• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo Giulietta – Prijs vanaf €23.950

Auteur: ricardo, gepost 8 maart 2010 om 13:53 – 111 Reacties

Alfa Romeo Giulietta


De opvolger van de Alfa 147 is hier inmiddels al lang en breed besproken. Nu zijn ook de prijzen bekend van het wonderschone Italiaantje met de nodige pretenties. De Giulietta is leverbaar met drie benzine en drie dieselmotoren -allen voorzien van een turbo- met een zacht beginprijsje van onder de €24k.

De instap-Alfa is de 1.4 Turbo (120 pk) voor €23.950. Iets groener maar met meer vermogen is de 1.4 Turbo MultiAir (170 pk) voor een prijs van € 26.950. Om met de nieuwbakken Giulietta te gaan dieselen moet er bijna €28.000 gelapt worden. Dan heb je wel een 105 pk sterke 1.6 JTD (tweede generatie Multijet) met 320 Nm aan koppel. Wil je wat meer dieselpower in het vooronder van je Alfa dan kan dat met de 170 pk sterke JTD-motor. Die kost je wel wat meer, namelijk €32.450.

Het topmodel is de Giulietta QV, goed voor 235 pk en 340 Nm koppel. Daarvoor betaal je €32.950. Wordt geleverd met 17 inch Alfa-wielen (18 inch optioneel) en zit al lekker vol met opties. De Giulietta is leverbaar als Progression en Distinctive (hippe namen scoren nou eenmaal) met als extra optie het Sport Pack of het Premium Pack. De Distinctive is makkelijk te herkennen aan het chroom rond de zijramen en binnenin aan het deels gekleurde dashboard (magnesium, wit, rood of geborsteld aluminium). Met een sportpakket wordt de Alfa uitgerust met skirts, sportstoelen- en pedalen, wielen in de maat 17 en 18 inch. De Giulietta is verkrijgbaar vanaf… NU!


Ook interessant!

  • Alfa Romeo Giulietta Sprint
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulietta

Vorig bericht: « Autoblog VakantieAuto 2010: de Porsche Panamera
Volgend bericht: Stirling Moss gewond geraakt tijdens liften »

Lees Interacties

Reacties

  1. LJ zegt

    8 maart 2010 om 13:59

    wat een heerlijke wagen..wel aan de prijs maar ach..echt prachtig

    Login om te reageren
  2. nico zegt

    8 maart 2010 om 14:05

    Achterkant is dik en mooi en daarvoor zou je em kopen

    Voorkant is te ‘mito’ en vind ik totaal niet passen bij de achterkant

    Login om te reageren
  3. RuudV68 zegt

    8 maart 2010 om 14:09

    Aan de prijs onze nieuwe Alfa BEAUTY…?? Ik zeg, strakke prijs voor 235pk …ik begin al te kwijlen ;-):-D!!!

    @Ricardo: Al meer bekend over prestaties? Wanneer staat ie in de showroom?

    Login om te reageren
  4. JST987 zegt

    8 maart 2010 om 14:14

    Prachtige auto!
    maar waarom gebruiken ze de 1.4 Turbo met 120 pk en niet de 1.4 Turbo MultiAir met 135 pk?

    Login om te reageren
    • JH zegt

      8 maart 2010 om 14:44

      @JST987: zo spaarzaam is de multi-air ook niet: Autobild heeft een aantal auto’s getest en als je pittig rijdt (en wie doet dat niet met een Alfa?) dan is het verbruik bijna 34% meer dan Alfa opgeeft (7.5 i.p.v 5.6L/100km) dus de multi-air is lang niet zo zuinig als men denkt…helaas

      Login om te reageren
  5. waverider zegt

    8 maart 2010 om 14:18

    Verkrijgbaar vanaf nu???

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      8 maart 2010 om 14:30

      @waverider: per direct bestelbaar.

      Login om te reageren
  6. waverider zegt

    8 maart 2010 om 14:21

    99% van de mensen ziet toch alleen de achterkant ;-)
    De voorkant vind ik overigens ook supermooi daar niet van.

    Login om te reageren
  7. pjdq zegt

    8 maart 2010 om 14:23

    Zijn er ook Belgische prijzen bekend?

    Login om te reageren
  8. christophe zegt

    8 maart 2010 om 14:23

    Ik vind het mooi en hij heeft toch nog altijd veel weg van de mito (welke ik ook mooi vind) Ik snp inderdaad ook niet goed waarom men maar 120 pk heeft en al dan niet de 135 of zelfs 155 pk. 155 pk is in de mito een bom maar in een auto die toch wat groter is middelmatig sportief te nomen.

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    8 maart 2010 om 14:25

    Wat rij je voor lul, in je hybride Auris ;-)

    OT: ik wens het merk alle succes, dat kunnen ze wel gebruiken!

