• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AlfaBeast: een 2.5 V6 Alfa Romeo-blok op twee wielen

Auteur: ricardo, gepost 7 februari 2010 om 17:58 – 47 Reacties

AlfaBeast

Dit resulteerde in 156 pk, 6 uitlaatpijpjes en een ongekend hoge coolheidsfactor.

Normaliter laten we het motornieuws voor wat het is. Soms ook niet. Bijvoorbeeld als BMW met een S1000RR op de proppen komt. Of als er een overdekte motordinges gespot wordt op de A12. Dit beestje is ook zo’n bijzonder verhaal, het apparaat heeft namelijk een donorhart aangemeten gekregen dat ooit een Alfa Romeo moest voortstuwen. Chris Barber, eigenaar en maker van de gemotoriseerde fiets, heeft er een tweeënhalf liter V6 uit de jaren 70 ingehangen, compleet met Weber carburateurs en drie uitlaten aan beide kanten.

De zescilinder is gekoppeld aan een 4-bak uit een of andere Harley Davidson. De complete voorvork en het remsysteem zijn van een Kawasaki ZXR-750 afgesloopt. Info als acceleratietijden, verbruik en wegligging zijn niet bekend maar ook totaal onbelangrijk bij zulks custom made tweewielergeweld.

Met dank aan Klassiekerrally voor de tip!

Ook interessant!

  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
    Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Autonoom blijft een droom
  • Dieven al vooraf in de kraag gevat
  • Waarom rijdt deze kerstboom met 315 per uur door de straten?
  • Zo loods jij je auto door deze ijskoude kerst!
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, motoren

Vorig bericht: « Autoblog teaser: rijtest 8 februari 2010
Volgend bericht: Docu over GM fabriek krijgt Oscar-nominatie »

Lees Interacties

Reacties

  1. xesisoj zegt

    7 februari 2010 om 18:00

    Deze had ik ergens anders al gezien, echt wel kick. Alleen doe mij maar lekker een 4 wiels GTV6 :)

    Login om te reageren
  2. ZwerverRoodbaard zegt

    7 februari 2010 om 18:02

    Opzich vraagt iedereen zich nou af hoe zou die klinken?

    Wel een beetje naar als je jas tussen de riem komt :S

    Login om te reageren
  3. mrB zegt

    7 februari 2010 om 18:07

    stoere motor! Alleen een beetje te veel uitlaten, maar die kelkjes door de tank maken dat wel goed

    Login om te reageren
  4. Jan zegt

    7 februari 2010 om 18:15

    “ongekend hoge coolheidsfactor.”

    choppers en chopper look-a-likes zijn nooit cool

    Login om te reageren
  5. troublesome88 zegt

    7 februari 2010 om 18:20

    Meesterlijk dat iemand zoiets zelf kan bouwen..

    Login om te reageren
  6. RobertJ zegt

    7 februari 2010 om 18:25

    riskant bouwwerkje, erg cool, maar voor mij een 4wieler :)

    Login om te reageren
  7. Edje1416 zegt

    7 februari 2010 om 18:27

    Wel vet idee.
    Ook rete ideaal die distributie langs je been op

    Login om te reageren
  8. Jordi zegt

    7 februari 2010 om 18:28

    boss hoss is beter :P

    Login om te reageren
  9. bennyb zegt

    7 februari 2010 om 18:30

    handig? veilig? denk het niet, maar wel knap van die kerel

    Login om te reageren
  10. Nickel zegt

    7 februari 2010 om 18:38

    Ook fijn die pijpen zo laag langszij, lang leve grondspeling! NOT!

    Verder wel gaaf!

    Login om te reageren
  11. Mr. Dj M. zegt

    7 februari 2010 om 18:44

    Gaaf hoor, eens een costum bike die ik wel kan waarderen!
    Maar met die tandwielen en riemen aan de zijkant, nee daar zou ik niet graag op zitten!

