• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alonso leidde wedstrijdleiding om de tuin, voorkomt penalty

Auteur: Loek, gepost 11 juli 2022 om 17:01 – 9 Reacties

Stand na GP Qatar 2021

De Spanjaard liet zich van zijn sluwste kant zien tijdens de GP van Oostenrijk: hij verzweeg een los wiel en liet hem gelijk vervangen, om een penalty te voorkomen.

Voor Fernando Alonso is de GP van Oostenrijk met een sisser afgelopen. De Spaanse F1-veteraan had geen beste kwalificatiesessies en ook de sprintrace eindigde met een uitvalbeurt. Voor het feit dat Fernando startte als twintigste, is een tiende plek helemaal geen slecht resultaat. Dat terwijl de race ook niet precies van een leien dakje ging.

“Box again”

Tijdens de uitvalbeurt van Sainz en de Virtual Safety Car die dat opleverde, was het aantrekkelijk voor teams om een ‘gratis’ pitstop binnen te harken. Iets waar Alonso alles vanaf weet. De Spanjaard ging dan ook naar binnen, maar merkte vrij snel een probleem. Wat dat probleem was, meldde Alonso niet. Hij zei alleen ‘box again’ en dus werden de banden wederom gewisseld.

Los wiel

Waarschijnlijk wist Fernando Alonso wel degelijk wat er aan de hand was: een los wiel. Op de beelden is ook duidelijk te zien dat er iets niet helemaal goed ging. Maar Alonso hield het op ‘box again’ om de aandacht af te houden van dit incident. Dit om direct aandacht van de stewards te vermijden. Als die iets horen over ‘los wiel’ wordt dat vrij snel gezien als een technisch defect en krijg je hoogstwaarschijnlijk meteen straf. Dat terwijl het wiel slechts een klein beetje loszat en dus wat vibraties opleverde. Tijdens de extra pitstop werd de band juist gemonteerd en is er dus niks gebeurd.

Penalty voorkomen

Een goed idee van de slinkse Spanjaard, want Alonso is pas na de race op het matje geroepen. Bij een foute pitstop had het waarschijnlijk een straf opgeleverd, maar nu werd bepaald dat het een klein mankement was. Zodoende is er niks gebeurd en mag Alonso zijn P10, een nette plek voor het starten op P20, houden. Sluw, het doet ons bijna denken aan de tijd dat Fernando Alonso zijn kampioenschappen binnen harkte.

Ook interessant!

  • Video: Verstappen voorbij aan Alonso
  • Video: Ocon en Alonso vechten het uit!
  • Video: Verstappen voorbij aan Alonso
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

alpine, Fernando Alonso, Formule 1, oostenrijk, penalty, Racing

Vorig bericht: « AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 – rijtest en video
Volgend bericht: Ecclestone aangeklaagd vanwege belastingfraude t.w.v. £400 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Design_Driven zegt

    11 juli 2022 om 17:19

    Slim, ervaring en wat hersencapaciteid over hebben. Andere coureurs hadden er ongetrijfelt niet aan gedacht.

    Hamilton: These tyres, they are so dangerous men!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      11 juli 2022 om 17:45

      Martin Brundle zei het ook direct toen Charles begon over zijn gaspedaal dat bleef hangen: ‘ik weet niet zeker of je die informatie met de stewards wil delen’. Ik zat eigenlijk al te wachten op de gehaktbal vlag voor Charles of een straf na de race. Maar kennelijk had de FIA geen zin in nog meer pech voor Ferrari.

      Login om te reageren
      • sportevo zegt

        11 juli 2022 om 19:58

        Hoe had hij dan aan zijn team moeten doorgeven dat hij iets vreemds in zijn pedaal voelt?

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          11 juli 2022 om 22:54

          Iets zeggen als ‘Monte Carlo voor basis, monte carlo voor basis, het peerd blijft draven, ik herhaal, het peerd blijft draven, over’.

          Login om te reageren
          • sportevo zegt

            12 juli 2022 om 06:58

            En dan denken ze aan de pitmuur dat het inderdaad slecht voor je is om carbonstof van de remmen in te ademen…

            Login om te reageren
    • erwingrunn zegt

      11 juli 2022 om 17:45

      Had jij er maar iets langer over nagedacht;)

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      11 juli 2022 om 17:49

      Ja want hij heeft geen ervaring.. Hamilton zou hetzelfde zeggen en ondertussen aan men kunnen denken. Over capaciteit gesproken.

      Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      12 juli 2022 om 10:40

      Als Alonso net Zo intelligent was als Hamilton had hij voor Mercedes gekozen jaren geleden en vervolgens 6 WK’s gewonnen. Alonso kon überhaupt alleen maar op gelijke punten komen met Hamilton door hem te blokkeren in 2007.

      Login om te reageren
  2. jokum zegt

    12 juli 2022 om 09:43

    Is er al een artikel over waarom Alonso zo’n geweldige vent is?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North