• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo Mi.To is officieel!

Auteur: Wouter, gepost 14 maart 2008 om 09:28 – 228 Reacties

Alfa Romeo Mi.To
Geen Junior, geen Furiosa, geen Mito, maar Mi.To. Dat wordt de naam Alfa’s kleinste. De naam verwijst naar de twee steden waar de designers hun inspiratie hebben opgedaan, namelijk Milano (Milaan) en Torino (Turijn). Bovendien betekent het Italiaanse woord mito mythe en dat past natuurlijk prima bij Alfa Romeo.

De Mi.To is gebaseerd op het platform van de Fiat Grande Punto, maar de Alfa Mi.To wordt iets groter. De lengte neemt toe naar 4.06 meter, de breedte naar 1.72 meter, maar de Mi.To is met een hoogte van 1.44 meter wel sportief lager dan zijn Fiat-zuster. De motoren zijn ook bekenden van het Fiat concern: basismotorisering wordt de 1.4 16v met 95 pk. Daarboven komen de 1.4 T-Jets (met turbo) met naar keuze 120 of 150 pk. Klapper moet de Mi.To GTA worden een 230 pk sterke 1.8 T-Jet. Dieselaars kunnen voor de 1.6 multijet kiezen.

Een primeur voor Alfa Romeo wordt het gebruik van een systeem om verschillende afstellingen voor het onderstel, besturing en gasrespons. Dit systeem is geïnspireerd op het Manettino-systeem van Ferrari en zal drie standen kiezen: comfort, sport en security (voor het rijden op ijs of sneeuw). In Nederland zal de Mi.To leverbaar worden vanaf net iets boven de 20 mille. De Alfa Mi.To wordt in juni aan de pers voorgesteld en zal in Parijs (oktober) aan het publiek worden geshowd. Tegelijkertijd zullen de eerste exemplaren dan op de weg verschijnen.

UPDATE: we hebben een filmpje(!) en een officieel bericht:

Met de Alfa Mi.To voegt Alfa Romeo zijn meest compacte model toe aan het sportieve modellengamma. De Alfa Mi.To is modern en innovatief, met een naam die refereert aan de rijke historie van het Italiaanse merk. Vanaf september staat de nieuwe Alfa Mi.To in de showroom bij de Nederlandse Alfa Romeo dealers.

Voor Alfa Romeo heeft de naam Mi.To een sterke historische betekenis. De naam staat symbool voor de belangrijke schakel tussen het verleden en de toekomst van het merk: voor Milaan – de designstad waar de eerste schetsen van de auto op papier zijn gezet en de stijl van de auto tot leven kwam, en voor Turijn — de stad waar de auto zal worden geproduceerd. Met de keuze voor de naam Mi.To verstevigt Alfa Romeo de Milanese wortels van het merk.

Toonbeeld van stijl en techniek
De Alfa Mi.To is de eerste auto die in productie wordt genomen na de Alfa 8C Competizione, Alfa Romeo’s toonbeeld van stijl en techniek. Kenmerken van deze nu al legendarische sportcoupé zijn ook in de Alfa Mi.To terug te vinden, zoals de karakteristieke aflopende vorm van de achterzijruiten, de vorm van de koplampen, de positie van de mistlampen in de voorbumper en de LED-achterlichten. De sierlijst rondom de koplampen en de achterlichten is in verschillende kleuren leverbaar, waardoor een stilistisch ‘eyeliner effect’ ontstaat.

In het comfortabele en sportieve interieur is de verder ontwikkelde ‘made in Italy’-stijl duidelijk zichtbaar: de vormgeving weerspiegelt een Italiaans oog voor detail en de gebruikte materialen zijn van hoge kwaliteit.

De Alfa Mi.To is een weloverwogen ontwerp: met zijn lengte van 4,06 meter, breedte van 1,72 meter en hoogte van 1,44 meter is Alfa Romeo’s jongste model compact en dynamisch.

Innovatief Alfa DNA-systeem
Bij het ontwerp van de Alfa Mi.To is niet alleen aan een stijlvolle vormgeving gedacht. Ook de techniek en de prestaties van Alfa Romeo’s compacte auto zijn van een hoog niveau. Mede dankzij het innovatieve ‘Alfa DNA’-systeem weet de Alfa Mi.To veeleisende klanten te boeien. Dit systeem beïnvloedt de eigenschappen van de auto op het gebied van motorvermogen, remmen, stuurinrichting, vering en de transmissie en biedt drie keuzes: super sportief rijgedrag (Dynamic), stadsritten (Normal) en meer veiligheid bij slechte weersomstandigheden (All Weather). De Alfa Mi.To is de eerste auto in zijn segment die over dergelijke technische innovaties beschikt.

Sportieve rijeigenschappen
De Alfa Mi.To wordt leverbaar met vier nieuwe motoren (benzine en diesel), met een vermogen variërend van 90 tot 155 pk. In de toekomst zal het motorengamma worden uitgebreid met een 230pk sterke topversie.

Net als bij de andere modellen van Alfa Romeo nemen sportieve rijeigenschappen bij de Alfa Mi.To een belangrijke plaats in. Alle uitvoeringen en motoriseringen van de Alfa Mi.To zijn dan ook sportief geveerd. Bovendien is Alfa Romeo’s meest compacte model compleet uitgerust op het gebied van actieve, passieve en preventieve veiligheid. De Alfa Mi.To beschikt standaard over VDC (Vehicle Dynamic Control).

De Alfa Mi.To zal vanaf september in Nederland leverbaar zijn.

Alfa Romeo Mi.To

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Officieel: Alfa Romeo is in 2027 geen liefhebbersmerk meer
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Mito

Vorig bericht: « Ford Focus RS rendering
Volgend bericht: Elite Sports Vorbild Mercedes-Benz CLS »

Lees Interacties

Reacties

  1. silly zegt

    14 maart 2008 om 09:30

    wat en gaaf karretje!!

    Login om te reageren
  2. AlfaGT zegt

    14 maart 2008 om 09:36

    WAAAAAAUW die wil ik

    Login om te reageren
  3. the bugcollector zegt

    14 maart 2008 om 09:37

    Komen die 230 pk nou ook op de achterwielen?
    Daar was toch sprake van of niet?
    Dan vind ik hem mooi:), is wel ff anders dan wat ik verwacht had, mis die mooie alfa-lampjes toch een beetje.

    Login om te reageren
  4. Pjotr zegt

    14 maart 2008 om 09:40

    Doe maar een parelmoer-witte met bruin lederen interieur!

    Login om te reageren
  5. colourAgga zegt

    14 maart 2008 om 09:41

    I love!

    @the bugcollector:
    Ik denk het niet, als je dat doet hou je net zo weinig beenruimte over als in een BMW 1-serie waar het “moest”. Alfa Romeo introduceert achterwielaandrijving alleen weer in de grotere modellen :)

    Login om te reageren
  6. Laus zegt

    14 maart 2008 om 09:43

    hmm…komt er ook een 5 deurs?

    Login om te reageren
  7. Mies zegt

    14 maart 2008 om 09:44

    Waarde vast en onderhoudsvrij zijn niet echt woorden waar je aan denkt bij Alfa, maar het zijn gewoon erg mooie auto’s! Als je kunt kiezen tussen een nietszeggende Golf of dit lijkt mij de keuze niet zo moeilijk. Mooi!

    Login om te reageren
  8. Piston zegt

    14 maart 2008 om 09:45

    Knappe wagen, hou alleen niet zo van zijn baby face

    Login om te reageren
  9. jurrian zegt

    14 maart 2008 om 09:48

    Het is een beetje een mini 8c. best mooi die kop en achter lamp units en dat beetje uitstekende neusje. raamlijn met chroom doet me er ook een beetje aan denken. ik hoop dat ze dat ook met de 149 gaan doen.

    Login om te reageren
  10. Tabasco zegt

    14 maart 2008 om 09:49

    Bah, niks aan. Maar dat vind ik altijd bij een nieuw model van Alfa.

    Vond de 159 station ook niets en raad eens wat ik nu rij…… juist ja 159 station.

    Dus eigenlijk is deze mi.to een pracht kar maar het moet nog wel even beklijven, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  11. the bugcollector zegt

    14 maart 2008 om 09:50

    @colouraqqa
    Hij lijkt me achterin toch al niet zo ruim, maar dat mis ik niet, als ik mijn benen maar onder het dashboard krijg is het goed.

    Login om te reageren
  12. 3-Serie zegt

    14 maart 2008 om 09:54

    mooi ding en er is natuurlijk nog een manier om de naam uit te leggen:

    Mi.To is uitgesproken ‘Me Too’, dat vindt ik dan weer een beetje jammer

    Login om te reageren
  13. Trobken zegt

    14 maart 2008 om 10:03

    Als je weet dat designers hun mogelijkheden veel beperkter zijn (kostpijs van productie, veiligheidsnormen, bemoeienis van teveel bazen, alsmaar weer vegaderen over die lijn, over die koplamp, over die schakelaar…) dan hun creativiteit…

    Elke auto blijft een samenraapsel van meer en meer mensen die iets in de pap te brokken hebben…

    …dan is dit toch wel een zeer mooi geheel geworden! Bravissimo!

    Login om te reageren
  14. HaveMercy zegt

    14 maart 2008 om 10:04

    mooie auto, maar wat een stomme naam zeg,
    als je daarin gaat rijden, wordt je het mikpunt van de grappen op de werkvloer, niet doen dus.