    Login om te reageren
  10. DIPSHIT zegt

    8 maart 2010 om 14:26

    Zijn dit Nederlandse prijze? Want dan kunnen wij belgen wel 3 tot 5000 euro minder rekenen :-)

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      8 maart 2010 om 14:33

      @DIPSHIT: Ja, dat is wel lekker als je in Belgie woont. In TopGear magazine staan de Nederlandse en Belgische prijzen van auto`s. Daar zit een behoorlijk verschil in. Met dank aan de Nederlandse regering.

      De Guilietta is netjes geprijst en Alfa kennende hebben ze standaard al meer aan boord dan de meeste concurrenten. Doe mij er maar 1 in het zwart.

      Login om te reageren
  11. CarloAbarth zegt

    8 maart 2010 om 14:27

    Zal die 120 pk niet te maken hebben met het feit dat ze in Italië verzekeren enzo naar vermogen? Daarom is er ook zo’n ‘zwakke’ Mito leverbaar. Viel deze net in een gunstige klasse. Misschien is dat met de Giulietta net zo.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      8 maart 2010 om 15:17

      @CarloAbarth: nee, de 120 pk uitvoering valt in de 24 % klasse en de MA in de 20. Ze liggen nog op de planken zeg maar , niet zo best allemaal.

      Login om te reageren
  12. Vincenzo zegt

    8 maart 2010 om 14:30

    Progression en Distinctive….deze namen gebruiken ze al jaren, dus je opmerking slaat weer nergens op.
    Voor hip moet je bij die duitse rommel zijn, weet je wel, die je altijd de hemel in schrijft.

    Login om te reageren
  13. waverider zegt

    8 maart 2010 om 14:31

    @Christophe, er is een 170 pk voor als je sneller wilt voor helemaal niet zo heel veel meer.

    Login om te reageren
  14. waverider zegt

    8 maart 2010 om 14:32

    @autoblogger, dat meen je niet, hoe kom je aan die informatie?
    Hehe dealer belleeeenn!!!

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    8 maart 2010 om 14:34

    D3 laatste 147 zag er nog normaal uit, maar dit is gewoon een lelijke Fiat. En wat is die duur zeg!
    De diesel voor 33mil? 2duizend euro erbij en je hebt een RWD BMW, wat ook gemakkelijk bij de dealer van de prijs af te krijgen is. ALweer een misser van Alfa. Ik snao niet waarom Fiat het niet gewoon opgeeft?

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      8 maart 2010 om 14:54

      @CSL: Omdat Fiat begrijpt dat we niet allemaal in Duitse eenheidsworsten willen rijden. Bovendien is de 1 serie waarover jij schrijft een behoorlijk stuk lelijker dan de Alfa. Kan die wel rwd hebben maar wat heb je daar dan aan met 170 pk ?

      Login om te reageren
  16. klootzak1 zegt

    8 maart 2010 om 14:34

    Mijn vader had vroeger ook een Giulietta, die bestaan volgens mij niet eens meer.

    Login om te reageren
  17. Mr. V8 zegt

    8 maart 2010 om 14:35

    Leuk! Maar niet voor mij… ;)

    Login om te reageren
  18. Vanquish zegt

    8 maart 2010 om 14:45

    Briljante bak!

    Login om te reageren
  19. JPM zegt

    8 maart 2010 om 15:01

    Ziet er erg strak uit. Zal het goed doen in landen als Italie, Frankrijk en Zwitserland. Je weet wel, landen die stijl kunnen waarderen.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      8 maart 2010 om 15:21

      @JPM: :D

      Login om te reageren
  20. waverider zegt

    8 maart 2010 om 15:09

    @JH, Als je logisch nadenkt is dat ook inherent aan de techniek. Er word minder lucht aangevoerd in geval van deel belasting. Daarom heb je ook de N stand van alfa DNA daarvoor. Ga je echter doorrijden in D bevordert multiair de prestaties door optimaal lucht te aan te voeren, het verbruik zal dan natuurlijk ook stijgen. M.a.w. zuinig rijden word beloond met minder verbruik, dynamisch rijden word beloond met extra prestaties.

    Login om te reageren
  21. Benjamin1 zegt

    8 maart 2010 om 15:10

    lekker hoor en zeker niet onaardig geprijst. Ik zou liever een 135pk multiair zien (heeft een grotere turbo) en die dan chippen naar de 180-190pk. De top van deze turbo ligt bij de 155 tot 160 pk.

    , en @CSL

    Voor een 1serie 116i betaal je grofweg 26.000 euro, een kleine 2 a 3 duizend euro meer dan voor een Giulietta. Voor de dieseltjes ben je 36.000 euro kwijt, een kleine 3 meer (zelfde aantal pk’s 177 tegenover 170 en 120 tegen 122).

