• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo straks weer met achterwielaandrijving

Auteur: Dennis, gepost 25 oktober 2007 om 16:13 – 62 Reacties

Alfa Romeo 75

Onze tip-hotline wordt bestookt met tips over het voornemen van Alfa Romeo om in de toekomst weer modellen met achterwielaandrijving te bouwen. Voor de fans en drifters is dit uitstekend nieuws waar we natuurlijk al lang een beetje rekening mee hielden.

De komst van de 8C Competizione luidt een nieuw RWD tijdperk in voor Alfa Romeo, want de laatste RWD modellen waren de Alfa Romeo 75 uit 1992 en de Spider uit 1993. Een 8C bemachtigen zal geen eenvoudige klus zijn, want de volledige oplage is reeds vergeven, maar de 169 die eind 2009 de 166 opvolgt, zal ook van achteren worden aangedreven. Daarna zullen ook kleinere Alfa’s met achterwielaandrijving worden uitgerust, met uitzondering van de Junior die voor volgend jaar op de agenda staat, want die deelt zijn platform met de Fiat Grande Punto. Nog even geduld hebben, maar er is in ieder geval licht aan het eind van de tunnel.

Met dank aan allen voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Video: een spookrijder met volle overtuiging
  • Even voorstellen: ons nieuwe Foto van de Maand-jurylid
  • Autoblog Garage: hoe zou het met de eend van Michel zijn?
  • Dit verandert er in 2026 voor de Nederlandse automobilist
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo

Vorig bericht: « Deadline voor schone auto’s wordt mogelijk opgerekt
Volgend bericht: Ultima GTR pakt TopGear trackrecord »

Lees Interacties

Reacties

  1. F430Rijder zegt

    25 oktober 2007 om 16:19

    Zoals het hoort.

    Login om te reageren
  2. MrSelected zegt

    25 oktober 2007 om 16:21

    Jeej we kunnen weer Alfa’s aan gaan schaffen!

    Maar dan moeten ze wel ouderwets stuk gaan, anders is de lol er vanaf. ;)

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    25 oktober 2007 om 16:23

    Jee! Ik heb er niet veel aan, AR vind ik vooral interessant vanwege de styling, maar toch: Joepie!

    @ MrSelected; Oke, dan saboteren we die van jou wel, maar van de anderen blijven ze maar beter af! ;)

    Login om te reageren
  4. Pieter zegt

    25 oktober 2007 om 16:27

    Ik krijg opeens weer visioenen van mijn oude Alfetta. Het leven wordt weer mooi.

    Login om te reageren
  5. peter zegt

    25 oktober 2007 om 16:36

    eindelijk – kunnen ze terug sportieve autos gaan bouwen ipv autos die er gewoon zo uitzien…

    Login om te reageren
  6. vla zegt

    25 oktober 2007 om 16:40

    YES!!! oh god yes!!!!

    Login om te reageren
  7. Alfabruur zegt

    25 oktober 2007 om 16:41

    Ik hoop echt heel erg dat Alfa Romeo weer achtwiel aangedreven wordt. Mijn spider type 3 rijd heerlijk en vooral ook mij oude GT 1.6 junior…
    Maar eigelijk geloof ik er weinig van. Denk dat misschien de 169 achterwiel aangedreven wordt maar de kleinere modellen zullen toch voor- of vier wiel aandrijving krijgen.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    25 oktober 2007 om 16:42

    tja .. de amerikaanse markt lonkt …

    Login om te reageren
  9. Coolguy zegt

    25 oktober 2007 om 16:43

    Ja ja ja! :D
    Stel u een pravhtwagen als de 159 (zijn opvolger dan wel) voor met RWD, kan het nog beter? :p

    Login om te reageren
  10. STJ zegt

    25 oktober 2007 om 16:44

    RWD of niet niemand gaat met die alfa’s driften ik zie mensen niet zo snel hun 200SX’s en skyline’s inruilen. Want de betrouwbaarheid blijft heel slecht.

    Login om te reageren
  11. peter zegt

    25 oktober 2007 om 16:49

    @STJ kan zijn – maar die 2 zie ik niet snel als bedrijfswagen & laten we zeggen dat 99% van de mensen die wagens lelijk vindt en de alfa bloedmooi.