    Login om te reageren
  15. Arnoud zegt

    14 maart 2008 om 10:04

    Dat front doet me denken aan het merk Edsel. Dat was een elite merk van Ford met ook zo’n vreemd uitziend vooruitstekend stuk in de grille. Ford probeerde met dit merk speciaal op de vrouwelijke koper te richten. Echter lieten deze het merk links liggen omdat dat rare stuk in de grille hen deed denken aan hun vulva. Ik moet zeggen dat dit er nog sterker op lijkt. De koplampen doen denken aan peervormige tienertietjes. Al met al wel een sensueel vormgegeven front, dus.
    De achterzijde vind ik wel zéér geslaagd. De achterspatborden zijn mijn insziens dan wel weer wat te ver uitgeklopt. Ik hou niet zo van die grote randen daaromheen. Mag wel iets subtieler. Het is tenslotte ook geen zeer potente achterwielaandrijver.

    Login om te reageren
  16. René zegt

    14 maart 2008 om 10:06

    Prachtige auto!!! Doe mij maar een zwarte met rood leer.
    Zonde dat er nog steeds mensen zijn die denken dat Alfa’s nog steeds vaak stuuk gaan, dat is echt al tijden niet meer zo.

    Login om te reageren
  17. bramwillemse zegt

    14 maart 2008 om 10:08

    ze zijn hun beloftes nagekomen: een hatcback versie van de 8c competizione. en ik vind hem mooi! Ik moet nog even wennen, het is allemaal wel heel anders en nieuw. Maar ik denk dat dit een juweeltje is om te zien.

    Echt een geweldige auto, waar ik zeker in gezien wil worden. Het wordt zo langzamerhand zaak om nu echt eens bakken met geld te gaan verdienen :P

    Login om te reageren
  18. AlfaGT zegt

    14 maart 2008 om 10:11

    Wanneer komt hij ik vind hem zo fantastisch!!!!!

    Login om te reageren
  19. D4D D-CAT zegt

    14 maart 2008 om 10:11

    dit wordt een leasetoppertje denk ik,…niet voor mij, maar voor veel YPérs zeker wel!

    Login om te reageren
  20. Thom Holwerda zegt

    14 maart 2008 om 10:17

    Ik had eerst zo mijn twijfels bij het propper van design elementen van de 8C in een kleine hatchback, maar het lijkt Alfa dan toch gelukt. Wat een ontieglijk mooie auto is dit, zeg! Ik ken wineig (geen) auto’s in deze klasse die zo mooi zijn als dit apparaat. Erg chique allemaal.

    Alleen wat ik niet snap – 20 duizen Euro? Kom je wel verdacht dicht in de buurt van de basisversies van de BMW 1 serie en Volvo C30 (among others), en ik dacht toch echt dat dat meer de plaats van de 149 zou worden – en dat dit ding meer de prijsklasse vanaf 15 duizen zou bedienen.

    Of heb ik het dan allemaal verkeerd begrepen?

    Login om te reageren
  21. Thom Holwerda zegt

    14 maart 2008 om 10:18

    Goh wat een spelfouten. Sorry dat ik per ongeluk ‘enter’ indrukte :s.

    Login om te reageren
  22. rgseidl zegt

    14 maart 2008 om 10:18

    Fraaie auto, de voorkant lijkt sterk op de 8C.

    De naam Mi.To is echter belachelijk gekunstel, net als die van zangers India.Arie en Will.i.am. De VS moet een belangrijeke markt worden voor Alfa maar in het Engels krijg je “my two”, “my toe” of “me too”, dat schiet dus niet op. Wat was er mis met gewoon “Mito”?

    Misschien hadden ze deze auto beter de “4A” kunnen noemen. Vier voor het aantal cilinders en “A” per l’amore altro che! Gewoon het speelse, felle zusje van de 8C.

    Login om te reageren
  23. BlueVFRank zegt

    14 maart 2008 om 10:24

    Ik vind hem heel leuk, misschien die GTA voor mijn vriendin en dan leen ik hem ook af en toe. Alleen die naam is niks.

    Login om te reageren
  24. DAT zegt

    14 maart 2008 om 10:25

    Eigenlijk een heel mooi maar wel klassiek vormgegeven karretje. Het is dat tegenwoordig veel andere auto’s zo verschrikkelijk trendy-achtig ontwerpen zijn dat deze Alfa opvalt met zijn klassieke lijnen. Kortom, in het land der blinden…

    Login om te reageren
  25. marnik zegt

    14 maart 2008 om 10:26

    NU al concurentie voor de audi A1.
    Wel heeeeeel mooi!!
    Een klein bommetje op wielen . :D

    Login om te reageren
  26. j zegt

    14 maart 2008 om 10:28

    De hele neus is van creatief vormgegeven plastic Het is een tupperware fiat punto

    Login om te reageren
  27. Oom Agent zegt

    14 maart 2008 om 10:35

    Leuk modelletje, jammer van de naam.

    Login om te reageren
  28. rider zegt

    14 maart 2008 om 10:36

    prachtig karretje zeg. had bij het prototype nog mijn bedenkingen maar dit ziet er gewoon erg goed uit. alleen die naam vind ik maar niks.
    230pk! en dat louter op de voorwielen. dat is bijna net zoveel als de 147GTA! die kan wel inpakken als de Mi.To naast hem staat. lichter en een gretigere turbo motor. heerlijk. die achterlichten doen me wel heel erg sterk denken aan de ferrari 599 fiorano. (en dat is een compliment)
    eerst kwam er de fiat 500 en nu de Mi.To. de fiatgroep is weer lekker op dreef! ga zo door. wat voor moois hebben ze nog allemaal in het vat zitten?

    Login om te reageren
  29. André zegt

    14 maart 2008 om 10:37

    Ach what’s in a name, die kan er af!
    Wat overblijft is een erg leuk karretje, ik wil hem wel hebben, dit wordt voor mij een reden om geen leaseauto te nemen denk ik!

    Login om te reageren
  30. StormRAM zegt

    14 maart 2008 om 10:39

    Schitterende wagen, precies die dingen overgenomen van de 8c die ik persoonlijk er heel erg mooi aan vond. De motor van de 8c is niet overgelepeld, das wel weer een beetje jammer :D

    Maar echt een hele mooie wagen! Weet iemand op welke datum in september hij precies bij de dealer staat?

    Login om te reageren
  31. hubert zegt

    14 maart 2008 om 10:41

    Ik hoop dat dit een slecht gelukte eerste impressie is. Want het lijkt zo net een gedrocht uit de film Cars.
    Hij lijkt een beetje een speelgoed auto.

    Login om te reageren
  32. Brum zegt

    14 maart 2008 om 10:43

    Het lijkt net een cars auto idd

    Login om te reageren
  33. Mairsil zegt

    14 maart 2008 om 10:55

    En nog steeds die spuuglelijke asymetrische plaat ergens achteraf op de neus geplakt. Ook deze mag gelijk door naar de schroothoop.

    Login om te reageren
  34. Racer X zegt

    14 maart 2008 om 10:56

    De naam vind ik een beetje fantasieloos, een cijfer in de reeks 149-159 etc. was misschien wat fraaier geweest.

    Verder een heel mooi ding, zeker mijn no.1 keuze in dit segment!

    Login om te reageren
  35. Bas zegt

    14 maart 2008 om 10:58

    Dim car As Alfa
    Console.WriteLine(“komt me ergens bekend voor die naamvoering”)
    car= Mi.to

    :)

    Login om te reageren
  36. sjaak lombok zegt

    14 maart 2008 om 10:58

    *ruilt zijn polo weer in bij de leasemaatschappij*

    Login om te reageren
  37. Dries zegt

    14 maart 2008 om 10:59

    Ik ben verliefd!!!!! ;-)

    Login om te reageren
  38. jonas zegt

    14 maart 2008 om 11:14

    nu nog leuke motor en een mooie prijs en we kunnen naar de garage stappen !!

    Login om te reageren
  39. Alwood zegt

    14 maart 2008 om 11:18

    hmm… niet zo’n succesvol geheel :| Naam is ook erg suf. Autotje doet ontzettend truttig aan, wat ze enigszins hebben proberen te compenseren met uitkloppen van spatborden en grotere velgen. Het blijft een truttig wagentje, ziet er suffer uit dan een 500 en de verhoudingen doen erg lomp aan.

    Als het wagentje zo groot was geweest als een aygo was het nog grappig geweest maar formaat 147 hoort er niet zo uit te zien. In mijn ogen zijn alleen maar ‘leuke dingetjes’ van andere designs bij elkaar gestopt en is daar dit misvormde wagentje uitgekomen.
    Dan liever een scirocco! De brera en 159 waren prachtstukken maar in deze klasse doet volkswagen het beter.

    Login om te reageren
  40. gusto zegt

    14 maart 2008 om 11:24

    Prachtig ontwerp en dat zonder terug te hoeven grijpen op retro zoals de mini en de 500..

    Login om te reageren
  41. Pjotr zegt

    14 maart 2008 om 11:25

    Auto is niet formaat 147, maar een slag kleiner…

    Login om te reageren
  42. Alfabruur zegt

    14 maart 2008 om 11:38

    De Scirocco schijnt alleen mooi te zijn op de foto. In het echt valt ie tegen.

    Vind deze Junior een echt hele mooie auto. Vond alleen de eerst foto’s, met de wat hoekerige lijnen en ferrari Scagliettie achtige koplampen, iets strakker dan deze. Maar dit ontwerp zal meer mensen aantrekken.

    Login om te reageren
  43. Alfabruur zegt

    14 maart 2008 om 11:41

    @Pjort, hij is alleen iets korter, net onder de Alfa 147.
    De 149 wordt bijna net zo groot als de 156
    De 159 is bijna net zo groot als de 166.

    Ik weet niet zeker maar ik zie een verband.