    BMW is duurder, lelijker en een verouderd model. Ik zou het wel weten. En dan begin ik nog niet eens over de eventuele opties die standaard op de Alfa zitten en waarvoor je moet bijbetalen bij de freunden van BMW.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      8 maart 2010 om 15:20

      @Benjamin1: 180-190pk ???? Klink spannend maar niet realistisch bij Squadra.

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        8 maart 2010 om 15:34

        @alfa mannetje: met hoeveel rijdt de GP Abarth SS rond, ook met 170pk toch. Of zit er in het SS pakketje een nog grotere turbo?

        Login om te reageren
        • alfa mannetje zegt

          8 maart 2010 om 15:44

          @Benjamin1: ja, De SS trim betekent een andere grote turbo ( geen IHI meer dan)en nog iets meer aanpassingen.
          De nieuwe standaard Abarth krijgt 165 met ik denk een iets grotere IHI turbo, die is wellicht te chippen naar zo”n 180 , mischien iets meer. Er is niet zo heel veel marge hoor.

          Login om te reageren
          • Benjamin1 zegt

            8 maart 2010 om 15:46

            @alfa mannetje:

            Dan ligt het idd daar aan. Volgens mij heeft de MultiAir 135 wel de Abarth turbo en zou die wel de 160pk moeten kunnen halen.

            De grens voor de 120pk ligt dan rond de 150pk?

            Login om te reageren
            • alfa mannetje zegt

              8 maart 2010 om 15:50

              @Benjamin1: 270 Nm en 147 pk voor de 120 zeg maar.
              De 135 is nog niet bekend maar mischien wel 160 , zou kunnen.
              De beperking zit hem bijna altijd in de beperkte luchthoeveelheid die de turbo kan geven.

              de Abarth SS kan naar 195 pk en 305 NM.

              Login om te reageren
              • Benjamin1 zegt

                8 maart 2010 om 15:57

                @alfa mannetje:

                Oke thanks, helder!

  22. de sjonnies zegt

    8 maart 2010 om 15:23

    Lekkere vette kont heeft die Alfa, eindelijk weer eens een auto waar het gewoon lekker is om erachter te rijden.

    Login om te reageren
  23. GerreLekker zegt

    8 maart 2010 om 15:23

    Denk dat de prijs wel ok zit voor dit segment als je naar de directe concurrentie kijkt: Golf, Focus. Maar of hij veel zal verkopen is nog zeer af te wachten. Persoonlijk denk ik dat hij het beter zal doen dan de Mito, maar dat moeten we nog zien.

    Login om te reageren
  24. reaguurder zegt

    8 maart 2010 om 15:33

    Heeft Alfa Romeo al een confrigurator waarin je de Giulletta (kudtnaam) kunt configureren? Ben namelijk wel benieuwd naar alle mogelijkheden. Maar helaas, hij staat er niet bij:
    http://www.alfaromeo.nl/nl/CMSNL/homepage/pages/home.aspx?outputXml=true&CustomResponse=WebCrawler

    Login om te reageren
  25. christophe zegt

    8 maart 2010 om 15:42

    SS heeft volgens mij inderdaad wel een grotere turbo , dat is ook de reden waarom het pakket zo duur is.

    Login om te reageren
  26. JoepeN zegt

    8 maart 2010 om 15:51

    Volgens mij heeft de 180pk SS dezelfde turbo als de 170pk Multi Air. Beide zijn in ieder geval voorzien van Garett-turbo, terwijl de T-jets t/m 160pk er eentje van IHI hebben. Die IHI zit ook al redelijk aan zijn max in dat blok; kan niet veel meer lucht aanleveren.

    ontopic: Als je naar een vergelijkbare concurrent kijkt (bv 120pk benzine, 200+ pk GTI) dan zijn de prijzen netjes, maar ik ben bang dat er een echt instapmodel mist. Nu moet je sowieso 24k betalen, terwijl allen concurrenten vanaf 20k leverbaar zijn.

    Login om te reageren
  27. Bert zegt

    8 maart 2010 om 15:59

    @ Vicenzo, ik dacht hetzelfde maar jij zei het :)

    Mooiste meisje uit de klas dit!
    Ben benieuwd naar de prestaties,
    het sturen zelf zal wel een genot zijn zoals bij de meeste Alfa’s

    Login om te reageren
  28. spaak zegt

    8 maart 2010 om 16:03

    Volgens de website http://www.alfa-giulietta.nl/ is de auto verkrijgbaar vanaf mei, en als ie net zo goed is als die website in elkaar zit wordt het een grote flop. Je kunt er inschrijven als “virtueel eigenaar”, maar inloggen in die hoedanigheid is vervolgens weer onmogelijk.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      8 maart 2010 om 16:05

      @spaak: en bruin wordt ie vanzelf , kan derhalve geen optie zijn.