    @Coolguy: kan zeker beter, vermageringskuur, 6 in lijn en versnellingsbak van BMW erin en laten bouwen in japan :-)

    Login om te reageren
  12. Coolguy zegt

    25 oktober 2007 om 17:04

    Je kan niet alles hebben peter ;)
    Dit is alvast een goed begin.

    Login om te reageren
  13. Racer X zegt

    25 oktober 2007 om 17:16

    Hoelijk worden ze dan ook wat waardevaster, hehehe.

    Maar, dat is mooi nieuws. Achterwielaandrijving zie ik zo’n beetje als een must wanneer ik op autojacht ga.

    Login om te reageren
  14. Racer X zegt

    25 oktober 2007 om 17:17

    @ peter

    BMW bouwt zijn versnellingsbakken ook niet zelf, dit wordt dacht ik door Getrag gedaan (hang me er niet aan op).

    Login om te reageren
  15. Alwood zegt

    25 oktober 2007 om 17:19

    eindelijk! :D dat word zo ongeloofelijk veel leuker spelen! Als die italianen nou eens zouden beginnen met een mooie verdeling van de merken ik zeg het moet als volgt:

    Fiat doet de grote massa en alle fwd’s
    Alfa gaat voor brute (circuit)racers en knalt achterwieloprokend vooruit
    en Lancia gaat eindelijk terug de rallywereld in en maakt de daaruitvolgende monsters ook bruikbaar voor op de weg…

    Mochten ze op dat idee komen dan zijn er gwn geen andere merken meer nodig :P Hebben ze meteen een leuke verdeling waar iedereen wel een favoriet model in kan vinden en de italiaanse styling maakt het onverslaanbaar.

    Login om te reageren
  16. Ilquadrifoglio zegt

    25 oktober 2007 om 17:39

    Klopt niet helemaal…

    De Junior en de 149 blijven FWD, m.u.v. de GTA modellen.

    Voor de nieuwe line up inderdaad:

    947 (RWD/AWD) Duetto/Guilia/Guilia Sprint/Giulia Sprint GT
    941 (RWD/AWD) Maserati QP/169

    Helaas gebruiken de goedkopere modellen een standaard RWD systeem (versnellingbak direct achter de motor bv. BMW). De duurdere modellen het betere Transaxle systeem (versnellingsbak op de achteras).

    Login om te reageren
  17. Juppe zegt

    25 oktober 2007 om 18:52

    @Ilquadrifoglio,
    Een bak achter het blok is niet een goedkope oplossing, het is een keuze. Om een 50/50 procent gewichtsverdeling te krijgen kan het goed zijn, maar als het blok al achter de voorwielen ligt hoeft het vaak niet. Sterker nog: een bak in het midden is qua gewichtsverdeling zelfs beter dan achter. (Niet voor 50/50, maar om de massa meer gecentreerd te krijgen).
    Alleen als het blok ver naar voren ligt is een transaxle interresant.

    Login om te reageren
  18. Silverarrow zegt

    25 oktober 2007 om 19:03

    Goede zaak, ik zie al uit naar een 159 GTA met een Maserati-blok (of moet ik nu Ferrari-blok zeggen?) en de aandrijving op de achterwieltjes :D

    Login om te reageren
  19. lancia delta 1.8 lx zegt

    25 oktober 2007 om 19:09

    als de blok achter de voorwielen ligt en de bak op de achteras dan is dat een betere verdeling dan blok en bak achter elkaar na de vooras. kijk naar de 7 serie en quatrroporte. de laatste is de rijdersauto, bij eenzelfde gewicht.

    Login om te reageren
  20. Ilquadrifoglio zegt

    25 oktober 2007 om 19:19

    @ Juppe

    Transaxle is veel duurder te maken, ook de achteras moet dan aangepast worden.

    Voor een 50/50 gewichtsverdeling is het inderdaad niet interessant. Maar voor een 49/51 of zelfs een 48/52 wel. Dan is de asdruk op de stuurwielen minder, en stuurt hij dus beter.

