We wisten al een tijdje dat Schummi zou stoppen, maar nu is de laatste race dan ook echt gereden. En hij is geen wereldkampioen geworden, deze eer was wederom voor de Spaanse Fernando Alonso.
Schumacher had wat problemen tijdens de kwalificatie en de Duitser kwam niet verder dan een tiende plek. Vervolgens waren er vandaag wederom problemen door een lekke band. Het ging dus niet lekker en het hele weekend was eigenlijk al duidelijk dat Alonso deze wereldtitel ging pakken.
DUS: De meest succesvolle F1-rijder in de geschiedenis is gestopt. En wat mij betreft is het ook mooi geweest zo, het is tijd voor een nieuwe held!
De afbeelding boven toont het BMW Sauber team dat zijn respect toont aan Michael. Zeer netjes.
clijde zegt
toch een vreemde duitser, maar rijden kan hij als geen andere…
Pieliej zegt
Erg jammer voor Schumacher, het zou een leuk afscheid zijn geweest als hij weer wereldkampioen zou worden.
Stan zegt
Wat hij vandaag deed doet ook niemand hem meer na. Kan alleen hij, van helemaal achteraan toch 4e worden. En zoveel sneller dan de rest.
Klaas zegt
Eindelijk weg? Iemand die zo kan rijden heeft nog alle recht om mee te doen. Mensen als Jacques Villeneuve, één keer wereldkampioen en daarna chagrijnig afglijden, rijden echt te lang door. Schumacher stopt zeker niet te laat.
Topless zegt
Het grootste gedeelte van de tijd dat ik Formule 1 volg, doet Schumacher mee. Daarvoor heb ik hem ook al in andere klassen aan het werk gezien. Het zal daarom vreemd zijn, wanneer hij er niet meer bij is. Toch het einde van een tijdperk.
Hij heeft een apart karakter, maar dat hoort er toch bij? Allemaal kleurloze mensen die alleen maar vriendelijk en aardig zijn, gaat ook vervelen. En wat je verder ook van zijn persoonlijkheid mag vinden, wat hij gepresteerd heeft is toch erg bijzonder.
Dink zegt
Stopt ie helemaal of gaat ie wat anders rijden?
Rutger zegt
HET WAS/IS EEN KONING VOOR ALTIJD
Nullius zegt
Eindelijk weg ?
Hij heeft bijna elk jaar dat ie in de F1 zat meegereden voor de titel.
Een paar keer greep ie er net naast en zeven keer is het hem gelukt.
Toen ie nog maar startte in de F1 (in Francorchamps) bleek al dat ie een enorm talent had.
Hij blijft een arrogante zak met een lelijke kop, maar hij bracht de F1 tenminste wat bij en is één van de grootste rijders ooit en de grootste rijder van zijn tijdperk.
Dat ie op zijn leeftijd nog meestrijdt voor de titel zegt genoeg :)
BrabusCLSV12s zegt
Altijd mooi die duitser, Bijna al de records staan op zijn naam. Maar hij kon nog wel doorgaan, kon de top zeer goed bijhouden.
@ Stan, idd van achteren naar de 4e plek zie je niet veel mensen nadoen, dan ook nog raikkonen inhalen in de laatste ronden, prachtig met hem mee naar de linkerkant en dan toeslaan.
Ik zal het volgende seizoen toch wel anders kijken naar de F1, heel raar dat opeens “M Schumacher” er niet meer staat.
1 woord: Hij is top!
Antoon zegt
Geweldige rijder, een betere zullen we waarschijnlijk in de formule 1 niet meer zien. Het zal wennen zijn zonder de naam Schumacher en Ferrari aan elkaar verbonden. De helm van The Iceman is toch anders he!!!
Overigens schijnt Audi al 12,5 miljoen geboden te hebben om hem in de Le Mans auto te krijgen. Zo’n racer puur sang gaan we nog wel een keer terug zien. Kijk bijvoorbeeld maar naar Hakkinen
david zegt
@ Nullius, hoe kom je erbij dat hij arrogante zak is? Je kan veel over hem zeggen, maar arrogant? Mannetjes als montoya die zijn/waren arrogant, maar daar kan je hem niet van beschuldigen.
Rainier zegt
Jammer dat ie gestopt is…….volg al sinds kleins af aan (nu 22) Formule 1 en Schumi is/was echt mijn held. Maar goed alles kent zijn grenzen en hij heeft indd zijn beste tijd gehad. Het schijnt dat hij wel bij Ferrari actief blijt in de Formule 1 maar goed dat is afwachten….zu het wel tof vinden.
Moet wel erg wennen aan het feit dat het team van ferrari er volgend jaar uitziet met de namen Massa en Rainkonen. Van Massa verwacht ik heel veel de komende jaren. Misschien dat Raikonen de back-up voor Massa kan zijn zoals Massa dat het laatste jaar voor Schumi was……who knows?
Ik hoop dat volgend jaar weer spannend wordt en dat Ferrari het weer ver mag schoppen.
Ik neem afscheid van mijn held maar niet van mijn sport…….laat dat duidelijk zijn.
Ary zegt
wow zag hem vandaag rijden :| bizar, hij ging echt knijterhard! hij heeft vandaag veel autos ingehaald :P knappe prestatie heeft ie vandaag toch gezet :P zoiets zie je niet met elke wedstrijd gebeuren, eerst naar positie 5, en dan terugvallen naar p20 en dan op p4 beeindigen, dit laat toch zien hoe goed hij is
Nullius zegt
@david: het ligt er misschien aan dat ie een Duitser is en dat ik normaal gezien geen Duitsers kan uitstaan (enkel de auto’s die ze maken :D), maar ‘k vind’m altijd arrogant overkomen :)
JustFendi zegt
met zulke prestaties mag je ook wel een beetje arrogant zijn.. komop nou dat doet niet iedereen je na.. Its a pitty dat ie stopt, maar het is tijd voor de nieuwe generatie
autoblogger zegt
makaveli zegt
zonder schumi zal het niet hetzelfde zijn ,maar ja is niet anders ,nu is the iceman die voor de zege en kampioenschap zal zorgen voor ferrari
Karaya zegt
Senna mag Schumi z’n schoenen niet eens poetsen. Een tweederangs krokettencoureur die middelmatige rijders als Mansell niet eens bij kon houden.
m3driver zegt
kom op mensen 7 Wereldtitels:) BYE MICHAEL
Gerben zegt
“Senna mag Schumi z’n schoenen niet eens poetsen. Een tweederangs krokettencoureur die middelmatige rijders als Mansell niet eens bij kon houden.”