      Login om te reageren
  29. Kvgorp zegt

    8 maart 2010 om 16:04

    28.000 voor een 105pk dieseltje!!!! Het is nogal denk..

    Login om te reageren
  30. jorden zegt

    8 maart 2010 om 16:06

    Voorkant is verschrikkelijk…
    erg jammer want de achterkant is om te smullen!
    Had gewoon Brera koplampen gebruikt!!!

    Login om te reageren
  31. waverider zegt

    8 maart 2010 om 16:21

    @spaak,
    Virtual owner worden betekent gewoon updates krijgen via de mail.

    Login om te reageren
    • spaak zegt

      8 maart 2010 om 17:11

      @waverider: De Giulietta website roept: “DE VOORDELEN VAN VIRTUEEL EIGENAAR ZIJN VOLGEN SNEL”. Ik kocht ooit (1992 of daaromtrend)een prachtige nieuwe zwarte 155, hadden ze me toen maar verteld dat je beter virtueel dan praktisch eigenaar kunt zijn.

      Login om te reageren
  32. laulau zegt

    8 maart 2010 om 16:28

    zeer mooi!!!!

    Login om te reageren
  33. Edge zegt

    8 maart 2010 om 16:46

    WHOOHOO LATEN WE ALLEMAAL NAAR DE ALFA-DEALER RENNEN!!!!!

    Oh, wait a minute. Ik heb geeneens een rijbewijs. Nevermind, rennen jullie maar gezellig naar de Alfa-dealer, Over twee jaar volg ik wel ;)

    Login om te reageren
  34. BananaFlip zegt

    8 maart 2010 om 17:07

    Net prijsje, en die QV is heet!

    Login om te reageren
  35. Gerrelekker zegt

    8 maart 2010 om 17:23

    Ik vraag me al heel de tijd af wat er mis is met de Mito en deze Giulietta en ik denk dat ik het weet: de Giulietta is de auto die je wil als je 18 bent, maar niet kan betalen. En tegen dat je het kan betalen, wil je het niet meer want niemand neemt je dan serieus. Dit in tegenstelling tot de 159 en brera: da’s een auto die je wil op je 18 en ook nog op je 58. Ze zijn mooi en stijlvol en tijdloos en je staat er niet mee voor lul als je bij een van je klanten komt.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      8 maart 2010 om 19:22

      @Gerrelekker:
      Met een Alfa rijdt je nooit voor paal.
      Ok die ene dan, de Rio en die ArNa ook; maar die Rio’s zijn uitgestorven en de ArNa’s allang weggeroest.
      Verder zijn Alfa’s rood en hebben ze nooit een trekhaak.

      Login om te reageren
  36. extaxi zegt

    8 maart 2010 om 17:32

    Hehehe spaak, laten we hopen dat tijden veranderen. (denk aan hoe slecht Seat, Skoda vroeger waren).

    Login om te reageren
  37. hape zegt

    8 maart 2010 om 17:52

    @Gerrelekker
    En iemand neemt jouw commentaar wel serieus???

    Koop eens een golf of astra 1.4… da’s pas voor lul rijden.

    Login om te reageren
  38. integralechubasco zegt

    8 maart 2010 om 18:16

    Een niet al te goedkoop basismodel is waarschijnlijk ook gedaan om op de 2e hands markt de auto niet in prijs te laten kelderen. Met de 147 is deze strategie ook ingezet. De bedoeling is om zo van generatie op generatie de auto in prijsklasse te laten stijgen…(premium**kuch)

    Login om te reageren
  39. GerreLekker zegt

    8 maart 2010 om 19:30

    @Hape: waar heb ik het over een Golf 1.4 of een Astra? Nergens toch? Iedereen loopt hier hier te blaten ooh en aah en hoe mooi en hoeveel gaan we er zien rijden? ’t Zelfde met de Mito: ooh’s en aah’s en genoeg en hoeveel zien we er rijden? Juist! Ik ben er hoop en al al 3 tegengekomen (ik rijd zo’n 40.000km per jaar). Ik heb gewoon mijn bedenkingen bij het design van deze auto, mooi dat wel, maar voor welk publiek? Gasten van 18 tot 30 met een hoog testosterongehalte en dat zal het zowat zijn. Aan wie gaan ze ze nog slijten? Hadden ze het design meer ‘159’ gehouden zou men een groter publiek kunnen aanspreken zonder als midlifecriser te worden bekeken als je op je 50ste met je Giulietta komt aanzetten. Ik gun het Alfa van harte, maar ik vrees er een beetje voor

    Login om te reageren
  40. PAN zegt

    8 maart 2010 om 19:36

    Netjese prijsen, uitrusting zal zeker ok zijn bij alfa.