    Login om te reageren
  21. Juppe zegt

    25 oktober 2007 om 19:42

    @Ilquadrifoglio,
    Snap je punt wel, en de transaxle van Alfa is ook erg mooi, maar dat maakt een ‘klassieke’ opstelling nog niet minderwaardig. Duurder=beter is zo’n logica die er bij mij niet in gaat. Ik kijk liever naar het effect van massaverdeling, en dan is een gecentreerde massa optimaal
    Transaxle is veel duurder te maken, ook de achteras moet dan aangepast worden.
    Dat is precies zo’n non-argument. Waarom zou een transaxle duurder zijn, je hebt zelfs minder onderdelen nodig omdat je geen aparte diff casing nodig hebt. De transaxle is duurder door ontwikkelingskosten en minder grote aantallen. Dat maakt het nog niet beter. Achteras aanpassen hoeft niet als je een nieuwe auto bouwt.

    Nogmaals: De transaxle opstelling van Alfga vind ik zelf ook er mooi, maar zeggen dat een andere opstelling minderwaardig is slaat nergens op. Dat is meer iets wat marketing mensen je willen doen geloven.

    Login om te reageren
  22. Christiano zegt

    25 oktober 2007 om 19:45

    Ik heb nog een 75 voor weinig, iemand?

    Login om te reageren
  23. Juppe zegt

    25 oktober 2007 om 19:53

    v6, turbo, apk? Maar nee dank je, heb al een auto ;)

    Login om te reageren
  24. Dan zegt

    25 oktober 2007 om 19:55

    Eindelijke weer “echte” Alfa’a

    Login om te reageren
  25. Italian Car Driver zegt

    25 oktober 2007 om 19:57

    Da Bomb YES!!! Dit is nog eens leuk nieuws, ok het zat er al aan te komen maar toch. Heerlijk nieuws!

    Login om te reageren
  26. Bart zegt

    25 oktober 2007 om 20:03

    Alfa 159 – 200kg – fwd + rwd = fun

    Login om te reageren
  27. dikke richard zegt

    25 oktober 2007 om 20:25

    Heerlijk! Ik moet uiteraard gelijk weer denken aan mijn vroegere Alfetta’s,Giulietta’s en 75’s.Heerlijke auto’s om ff serieus een bocht mee te nemen. Men noemt de 75 niet voor niks de laatste echte Alfa.

    Login om te reageren
  28. Pannekoek zegt

    25 oktober 2007 om 20:40

    Ik weet al wat Rick dos gaat zeggen..

    BMW’s hebben altijd al achterwielaandrijving..

    ;)

    Login om te reageren
  29. heidekonijn zegt

    25 oktober 2007 om 20:51

    @Richard
    Dat zegt men van veel Alfa’s.. De 6C bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  30. hape zegt

    25 oktober 2007 om 22:00

    @Juppe,

    hoe je het ook went of keert… een transaxle kan echt beter dan een “klassieke” opstelling met versnellingsbak direct achter de motor. Zoals je zelf al schrijft.. de massa moet gecentraliseerd worden. Als je voorin geen versnellingsbak hebt kan je de motor nog wel een stukkie verder richting schutbord plaatsen. Dan de versnellingsbak voor de achteras, de remschijven tegen het dif.huis voor een lagere onafgeveerde massa… en smullen maar…!
    Da’s niet alleen maar marketing bullshit… da’s gewoon lekkere techniek!

    Login om te reageren
  31. Stunts zegt

    25 oktober 2007 om 22:30

    Hoezo licht aan het eind van de tunnel.

    Alsof het afzien is met de 147 en 156. Duizend keer leuker dan Golfs, Astra’s, Passats en Vectra’s.

    Wielophanging van de 156 was – zeker in 1997 – een sterk staaltje engineering. Superstrak op de weg.

    Het wordt gewoon NOG beter! Mij krijg je voorlopig alleen nog niet uit mn bella.

    Login om te reageren
  32. pipo zegt

    25 oktober 2007 om 22:45

    *pakt zijn alfa vlaggetje en begint te zwaaien* ;)

    Login om te reageren
  33. hape zegt

    25 oktober 2007 om 22:49

    @Stunts
    Je hebt helemaal gelijk… Alfa’s zijn NOOIT boring geweest… (op de Arna na dan….)
    Ik kon als leasebak kiezen tussen de lexus is200d en de alfa 159 2.4jtd…….. de lexus heeft achterwielaandrijving maar ik kan iedereen verzekeren dat de Alfa veel, veel sportiever rijdt…
    Was niet moeilijk om te kiezen!