    Login om te reageren
  12. Jesper zegt

    7 februari 2010 om 18:48

    Ge-fucking-wel-dig!!!
    + oneindig veel kudo’s voor Chris :D

    @ iedereen die loopt te piepen over de praktische bruikbaarheid, kop houden en ga lekker VAG meuk rijden. :?

    Login om te reageren
  13. rat zegt

    7 februari 2010 om 18:48

    leuk om te zien meer niet,haalt niet eens de 100km met volle tank en wordt niet rdw gekeurd voor een kenteken.want deze motor is levensgevaarlijk. draaiende delen niet afgeschermd.

    Login om te reageren
  14. rick zegt

    7 februari 2010 om 18:50

    keigaaf!

    Login om te reageren
  15. AlfaGTV zegt

    7 februari 2010 om 18:51

    En Alfa hebben al een van de mooist klinkende V6en die er maar bestaan, nu kun je hem ook nog op een motor horen? Hoe stoer is dat! Jammer dat er nergens een filmpje te vinden is.

    Login om te reageren
  16. Svensson zegt

    7 februari 2010 om 18:58

    Gruwelijke machine! Ook fantastisch die Weber carbs met open inlaatkelken die dwars door de tank heen komen! Kun je rechtstreeks genieten van het aanzuiggeluid 8)

    Login om te reageren
  17. roadronner zegt

    7 februari 2010 om 19:01

    Ik haat motoren.

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      7 februari 2010 om 21:37

      @roadronner: ik haat motorhaters…
      geef argumenten aub ,dan kan ik ze ontkrachten :) geintje :p
      OT: motoren =(Y) & Alfa =(Y) combinatie: MJUM:D

      Login om te reageren
  18. Wat_een_gezeik zegt

    7 februari 2010 om 19:05

    euh, zie ik dat nou goed….

    er zit een kickstarter op die motor geflanst, kortom trappen lopen en niet knopje tsjietsjiebroem……

    ook daar respect voor, een dikke V6 aantrappen

    Login om te reageren
  19. Svensson zegt

    7 februari 2010 om 19:07

    OK “roadronner” ha ha.

    Login om te reageren
  20. Windowmaker zegt

    7 februari 2010 om 19:12

    Heel gaaf, met kickstarter.

    Login om te reageren
  21. Henk_he zegt

    7 februari 2010 om 19:33

    Het geluid zal hier wel op lijken, ook een Italiaanse V6 (geloof ik)

    Login om te reageren
  22. Henk_he zegt

    7 februari 2010 om 19:35

    filmpje embed niet..? hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=t9EG3IiLMb4

    Login om te reageren
  23. clijde zegt

    7 februari 2010 om 19:44

    Geweldige fiets, alleen verkeerd merk gekozen voor het blok. :)

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      7 februari 2010 om 20:01

      @clijde: De Alfa v6 is 1 van de beste v6en die ooit gebouwd zijn. Blijkbaar heb je er nooit 1 onder je gaspendaal gehad anders zou je dit niet schrijven. Bij goed onderhoud is het blok onverwoestbaar en klinkt bij hogere toerentallen als een volbloed. Jammer dat Alfa dit blok niet meer in productie heeft.

      Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      7 februari 2010 om 21:14

      @clijde: net van een verjaadags feestje ?

      Login om te reageren
  24. C70T5 zegt

    7 februari 2010 om 20:16

    prachtig werk natuurlijk. zou er wel een rondje op willen rijden. en 156 pk is voor een motor toch wel behoorlijk.

    Login om te reageren
  25. NovaStar zegt

    7 februari 2010 om 20:16

    doe mij maar een aprilia sxv 550 ;)
    dit rijdt echt voor geen meter, 1 veel te zwaar, 2 waar is het voorspatbord?

    Login om te reageren
  26. AMG Powerrr zegt

    7 februari 2010 om 20:18

    Wat te denken van die Boss Hoss V8… Nou ja, toch liever dit eigenlijk!