    Login om te reageren
  44. Tommaso zegt

    14 maart 2008 om 11:45

    Prachtig ontwerp!
    Heel herkenbare 8c stijlelementen al vind ik de achterkant inderdaad Bravo-achtig. Mooi die ronde achterlichten.

    Motoren zullen ook leuk worden en in combinatie met de dubbele koppeling vast prima te rijden.
    Ben niet kapot van die plannen met al die electronische onzin en dat Manettino is wel een leuk gadget maar ben geen fan van verschillende set-ups in een auto. Meestal zijn alle settings net niet.

    Als de auto verschijnt in de showrooms maar eens een proefrit maken en kijken of die aan de Alfa 33 standaard kan voldoen qua auto gevoel en beleving en wegligging en ruimte etc .

    Voor diegenen die de naam Mi.To niet leuk vinden, dan noem je hem toch Alfa 955. Klinkt als combinatie van Porsche 911 en Ferrari 599 wel zo interessant.

    Login om te reageren
  45. Uitdebroeck Piet zegt

    14 maart 2008 om 11:46

    de naam doet me denken aan 1 of andere naam voor een koreaans concept, en komt ook nogal jeannetterig over als je het als “me too” uitspreekt waardoor je u een beetje semi-gay in zo’n wagen voelt, welke man wilt er vb nu in een C3 “pluriel” rijden?

    Login om te reageren
  46. the bugcollector zegt

    14 maart 2008 om 11:53

    Hehehe
    Jeanetterig moet je hier ff uitleggen, ik heb in Belgie gewoond, dus ik vat hem, maar hier noemen ze dat anders.

    Login om te reageren
  47. Ramshoek zegt

    14 maart 2008 om 11:55

    Je kan van de naam Mi.To zeggen wat je wilt maar ik ben blij dat een merk als Alfa eindelijk van die kille typenummers afstapt.
    Nu nog een echte naam voor de 147 opvolger en eentje voor de 159.

    Wat een prachtige automobiel trouwens !

    Ik ben blij dat hiermee afgestapt lijkt te worden van de Brera / 159 stilering en de ontwerpen meer op de 8C Competitione geinspireerd worden.

    Login om te reageren
  48. frederik zegt

    14 maart 2008 om 12:03

    Zou de GTA er kunnen komen met het Q2-systeem? Of is dat differentieel te zwaar/te groot voor zo’n “autootje”. De huidige 147 heeft het en die is ongeveer zo groot als de Mi.To, dus…
    Achterwielaandrijving lijkt me volledig uitgesloten op het platform van de Grande Punto.

    Login om te reageren
  49. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 12:05

    Lekker lekker!!!

    Wat een leuk wagentje!!

    En de naam is ook al leuk!

    Login om te reageren
  50. Jimmie zegt

    14 maart 2008 om 12:08

    Mi.To 4.06 1.72 1.44
    147 4.17 1.73 1.44

    11 centimeter korter vind ik niet een hele slag eigenlijk… :)

    Hijs erg mooi, de 149 zal wel een stukje groter worden dan de Mi.To, want nu is het verschil miniem.

    Login om te reageren
  51. V8 Vantage zegt

    14 maart 2008 om 12:12

    Wat een heerlijke auto!

    De spionage foto’s vertoonden af en toe toch wat rare verhoudingen, maar hij klopt gewoon voor 100% Je kan zien dat ze bij Alfa goed gekeken hebben naar de overweldigende reacties op de 8C Competizione. Het is gewoon een 8C in hatchback vorm, geweldig!

    Login om te reageren
  52. Jakob_147 zegt

    14 maart 2008 om 12:13

    wat issie mooi!

    is dat al de GTA op de foto?

    Login om te reageren
  53. Zoef zegt

    14 maart 2008 om 12:16

    Alfa My Toe hoe is het mogelijk? Alleen met engelsonkundige marketeers dus.

    Hoe heet hun volgende? Mias?

    Gelukkig is – ie mooi. Enig idee wat de 1800 turbo gaat kosten? Komt er ook een 211 pk versie van die motor voor Belgie? (tot 211 pk is de BIV 2500, daarboven 5000 euro)

    Login om te reageren
  54. Esprit_de_Flandre zegt

    14 maart 2008 om 12:20

    Mooi.

    Maar ik had hem kleiner verwacht. Of zouden ze er nog eentje onder zetten in het gamma. De Mi.Tri bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  55. Jimmie zegt

    14 maart 2008 om 12:22

    @Zoef, vermogens voor de Belgische markt past Alfa altijd toch al aan (al is dit soms alleen op papier ;) )

    Ik had ook veel liever Junior als naam gezien…

    Login om te reageren
  56. FabianVTR16V zegt

    14 maart 2008 om 12:22

    Gaaf 8)
    Ben benieuwd wat ‘ie moet gaan kosten !

    Login om te reageren
  57. binkie zegt

    14 maart 2008 om 12:25

    Hij is mooi! Ik vind ‘m echt heel goed gelukt, eindelijk een echt leuk autootje in deze klasse. En met de betrouwbaarheid zal het ondertussen ook zeker wel goed zitten. Zeker weten dat deze goed gaat verkopen, en helemaal terecht!

    Login om te reageren
  58. Jesper zegt

    14 maart 2008 om 12:34

    @ Piston; wat had je dan verwacht bij een auto die aanvankelijk ‘Junior’ zou gaan heten :D

    doe mij maar een 5drs GTA in het ferrari.. ehh AR-rood, met zwartlederen interieur en rode stiksels :D

    Login om te reageren
  59. Tombnolz zegt

    14 maart 2008 om 12:45

    Geef de designer een Nobelprijs!

    Login om te reageren
  60. IlCuoreSportivo zegt

    14 maart 2008 om 12:54

    Benieuwd naar de rijkwaliteiten, hopelijk niet teveel punto alike. Maar dat zal wel niet hé.

    Login om te reageren
  61. IlCuoreSportivo zegt

    14 maart 2008 om 12:56

    De ingebouwde dorpels zijn super

    Login om te reageren
  62. Hilgert zegt

    14 maart 2008 om 12:58

    Mooi ding…doemijdiemaar. De naam is een beetje jammer…maarja Junior was ook ook niks…

    Login om te reageren
  63. bmw zegt

    14 maart 2008 om 13:00

    Hoewel ik Alfa associeer aan grote wagens zoals de 166 of 159 (mijn oerinstinct zegt me dat “groot” voor “beter” staat :-) ) vind ik dit toch wel een heel nette kleinere auto. Combineert stijl met een zekere dynamiek. Enkel zonde van de prijs, dat zou ik er nooit aan geven.

    Login om te reageren
  64. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 13:05

    Een Kia pro_ceed met een alfa frontje.

    Login om te reageren
  65. SQB zegt

    14 maart 2008 om 13:10

    Wauw.

    Login om te reageren
  66. evo zegt

    14 maart 2008 om 13:15

    Hèhè, ut werd wel tijd hoor! Niet verrassend, wel stoer. En tenminste niet zo’n voorspelbare eenheidsworst als eem VAG-product, uitgezonderd de Scirocco.

    Login om te reageren
  67. bmw zegt

    14 maart 2008 om 13:18

    @Patrick yeah right, oftewel een Dacia Sandero met een bodykit. Je treft hier toch de mafste vergelijkingen aan, hoor! Maar goed, je hebt een punt, ze hebben allebei vier wielen en drie deuren. ;-)

    Login om te reageren
  68. Laurens zegt

    14 maart 2008 om 13:22

    Mijn 146 is al enige tijd aan vervanging toe (het blijft een alfa he) en dit lijkt mij de perfecte opvolger! Hopelijk hoef ik deze niet te verlagen zoals bij mijn huidige. De meeste alfa’s staan af fabriek veelste hoog!

    Login om te reageren
  69. Rick dos zegt

    14 maart 2008 om 13:27

    Geef het wat snorharen en wat krijg je dan?

    Een lief klein ktten…

    Aaaaah zo liefffffffff…..

    …..jammer alleen dat ik een pokkehekel aan katten heb, maar dat terzijde…..

    Op zich is het wel een leuke auto.

    Login om te reageren
  70. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 13:29

    @BMW, mijn nederige excuses omdat ik over het grootste taboe aller tijden gesproken heb. Een volbloed Italiaan mag men nooit een copycat noemen.

    pffff, een gepimpte fiat bravo.

    Login om te reageren
  71. Rick dos zegt

    14 maart 2008 om 13:30

    Zo dan?

    Login om te reageren
  72. jela zegt

    14 maart 2008 om 13:33

    haha, en dan werd er nog gedacht over de naam ‘furiosa’ … vast wel hoor :D
    Gewoon een kopie van de fiat 500 met het alfa teken erop… en een toepasselijke naam ‘Me Too!’

    Login om te reageren
  73. Kempjes zegt

    14 maart 2008 om 13:40

    Supermooi, hopelijk goede toekomst voor Alfa !

    Login om te reageren
  74. Scimitar GTE zegt

    14 maart 2008 om 13:44

    @ Rick Dos

    BMW 1,3,5,6 én 7 serie + alle Z’s

    Ontopic ;

    Mooie auto en de richtprijs zou prima zijn maar door de belastingen te duur voor wat je krijgt :roll:

    Login om te reageren
  75. Rick dos zegt

    14 maart 2008 om 13:47

    @Scimitar GTE

    Ja, precies. Die hebben een wat agressievere uitstraling. Dit is gewoon lieffff…

    Login om te reageren
  76. Jimmie zegt

    14 maart 2008 om 13:48

    @Scimitar GTE, haha 1-0

    Login om te reageren
  77. Zoef zegt

    14 maart 2008 om 13:49

    ‘Me Too!
    Engelstaligen spreken Mi.To enkel uit als My Toe hoor.