    Login om te reageren
  34. S802.9 zegt

    25 oktober 2007 om 23:08

    ah YES, alfa 4 life :D ik wist al dat de 169 weer rwd zou krijgen, maar dat de overige modellen dit ook weer krijgen is wel héél erg leuk nieuws.

    just imagine; nieuwe Brera, 3.2 V6 of misschien 4.2 V8, RWD, *rilling*

    Login om te reageren
  35. Pier zegt

    25 oktober 2007 om 23:42

    HULDE HULDE HULDE! Dan zal alfa hopelijk net als Mercedes en BMW een korte overhang krijgen op de vooras en een lang gedeelte achter de vooras. Alleen dan in een attractievere verpakking :)

    Login om te reageren
  36. Ilquadrifoglio zegt

    25 oktober 2007 om 23:55

    @ Juppe

    Ik bedoelde daar inderdaad de ontwikkelingskosten…

    Wat betreft het beter zijn, hebben we duidelijk een meningsverschil.

    Wel is het een feit dat veel Italiaanse supercars Transaxle hebben (bv. Ferrari 599). Dit is uiteraard niet voor niets.

    Login om te reageren
  37. Negativan zegt

    25 oktober 2007 om 23:57

    Dit is voor iedere zichzelf respecterende autoliefhebber natuurlijk een superbericht.

    Ook meteen veel meer kans op genante foto’s uit de bekende wintersport gebieden.

    Alfa BVD.

    Login om te reageren
  38. Negativan zegt

    26 oktober 2007 om 00:22

    @ ilquadrifoglio

    Moet het niet zijn Quadrofoglio?

    Login om te reageren
  39. Juppe zegt

    26 oktober 2007 om 00:39

    @Ilquardifoglio,
    Nou, meningsverschil valt wel mee denk ik, vind de transxaxle ook een mooi concept. Zijn meer auto’s die dat hebben zoals idd ferrari’s, aston martin, porsche 924,944 enz. Ook niet-sportwagens zoals de volvo 340/360.

    Maar om nou te zeggen dat een normale opstelling goedkoop, en daarmee minderwaardig zou zijn vind ik wat raar. Tenslotte valt de porsche 924 ook niet onder de duurdere modellen ;)

    Maar ff OT: Ik kan dit alleen maar toejuichen! En kom ook maar op met die Transaxle dan! :)

    Login om te reageren
  40. RobTWo zegt

    26 oktober 2007 om 00:43

    @ Negativan: nee.

    @ STJ: ik wist niet dat de 200SX en de Skyline zo onbetrouwbaar waren dat ze niet meer in te ruilen zijn.

    Login om te reageren
  41. Negativan zegt

    26 oktober 2007 om 01:09

    @ RobTwo en natùùrlijk ilquadrifoglio

    Mi scusi.

    Ben al een paar weken niet in Italië geweest.

    Login om te reageren
  42. Turbopaultje zegt

    26 oktober 2007 om 02:14

    Klinkt te mooi om waar te zijn, back to RWD………….. good old Giulia / 75 TS
    :-)

    Login om te reageren
  43. RScosworth zegt

    26 oktober 2007 om 09:21

    Zou geen gek idee zijn inderdaad achterwielaandrijving. Ik heb niet veel ervaring met alfa behalve dan met de Brera. En die vind ik niet echt snel voor een 3,2 liter V6 maar dat komt ook omdat deze hard, erg hard toe is aan dieet. Laat maar komen dus die rwd! :D

    Login om te reageren
  44. raspaardje zegt

    26 oktober 2007 om 09:59

    @Ilquadrifoglio

    Hoeveel platforms komen er dan uiteindelijk?
    – Een FWD/AWD voor de Junior en 149?
    – De overige 2 die je al noemde voor de andere/grotere modellen

    Of gaat de 149 GTA RWD krijgen?