    Login om te reageren
  41. Dimglor zegt

    8 maart 2010 om 20:08

    Deze ziet er toch echt nog goed uit…
    Zal nog een toppertje kunnen worden…

    Login om te reageren
  42. j zegt

    8 maart 2010 om 20:21

    Best mooi, maar toch wel erg veel plastiek en hoe goed zijn die dingen inelkaar geschroefd

    Login om te reageren
  43. handrem trekken is fijn zegt

    8 maart 2010 om 20:37

    Alfa Romeo koop je niet voor de functionaliteit.Je koopt een Alfa als je een ware passie voor auto’s en autorijden hebt.Geen kinderzitjes, geen trekhaken, geen ‘roofrek’ waar je je halve inboedel op kunt flikkeren, maar een auto waar je van geniet als je er in rijd, en de adrenaline voelt stijgen als je het gaspedaal in trapt. Dat je straatschoffie’s met versleten petjes en nepzilveren kettingen in hun zogenaamde ‘getunede’ golfjes het nakijken geeft als je ze voorbij spurt. En dat je na een intensieve dag werken je echt gelukkig kunt voelen door in een Alfa naar huis te rijden.
    Donders wat een wagen!!!!

    Login om te reageren
  44. mashell zegt

    8 maart 2010 om 21:14

    De basis diesel is een duizend of 3 te duur. De eerlijkste manier om aan de geven dat je auto zich niet met premium concurrenten kan meten is door het aanbieden van een premium pack… Ik ben bang voor Alfa dat het weer geen verkoop topper wordt, daarvoor is ie toch te duur en te weinig onderscheidend (van achter is het echt net een Leon). Als er weer een lijk in de kast zit zoals de dramatische euroncap score van de 147 is het over en uit voor Alfa.

    Ik vraag me echt af wat Alfa aan het doen is. Die 8C heeft een fantastisch design en omdat deze door Maserati en Ferrari is ontwikkeld ook echt sportwagen bloed maar daar verkopen ze maar 1000 stuks van (waarschijnlijk om de echte Maserati’s en Ferrari’s voor kannibalisme te beschermen). De 147 is veel te lang op de markt gehouden. De 159 begint ook al serieus op leeftijd te raken. De MiTo toont aan dat geweldig design niet in elke maat toepasbaar is. Nu deze Giulietta die toch wel wat tegen valt. Alfa, kijk eens naar Peugeot. Daar raken ze ook telkens de draad kwijt maar weten op het kritieke punt toch telkens weer een verkoopsucces te lanceren.

    Mijn voorspelling: zo gauw de nieuwe Focus leverbaar is, raakt de Giulietta weer in het vergeetboek.

    Login om te reageren
  45. GOD zegt

    8 maart 2010 om 21:15

    Het is een mooie auto maar ik vind de nieuwe Astra mooier.

    Login om te reageren
  46. aston-freak zegt

    8 maart 2010 om 21:21

    ze willen een golf en focus killer maken maar dan leggen ze de prijs wel een stuk hoger. Damn

    Login om te reageren
  47. GerreLekker zegt

    8 maart 2010 om 21:23

    @mashell: you read my mind!

    Login om te reageren
  48. Pura zegt

    8 maart 2010 om 21:34

    @Desjonnies
    Nou moet je me toch eens uitleggen wat er mis is met de Arna.

    @Mashell
    Alfa kijk naar Peugeot? Om ook zo’n lelijke meuk te maken?
    Focus? Want die heeft ook vier wielen? Waarom niet Dacia dan?

    Login om te reageren
  49. w0o0dy zegt

    8 maart 2010 om 21:52

    Voor minder dan 38 mille zijn er maar weinig hatchbacks die meer dan 200pk, en meer dan 250Nm aan boord hebben. Dat maakt dat de QV in feite behoorlijk goedkoop is. Ben benieuwd naar het gewicht… de Delta is wat aan de zware kant, maar heeft dan ook het “oude evo-platform” dat verlengd is… dat maakt de boel zwaarder.
    de enige info die ik tegen kwam is 1320KG… nog steeds veel, maar tegenwoordig is dat vrij weinig voor een auto met meer dan 200pk en goede crash-rating…

    Met 235pk bij 1320kg zit de Giulietta dan op dezelfde pk/gewicht verhouding als de 130i, Golf R en Audi S3…
    Interesting competition, all mucht more expensive

    Login om te reageren
  50. integralechubasco zegt

    8 maart 2010 om 21:54

    @gerrelekker

    nee

    Login om te reageren
  51. GOD zegt

    8 maart 2010 om 21:55

    Ik vind de prijs ook wel netjes.

