem in het echt gezien heb.
Eerste indruk is minder positief. Denk de QV opsmuk weg en je hebt een redelijk anonieme auto.
Over 3 weken ga ik ‘m zien. Ben benieuwd.
Zo, nu eerst 1 uit Bavaria…


http://i.imgur.com/PnMHkGM.jpg
@technofreak: mwhahaha mwhoehawawahaha ..
hahahaha das knap gedaan. Als BMW hem zo zou uitbrengen zou niemand heel raar opkijken vrees ik….
zeer mooie auto maar ik zie er veel BMW 3 en Jaguar lijnen in, zeker in zijprofiel
Iedereen heeft het over BMW lijnen, maar dat klopt volgens mij niet. Ik had dat idee ook, maar zet hem maar eens en profiel naast een California T of een 599 GTB dan zie je dat die lijnen die lopen vanaf de opening over de deuren van Ferrari komen
Motorkap: de motorkap zou moeten doorlopen tot de bovenkant van de driehoekige grille. Tegenwoordig doen bijna alle merken het uit kostenbesparende overwegingen (bij veel minder botsingkjes zal alleen de voorbumper beschadigd raken ipv voorbumper en motorkap). Bij BMW is de lijn zelfs een zeer vreemde haakse lijn geworden.

Ik vind dat deze kostenbesparende designaanpassingen ten koste gaat van het design. Juist bij Alfa had ik gehoopt dat ze dit doorhadden.

Kan natuurlijk ook zijn dat ik over 10 jaar zal denken dat het juist wel een goede beslissing is geweest, maar in mijn beleving moet een motorkap helemaal doorlopen tot de bovenkant van de grille.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).