    Login om te reageren
  45. nickyboy zegt

    26 oktober 2007 om 10:27

    Gelukkig zie ik dat er een aantal echte alfisti hier hun commentaar geven, helaas ook een groot aantal nitwits, die echt geen verstand van auto’s hebben en het verschil tussen achter- en voorwielaandrijving niet eens zullen merken…De ritten in mijn klassieke Spider 1600, bj ’75 laten niets te wensen over! Over waardevastheid: een 2e hands Alfa type 156 of 159 behoudt meer zijn waarde momenteel dan een vergelijkbare BMW of Audi en meer van dat soort voertuigen.
    Het wordt steeds mooier op de weg met al die Alfa’s!

    Login om te reageren
  46. peter zegt

    26 oktober 2007 om 10:31

    @nickynoy :
    Moeilijk te verkroppen dat alfa’s nu FWDers zijn ?
    Waar bazeer je die nitwittigheid op ?

    Dat je spider leuk rijdt twijfel ik niet aan.

    Dat een BMW of Audi waardevaster zijn dan een Alfa 156 of 159 twijfel ik nog minder aan.

    Login om te reageren
  47. Alfa Corse zegt

    26 oktober 2007 om 10:46

    @ peter

    De 159/Brera/Spider zijn ook in Q4 verkrijgbaar. Waarschijnlijk vandaar de nitwittigheid.

    Login om te reageren
  48. Maksimum3 zegt

    26 oktober 2007 om 11:28

    @ Christiano
    Wat voorn 75 heb je nog te koop? Ik zoek er een. Alles behalve de 1.8. Het liefste een 2.0 TS zonder cat. 2.0 8v vanaf 86 met gewoon toen al 148 pk (extreem). Zeker gezien het Golf GTI’tje 2.0 8v uit 94 van mijn zusjuh maar 115 pk heeft. De 75 (alfas laatste RWD) wordt nogsteeds gezien als 1 van de beste rijdersauto’s. Op mijn school (Automotive Engineering) komen we in de boeken nog zo vaak het alfa Transax onderstel van de 75 tegen. Het is letterlijk en figuurlijk een schoolvoorbeeld van zijn tijd. Remschijven vlak tegen de versnellingsbak maakt het plaatje compleet (laag afgeveerde massa).

    Login om te reageren
  49. heidekonijn zegt

    26 oktober 2007 om 13:01

    @Peter
    Het zou kunnen dat Nickyboy dit bedoelt : http://www.mobile.de/SIDdm97LQqOJo2p59uZLJMJZQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1193399541A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C695%81%5C-t-vCaMkQuSeUnVb_X_Y_x_yetpordsO~BSRA6D1100D3500BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0FBenzinC296D2002A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=7&id=11111111256065955&
    Nieuw kostte ‘ie een pietsie meer geloof ik.

    @Christiano
    Denk voor je verkoopt, ik heb er nog altijd spijt van dat ik mijn TS verkocht heb. Maar goed, het begon een beetje op een museo storico te lijken.

    @Maksimum3
    Als je een 75 bemachtigt (check eerst het koelwater voor olie -koppakking-, de rand rond de achterligten en de trekhaak -roestplaatsen, zo weet je of de huidige eigenaar met liefde heeft onderhouden, en of ‘ie goed in 1e en 2e gaat -synchromeshringen) doe dan in het begin maar kalmpjes als je een golfje gewoon bent. Zeker als het koud en nat is.

    Login om te reageren
  50. Ilquadrifoglio zegt

    26 oktober 2007 om 17:02

    @ raspaardje

    Zoals het er nu uitziet 4 platforms:

    947 (RWD/AWD) Duetto/Guilia/Guilia Sprint/Giulia Sprint GT
    941 (RWD/AWD) Maserati QP/169
    Bravo/Modified Premium (FWD/AWD) 149/Kamal
    GP (FWD) Junior

    Login om te reageren
  51. raspaardje zegt

    26 oktober 2007 om 17:10

    Dus de Junior GTA met 230 pk heeft gewoon FWD…? :(

    Login om te reageren
  52. Ilquadrifoglio zegt

    26 oktober 2007 om 17:22

    @ raspaardje

    Met Q2 is 230PK absoluut geen probleem…

    Login om te reageren
  53. raspaardje zegt

    26 oktober 2007 om 17:38

    Yep, dat is waar…;)
    Thanks!