Hahaha….
Iemand die zulke dingen verkondigd heeft Senna duidelijk nooit zien rijden.
Op het circuit een grote meneer maar ook daarbuiten een man met een groot hart. 3 of 7 wereldtitels, maakt niet uit. Senna blijft de grootste meneer, hoeveel statistieken Schumi ook op zijn naam heeft staan.
Toch ne dikke proficiat voor Schumi’s prestatie en voor het vertier hij gebracht heeft in het F1 circus
HeadlightInYourMirror zegt
Ik denk dat Senna een betere coureur was in auto’s zonder al te veel electronica. Daarentegen is (was) Schumi wel veel harder en eisender voor het team waar hij bij in dienst was. Ferrari had al een eeuwigheid geen titels meer gewonnen voordat hij daar is komen rijden. Natuurlijk heeft dat te maken met het volledige team, maar hij heeft het wel afgedwongen.
In den beginnen een beetje gestimuleerd door de FIA (regeltjes hadden wel vaak een ‘Ferrari-flavor’), maar hij heeft de tent goed op poten gekregen. Afbrekende wielen, exploderende remschijven, ze zijn de laatste jaren (in tegenstelling tot lange tijd daarvoor) een absolute zeldzaamheid geworden bij Ferrari.
Wat me echter ook absoluut bij zal blijven staan is vertaling van zijn wil om te winnen in onsportiviteit. Ik heb met eigen ogen kunen aanschouwen hoe Michael Schumacher in Jerez Jaques Villeneuve van de baan probeerde te rossen, in een poging om toch maar wereldkampioen te worden. Het lijkt wel of iedereen vergeten is dat de FIA hem in dat jaar als straf alle kampioenschapspunten heeft ontnomen (ben overigens benieuwd of die wel in zijn ‘recordlijstjes’ zijn blijven hangen, iemand een idee?). Daarnaast staat zijn laatste training in Monaco me ook nog wel voor ogen.
IMHO een groot kampioen, maar wel een met een bijsmaakje…
C200 Kompressor zegt
Ben blij dat hij weg is, maar aan de andere kant was hij eerlijk gezegt gewoon de beste.
olsie zegt
EINDELIJK?
Volgens mij is deze kop niet echt passend.
De inhaalactie op zijn opvolger was er een van grote klasse…
We gaan hem nog missen.
q7 zegt
kimi het ga je goed
JANUS zegt
@Karaya.
Moet jij nou je best doen om zo’n botte zak te zijn of gaat dat vanzelf ?
Je was bij dat topic over dikke diesels ook al zo lekker bezig en je gaat hier gewoon verder.
Klassiekerrally zegt
Karaya schrijft
Senna mag Schumi z’n schoenen niet eens poetsen.
Ahem… Senna is dood, beste Karaya. Welkom in 2006.
Jachtmeester zegt
@koplamp
de punten van schumacher uit 97 zijn hem niet ontnomen zelfde geldt voor cde overwinningen, hij is alleen op 0 gezet voor de stand om de rijderstitel in dat jaar
Laurens zegt
@Karaya
Zo te horen heb je niks begrepen van de Formule 1. Laat me raden pas nadat Jos Verstappen mee ging doen ben je F1 gaan kijken. Dit soort opmerkingen kloppen gewoon niet. Het plaatje van Autoblogger klopt gewoon.
Schumacher heeft veel gedaan en een groot kampioen maar helaas zitten er genoeg nare bijsmaakjes aan sommige van zijn acties (Adelaide, Jerez en opzichtige teamorders zo nu en dan)
KVK zegt
respect voor Schumi. Nooit een echte fan geweest (iets te grote koelkast-uitstraling) maar rijden kon ie, en hoe. Veel heerlijke acties van hem gezien, zoals gisteren idd. Thnx Michael, en veel succes nog met wat je ook van plan bent!
yo zegt
Schumacher is/was hoe dan ook de beste coureur van de wereld ooit. Ik denk ook dat Giancarlo F met opzet de linkerachterband toucheerde van Schumi. MSC was er duidelijk voorbij (vandaar dat het de achterkant betrof) en was zo verschrikkelijk veel sneller. Ik had graag gezien dat hij meteen daarop Alonso zou verschalken. Jammer dat het zo gelopen is. En wat Alonso betreft, ik hoop dat hij nooit meer een punt haalt. Als je zoals hij over Schumacher en NB zijn eigen renstal praat, ben je geen echte sportman. Wat een arrogant mannetje.
Evil Bertje zegt
Hij ging ook nog best hard met die lekke band…
Koen zegt
hmmm het is nog steeds een goede coureur maar als het hem f niet mee zat wastie heel gemeen vond ik
JPM zegt
Heil Schumacher!!! Niemand was was zo goed als jij!!! Senna was misschien snel maar die ging dood, jij niet! You’re the KING!
Rick dos zegt
Kan niet zeggen dat ik een fan van hem ben geweest. Ik was wel een supporter van Michael in de strijd met Hill, Villeneuve, Hakkinen en Alonso.
Hij is/was een groot kampioen. Of hij een waardige kampioen is daar valt over te dicussieren. Ik denk daarbij met name aan de strijd tussen hem, Hill en Villeneuve.
Ik vind ZEKER niet dat hij de beste coureur allertijden is. Daarvoor heeft hij te weinig competitie gehad. Daar kan je voor beargumenteren dat hij het zelf zover heeft gekregen. En dat is zeer zeker het geval. Alleen als hij echte competitie krijgt (zie in de gevallen Hakkinen, Alonso en Raikkonen. Hill en Villeneuve zijn kampioen geworden, naar mijn mening, door de dominantie van de williams in de jaren 90), dan is hij niet meer zo dominant. Eerlijk is eerlijk hij heeft, in de periode 2000 t/m 2004, gewoon geen competitie gehad. En dus kan je zelfs zeggen dat hij in die periode veel geluk heeft gehad.
Senna is zonder enige twijfel de betere coureur van de 2. Ik denk dat we Michael Schumacher niet zullen vergeten en moeten vergeten. Hij is immers een groot kampioen. Ik denk alleen niet dat hij, onder de echte F1 fans, als legendarisch zal worden beschouwd. Tijd zal het natuurlijk leren, maar de tekens zijn er niet om Michael als legendarisch te betitelen.
yo zegt
@ Rick Dos
Nog nooit zo een verschrikkelijk onzinverhaal gehoord. Michael heeft geluk gehad. Echt grappige constatering van je. Ga een baan zoeken.
Quidam zegt
Schumacher is de Fangio van deze tijd.
Ik hoor altijd Senna dit Senna dat.