    Login om te reageren
  52. tss68nl zegt

    8 maart 2010 om 22:03

    Geweldig nieuws!

    Ware het niet dat die auto zooooo lelijk is aan de voorkant dat ie enkel om een boom gevouwen er fatsoenlijk uit ziet. En laat dat nou net niet één van m’n hobby’s zijn. ;)

    Login om te reageren
  53. w0o0dy zegt

    8 maart 2010 om 22:06

    De 105pk diesel (en überhaupt de basismotoren) zijn nogal aan de prijs… als je een 118d neemt (moet je wel in dat lelijk hok rondrijden) heb je ook nog eens achterwielaandrijving… Opvallend is wel dat zelfs de 105pk versie meer koppel heeft dan alle concurrenten.. zal trekken als een beest met die motor ook al zullen de cijfertjes op de stopwatch met 105pk niet heel schokkend zijn, behalve bij inhaalacties misschien.

    Login om te reageren
  54. hape zegt

    8 maart 2010 om 22:16

    De prijs van de basisdiesel van de giulietta is netjes.
    Ongeveer gelijk geprijsd aan een vergelijkbare golf met 4 portieren maar met slechts 20% bijtelling ipv 25%

    Login om te reageren
  55. integralechubasco zegt

    8 maart 2010 om 22:37

    als de giulietta IN EUROPA verkoopt zoals 147 deed dan is alfa op koers.

    wat een hoopje onzin om deze auto qua verkoop met de focus en de golf te vergelijken…

    daarvoor heeft fiat de punto+bravo op de markt. ook verkooptoppers BUITEN NEDERLAND.

    Login om te reageren
  56. MDA zegt

    8 maart 2010 om 23:49

    Sorry… domme vraag misschien, maar welke motor gaat die 235 pk leveren? heb ik er overheen gelezen, of staat het gewoon niet in het artikel?

    Login om te reageren
  57. GOD zegt

    8 maart 2010 om 23:52

    ^^ 1750cc 4 cilinder turbo

    Login om te reageren
  58. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 08:07

    Das een hoop geld voor een fiat loock a like, en de problemen die nog gaan komen, doen mij nu afhaken, dus

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      9 maart 2010 om 09:43

      @jemoeder: Zoals Waverider al schrijft geloof ik niet dat jij zowiezo in de markt was voor een Guilietta. Eerst je rijbewijs halen en dan mag je meedoen met de grote jongens.

      Login om te reageren
  59. waverider zegt

    9 maart 2010 om 09:31

    @jemoeder, afhaken doe je als je eerst serieus geinteresseerd was. Niet als de lening voor je aixam nog een looptijd van 12 jaar heeft.

    Login om te reageren
  60. CSL zegt

    9 maart 2010 om 10:47

    lol, 28duizend voor een basis diesel endan moet je in een fiat product rijden. Te belachelijk voor woorden. Geen wonder dat het steeds niets wordt. De Golf, Astra, Focus etc. maken er hier gehakt van!

    Je hebt al een BMW 116d CL voor 26duizend met zelfs 115pk en dat met combinatie van Achterwielaandrijving van BMW en superscherp sturen! Ik zeg een koopje!

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      9 maart 2010 om 11:31

      @CSL: En dan vergeet je het belangrijkste nog dat een BMW een voorspelbare ( saaie ) keuze is en dat je er dan helemaal bijhoort. Nee, dan toch liever de Alfa, rij je nog een beetje exclusief.

      Login om te reageren
  61. frarissimo zegt

    9 maart 2010 om 10:53

    Deze Giulietta is mooi neergezet voor de jongere doelgroep die zich wil onderscheiden. @ gerrelekker heeft gelijk
    dat een wat oudere persoon dit model laat staan.
    Daar zou een Lancia Delta meer passen.
    De prijzen zijn niet belachelijk hoog en als de rijeigenschappen en kwaliteit op hoog niveau zijn dan voorspel ik een verkooptopper voor Alfa, maar niet in de NL markt.
    Hier rijden “we” het liefst rond in een onopvallend gekleurde VAG/BMW met grundliche uitstraling.

    Login om te reageren
  62. integralechubasco zegt

    9 maart 2010 om 10:55

    de bmw heeft geen beenruimte achterin en de 1.6 peugeotblok is achterhaald. bovendien zal de bmw zo kaal zijn dat ie wrs niet eens een navigatie heeft of radio.

    Login om te reageren
  63. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 11:17

    @ferry en zn maat kabbeltje

    Wijs genoeg dus waarschijnlijk ook oud?
    Geen Axiam maar wel een barchetta 1998 80k prijs 7500 en hoger, niet geschikt voor bromfiets cerificaat!