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    26 oktober 2007 om 20:30

    Kijk! En zo hoort het te zijn!

    Login om te reageren
  55. Maksimum3 zegt

    27 oktober 2007 om 13:18

    @heidekonijn
    Mijn zusjuh reed een golfje. Ik heb haar half jaar geleden zover gekregen.. uhh nee ze wou het zelf. Een mooie Rosso 147 met van die 17ich alfa spaak mmm. Ik zelf heb een Rosso 155 2.0 16v TS met weinig km’s en ik behandel hem goed. Ik weet wel hoe je met een alfa om moet gaan. En als je er netjes mee om gaat het blokje nooit kapot. Achterwiel aandrijving zou geweldig zijn. Dat maakt het alfa gevoel nog sterker. Het blijkt wel dat alfa’s iets magies hebben. Mijn ouders hebben allebij 2 zwaar bedeelde duitsers (Merc SLK 350 en BMW 5.35d) maar iedereen heeft alleen maar oog voor die mooie rode alfa’s.

    Login om te reageren
  56. heidekonijn zegt

    27 oktober 2007 om 19:58

    @Maksimum3
    Je verdient een medaille uit Milaan :-)
    Vreemd, maar zo gaat dat wel meer. Nadat iemand een Alfa rijdt, volgen er meestal meer uit de directe omgeving.. misschien heet het daarom ‘Alfa virus’.
    Achterwielaandrijving zou idd de kers op de taart zijn, niet eens voor het driften, puur alleen al om het kontje van de auto te ‘zetten’ voor de bocht en dan de motor een aria horen zingen en de auto te voelen grippen terwijl je er uit accellereert. Toch net dat iets extra als met fwd. Bella.

    Login om te reageren
  57. Turbopaultje zegt

    28 oktober 2007 om 13:21

    Dat omzetten naar overstuur gaat ook heel best met een fwd Bella………… :-)

    Login om te reageren
  58. heidekonijn zegt

    28 oktober 2007 om 20:02

    @Turbopaultje
    Klopt, al las ik laatst nog ergens iemand typen dat het dan eigenlijk meer een vierwieldrift is dan een ‘vliegen pletten tegen de zijramen’ moment, en ergens voelt dat wel zo aan.
    Het is een beetje dubbel, mijn fwd is dikke fun en met mijn dieseltje rijd ik het parkoer naar mijn werk stukken sneller dan ik vroeger deed (ja, ik time soms mezelf, zielig ik weet) met de 75TS, ook al was die opgekietelt en lichter.
    Toch was het met de 75 spannender op de één of andere manier.

    Login om te reageren
  59. Turbopaultje zegt

    1 november 2007 om 09:57

    Alfa rijden is altijd spannend……………..;-)

    Login om te reageren
  60. Cédric-Alfisti147 zegt

    29 december 2007 om 12:33

    Er is nu al weinig op te merken aan mijn alfa 147, en dan nog RWD, dan zijn het echt weer echte alfa’s :)
    Behalve de sportiviteit zal het zeker ook de mechaniek van de ophanging aan de voorkant ten goede komen, want daat ervaar ik zelf toch wel veel problemen.(driehoeken, stuurhuis).
    Hopelijk kan de 149 ook al mee profiteren, maar daar vrees ik toch een beetje voor.
    Ik kijk al uit naar de opvolger van de 159, hopelijk licht, laag en scherp met goede zetels, echte alfa motoren,…
    De toekomst is rooskleurig. (als ze er in Italië er hetzelfde over denken)

    Login om te reageren
  61. Sander zegt

    5 september 2009 om 10:42

    ALFA Romeo’s Horen niet kapot te gaan! Daar zijn ze Te mooi voor!! Hoe kun je nou Zoiets Zeggen?! Allemachtig he! Je moet wel renault rijden om zoiets over ALFA Te zeggen…

    Als ze nie kapot gaan heb je er meer plezier aan!

    Login om te reageren
  62. Ronald zegt

    28 juli 2010 om 17:28

    Een achteraandrijver met Alfa-power vereist iets van je. Zeker met regen.
    Hopelijk denken ze ook aan inschakelbare 4WD of ESP om de wagen ook bestuurbaar te houden voor mensen die toevallig niet Bleekemolen of Verstappen heten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North