Volgens mij reed Schumi Senna toen ze samen reden redelijk zoek.
Maar daar kan ik me in vergissen.
Schumacher doet veel aan fan activiteiten en doet heel erg veel aan goede doelen dus buiten de baan is hij ook goed bezig.
Als je zo beroemd als Schumacher bent kan je niet met iedereen vriendjes zijn.
Hij is een top sporter pur sang. Hij denkt niet na over of een actie gevolg heeft voor zijn imago. Gewoon gaan voor de titel dat is waar hij voor bezig is.
Op dit moment is er NIEMAND die Schumacher kan vervangen.
Alonso is veel te veel bezig met negatieve zaken (andere afzeiken, team afvallen enz.)
Kimi is te gesloten en kan een team niet naar de top helpen.
Ik hoop dat Massa mee gaat doen om de titel volgend jaar en niet dat keffertje Alonso hem weer wint.
Groeten Quidam
Rick dos zegt
@yo
LOL! :) En je tegenargumenten zijn?……. “Ga een baan zoeken”…..nee idd. je hebt, met dit argument, me helemaal ovetrtuigd! Whahaha!
Als je een baan nodig hebt, kom maar een keer langs, dan kijk ik wel wat je voor me kan doen! :)
René zegt
@rickdos
beargumentering voor het tegendeel heb ik ook niet, in ieder geval geen harde argementering, maar geluk heeft hij echt niet gehad met het winnen van de titels, dat andere teams minder dominant waren incdie jaren ligt volgens mij bij het feit dat Ferrari gewoon beter was en nie door geluk :)
verder, gister was wat mij betreft de vetste race van het hele seizoen, niet alleen door schumi, maar over algemeen ook :)
alonso zal geen kampioen worden naar mijn mening, bij McLaren gaat het al laatste jaren minder, dus denk niet dat het nu beter word :)
jammer dat schumi stopt, was dan geen fan van hem, maar zeker van Ferrari :)
Schumi is groots, dit zal ook altijd zo blijven.
Rick dos zegt
@René
Kijk René en met jou kan ik praten. Je hoeft het helemaal niet me eens te zijn hoor!
Ik heb alleen het idee dat bij MS, door het wegvallen van Mika Hakkinen in die tijd, veel dingen zijn kant op gingen. Ik ga hier zeker niet betwisten dat Ferrari en MS een hele sterke package waren. En hij heeft zeer zeker ook het geluk afgedwongen. Alleen als je het bekijkt, 2001 had Hakkinen veel pech en in 2002 reed hij al niet meer mee. Coulthard is een goede coureur maar geen Hakkinen of Schumacher natuurlijk. En Raikkonen kwam als rooky net kijken. Het seizoen 2002 was dan ook een walkover. Williams BMW kwam nog wel in de buurt maar die zaten feitelijk in de opbouw fase. In 2003 hoeveel geluk heeft hij toen wel niet gehad? In de laatste granprix waar hij 1 puntje nodig had. Raikkonen finished als 2e en Schumacher als 8e. Had men onder het oude punten-systeem gereden had hij het alsnog verloren.
2004 was gewoon duidelijk daar kan je gewoon niet over twisten Ferrari en Schumacher waren gewoon in a league of their own. Ondertussen had Renault niet stil gezeten en stond er eindelijk weer concurrentie in 2005 en 2006.
Wellicht is mijn woordkeus verkeerd geweest, toen ik zei dat MS geluk heeft gehad. Echter als ik die seizoenen in ogenschouw neem dan vallen me een paar dingen op.
1) Vanaf 2000 viel alles wel heel gunstig uit voor Schumacher. (dus wellicht toch geluk)
2) Het belang van continuiteit in een team is extreem van belang. En continuiteit hadden de andere teams in die periode niet.
m3driver zegt
Resultaten zijn feitennn!!! Bijna alle records in handen van Schumi! Bye Michael :(
René zegt
@rickdos
er was dan zowel geen waardige tegenstander, maar ik denk dat Ferrari net zo was als renault nu, verder doorontwikkeld dan andere teams :)
Ferrari had in die tijd gewoon altijd de betere wagen, altijd de betere strategie, en wonnen daardoor ook. dit neemt natuurlijk niet weg dat Ferrari niet zo heel veel hoeeft moeten doen om te winnen, maar tog was Ferrari gewoon oppermachtig, bijna zoals renault vorig jaar, en begin dit seizoen.
en over dat van 2003, nou… hoe zat het dan dit jaar ? alonso had nog maar 1 punt nodig, en, weet niet of ik de enige ben, maar of fisichella Schumi nou geraakt heeft of nie, maar het was echt duidelijk een kamikaze, hij had meer dan autolengte ervoor, en hij komt nog ff tot in zijn versnellingbak ernaast ziiten :s anders was de race heel anders gelopen, maarja dat is verleden tijd, wil hier ook niet over discusieren ofzo :) het is zoals het is :)
Hulde Schumi, hij heeft denk ik zijn laatste race ook een hele mooie voor zichzelf gemaakt :)
Karaya zegt
@Laurens
Ik volg de Formule 1 al sinds 1980 toen Alan Jones in z’n door oliegeld gesponsorde Williams iedereen zoek reed.
En dat gezeik dat Schumacher mensen opzettelijk van de baan heeft gerost, Senna deed niet anders maar daar hoor je nooit iemand over. De Che Guevara van de Formule 1.
Rick dos zegt
@René
Laat ik ten eerste even duidelijk maken dat ik liever had gezien dat Schumacher dit jaar kampioen werd. Niet alleen, omdat hij na dit jaar stopt, maar ook omdat ik Alonso maar een heel naar mannetje vind. Vooral zijn uitspraken na de GP van China maar dit terzijde.
Tuurlijk had Ferrari een goede package. Echter de banden waren natuurlijk ook van doorslaggevend belang. Kijk maar naar 2005 en 2006 het is vaak voorgekomen dat Michelin de Quali´s domineerde. En in de jaren daarvoor was dit weer van doorslaggevend belang voor Bridgestone. Toen was Michelin nog zoekende.
Klaas zegt
Volgens mij is Schumacher wel een van de beste coureurs aller tijden. Het materiaal waar hij in reed is mede dankzij hem zo goed. Benneton was een middemoot team toen hij kwam en het zakte weer naar de middemoot toen hij ging. Ferrari had in jaren geen kampioenschap meer gehaald voordat Schumacher kwam.
Schumacher doet er alles voor om te winnen, zowel positief als negatief, dat hoort denk ik bij een topsporter.