    Login om te reageren
  78. chorizo zegt

    14 maart 2008 om 13:49

    @Scimitar
    Knap, je hebt zelfs de schele koplampen van de Z4 mee ;-)

    Login om te reageren
  79. jonas zegt

    14 maart 2008 om 13:50

    Ik als die-hard alfa fan wordt er niet warm van, te braaf, ik had er meer van verwacht…

    Login om te reageren
  80. Scimitar GTE zegt

    14 maart 2008 om 13:58

    Gewoon bij google ingetypt ; ugly cat, en toen vond ik de Bmw-kat :P
    Ik ben het wel met Rick Dos eens maar Alfa moet ook een breder publiek aanspreken want de 159/Brera/Spider zijn heel eenzijdig. Je vind ’t prachtig of helemaal niks.

    Login om te reageren
  81. Tinos zegt

    14 maart 2008 om 14:00

    Wordt het een trend van concen Fiat om de modellen zo’n zware neus mee te geven? Wat een overhang toch weer, vind dat ook al een minpuntje van de 159 en de nieuwe Delta heeft ook al een gigantische overhang.
    Vraag me trouwens af hoe de bravere versies eruit gaan zien. Krijgen die ook van die uitgeklopte wielkasten? Ik verwacht van die 90 pk versie trouwens geen wonderen….zal wel de budget versie zijn met 14 inch, wieldoppen enz.

    Login om te reageren
  82. chorizo zegt

    14 maart 2008 om 14:06

    Vind’em ook niet geweldig op deze foto’s, ben benieuwd hoe dat in het echt uitziet vanuit een normale ooghoek. Hij lijkt minder op een Punto als ik vreesde.

    Vraag is nu idd hoe de prijsstelling staat, ook tov de (alom geloofde) Punto Abarth.

    @ Scimitar GTE
    “Je vind ‘t prachtig of helemaal niks.” Gelukkig is dat deel van de definitie van een Alfa.

    Login om te reageren
  83. Thomaz zegt

    14 maart 2008 om 14:06

    De neus doet mij op één of andere manier een beetje hier aan denken, en dat is géén compliment:

    Login om te reageren
  84. Citrofiel zegt

    14 maart 2008 om 14:09

    Op de foto’s ziet hij er vrij lief uit. Dat zal in het echt wel anders tonen, dan let je toch op andere dingen, maar een lieve Alfa… :roll: Ben wel heel benieuwd naar de GTA! :o

    @ Patrick; Ja, ze zijn tot nu toe beide vooral in het rood gezien. Mss dat dat vertekent, maar ik zie hier echt geen Pro Ceed in, muv de dingen die alle hatchbacks delen…

    Login om te reageren
  85. damster zegt

    14 maart 2008 om 14:11

    @HaveMercy 14 March 2008 om 10:04

    Hi HaveMercy, kom in opstand! Je laat je leven, jongen. Vergeet niet dat je eigen mening belangrijker is dan die van anderen…neem de teugels van je leven in handen en men!

    Login om te reageren
  86. chorizo zegt

    14 maart 2008 om 14:11

    He kijk, er duikt al meteen ook een filmpie op.
    http://www.youtube.com/watch?v=krR8XReXcB4

    @Thomaz
    Ik kan niet zo meteen een auto bedenken die er *minder* op lijkt

    Login om te reageren
  87. IlCuoreSportivo zegt

    14 maart 2008 om 14:14

    idd laurens
    mijn 147 was ook een jeep, nu ligt hij al een heel stuk lager, maar nog kan het beter. Op de foto ziet het er ok uit, evenveel bodemvrijheid nog, maar lagere wielkasten, ideaal. Want het is niet dat de auto te hoog van de grond ligt, de wielkasten moeten gewoon lager komen.

    Patrick: ga u verkopen, sukkelaar.

    Login om te reageren
  88. Praetextatus zegt

    14 maart 2008 om 14:15

    Deze was toch onder de 147 gepositioneerd? Is hij dan niet een beetje duur? Of is deze toch de vervanger van de 147?
    Ziet er iig zeer mooi uit. Zeker vanaf de zijkant bekeken een heel mooi profiel

    Login om te reageren
  89. sebastian zegt

    14 maart 2008 om 14:16

    dit wordt een verkooptopper, mark my words…

    Login om te reageren
  90. Citrofiel zegt

    14 maart 2008 om 14:22

    @ Praetextatus; Alfa wil ‘premium’ worden (lees: Hogere prijzen vragen, en ze nog krijgen ook), dus de prijs gaat gewoon omhoog. De 149, de opvolger van de vijfdeurs 147, zal waarschijnlijk nog duurder worden dan deze Mi.To.

    Login om te reageren
  91. Rick dos zegt

    14 maart 2008 om 14:27

    “Gewoon bij google ingetypt ; ugly cat, en toen vond ik de Bmw-kat”

    Hè, zo jammer dit. Waarom nou weer zo negatief? :) :P ;)

    “Je vind ‘t prachtig of helemaal niks.” Gelukkig is dat deel van de definitie van een Alfa.”

    Het kan aan mij liggen, maar is dat niet van toepassing op (bijna) alle automerken?

    Zo zijn er mensen die BMW’s lelijk vinden (ik weet het, dat is moeilijk te begrijpen, maar toch) of mensen die Citroëns lelijk vinden of mensen die Opels lelijk vinden of mensen die VW’s lelijk vinden. Maar zo zijn er ook genoeg die die auto’s mooi vinden.

    Het enige merk die dat allemaal ontstijgt is natuurlijk Dacia, maar das logisch.

    Login om te reageren
  92. Praetextatus zegt

    14 maart 2008 om 14:33

    @Citrofiel ; Een golf of een astra welk een concurrent voor de 147 is zijn rond de 20k geprijsd. Damn Ik wens alfa dan veel succes toe want alleen met een mooi design kom je er niet en maybe grijpt alfa dan ietsjes te hoog aangezien dit het kleinste model is van alfa en volgens jou de 147 opvolger nog duurder gaat worden.

    Login om te reageren
  93. Scimitar GTE zegt

    14 maart 2008 om 14:37

    @ Rick Dos

    Zo negatief is dat toch niet? Ik vond ‘m wel mooi maargoed, “Je vind ‘t prachtig of helemaal niks.” Ben ik het niet mee eens. Mensen die elke anderhalfjaar een nieuwe leasebak aanschaffen gaan vaak voor de een niet- opvallende auto. BMW van het Bangle-tijdperk(?) zijn beschaafder dan een 159, veel gehoord kritiek punt van de 3-serie is de saaiheid van het interieur. Ik vind BMW terughoudend qua styling zeker als je bedenkt dat BMW toch al premium en sportief merk aangeschreven staat.

    @ Autoblog

    Misschien ergens een forum gedeelte openen in plaats van de eindeloze styling discussies bij topics? ;)

    Login om te reageren
  94. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 14:40

    Hopelijk is hij te duur, anders koopt niemand hem.

    Login om te reageren
  95. VivelaFRANCE zegt

    14 maart 2008 om 14:59

    Mooie auto! Ik moet toegeven: die Italianen kunnen ook wel auto’s bouwen!

    Login om te reageren
  96. Rick dos zegt

    14 maart 2008 om 15:01

    @Scimitar GTE

    Dat ligt volgens mij aan de uitleg die je aan de term “terughoudend” geeft. Als je terughoudend bedoelt in de zin van “evolueren” (bijv. Audi, maar ook Alfa 156, 159 of 145, 147) van het design dan vind ik BMW niet terughoudend. Elk nieuw model (hoewel toegegeven de X5 eerder een evolutie is dan een ander design) is toch weer een verassing en dan laat ik het mooi of lelijk vraagstuk in het midden.

    Als je terughoudend bedoelt in de zin van “spannend” dan wil ik je daarin tot op zekere hoogte wel volgen. In eerste instantie maakt het design van BMW de tongen los (postief danwel negatief) en vervolgens zie je zoveel leasebakken rondrijden dat het niet meer “speciaal” is.

    Maar goed, mijn opvatting over het design is dat je de culturele achtergrond van een auto toch bijna altijd wel weer terugziet. Een Italiaan zul je naar mijn mening met het ondefinieerbaar woord “passievol” design kunnen bestempelen en een BMW met een net zo ondefinieerbaar woord “degelijk” design.

    Voor wat betreft de “eindeloze styling discussies”. Liever zo’n discussie dan het gemiddelde “prachtig” of “700pk” kreten. Of nog erger, elkaar hier een beetje lopen afzeiken om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn. ;)

    Login om te reageren
  97. chorizo zegt

    14 maart 2008 om 15:11

    Lekker neusje wel

    Login om te reageren
  98. bmw zegt

    14 maart 2008 om 15:25

    @Patrick nee hoor, als Italianen copiëren mag je dat gerust zeggen. Maar als ik vind dat je de bal mis slaat, dan mag ik dat eveneens zeggen. En ik vind nu eenmaal dat de Kia niet op deze auto gelijkt.

    En los daarvan: dit alles zegt nog niks over de auto, vind je hem nu mooi of lelijk? Aantrekkelijk of niet? Of is het gewoon zaak van een opmerkelijke post te schrijven?

    Login om te reageren
  99. T. zegt

    14 maart 2008 om 15:47

    Ik vind hem best vet !