    Login om te reageren
  27. corvettez06 zegt

    7 februari 2010 om 20:56

    dit is pas cool,http://www.youtube.com/watch?v=zINujts5oZM&feature=fvw

    Login om te reageren
  28. corvettez06 zegt

    7 februari 2010 om 20:57

    http://www.youtube.com/watch?v=OtlLmz11uc0

    Login om te reageren
  29. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 februari 2010 om 21:19

    Heeeeeerlijk geluid!
    En nog een aardige bike ook…
    Ik zeg geslaagd

    Login om te reageren
  30. EJS zegt

    7 februari 2010 om 22:30

    Prachtig! Gewoon cool project! Vrees wel dat het niet echt lekker rijdt, te zwaar, te lomp.. Doe me dan toch maar wat lichtvoetigers om zelf op te rijden.. Maar het klinkt vast heerlijk!

    Login om te reageren
    • 8C_Competizione zegt

      8 februari 2010 om 21:31

      Prachtig gemaakt! Lijkt me een leuke beleving om hier is op te rijden en het geluid moet vast ook mooi zijn.
      @EJS:
      Voor een chopper denk ik niet dat hij te lomp is hoor er zijn wel zwaardere productiemotoren die ook fijn rijden zegt men(heb zelf nooit nooit op zo’n zware chopper gereden)

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        9 februari 2010 om 13:54

        @8C_Competizione:

        Heb je enig idee wat zo’n (vermoedelijk) gietijzeren Alfa V6 weegt? Te veel om nog goed te rijden hoor, en zware choppers zijn echt alleen maar leuk als je lange afstanden gaat toeren met weinig bochtjes enzo;)

        Login om te reageren
  31. fuzzer zegt

    7 februari 2010 om 22:34

    Yep smoking!

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    7 februari 2010 om 23:48

    Een kennis van me heeft er zelf ook een gebouwd, met Alfa 4 cilinder blok uit een Giulia. Voor heel andere doeleinden, niet voor de looks… Maar leuk is het wel:
    http://www.classicalfaparts.com/pics/listpics.asp?dir=Bike+project

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 februari 2010 om 15:44

      @Klassiekerrally:

      Met welk doel dan? Voor ’t rijden zal haast ook wel niet, achterwiel van een auto is veels te plat om echt goed te rijden in bochtjes..;)

      Login om te reageren
  33. Cantago zegt

    8 februari 2010 om 00:09

    Ik ben geen motor-fan, maar dit is wel erg gaaf! Zou hem zo willen hebben;)

    Login om te reageren
  34. integralechubasco zegt

    8 februari 2010 om 03:05

    alfanord blokken hebben een onderblok met cylinderbussen. tussen de bussen onderling is ruimte en waarin olie kan lopen waardoor de zuigers uitzonderlijk goed gekoeld kunnen worden. Hierdoor kunnen lichtere zuigers ingebouwd worden die voor langere tijd hogere toerentallen aankunnen. Alfa Romeo was met de GTA 1600 in de 2000 cc klasse jaren achtereen unschlagbar.

    Login om te reageren
  35. Stigg zegt

    8 februari 2010 om 13:19

    Nu maar hopen dat er geen backfire uit een van die kelken komt :P

    Login om te reageren
  36. guzmann zegt

    8 februari 2010 om 14:59

    Bijzonder spulletje! Gaaf zeg, die inlaatkelken door de tank..

    Login om te reageren
  37. Klassiekerrally zegt

    8 februari 2010 om 16:12

    @ EJS: Zie ’t als een rookgenerator ;)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 februari 2010 om 16:21

      @Klassiekerrally:

      Dat kan best veel simpeler;) maar wel leuk!

      Login om te reageren
  38. Nighthawk zegt

    8 februari 2010 om 17:06

    Je zit wel lekker warm iig:P

    Login om te reageren
  39. Jimmie zegt

    9 februari 2010 om 14:25

    @EJS: je vermoeden klopt niet.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      9 februari 2010 om 14:34

      @Jimmie:

      Jammer;) Maar m’n vermoeden dat ’t blok vrij zwaar was voor onder een motor is wel waar, 175 kg.. Ik kan best een hoop motoren verzinnen die in hun geheel minder wegen dan ’t motorblok onder bovenstaande motor alleen..^^

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North