Gerben zegt
Natuurlijk is Schumacher een van de beste coureurs (in de F1) die er uit geweest zijn.
Nietemin is hij aan zijn 7 wereldtitels geraakt voor een groot deel in de saaiste jaren die de F1 ooit gekend heeft. Races die nu uit de meeste mensen hun geheugen gewist zijn… en maar goed ook.
Daarbij heeft hij minstens 1 of 2 titels behaalt door gekregen punten van teammaats.
en geef nu toe… hoeveel kanjers hebben er de laatste jaren in de F1 gereden.
Alonso is de eerste (naast Schumi) in 10 jaar tijd, en die kaapt dan ook 2 titels van Schumi weg.
Van sommige rijders weet je gewoon dat ze wereldkampioen gaan worden. Alonso was er zo eentje van. Mensen met de gouden combinatie van passie, talent en een gezonde dosis arrogantie.
Vergelijkingen maken tussen coureurs uit verschillende tijdperken is onmogelijk…
1 ding is zeker… Onze Duitse medeburger is de meest succesvolle F1 coureur aller tijden. Maar de beste? Niemand zal het ooit kunnen zeggen.
Topsport en heldendom zijn zaken die nauw aan elkaar verwant zijn. Het vermogen om je passie, motivatie aan anderen (kijkers, supporters, collega’s) door te geven of over te brengen.
En op dit vlak knelt het schoentje bij Schumi (voor mij althans).
Indien Schumi een beetje meer dit “je ne sais quoi” had, was hij zonder twijfel als de allergrootste ooit bestempeld…
Maar helaas voor de Schumi fans is dit niet zo. Het spijt me heren
Tombnolz zegt
Fantastische rijder inderdaad, maar aan alle mooie liedjes komt een einde, niet waar?
En ja hoor, de nieuwe Schumi is al een tijdje in F1-land: Alonso. Ik voorspel dat ook hij aan 7 wereldtitels geraakt. Hij is nog zo jong, hij kan alleen maar een nog betere racer worden.
JPM zegt
@ Rick dos
Jezus wat lul jij veel zeg! Vind je het gewoon leuk om het tegenovergestelde van anderen te zeggen? Ga echt een baan zoeken ja…
KVK zegt
Filosofie is niets anders dan provocatie m’n beste JPM, think about it… ;)
S AMG zegt
het is wel jammer minder strijd ik zal hem wel missen nu nog alonso kimi
die samenstrijden
Franco zegt
@Rick dos,
ik ben het VOLLEDIG met je eens. Ik wil daar wat bijvoegen…nml. dat Schumacher geen sterke rijder naast zich duldde.
Kijk maar naar Piquet vs Mansell, Prost vs Lauda (heb hun strijd op Zanvoort 1985 met eigen ogen gezien), Prost vs Mansell (Ferrari) en de sterkste team ooit…; Prost vs Senna!!!
Dat kun je niet zeggen van Schumacher. Ik had graag gezien hoe hij het ervan af zou brengen tegen Kimi Raikkonen. Helaas koos onze ‘Duitse vriend’ ervoor om te stoppen…
Dus zo geweldig was Michael Schumacher ook weer niet…
JPM zegt
@KVK
Ik weet niet waar jij filosofie hebt gehad maar ik heb geleerd dat filosofie wel veel meer voorsteld.
Nee het gaat erom dat Rick dos van zijn mening een feit maakt.
Wat ik verder wil zeggen is dat Schumacher misschien niet de beste coureur ooit was, wat verder ook onbelangrijk en onvergelijkbaar is maar hij was de enige coureur ter wereld die meer dan een coureur was. Hij zocht de goede mensen bij elkaar haalde Ferrari eigenhandig uit het slob, zorge voor 20 jaar titelloos Ferrari eindelijk weer 5 wereldtitels op rij. Hij is de perfectionist met alles. De Ferrari motor is de betrouwbaarste van het veld, waarom? omdat Sch umacher zoveel druk op Ferrari zette dat ze wel moesten. Het zelfde deed hij ook bij Benetton. Hij heeft het team groot gemaakt daarom is hij al de grootste en meest legendarische rijder ooit. Niemand heeft zoveel records en is zo goed. Hij is Nr. 1 voor altijd!
Schumacher heeft heeeel veel betekent voor de F1. Ik bedoel in Duitsland alleen al zijn er 8 miljoen mensen die de F1 slechts kijken omdat Schumi mee doet.
En hou allemaal eens op over Senna, met je als als als ja tuurlijk als hij geleefd had dan… maar hij is mors dood. En schumacher is dus groter dan hij. Toen ze tegen elkaar reden was schumacher trouwens nooit de mindere, dus het is onzin om te zeggen dat Senna hem zoek reed. Iedereen heeft zo zijn voorkeur en je kunt gewoon niet vergelijken wie de beste is.
JPM zegt
‘Schumacher grote sportheld’
Uitgegeven: 23 oktober 2006 11:11
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2006 11:11
BERLIJN – Bondskanselier Angela Merkel heeft maandag Michael Schumacher uitgeroepen tot één van de grootste Duitse sporthelden aller tijden. Met een in de krant Bild gepubliceerde brief complimenteerde ze de zondag gestopte formule-1-coureur met zijn loopbaan.
“Je staat op de lijst van de aller grootste namen in de Duitse sport, samen met Max Schmeling en Fritz Walter, en Boris Becker en Steffi Graf”, schrijft Merkel. “Met hard werken en de wil om te winnen heb je een geweldige carrière opgebouwd.”
Ook de Duitse kranten namen groots afscheid van de zevenvoudig wereldkampioen. Al omschreef Die Welt hem ook als koude en afstandelijk held. “Schumacher kwam elke twee weken voor even in ons leven. Hij kwam, zag, overwon en vertrok daarna weer.”
Franco zegt
Quote..: “maar hij was de enige coureur ter wereld die meer dan een coureur was”.
En jouw vergelijkingsmateriaal is…??
Hetzelfde wordt gezegd van Fangio, maar die hebben wij nooit zien rijden. Toch maak jij van een mening een feit…iets wat je eerder aan Rick dos verweet.
En waarom die link waarin Schumacher opgehemeld wordt. Daarmee geef je aan dat je geen argumenten meer hebt…
TechnoBoy zegt
We hebben ook beelden !