    Login om te reageren
  100. Jesper zegt

    14 maart 2008 om 15:55

    Om een of andere reden moet ik bij die neus ineens heel sterk aan de 500 Abarth denken…

    @ Thomaz: jongen, volgens mij zitten je contactlenzen scheef… er bestaat bij wijze van spreke geen auto die dr minder op lijkt dan deze :(

    Login om te reageren
  101. bramwillemse zegt

    14 maart 2008 om 16:35

    @Rick Dos en Scimitar GTE:
    leuke vergelijking, ben ik het wel mee eens. Dat ie lief is komt denk ik gewoon door het formaat, toch? Dat vind ik zo mooi gelukt, het is écht een kleine kitten geworden in vergelijking met de stoere, athletische kat die de 8C is geworden.

    Op basis van de spyshots en teasers had ik niet verwacht dat ik ‘m direct zo mooi zou vinden. En de naam is ook erg mooi vind ik, alleen jammer dat ze dan weer een typografisch kunstwerkje er in moeten verwerken. Denken ze nu echt dat dat hip is?

    Ik zag ook nog iemand de vergelijking trekken met een fiat 500, toch volkomen onterecht. Deze auto heeft niet alleen wat prestaties, maar ook wat betreft design veel meer in petto. Hij is in ieder geval origineel en niet kitscherig retro zoals de 500. Vergis je niet, ik vind de 500 erg mooi, maar vind het doodzonde dat ze hem niet zo elementair hebben gehouden als het origineel en de trepiuno conceptcar. Die nare glimmende klokken en andere designelementen van die auto vind ik de auto toch degraderen.

    Als Alfa de Mito – want ik vind dat we hem vanaf nu met zijn allen gewoon Mito moeten noemen, en niet Mi.To :roll: – dezelfde klasse en ingetogenheid weet mee te geven als de 159 dan weet ik welke auto ik wil hebben :)

    Wat lijnenspel in zijn klasse is de Mito al volstrekt origineel. De emotie en sensualiteit zie je meestal alleen in de duurdere Alfa’s, Lancia’s en verder in de duurdere italiaanse sportwagenmerken.

    Alfa Romeo heeft mijn hartje iig gewonnen :oops:

    Login om te reageren
  102. chorizo zegt

    14 maart 2008 om 16:43

    Hey, nog niemand die heeft geëmmerd over het gewicht (is nog niet bekend, maar de prijs ook niet en daar is al eea over gezegd..) ?

    Login om te reageren
  103. Ilquadrifoglio zegt

    14 maart 2008 om 16:44

    Naar mijn mening is dit een prachtige auto. Duidelijk afgeleid van de Alfa Romeo 8C Competizione, en daarmee een prachtige combinatie tussen klassiek en modern. Volgens insiders kent de auto een uiterst dynamische rijervaring, dit wordt mogelijk gemaakt door het nieuwe Alfa DNA-system.

    Login om te reageren
  104. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 16:45

    @BMW: neen het is geen copycat van de KIA pro_ceed, maar zeg nu eens eerlijk, had Alfa niks beter kunnen vinden dan de Hyundai Arnejs te kruisen met de kont van een Matiz?

    Login om te reageren
  105. bramwillemse zegt

    14 maart 2008 om 16:49

    @Patrick, wat een onzin zeg.. hoezo matiz? Hoezo Arnejs? leg eens uit?

    Login om te reageren
  106. chorizo zegt

    14 maart 2008 om 16:51

    @ Patrick
    Nee, dat kunnen ze niet. Ja je hebt gelijk. Einde discussie. Prettige dag nog.

    Als je een Kia wil vergelijken doe het dan op Alfa, maar een Kia met een hoekig ontwerp vergelijken met de meest geronde (betaalbare) Alfa in jaren slaat nergens op.

    Login om te reageren
  107. chorizo zegt

    14 maart 2008 om 16:55

    “op prijs” bedoelde ik, maar die is nog niet bekend, dus..

    Login om te reageren
  108. bmw zegt

    14 maart 2008 om 16:57

    ik laat me nog een keer verleiden om in te gaan op de woorden van Patrick…

    Behoudens het feit dat een daewoo matiz ook ronde achterlichten heeft, wat is de overeenkomst met deze Alfa?

    Enfin, ik begrijp dat je het maar niks vindt. En ik vind het inderdaad ook een beetje een nieuwe stijl van Alfa, maar misschien is dit nieuwe en toch frivole een goeie manier om nieuwe klanten aan te trekken, die bijvoorbeeld de 159 te stoer vinden? Als je antwoord begint met “daewoo matiz” of iets dergelijks, laat dan maar zitten, dan beschouw ik mijn vraag als retorisch :-)

    Login om te reageren
  109. Citrofiel zegt

    14 maart 2008 om 16:57

    @ bram; Hij heeft ronde achterlichten, net als de Matiz. :roll: Of iets anders onzinnigs.

    Login om te reageren
  110. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 17:05

    Ooops, ik heb duidelijk een gevoelige snaar geraakt. Het feit dat jullie de Hyundai Arnejs spreek boekdelen over het formaat van jullie selectieve oogkleppen. Deze Alfa lijkt even erg op de Arnejs als de Hyundai i30 lijkt op een BMW 1 reeks.

    Mijn mening over deze auto? Hij is mooi, net zoals ik de Hyundai i30 en Kia pro_ceed mooi vind. Zijn de kindjes nu gelukkig?

    Login om te reageren
  111. CSL zegt

    14 maart 2008 om 17:08

    veel karakter voor zo’n kleine auto. Die mag ik wel.

    Login om te reageren
  112. Apache zegt

    14 maart 2008 om 17:13

    oww yuk, wat een misbaksel. Die voorkant is veel te hoog gebouwd en die achterkant is gewoon bizar en mislukt.

    Login om te reageren
  113. LC zegt

    14 maart 2008 om 17:17

    @Rick dos ; Wat heb jij gerookt. :D MIto is namelijk een klein konijntje!

    Login om te reageren
  114. Citrofiel zegt

    14 maart 2008 om 17:20

    @ patrick; Ehm, de Arnejs ís de i30. De concept ervan. Dus indirect gezien zou de Mi.To op de BMW 1 lijken?! Of gaat dat te ver?
    Maar natuurlijk ben ik bereid om je standpunt over te nemen, als je met argumentatie zou komen. Maar tot nu toe heb ik alleen maar geroep gehoord dat hij overal op lijkt. Maar noem eens een aantal dingen die duidelijk overeenkomen met een bepaald model. Voor een enkele overeenkomst doe ik het niet, en voor meerdere van meerdere modellen ook niet, want natuurlijk zijn er dingen die overeen komen.

    Ik ben benieuwd.


    Login om te reageren
  115. jordey zegt

    14 maart 2008 om 17:23

    Wat is ‘ie mooi zeg! Woow! Iniminie 8c! Die wil ik wel!

    Login om te reageren
  116. Joris zegt

    14 maart 2008 om 17:47

    Even een reactie op de mensen die de vanafprijs van de nieuwe Alfa wel erg gortig vinden.

    In het officiële persbericht wordt gerept over 4 motoren die aanvankelijke beschikbaar zullen zijn, deze zijn allemaal uitgerust met een turbo en varieeren tussen 90 en 155 pk.

    Als we dan naar het huidige motorenaanbod van de fiatgroep kijken zijn de volgende motoren het meest waarschijnlijk:

    1.3 Multijet 16v 90 pk
    1.6 Multijet 16v 120 pk
    1.4 T-jet 16v 120/135 pk
    1.4 T-jet 16v 155 pk

    Vergelijk je dan de instap benzine Mi.To met de goedkoopste Fiat Grande Punto 3-deurs met de 1.4 T-jet 16v 120 pk die €18.295,00 kost.
    Dan zou je ongeveer € 1.500,00 meer kwijt zijn voor de Alfa.
    De Alfa biedt daarvoor naast zijn badge en looks ook een op alle fronten betere auto aan qua interieur, afwerking, materialen en techniek.

    De goedkoopste Fiat Grande Punto 3-deurs 1.3 Multijet 16v 90 pk kost overigens €19.895,00.

    Diegene die stellen dat Alfa de Mi.To uit de markt prijst met een te hoge prijs zal dus ook vinden dat het doorgaans scherp geprijsde Fiat zijn bestseller die Grande Punto heet veel de duur verkoopt.

    Login om te reageren
  117. Tombnolz zegt

    14 maart 2008 om 17:50

    Waarom is ie geen maatje groter? ’t Zou de perfecte opvolger zijn voor de 147.

    Login om te reageren
  118. w0o0dy zegt

    14 maart 2008 om 18:42

    Welke klootviool heeft die foto van de voorkant bedacht? Mag ik 20 stokslagen voorstellen als gepaste straf. Leg de camera maar op de grond want dan komt de neus zo fijn uit de verf…. hoe raar kun je de proporties van de auto laten lijken?

    Verder ben ik nog niet helemaal overtuigd… het randje rond de achterruit bevalt me niet zo en de neus wil ik wel eens vanuit een normaal perspectief zien. De zijkant is wel gewoon goed…. voor de rest hoop ik dat dit een typische alfa is…. eerst ff wennen en na een tijdje leer je het uiterlijk pas echt waarderen en blijft de auto redelijk modern qua uiterlijk tot aan het einde van productie (zoals de 155, 156, 147, GT, GTV/Spider, 164, 166 uit de laatste 20 jaar hebben laten zien).

    Ik wil wel meer foto’s zien.
    Die 230pk 1,8 turbo moet een serieus bommetje worden.. move over please :D

    Login om te reageren
  119. kees zegt

    14 maart 2008 om 19:34

    Ik vind die koplampen een beetje raar… heeft wat weg van de koplampen van een Nissan Micra. En verder snap ik al dat wild enthousiasme niet, zo speciaal vind ik het niet…

    Login om te reageren
  120. IlCuoreSportivo zegt

    14 maart 2008 om 19:44

    Thomaz heeft serieuze waarnemingsstoornissen als je het mij vraagt.
    We zullen m toch eerst eens in het echt moeten zien.
    De GTA versie zal alleszins schitterend zijn, ik hoop dat de instapversies ook al netjes zullen uitzien, geen wieldoppen ed.