    Login om te reageren
  64. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 11:24

    O ja, inruil chevr. malibu station midside v8 bel vrij lpg is mogeijk, tevens buick, pontiac en olds is bespreekbaar!

    Login om te reageren
  65. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 11:28

    bedoel midsize maar dat was wel duidelijk, toch. Dus bieden maar….

    Login om te reageren
  66. heidekonijn zegt

    9 maart 2010 om 12:45

    Laat ons even wel wezen, de lagere diesels gaan het meest verkopen, en gezien Alfa’s op foto’s er altijd minder goed uitzien dan in het echt, kan er geen zinnig woord gezegd worden over looks. Het zal’em dus op de testrit afkomen, zien of het een beetje de bocht aankan.
    Als het 159 niveau is, wordt het een winner, als het Mito niveau is, dan bestel de begrafeniskrans maar.

    @Wooody
    *kuch*-Megane RS-*kuch*, meer pk’s, 100% authentiek Renault (versus 0% Alfa), zelfde prijs of goedkoper (maar dan moet je het cup chassis en die heeerlijke race-recaro’s laten, snif) en van voren gezien allebei lelijk als de nacht, alhoewel nog niet zo lelijk als dat duits varkensneusje..

    @CSL
    Sorry, maar een 1 serie met 116d achterop spel je zo : l-o-s-e-r. De gemiddelde kutmar..euh BMW rijder moet minstens een 120 hebben om de straathoek te kunnen doen.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      9 maart 2010 om 13:45

      @heidekonijn: als het Mito niveau is, dan bestel de begrafeniskrans maar.”

      leg eens uit.,….

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 maart 2010 om 21:12

      @heidekonijn: Ik had ter vergelijking alleen 5 deurs auto’s bekeken. Ja een Megane RS is een bommetje voor erg weinig geld, maar niet zo praktisch als een 5 deurs, beetje andere doelgroep denk ik, maar wel een begeerlijk speeltje, zonder meer.

      Toch… als je naar 5-deurs auto’s kijkt is er niet zoveel onder de 40 mille dat minder dan 1400kg weegt en toch meer dan 200pk en meer dan 250Nm levert…Kortom, snelle wagen voor het geld, fraai en hopelijk rijdt ie zo goed als men bij Alfa beweert.

      Login om te reageren
  67. TSI-tje zegt

    9 maart 2010 om 14:13

    Zéér strakke wagen om te zien. Net als iedere andere fabrikant dat doet, zijn dit natuurlijk de foto’s van de meest ‘aangeklede’ versies. Eerst maar eens wachten als de instap-C&A-uitvoering bij de dealer staat op zijn stalen 15″ velgjes met iele bandjes en wieldoppen, enkele uitlaat etc. Want dat zal, waarschijnlijk, de meest verkochte lease topper worden. En is de kans groot dat we die het meeste gaan zien op ‘sNeerlands wegen.

    Login om te reageren
  68. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 14:27

    @tsi-tje

    En lease auto verkoop je niet die word geleast. mijn barchetta daar in tegen die kan gekocht worden vanaf 7500!

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      9 maart 2010 om 14:38

      @jemoeder: Wil je van al je auto`s af om toch een Guilietta te kopen ?

      Login om te reageren
  69. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 14:41

    ligt aan het bod?

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      9 maart 2010 om 14:57

      @jemoeder: Nee, dankje ik geloof niet dat we de zelfde smaak hebben. Dat bedoel ik niet negatief want over smaak valt niet te twisten.

      Login om te reageren
  70. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 15:00

    T is wel italiaans, betroubaar en waar voor zn geld?

    Login om te reageren
  71. waverider zegt

    9 maart 2010 om 15:10

    @TSItje, denk het niet, 16 inch is minimale geleverde maat, daarnaast staan alfarijders normaalgesproken niet bekend om het feit dat ze minimale autootjes kopen. Dat kom je meer tegen in de grijze muizen hoek.

    Login om te reageren
  72. waverider zegt

    9 maart 2010 om 15:16

    jemoeder zou trouwens er goed aan doen om eens beter naar zijn eigen moeder te luisteren en een taalcursusje te volgen. Daarnaast zou een fatsoenlijke nickname ook geen overbodige luxe zijn. Een nette fiat barchetta uit 1998 heb je al voor 3900 euro. Een reken cursus met een beetje economie er bij kan ook al geen kwaad blijkbaar. Als je het hele plaatje bekijkt denk ik dan al snel aan… de basisschool.