Fans Schumacher treuren na laatste race
http://www.zoomin.tv/videoplayer/?fuseaction=videolaunch&pid=autoblog&id=231316&nbg=ftv&linktype=web
Alonso als volksheld geëerd
http://www.zoomin.tv/videoplayer/?fuseaction=videolaunch&pid=autoblog&id=231314&nbg=ftv&linktype=web
fubar zegt
je kan het helemaal niet vergelijken senna vs schumacher schumacher vs fangio zon onzin fangio is de allergrootste als je in de jaren 50 uit de bocht vloog was er een hele grote kans dat je het niet meer na kon vertellen.senna heb ik ook hoger zitten dan schumacher senna heeft altijd goede of redelijke teamgenoten gehad,schumacher verstappen herbert en barrichello.senna heeft in 9 seizoenen 65 poles bijelkaar gereden.ja schumacher heeft er meer maar hoeveel jaar heeft hij in de f1 rondgetoerd??????????15!!!!!!!!! verdere uitleg niet nodig denk ik
m5 zegt
is toch wel netjes van de manne van BMW
jammer dat ie stopt hij had van mij nog wel een paar jaartjes door mogen rijden het zal nu nooit meer zo gezellig worden op de f1 camping in duitsland zonder al die bezopen schumi fans
J. zegt
@Iedereen die Senna vs Schumacher lult:
Altijd dat gezeik over Senna en Schumacher, doe niet zo kinderachtig.
Misschien is Senna wat sneller in een race auto, so what? Schumacher kan als geen ander een team motiveren, en hij heeft het hele huidige management team van Ferrari bij elkaar gehaald.
@Rick Dos
Dat hij in 2002, 2004 met overmacht WK werd lag zeker aan het materiaal, maar daar kun je hem niet op afbranden, hij heeft zichzelf in de situatie gewerkt dat er geen tegenstand mogelijk was, en hij is zelf verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een auto waar Verstappen nog WK in zou kunnen worden.
Je hebt gelijk dat er jaren zijn geweest dat er geen coureurs goed genoeg waren om Schumacher uit te dagen, maar kun je hem daar de schuld van geven?
Kun je tegen Schumacher zeggen dat hij geluk als hij op een cruciaal moment in het WK een motor opblaast? De enigste Ferrari motor die sinds 2002 is opgeblazen bij Ferrari zelf…
Franco zegt
@Fubar,
Tegen wie heb je het en wat wil je nou zeggen??
Franco zegt
Ik ‘lul’ helemaal niet over Senna vs Schumacher…maar kennelijk heb je veel moeite met begrijpend lezen!
Waar ik het wel over had, was dat Schumacher haast automatisch tot beste der beste wordt verkozen! Ookal was er geen echte tegenstand in 2001, 2002 en 2004!
Enne, de voorlaatste opgeblazen motor voor M. Schumacher was in 2000 (GP van Frankrijk)!
Echter kende men dit seizoen veel meer problemen met de V8. Tel de aantal motorwissels maar op en vergelijk deze met die van Renault! Hoe was dit mogelijk met een “supercoureur” als M. Schumacher (jouw woorden)??!
Rick dos zegt
@JPM
Zeg eens eerlijk jij bent nog een beetje boos op mij hé? ;)
In reactie op jouw reacties:
Nee hoor, maar je mag toch wel je eigen mening hebben of niet? Je hoeft het toch niet altijd met iedereen eens te zijn want dan wordt het zo saai. Of mogen we jou als “echte” F1 kennert niet tegenspreken? :)
Ik maak van mijn mening zeer zeker geen feit! Wat ik wel doe is mijn mening onderbouwen. Moet jij ook maar eens gaan leren……. ;)
Karaya zegt
Schumacher is meerdere malen kampioen geworden met een mindere auto, Senna werd slechts kampioen in de beste auto van het veld. Bovendien heeft Senna nooit de ballen gehad om Ferrari kampioen te maken. Als Schumacher gewoon altijd voor de beste auto had gekozen had hij op z’n minst tien wereldtitels binnengetrokken. En dat gelul dat hij geen concurentie had, dat lijkt me logisch als je op eenzame hoogte staat.
Senna mag blij zijn dat hij de vangrail kopte, Schumacher had hem op termijn gedegradeerd.
Klassiekerrally zegt
Karaya: ‘Senna mag blij zijn dat hij de vangrail kopte, Schumacher had hem op termijn gedegradeerd.’
Jezus wat een achterlijke uitspraak. Sorry hoor, maar er zijn grenzen.
Karaya zegt
@Klassiekerrally
Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe dekbedovertrek?
Klassiekerrally zegt
Hoe weet je dat?
Verkoop jij die dan? ;)
Karaya zegt
Dan was ik miljonair geweest. ;)
dekster zegt
heb de wedstrijd gezien: echt spijtig en laf van fisci voor die lekke band.
verder: schumi is iet de beste, gwn de succesvolste en daarom verdient hij zoveel roem. ;)
volgend jaar kimi aan de top? :D
Klassiekerrally zegt
Hahaha… Ik hoef er maar ééntje hoor! ;)
Maarre… Wat let je dan als je zo goed dekbedovertrekken kan verkopen?
Stel je voor: de eerste dekbedovertrekkenverkoper die een Formule 1 team sponsort! ;)
x zegt
Schumacher en Senna zijn racers van een andere klasse, een andere tijd. Maar in mijn ogen zijn ze beide een legende in de formule 1. Ik ben zelf geen fan van Schumacher, maar hij heeft wel laten zien wat hij met goed materiaal kan doen, iets wat anderen niet altijd hebben laten zien.
En records zijn er om gebroken te worden, dus het zal vast gebeuren dat zelfs Schumacher zijn records kwijt zal raken.
Ik vraag me een beetje af waar de hele discussie voor nodig is. Je mag een eigen mening hebben, onderbouwd of niet. Maar om anderen op de brandstapel te gooien omdat ze een andere mening hebben dan je zelf hebt is best wel kinderachtig…
Karaya zegt
Ik weinig zin om die gebierbuikte Senna-fans te vertellen dat de kleuren kunnen vervagen na drieduizend keer wassen. ;)
Jan zegt
die Thanks Michael kan je ook anders opvatten he, bv van thanks michael dat je weg bent nu kunnen wij eindelijk eens winnen.
schumi ruls zegt
schummi was de beste en is voor iedereen wel een held , hoe je het ook draait of keert. ik bedank hem voor de mooie jaren dat hij de formule1 en mij gaf
Stan zegt
Jammer dat ik me nu pas kan mengen in deze discussie die ten einde lijkt te zijn gekomen. Als ik me niet vergis kon Schumacher wel degelijk concurreren met Senna. Hij reed in zijn 2e seizoen (1e jaar bij Benetton) al tegen Senna en eindigde al direct voor hem in het eindklassement. Je kan moeilijk zeggen wie beter was, natuurlijk was Senna een fantastische coureur. Maar als je kijkt naar wat we hebben kunnen zien van Schumacher moet je afgaan op de feiten. Blijft altijd maar gissen wat Senna had gedaan als hij nog geleefd had. In ieder geval heeft schumacher zich dubbel en dwars bewezen in zijn lange carriere. Verbaas me alleen over de berichten die ik lees over Alonso. Hij wordt nu al gezien als de alleenheerser van de formule1. Ben nog lang niet overtuigd van hem en denk eerlijk gezegd al dat hij volgend jaar al geen kampioen meer wordt.