    Login om te reageren
  121. Scimitar GTE zegt

    14 maart 2008 om 19:48

    Dat ligt volgens mij aan de uitleg die je aan de term “terughoudend” geeft. Als je terughoudend bedoelt in de zin van “evolueren” (bijv. Audi, maar ook Alfa 156, 159 of 145, 147) van het design dan vind ik BMW niet terughoudend. Elk nieuw model (hoewel toegegeven de X5 eerder een evolutie is dan een ander design) is toch weer een verassing en dan laat ik het mooi of lelijk vraagstuk in het midden.

    Als je terughoudend bedoelt in de zin van “spannend” dan wil ik je daarin tot op zekere hoogte wel volgen. In eerste instantie maakt het design van BMW de tongen los (postief danwel negatief) en vervolgens zie je zoveel leasebakken rondrijden dat het niet meer “speciaal” is.

    Maar goed, mijn opvatting over het design is dat je de culturele achtergrond van een auto toch bijna altijd wel weer terugziet. Een Italiaan zul je naar mijn mening met het ondefinieerbaar woord “passievol” design kunnen bestempelen en een BMW met een net zo ondefinieerbaar woord “degelijk” design.

    Voor wat betreft de “eindeloze styling discussies”. Liever zo’n discussie dan het gemiddelde “prachtig” of “700pk” kreten. Of nog erger, elkaar hier een beetje lopen afzeiken om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn.

    @ Rick Dos

    Nja, dat is waar maar ik vind de 159 op veel punten, het interieur en de algemene lijn een evolutie van de 156, maar door het extreem wijzigen van de neus en die uitgeklopte wielkasten is het toch iets heel anders. Hier thuis staat een 156 SW van 2005, tweedehands gekocht en toch de overweging gemaakt tussen tweedehands 156 luxe of een kalere 159. Op basis van motoren en looks toch voor de 156 gekozen.

    True, toen de 5-serie werd onthult was het ‘ oohh, aah en iewl ‘ Nu meer mensen er vrede mee beginnen te krijgen trekken ze het modellengamma’s meer naar elkaar toe. Niet zo ver dat een 1-serie een 3-serie zonder kont is zoals VAG wel doet. De nieuwe X5 is ‘ mooier ‘ dan de oude maar het is in grote lijnen toch hetzelfde. Nu maar hopen dat ze het CS-concept meer gaan volgen voor de normale modellen.

    Persoonlijk vind ik VAG een zootje oplichters. Seat Leon, Audi A3 en VW Golf is gewoon 1pot nat en er zal ook wel een Skoda van zijn. Een soortje British Leyland maar dan zonder de stakingen en belabberde kwaliteit.

    @ Bram

    Het was een beetje bedoelt als plaagactie richting Rick Dos maar ze lijken inderdaad verbluffend veel erop. Zoals je al zegt in je post is het in dit segment een volstrekt orgineel design en worden we er dan niet een beetje moeilijk van dat .. deze auto gaan vergelijken met Suv’s en Hyundai’s én nog steeds de oude Anti-Alfa mentaliteit.

    @ LC

    lol :d

    Login om te reageren
  122. Scimitar GTE zegt

    14 maart 2008 om 19:48

    Shit, ik had dat stukje van Rick Dos er nog boven want anders moest ik op en neer scrollen ;) excuus.

    Login om te reageren
  123. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 maart 2008 om 20:08

    Schitterende Alfa weer!
    Ben ontzettend benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.

    Alleen met ‘Eyeliner-koplampen’ is de doelgroep wel heeeeeeeel duidelijk bepaald!!

    Login om te reageren
  124. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 20:21

    Zelfs de koplampen zijn een copycat van de oude Rossi koplampen van de luchtgekoelde VW Kever.

    Login om te reageren
  125. Cooper S zegt

    14 maart 2008 om 21:04

    ik vind het net-niet gehalte iets te hoog

    Login om te reageren
  126. slk zegt

    14 maart 2008 om 21:15

    Aardig autotje.alleenjammer dat ze zo veel afschrijven.

    Login om te reageren
  127. alfaliefhebber zegt

    14 maart 2008 om 22:05

    auto met uitstraling en eigen een eigen gezicht.!!

    Login om te reageren
  128. alfaliefhebber zegt

    14 maart 2008 om 22:07

    ( eigen )

    Login om te reageren
  129. Birger zegt

    14 maart 2008 om 22:38

    YES, hij is fantastisch!
    Met die lichten is het goed gekomen, daar had ik eerst een minder leuk gedacht van maar ik vind hem echt de max! Absolut de mooiste in zijn categorie! :)

    Login om te reageren
  130. Rick dos zegt

    14 maart 2008 om 22:41

    @Scimitar GTE

    Geeft niet. Altijd leuk om mijn eigen woorden (en fouten) weer terug te lezen. ;) :)

    Login om te reageren
  131. IlCuoreSportivo zegt

    14 maart 2008 om 22:44

    net niet wat, cooper S?

    Zal veel interessanter zijn dan een mini alleszins, en sneller en beter rijden, en natuurlijk een veel fijner interieur, hihi.
    Gisteren nog in mijn gat gereden (lichtjes) door zo’n cooper s verdomme. Wordt weer repareren.

    Login om te reageren
  132. dekster zegt

    14 maart 2008 om 22:51

    Beetje opel inmenging in de design bloedlijn, maar zoals als gewoonlijk van alfa; you can’t say it’s ugly ;)

    Login om te reageren
  133. Sander zegt

    14 maart 2008 om 22:54

    @ dekster

    Wil jij even heeeeeel snel je mondje houden, met je opel. Ga is snel weg.

    Login om te reageren
  134. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 22:58

    ***

    -edit: nationaal socialistische verwijzingen horen hier niet thuis-

    Login om te reageren
  135. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 maart 2008 om 22:59

    @ dekster:

    Dat is een grap toch??
    Cynisch?

    Nee?
    Dan snap ik er niks van!

    Login om te reageren
  136. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 23:00

    Ach man, de gelijkenis met de Astra GTC ligt er toch vingerdik bovenop.

    Login om te reageren
  137. dekster zegt

    14 maart 2008 om 23:02

    Sander von der Gestapo :lol:

    Login om te reageren
  138. dekster zegt

    14 maart 2008 om 23:03

    @Svenska

    Die foto van de achterkant doet me echt denken aan Opel (sorry mate)

    Login om te reageren
  139. Sander zegt

    14 maart 2008 om 23:04

    @ patrick:

    Kap is met dat slappe gelul over je astra, en wat is volgens jou dan die gelijkenis

    Login om te reageren
  140. w0o0dy zegt

    14 maart 2008 om 23:05

    @Patrick: Dit soort onzin voegt niets toe, is niet grappig en nogal kansloos. Als je echt alleen maar reacties van dat niveau kan maken, ga dan in godsnaam naar autoweek.nl/forum

    Login om te reageren
  141. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 maart 2008 om 23:11

    @ Dekster: Nou, sorry mate. Mij maakt het niet zo uit, maar ik vindt het een vreemde vergelijking!

    Enige overeenkomst die ik zie: allebei een achterruit???
    LOL

    Login om te reageren
  142. dekster zegt

    14 maart 2008 om 23:12

    @w0o0dy
    En Sander z’n onzin, voegt die zoveel meer toe dan?

    Login om te reageren
  143. dekster zegt

    14 maart 2008 om 23:15

    @Svenska
    Jij hoeft je niet te verexcuseren, jij beledigd niet één van de grootste automerken die er zijn ;)

    Login om te reageren
  144. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 23:16

    Woody en Sander, ik leef in een vrije wereld, en van het moment dat er iemand zegt dat een ander moet zwijgen trap je op mijn lange tenen. Iedereen mag zijn mening geven, voor dat recht zijn reeds miljoenen mensen gestorven.

    ***

    En wat dat Alf ding betreft, ja hij lijkt op de Astra GTC en KIA pro_ceed, allemaal hebben ze een typisch lage daklijn met gedrongen coupevorm. Maar van het blijkbaar heilige Alfa mogen zulke dingen niet gezegd worden.

    -edit: nationaal socialistische verwijzingen zijn nergens voor nodig-

    Login om te reageren
  145. Sander zegt

    14 maart 2008 om 23:16

    @ dekster

    Volgesmij ben jij het die al die onzin zit uit te kramen hoor. En daar denk ik niet alleen zo over, aan de reacties te lezen.

    Login om te reageren
  146. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 maart 2008 om 23:17

    Nee, bedoelde te anticiperen op jouw ‘sorry mate’.
    Als in, boeit mij het, maar vreemd is het natuurlijk wel…

    Login om te reageren
  147. w0o0dy zegt

    14 maart 2008 om 23:21

    @Patrick: leuk met dat soort zware stukken geschiedenis iemand proberen te demoniseren… (beetje veel naar Wilders gekeken?) Je snapt totaal niet waar je het over hebt als je die vergelijkingen trekt. Iemand beschuldigen van fascisme omdat ie zegt dat je je domme reacties voor je moet/mag houden?

    Ik weet niet wat voor een issue’s jij hebt, maar het lijkt me verstandig om eens te onderzoeken waarom je niet op een normale manier kunt communiceren op die medium.
    Ik ga verder met iemand zoals jij niet discussiëren. Eigenlijk is dat stuk tekst hierboven al veel meer aandacht dan iemand zoals jij verdient.