    Login om te reageren
  73. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 17:33

    Een nette maar een goede complete met meer dan je voor mogelijkhoud…190pk (atmosferisch) enz

    Scholing zegt ook niet alles, dislektie is diagnose

    Login om te reageren
  74. Pura zegt

    9 maart 2010 om 18:34

    @jemoeder
    Volgens de recente 100000 km test in AutoBild was de Fiat Bravo extreem goed, beter dan menigeen Duits product.

    Maar goed, er is altijd Toyota, zero defects naar het schijnt ;-)

    Login om te reageren
  75. hape zegt

    9 maart 2010 om 19:14

    @ tsi-tje

    /quote/……instap-C&A-uitvoering bij de dealer staat op zijn stalen 15″ velgjes met iele bandjes en wieldoppen……../unquote/

    ’t is geen VAG product.

    Login om te reageren
  76. GOD zegt

    9 maart 2010 om 19:46

    “Sorry, maar een 1 serie met 116d achterop spel je zo : l-o-s-e-r. De gemiddelde kutmar..euh BMW rijder moet minstens een 120 hebben om de straathoek te kunnen doen.”

    De 116D is een 2.0 l-o-s-e-r

    Login om te reageren
  77. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 20:00

    @ wifirider

    het op de persoon spelen is een goedkope truuk waarmee je meer over jezelf zegt dan over een ander. Bepaal jij welke nickname ertoe doet? Als je niet achter je computerschermpje zit doe je dan ook zo tegen mensen?

    Login om te reageren
  78. jemoeder zegt

    9 maart 2010 om 20:05

    @Pura

    Mijn ervaring met fiat is divers goed/slecht, maar ben wel klaar met altijd wel dat iets niet goed is in mijn beleving, wat er toe geleid heeft dat ik, letop ik geen vertrouwen meer heb in het produkt. Als jij dat vertrouwen wel hebt moet je er gewoon voor kiezen.

    Login om te reageren
  79. Pura zegt

    9 maart 2010 om 20:31

    Heb er wel vertrouwen in, maar Fiat boeit me niet echt. Een beetje zoals een Focus of dergelijke andere drab.

    Login om te reageren
  80. L-fred zegt

    10 maart 2010 om 12:05

    Hmmm, achterkant is helemaal niet mooi. Die ziet totaal niet Italiaans uit. Nogal 13 in het dozijn.

    Login om te reageren
  81. waverider zegt

    11 maart 2010 om 09:20

    @jemoeder. sorry over dyslektie, dacht aan een 12 jarige trol.
    190 pk uit een barchetta? Is dat met die set gasklephuizen?

    Login om te reageren
  82. jemoeder zegt

    11 maart 2010 om 11:39

    yep

    Login om te reageren
  83. rick zegt

    11 maart 2010 om 13:32

    hij is super.
    ik ga er 1 kopen.

    Login om te reageren
  84. waverider zegt

    11 maart 2010 om 13:40

    @rick
    al een afspraak bij de dealer? Mijn dealer wist nog niet of ze bestelbaar waren :)

    Login om te reageren
  85. Jorgos75 zegt

    12 maart 2010 om 11:40

    Hij is naar mijn weten nog niet bestelbaar bij de dealer, daar pas vanaf midden april begin mei. Al wel via de importeur. Maar wat een geweldige auto. Ik ga hem zondag eens van dichtbij bekijken.

    Login om te reageren
  86. CSL zegt

    13 maart 2010 om 20:45

    @integralechubasco
    weet je wel wat je zegt?
    Welke 1.6peugout blok?
    De 116d heeft een 2.0liter en heeft als basismodel 115pk en dus meer vermogen dan deze alfa en hij is goedkoper!!

    Login om te reageren
  87. integralechubasco zegt

    14 maart 2010 om 23:54

    @csl
    klopt, had ik verkeerd…

    Login om te reageren
  88. CSL zegt

    15 maart 2010 om 10:30

    @integralechubasco
    Goed dat je dat inziet. Sommigen hebben hier daar erg last van!

    Login om te reageren
  89. maicol zegt

    19 mei 2010 om 19:12

    mooi ik heb nooit eerder iets mooi’s als deze gezien

    Login om te reageren
  90. Ronald zegt

    22 juli 2010 om 18:11

    Groot van buiten, klein van binnen. Dikke raamstijlen met kleine ramen, dus slecht zicht.
    Ik vind Italianen technisch geweldige auto’s bouwen, maar ik zie niets in dit soort claustrofobische coconnetjes waarbij je moet bukken om onder de achteruitkijk spiegel de weg te kunnen zien, en die je stuk rijdt op ieder drempel of stoeprand.
    En met die ronde vormen maar moet gokken waar de neus zit.
    Wel leuk dat-ie zo snel is; motoren van Alfa zijn juweeltjes, maar ik hoef voor niemand te rennen.
    En dan die prijs…. ik rijdt liever een Malibu uit 1985.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North