JPM zegt
@ Rick dos
Ik heb tientalle regels met argumenten gegeven. Wat ik niet mag aan jou is dat je anderen altijd zo kleineert. Ik zie mezelf helemaal niet als echte F1 kenner. Ja ik kijk het al jaren en ben zeer goed geinformeerd. Maar ik heb mezelf nooit zo genoemd. Ik ben geen klein kind van 15 dat hier achter zn computer zit. Ik kijk al jaren F1 en als jij dan van die kort door de bocht genomen constateringen maakt zeg ik het alleen. Tuurlijk heeft iedereen zn mening, maar jij hebt het erover dat Schumacher best vaak geluk heeft gehad. Maar daar ben ik het niet mee eens, ja het WK is een paar keer nipt in zijn voordeel geeindigd maar het is ook een paar keer andersom geweest (1997) Als je dat allemaal meerekent heft het elkaar op en is er echt geen sprake van geluk.
@ Franco
Hahaha daar zeg je het zelf al! Er is geen vergelijkingsmateriaal, zo goed is hij! Hij is de enige die een team zo goed kan maken, hij nam Ross Brawn mee, ontwerpers, hij vertelde wie naast hem moest rijden, hij motiveerde het team tot perfectie, hij maakte de minste fouten, hij kon het beste rijden. Michael was zo een drijfveer voor iedereen dat ze meer gemotiveerd raakten dan ooit.
Franco zegt
@Stan,
het is niet zo moeilijk te bedenken dat Alonso in 2007 geen rol van betekenis zal spelen. Tenzij…Mercedes serieus haar schouders eronder zet…
Quote…;”Karaya: ‘Senna mag blij zijn dat hij de vangrail kopte, Schumacher had hem op termijn gedegradeerd.’”…
Net zo logisch als dat Raikonnen en Alonso Michael Schumacher zouden degraderen. Alleen jammer dat Schumacher dat zo opzichtig laat weten, niet tegen Raikkonen te willen opnemen.
Een Groot Kampioen?
Franco zegt
Quote…”@ Franco
Hahaha daar zeg je het zelf al! Er is geen vergelijkingsmateriaal, zo goed is hij! Hij is de enige die een team zo goed kan maken, hij nam Ross Brawn mee, ontwerpers, hij vertelde wie naast hem moest rijden, hij motiveerde het team tot perfectie, hij maakte de minste fouten, hij kon het beste rijden. Michael was zo een drijfveer voor iedereen dat ze meer gemotiveerd raakten dan ooit.”
Jij bent niet erg slim of je lees alleen datgene wat jouw aanstaat! Bovendien is Alonso dit seizoen degene die het minste fouten maakte, minder dan Schumacher…
Dus jij vind Alonso dan ook de terechte wereldkampioen?
JANUS zegt
Jongens jongens wat een agressie. Wat zeggen we toch allemaal lelijke dingen tegen elkaar. Al een tijdje geen seks gehad ofzo ?!
Autobloggen (wedden, lomt binnenkort in de Dikke van Dale) is een hobby ! Houd je hobby luchtig en leuk.
Fanatiek zijn is leuk maar zit elkaar toch niet de hele tijd zo af te zeiken.
Schiet je niks mee op.
luc zegt
vond het jammer dat het voor senna zo is moeten aflopen want die had schummi nog eens wat geleerd want nu had hij inderdaad niet veel concurentie
-edit: probeer gewoon eens een komma te gebruiken ofzo!-
Rick dos zegt
@JPM
Kijk en als je zo met mij communiceert dan komen we toch al een stuk verder?! Ik ben hier niet om jou of wie dan ook te kleineren. En ik kan me ook niet herinneren dat ik dit in jouw specifieke geval heb gedaan……. Je zult begrijpen dat ik reageer op dezelfde manier zoals ik toegesproken wordt. En als ik jouw reageersel weer lees:
“Jezus wat lul jij veel zeg! Vind je het gewoon leuk om het tegenovergestelde van anderen te zeggen? Ga echt een baan zoeken ja…”
Wat verwacht je dan van mij? Ik kleineer niemand zolang men mij niet kleineert.
Voor wat betreft Schumacher (of wat voor ander topic dan ook) Ik geef alleen de dingen weer zoals ik ze zie. Goed of fout dat is mijn perceptie. Een discussie is juist leuk als we met goede argumenten elkaars mening over willen brengen. We hoeven aan het eind het totaal niet met elkaar eens te zijn. Als we het in ieder geval zover kunnen krijgen dat we elkaars standpunten begrijpen.
Ik heb reeds in eerdere reageersels al aangegeven, dat de woordkeus “geluk” misschien onGELUKkig is geweest.
Echter de periode 2000 t/m 2004 waren de omstandigheden wel allemaal in zijn voordeel. Hakkinen die wegging, Mclaren die overstapte op de Michelin banden, Williams die met BMW motoren ging rijden etc. etc. en nu dat alles weer een beetje gesetled is, zie je ook dat we nu al 2 jaar een andere kampioen hebben.
Kijk zoals ik ook al vele malen heb gezegd. Ik was een echte supporter van Schumacher(geen fan) en ik had liever gezien dat hij dit jaar kampioen werd. Daarbij zal ik zeer zeker niet zeggen dat het niet de beste coureur van de huidige generatie is geweest. Ik zet alleen wat kritische kanttekeningen bij zijn CV. En zoals ik al zei het is MAAR mijn mening…… :)
JPM zegt
@ Franco
Absoluut. Ik mag hem niet, ik mag Flavio niet. Maar toch hadden ze het beter voor elkaar. No doubt about it.
Rick dos zegt
@JANUS
Wil jij ajb je r!”##%%” dichthouden! En als je dan toch bezig bent wil je dan ook nog eens !”#$%&&!$! ! JA! Ik heb trouwens nog een appeltje met jou te schillen! ;) GEINTJE! :)
Maar je hebt helemaal gelijk ik heb me ook laten meesleuren…. excuses aan iedereeen! :(
JPM zegt
@ Rick dos
Oke sorry als ik je verkeerd aansprak.