    Login om te reageren
  148. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 23:25

    Uiteraard woody, zwijgen en weglopen is makkelijker. Er valt helemaal niet te discussiëren, je weet verdomd goed dat ik overschot van gelijk heb. Iemand moet al behoorlijk ziek in zijn hoofd zijn om regelrecht tegen anderen te zeggen dat ze hun bek moeten houden en verdwijnen. Neen kereltje, zulke dingen horen niet meer in de 21ste eeuw.

    Login om te reageren
  149. dekster zegt

    14 maart 2008 om 23:26

    Heren heren (en broekventjes) we zijn hier om over auto’s te praten op een
    “deftige manier” en niet zoals gefrustreerde nijdigaards.

    @Patrick
    Don’t overact ;)

    Login om te reageren
  150. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 23:28

    Een typisch hollands trekje, als iemand iets zegt wat anderen niet aanstaat==>een taart, zwijgen en dan de kogel?

    Login om te reageren
  151. Sander zegt

    14 maart 2008 om 23:32

    Patrick: “als iemand iets zegt wat anderen niet aanstaat”??? wat jij hier allemaal zegt is gewoon lulkoek

    Login om te reageren
  152. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 23:34

    Neen Sandertje, dat is MIJN MENING, en als MIJN MENING jou niet aanstaat heb jij een probleem.

    Login om te reageren
  153. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 23:35

    ***

    -edit: niet persoonlijk worden-

    Login om te reageren
  154. Sander zegt

    14 maart 2008 om 23:41

    Patrick, heb ik je nou boos gemaatkt? Maargoed het gaan niet over een meningsuiting, maar dit is gewoon klinklare onzin. Hij lijkt gewoon niet op die astra en dat is gewoon zo, heeft niks met een mening te maken.

    Login om te reageren
  155. Jan C. zegt

    14 maart 2008 om 23:44

    @Patrick e.d.: Beetje aan het overdreven doen? Slik je pilletje eens.
    Over de auto maar weer. Sorry, als hier een iets andergrilletje op had gezeten had de wagen Kia geheten. Ik mag Alfa, maar dit is voor mij ronduit lelijk.

    Login om te reageren
  156. Patrick zegt

    14 maart 2008 om 23:45

    ***

    -edit: zo, en nu is het genoeg-

    Login om te reageren
  157. Sander zegt

    14 maart 2008 om 23:49

    @ patrick
    en die opel dan?

    Login om te reageren
  158. w0o0dy zegt

    15 maart 2008 om 00:01

    @Sander: zullen we het nu maar weer over auto’s hebben?

    Ben zeer benieuwd naar echte beelden van de auto… de promo video die gelinkt staat bij het 8c artikel is niet erg overtuigend… zie liever hoe de auto eruit ziet tijdens een test of gewoon vanaf sta-hoogte gefilmd… dit ziet er raar uit, maar ik lig dan ook zelden op het trotoir of zit op mijn knieën naar auto’s te kijken.

    Login om te reageren
  159. Jacob zegt

    15 maart 2008 om 00:09

    Dit ding is gewoon ronduit een plaatje. Die achterlichten zijn wel wennen, ik vind ze nu al een stuk mooier dan 5 minuten geleden. Ik zou niet weten waar je het vandaan haalt hoe je dit met een astra kan vergelijken. Dit is een Alfa! Die lijken niet op andere auto’s. En als ze op andere auto’s lijken dan zijn die nieuwer dan de Alfa’s.

    Login om te reageren
  160. Sander zegt

    15 maart 2008 om 00:13

    @WOoOdy :Ja dat lijkt mij ook beter.

    Gelukkig heeft hij niet meer die 2 uitlaatpijpjes zoals op de teaser te zien was. En is het ook niet een soort Bravo met een alfagrilletje geworden. Alfa: Petje af! Zeer geslaagde auto!

    Login om te reageren
  161. hans zegt

    15 maart 2008 om 15:00

    Ik vind de astra juist erg op de fiat stilo lijken , hoge taile en de lampen zo hoog. En kia jat alleen maar. Deze alfa moet je in het echt zien en in andere kleuren denk ik vind het nu nog zo zo

    Login om te reageren
  162. AlfaGT zegt

    16 maart 2008 om 10:18

    Mensen wat een gedoe allemaal…en op een Astra lijken???? Wat een gekkigheid dit is een echte orginele Alfa, kijk eens naar al die 8C invloeden. Helemaal super!!!!!!!! Maar weet iemand wat ie gaat kosten? Op de site van Alfa vind ik nog niets…

    Login om te reageren
  163. stud zegt

    16 maart 2008 om 10:37

    Op zich niet lelijk, alleen MOET een Alfa gewoon een eigen gezicht hebben, en dat is bij dit model echt NIET gelukt!!! De achterkant doet mij veel teveel denken aan auto’s als de Fiats Stilo en Punto. Integraal genomen lijkt hij weer erg op de Seat Leon en de BMW 1. Stuk voor stuk mooie auto’s (afgezien vd Stilo, die heeft geen uitstraling, veel te steriel-vlak), maar van Alfa verwacht ik toch echt iets bijzonderders dan dit! Slechts frontaanzicht en achterlichten zijn echt geslaagd in mijn ogen. Maar idd altijd nog veel beter dan een suffe duitser….

    Afz een alfist

    Login om te reageren
  164. w0o0dy zegt

    16 maart 2008 om 10:48

    @Stud: jij maakt het helemaal mooi. Dit lijkt op een 1 serie? Nou alleen met je ogen dicht dan toch.

    Ik weet niet hoe jij naar auto’s kijkt, maar je hebt wel een punt dat een Alfa juist niet op andere auto’s moet lijken. Eigenlijk zijn alle Alfa’s vernieuwend en opvallend fraai vormgegeven met een eigen stijl en meestal goede proporties en fraaie lijnen. Deze lijkt me tot nu toe een beetje gekunsteld. Ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet. En ik blijf erbij dat de idioot die bedacht heeft dat ze de voorkant van auto vanaf de grond moeten laten zien zwaar gestraft moet worden. Wat een stompzinnige keuze om je auto op die manier in beeld te brengen.

    Login om te reageren
  165. Sander zegt

    16 maart 2008 om 19:59

    @ AlfaGT:

    Net iets boven de 20.000. Volgende keer effe wat beter doorlezen voordat je zulke vragen stelt.

    Login om te reageren
  166. ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt

    17 maart 2008 om 15:51

    Het ontwerp vindt ik geslaagd alleen de naam doet vermoeden dat het om japans speelgoed gaat

    Login om te reageren
  167. bramwillemse zegt

    17 maart 2008 om 16:47

    @w0o0dy:
    Ik ben het volledig met je eens over het perspectief van die eerste foto. Ik heb het idee dat het de auto verschrikkelijk onrecht doet..

    En ik denk dat ik het ook met je eens kan zijn over de gekunsteldheid. Het is per slot van rekening een “verhatchbacking” van de 8C Competizione.

    Ik moet ook nog wennen, maar durf te zeggen dat ie mooi wordt. Voor het eindoordeel wacht ik op meer foto’s of zelfs tot ik ‘m op de weg zie rijden..

    Login om te reageren
  168. Patrick zegt

    17 maart 2008 om 16:50

    Wel spijtig van die Matiz achterlichtjes.

    Login om te reageren
  169. Ouwe Alfa's zegt

    17 maart 2008 om 18:04

    Wat een mooie Fiat!

    Login om te reageren
  170. Stephan zegt

    18 maart 2008 om 16:28

    Het is een Alfa hoor… (tip: naam van het merk staat in de titel van het bericht)

    Login om te reageren
  171. Harold zegt

    18 maart 2008 om 17:24

    Erg orgineel!!
    Wat kan Alfa toch mooie ontwerpen maken!!

    Login om te reageren
  172. bmw zegt

    19 maart 2008 om 17:08

    mijn lieftallige partner zei meteen bij het zien van de foto’s: “mooi wagentje, maar waarom staan de lichten en het Alfa-rooster niet meer op één horizontale lijn, dat is toch net dat strakke van een Alfa?” Kijk eens aan, ik leef samen met een kenner :-) Het totaalbeeld was niettemin nog redelijk positief. Maar sowieso zijn wij tegen het cliché dat vrouwen met een kleine auto moeten rijden :-)

    Login om te reageren
  173. Scimitar GTE zegt

    19 maart 2008 om 20:29

    @ Rick Dos

    Op deze foto is het pas een lief, klein katje. En die druipneus vind ik ook maar niks op deze auto, bij de 8C wel. Ik ben beetje aan het afkicken van Alfa’s. :D of :(

    Login om te reageren
  174. lincoln zegt

    19 maart 2008 om 20:41

    @Scimitar GTE .. man man .. lijkt op een ?? ja wat eigenlijk !! nergens op dan maar ..
    echt een rare angle .. op deze manier zal je gelukkig niet in het echt zien tenzij je net aangereden ben door mini mouse ..

    Login om te reageren
  175. Rick dos zegt

    19 maart 2008 om 20:43

    @Scimitar GTE

    Bij de 8C zijn de proporties véél beter. Ik ben bang dat ze met deze auto een misser begaan qua design.

    Ik zeg maar zo, iedereen kan een foutje maken. ;)

    Ik persoonlijk ben wel héél benieuwd naar de 169 (of hoe die ook gaat heten). Dat gaat volgens mij wel iets héél moois worden. Dus nog niet afkicken! :)

    Login om te reageren
  176. Scimitar GTE zegt

    20 maart 2008 om 00:34

    Oke, dat was dan misschien wat te vroeg gezegd maar deze Alfa kan mij niet overtuigen. De 169 ben ik ook wel erg benieuwd naar maar ook naar de, volgens IlQuadroFoglio, in 2009 komende facelift voor de 159-range. Hoe zouden ze dat gaan aanpakken?