Maar ik denk niet dat je kan zeggen dat doordat Hakkinen weg ging, het makkelijker was voor Schumacher. Schumacher hield van de gevechten met Hakkinen en dat motiveerde hem juist. Het duurde gewoon bij Ferrari even voordat iedereen op de juiste plaats was en voordat Schumacher het had zoals hij wilde. En dat Mclaren overstapte op Michelin vind ik ook niet echt een super argument. Ze hebben echt geen 5 jaar nodig om aan Michelin te wennen. Bij Mclaren was namelijk meer aan de hand. Ik denk dat Mclaren een beetje in elkaar stortte omdat Hakkinen weg ging. Ook denk ik dat hetzelfde met Ferrari gebeurt nu Schumacher weg is. Maar ja neem 2004/2005. 2004 het beste jaar voor Ferrari ooit, en 2005 een van de meest trieste in de laatste 10 jaar. Het is omdat ze motivatie nodig hebben daar, na 2004 dacht iedereen o het komt wel goed volgend jaar. De auto was zelfs niet optijd klaar. Maar na 2005 heeft Ferrari die motivatie weer gevonden en kijk 2006, zo goed als kampioen, want o mijn god wat hebben Massa en Schumacher gedomineerd in Sao Paulo, een seconde op het hele veld. Maar ja hopelijk kunnen ze dat doorzetten met Raikkonen.
dekster zegt
@autoblogger
zou je die eindelijk aub uit de titel willen schrappen, het schaadt de neutraliteit van autoblog wnr ze neutraal zou moeten zijn (of zoiets) ;-)
autoblogger zegt
Wist je niet dat Alonso een sponsordeal met autoblog heeft? ;)
Rick dos zegt
@JPM
Ik geef idd. toe dat McLaren de weg kwijt is op dit moment. Alleen op het moment dat mclaren overstapte waren ze nog wel competitief. En ze hadden idd. geen 5 jaar nodig ze hadden er 2 jaar voor nodig,want in 2003 deed Kimi volop mee tot de laatste GP aan toe.
Ik persoonlijk vind, dat er na Hakkinen, een tijd lang niet een coureur is geweest die echt het gevecht kon aan gaan. Tot het moment dat Kimi in 2003 bij McLaren opstond en Alonso bij Renault.
De reden dat ze in Brazilie zo sterk waren was dat dit een “kamikaze” motor was. Ze hebben (naar wat ik gelezen heb) met deze motor de 20.000rpm grens doorbroken. En ze zijn voor alles of niets gegaan. Waarom ook niet? Het was immers de laatste race….
Ik zal volgend jaar in ieder geval voor Kimi gaan. Hij is zo levendig als een dooie pier , maar het is in ieder geval beter dan Alonso! ;)
J. zegt
@Franco,
Het feit dat jij je aangesproken voelt zegt al genoeg, aangezien ik alleen Rick Dos bij naam noem.
Ik noem Schumacher geen supercoureur, hoewel je dat wel zou kunnen opmaken uit mijn tekst. Ik zou Schumacher wel onder deze categorie plaatsen, al is het maar vanwege het feit dat elke F1 coureur zelfs Alex Yoong een topcoureur is, anders bereik je de F1 niet. Als je dan tussen de beste coureurs van de wereld nog het verschil weet te maken mag je supercoureur genoemd worden.
Senna en Prost waren ook geen lieverdjes, en wacht maar af, over 10 jaar lult niemand meer over de acties van Schumacher, en weten we alleen nog van zijn records af. Overigens om eerlijk te zijn was Monaco een zwaktebod van de FIA, er staat nergens in de reglementen dat het verboden is om je auto te parkeren omdat het vroeger nooit nut heeft gehad. Nu heeft het wel nut, en Schumacher ziet het gat in de regels meteen en maakt er gebruik van. Net als een stop and go maken na de finish van een race, briljant als je het mij vraagt maar sommigen vervloekten hem er om.
JANUS zegt
@ Rick dos
Whahahahaha.
En ze gaven elkaar allemaal een handje en huppelde de groene weide in…………. :-)
Rick dos zegt
@JANUS
LOL! :)
@J.
Ik denk dat onze meningen nog niet eens zoveel van elkaar schelen. Ik vind zeker dat Schumacher 1 van die coureurs is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. En zeer zeker ook een coureur is die een team beter kan maken.
“Je hebt gelijk dat er jaren zijn geweest dat er geen coureurs goed genoeg waren om Schumacher uit te dagen, maar kun je hem daar de schuld van geven?”
Nee natuurlijk niet, maar het heeft Schumacher in ieder geval ook geen windeieren gelegd. Ik heb het geluk genoemd, omdat deze omstandigheden er waren. Als je er een ander woord voor hebt dan hoor ik het graag.
“Kun je tegen Schumacher zeggen dat hij geluk als hij op een cruciaal moment in het WK een motor opblaast? De enigste Ferrari motor die sinds 2002 is opgeblazen bij Ferrari zelf…”
Ik had het ook over de periode 2000 t/m 2004, dus dit jaar reken ik daar niet bij.
Don_Mario zegt
Schumacher is echt een van de beste rijders ooit!! Wat een top race heeft hij gereden in Brasil.
Ik vind het echt jammer dat hij afscheid heeft genomen van de F1.
JPM zegt
Mensen hebben het wel vaak over die vieze spelletjes van Schumacher maar die maken hem juist leuk. Want als iedereen gewoon zo rijdt als het moet wint gewoon de snelste. Schumacher had het in zich om te winnen ook al was hij niet het snelste, met behulp van de genialiteit van Brawn natuurlijk. Maar goed ook Symonds kan er wat van. En eerlijk gezegd mocht ik Renault eigenlijk wel maar nadat Alonso en Briatore die attitude hebben gekregen vind ik ze vreselijk.
Maar ik weet zeker dat die volgend jaar niet meer voor de titel meedoen. Heikki en Fisico kunnen gewoon te weinig. Heikki misschien niet in de toekomst maar zeker in zn eerste jaar wel. McLaren moet orde op zaken stellen en ik weet zeker dat Alonso in zon kil team als McLaren zich niet thuis gaat voelen. Die winnen dus ook niet. Ferrari blijft het een beetje afwachten, kan beide kanten op. Misschien valt de breuk met Schumacher wel gewoon mee. Nee ik denk dat we een onverwachte winnaar krijgen iets van Honda of heeel misschien wel Toyota die eens wat races gaat winnen. En we hopen natuurlijk dat Frank Williams zn team terug aan de top kan brengen. Wat ik wel zeker weet is dat het volgend jaar een heel gaaf seizoen wordt. Ook al zal ik Schumacher om zijn stijl missen.