    Login om te reageren
  177. w0o0dy zegt

    21 maart 2008 om 23:25

    Nog een filmpje van wat designers die een paar details van de 8c en de Mito met elkaar linken…
    http://www.youtube.com/v/aPQiQ2kbUcU&hl

    Login om te reageren
  178. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 16:51

    ik vind hem stoerrr! Ben supernieuwsgierig naar de gta versie! Werd eens tijd dat alfa zijn klantenkring wat ging vergroten! Achterwielaandrijving? Please?

    @patrick.. Ik miste je altijd moraalvolle en positieve reacties al een beetje.. *grijns*

    Login om te reageren
  179. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 16:53

    @skill3r : Stoerrr???? Tja leernichten zijn ook stoer.

    Login om te reageren
  180. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 17:09

    ja patrick, stoer! Gewoon een leuk karretje, maar wel een typische alfa. Mooier dat een 500, en stijlvoller dan een mini. Mooie lijnen, alfa velgen en subtiele spoiler om het af te maken. Stoer dus.

    Vraag ik mij af, waar rij jij in rond dan?

    Login om te reageren
  181. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 19:02

    @skill3r : ik rijd met een stoere Ford Focus.

    Login om te reageren
  182. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 19:14

    @Patrick.

    Dat is nou echt het toppunt van een Gaaahaap stoere auto.
    Weet je dat nichten over het algemeen stoer zijn op hun eigen manier?
    Die schamen zich namelijk nergens voor, en dat is best wel stoer.

    Login om te reageren
  183. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 19:31

    @mx-rowner: mijn Focus is nochtans behoorlijk stoer, mooie lijnen, Ford velgen en subtiele spoiler om het af te maken. Stoer dus dixit skill3r.

    Login om te reageren
  184. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 19:42

    @Patrick.

    Een TVR Sagaris, dat is pas stoer.

    Login om te reageren
  185. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 19:44

    Ik heb toch liever een RX-8, kwestie van het eenvoudig te houden.

    Login om te reageren
  186. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 19:49

    @Patrick.

    Dat is een tijdelijke oplossing totdat ik gespaard heb voor de TVR(plus tweede set onderdelen, die heb je wel nodig). ;)

    Login om te reageren
  187. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 20:55

    Eens je die RX-8 hebt zul je geen TVR meer willen.

    Login om te reageren
  188. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 21:04

    @Patrick.

    Laten we het hopen, scheeld weer een berg geld. :?

    Login om te reageren
  189. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 21:28

    ah een focus. Eeuwig zonde. Met al jou praatjes had ik op zijn minst een bugatti veyron met 1002 pk verwacht. Echte mannenauto..

    Had je voor het geld van je focus (22k) niet gewoon liever een echte alfa gehad?

    Login om te reageren
  190. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 21:41

    Praatjes? Parate kennis zul je bedoelen.

    En met welke auto rijd jij?

    Login om te reageren
  191. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 21:51

    Een bugatti veyron.

    Login om te reageren
  192. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 21:52

    @skill3r.

    Patrick schreef. “mijn Focus is nochtans behoorlijk stoer, mooie lijnen, Ford velgen en subtiele spoiler om het af te maken”.
    Misschien bedoelde hij dit.

    Login om te reageren
  193. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 21:52

    @skill3r: een Alfa voor mij? Als ze als eens beginnen met milieuvriendelijke auto’s te bouwen. Er is geen enkele Alfa die de normale milieuklasse C haalt.
    Mijn focus is 1 jaar oud en wordt binnenkort ingeruild voor de nieuwe Focus Econetic, milieuklasse B. Alfa zei U?

    Login om te reageren
  194. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 21:54

    nee onzin, ik begin jou gedrag te imiteren. Sorry. Wie de bal kaatst…

    Ik rijd sinds kort martini…

    Login om te reageren
  195. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 21:54

    Login om te reageren
  196. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 21:56

    @Patrick.

    Ff treehuggers tegen de scheentjes trappen. Een rx8 heeft energielabel G. :twisted:

    Login om te reageren
  197. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 21:57

    @mx5owner.. Ik baal als een stekker, ik kan je plaatje niet zien.. Ik internet mobiel.. Kan het daaraan liggen? Als ik thuis kom is het eerste wat ik doe kijken waar je patty mee opzadeld!! *grijns*

    Login om te reageren
  198. w0o0dy zegt

    23 maart 2008 om 21:59

    @skill3r: een delta martini?

    Login om te reageren
  199. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:00

    Delta Martini. :O

    Login om te reageren
  200. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:00

    ik ben direct naar een pc gerent, geniaal plaatje! Die spoiler, precies iets voor patrick. Kan die mooi zijn lulverhalen aan ophangen!

    Login om te reageren
  201. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:00

    :o

    Login om te reageren
  202. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 22:05

    Zoals ik reeds eerder zei, parate kennis. Het is niet omdat skill3r het niet begrijpt dat het gelul is hoor.

    Login om te reageren
  203. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:08

    Persoonlijk zou ik best wel met die rally-Focus op pad willen, maar deze mag ook. Een van die weinige voorwielaangedreven gezinsauto’s die ik interessant vind.

    Login om te reageren
  204. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:08

    nee, sorry. Een ducati..

    Ik heb nog geen plaatjes van mijzelf online. Heb trouwens geen auto, maar een delta zou wel leuk bij de duc passen natuurlijk!

    Login om te reageren
  205. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:12

    ja, ik moet zeggen.. Die zou ik ook wel op mijn oprit willen hebben …

    Zou iemand doorhebben dat het niet italiaans is als ik er stiekem een in wit-rood-blauw zou laten spuiten?

    Login om te reageren
  206. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 22:12

    Mooie bromfiers, hopelijk betaalt Martini jouw om met hun reclame rond te rijden.

    Login om te reageren
  207. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:14

    @skill3r.

    Die wil ik ook best wel even lenen hoor. ;)

    Wat zei je schat?….. Ben ik stout?…. nee… Nee….. NEEEEEEE…… Niet de zweep en tepelklemmen… :oops:

    Ik geloof dat ik de controle verlies…

    Login om te reageren
  208. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:16

    haha, wedstrijdje patrick? Ga je toch verliezen van die brommer jongen!

    Energielabel z als je mij vraagt!

    Login om te reageren
  209. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:16

    Nou ja, dan maar een auto met een motorfietsgeluid. ;)

    Login om te reageren
  210. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:19

    @mx5owner, ik weet precies wat je bedoeld.. Helaas.. :P

    Login om te reageren
  211. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:23

    zweep en tepelklemmen? Foei! Ik moet er niet aan denken dat mijn vriend dat bij mij zou doen!

    Login om te reageren
  212. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:24

    Als alles nu maar volgens planning gaat, nog een maandje….. bijt,bijt,….auw.
    Dit kost mijn nagels, ik ben veel te ongeduldig…

    Login om te reageren
  213. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:25

    he, ik bedoelde natuurlijk vriendin. Wat een rare typo hea patrick?

    Login om te reageren
  214. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:28

    een maandje tot de sagaris?

    Login om te reageren
  215. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:28

    @skill3r.

    Ehh, jij bent dat toch op die motor?
    Dus ehh, vriend? Ik zal er niet van schrikken, maarreh, ben je vrouw of moeten we dit anders bekijken?

    Login om te reageren
  216. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:30

    Oh, typfoutje. Sorry?

    Login om te reageren
  217. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:31

    Een maandje tot de rx8.

    Login om te reageren
  218. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:33

    nee onzin, ik zat patrick maar een beetje te voeren. Je weet wel. Leren motorpak. Getinte huidskleur. Energielabel z. Alles wat hij veracht. Maar helaas voor hem, ik ben geen homo. :)

    Oh ja, en ik heb wel een beetje stevige benen voor een lekkere chick, vind je ook niet?

    Login om te reageren
  219. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 22:36

    Geen tepelklemmen en zwepen? Jullie houden het bij ouderwets fisten dan?

    Login om te reageren
  220. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:36

    slechte gewoonte, patrick voeren, sorry daarvoor, zal het niet meer doen.. :( het was al bijna een tweede hobby geworden :p

    Slightly ontopic: maar eh.. Sagaris dus?

    Login om te reageren
  221. autoblogger zegt

    23 maart 2008 om 22:37

    Zullen we het weer over de Alfa Mi.to hebben?

    Login om te reageren
  222. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:38

    @Patrick.

    Pak dan gelijk een “Amsterdammertje”.

    Login om te reageren
  223. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 22:41

    oh ja, mito. Had ik al gezegd dat ik hem stoerrr vond?

    Login om te reageren
  224. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:41

    -edit: aub weer even ontopic-

    Login om te reageren
  225. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 22:59

    Mi.to is wel een leuke naam voor een kat of ander huisdier.

    Login om te reageren
  226. skill3r zegt

    23 maart 2008 om 23:09

    @mx5owner: ieder derde woord oké?

    Heb liever die alfa dan rx8. Die neus is vreselijk lelijk. Echt weer net een fiat. Bijzonder smaakvolle en leuke keus van alfa. Veel lol en plezier kun je ermee wel hebben !!

    Login om te reageren
  227. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 23:13

    @skill3r.

    Haha, bedankt. :lol:

    Login om te reageren
  228. Statlert. zegt

    8 april 2008 om 18:46

    @tabasco: daar heb je gelijk in; bij Alfa moet je vaak wennen aan het design om het mooi te vinden. De 166 vond ik in eerste instantie ook niet zo mooi; maar nu vind ik hem juist prachtig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North