Romeo zegt
Als Alonso over 10 jaar voor de 8e keer kampioen is, dan hebben we dit geleuter niet meer…(of Hakkinen voor mijn part)
Want records zijn er om gebroken te worden.
Weten jullie trouwens wat de mooiste inhaalactie ooit is ??
Romeo zegt
Sorry, bedoelde Raikkonen…
JPM zegt
@ Romeo
Dat was Arnoux vs. Villeneuve in 1979 in de GP van Frankrijk, ongeloofelijk die Villeneuve, misschien wel de meest getalenteerde rijder van ze allemaal.
Maar ook Hakkinen die Schumacher inhaalde om een achterligger was prachtig.
Karaya zegt
Het koppel Villeneuve en Pironi in 1982 was waarschijnlijk de sterktste teambezetting ooit, de één reed zich dood tijdens een kamikazeronde op Zolder de ander verkoos na een verwoestende crash om een powerboat op te vouwen met fatale gevolgen.
Wat een tijd was dat, auto’s met 1000 pk en een chassis van gelijmd aluminium.
dekster zegt
@Romeo
Toen kimi raikkonen fisci. inhaalde in suzukia vorig jaar;)
Floef zegt
schumacher, EINDELIJK is deze rare duitse met teveel kapsones uit de formule 1, niet te geloven wat hij allemaal op het race circuit uitspookte.
er zijn veel te veel dingen om op te noemen die hij fout heeft gedaan.
zelfs al ben je de grootste schumi fan, dan moet je dit alsnog toegeven , dat hij de meest belachelijke dingen heeft uitgehaald in zijn formule 1 wagen.
nu alleen maar hopen dat Alonso niet dezelfde kapsones gaat uithalen als schumacher deed, anders word ik gek!
Natan zegt
Dat Formule 1 meer is dan alleen maar hard kunnen rijden, heeft Schumacher terdege bewezen. Na 2 wereldkampionschappen bij Benneton had hij destijds de uitdaging om Ferrari naar de top te brengen en dat heeft hij gedaan. Formule 1 is teamwerk en daar heeft hij alles aan bijgedragen.
Weten we nog de tijden dat McLaren met Kimi onaantastbaar was en dat Schumacher doorgaans de enige was die echte weerstand kon bieden in een hoogst onbetrouwbare Ferrari? Of Damen Hill die in die tijd met een perfecte auto op onovertuigende wijze wereldkampioen werd?
Schumacher combineerde een aantal essentiele zaken op zo succesvol te zijn; ondermeer talent, inzet, killerinstinct en professionaliteit. Alleen op talent kom je er niet. Kijk naar Verstappen die m.i een ontzettend potentieel had maar ondermeer communicatief zeer slecht was en niet de beste begeleiding had. Of een Villeneuve; 1 x wereldkampioen en nu in de vergetenheid waar zijn arrogante houding zeker niet in zijn voordeel is geweest.
Een Raikonnen zal denk ik daarom ook nooit dezelfde hoogte behalen; talent genoeg maar communicatief het equivalent van een robot. Smaak nog kraak. Alonso? Die draaide ook al lang genoeg mee in een goede auto om eindelijk eens te kunnen verzilveren.
Kritiek op hem was denk ik deels zeker terecht. Maar denk je eens hoe stevig je in je schoenen moet staan bij zoveel succes en dat iedereen je behandelt als een half-god. Daarbij uitte die gedrevenheid zich in onsportiviteit; alles doen om te winnen, elke keer weer, alsof het zijn eerste raceoverwinning zou zijn.
En als je dan met 37 jaar nog zo kan rijden, ben je voor mij gewoon de beste die er is geweest.
dekster zegt
@Floef (genoemd naar de hond?)
schumacher is een winner en dat bevalt me aan hem ;)
Mic zegt
Misschien is het om alle geruchten uit de lucht te helpen handig dat ze met z’n alle A1 gaan rijden, dan weet je waarschijnlijk zo wie de beste is, dan ligt t tenminste niet aan de auto.
Verder, Schumi is/was heel goed, en het was mooi geweest als we ooit hadden gezien wie er beter was Senna of Schumi, die strijd moest nog beginnen toen denk ik….
reggie zegt
ben zeer blij dat schumi stopt,ppppffffff heb hem nooit moeten hebben,alhoewel hij nen goeie rijder was en wss nog is, maar mijn aandacht gaat volledig naar alonso en rosberg ;)
fiat zegt
hij rijdzoals geen ander
door al zijn risicos
martin zegt
@ stan
kimi raikkonen kan er toch ook een erg goed staaltje van om van achteren naar voren te komen! dit seizoen was ronduit slecht voor kimi maar hij is echt een hele goede coureur!
Léon zegt
Okay…. Hij kan verschrikkelijk goed rijden! Maar ik ben blij dat we eindelijk verlost zijn van die arrogante arsloch. Als het er op aan kwam ramde hij je zonder pardon van de baan (denk aan Damon Hill) en dat zijn nou typische Schumacher praktijken. Maar ja, Hij is en blijft natuurlijk een duitser hé zoals Olav Mol een keer treffend meldde.
Evert zegt
Schumi is een top coureur, maar senna is de MEESTER.
ZOALS BALLACK IS TOP MAAR BECKENBAUER DER KAISER
RONALDHINO IS TOP MAAR PELE IS DE ALLERBESTE TER WERELD
Zo kan je maar doorgaan.
Maar SCHUMi is een levende legende en Senna is een legende.
Dit is waarheid.
Gr
NJ zegt
Beste Franco,
Je schrijft op een gegeven moment het volgende: “dat Schumacher geen sterke rijder naast zich duldde.
Kijk maar naar Piquet vs Mansell”
Ik moet je er even op wijzen dat Schumacher bij Piquet in het team van Benetton zat de laatse paar GP’s van het seizoen in 1991. In die tijd haalde hij op een half punt na evenveel punten en was hij over het algemeen sneller. Nu is dit niet zo wereldschokkend, maar wel als je bedenkt dat dit de eerste paar GP’s van Schumacher waren terwijl Piquet al 3 wereldtitels op zak had. Zelfs toen kon hij zich dus meten met de Fab-4 rijders, en dat demonstreerde hij de seizoenen erna ook tegen Senna. Check het eventueel zelf na op deze site: http://f1-facts.com/ Genoeg ‘natural speed’ dus, het ontbrak hem toen alleen nog aan ervaring.
Met vr. gr.
NJ
Lucky zegt
hij was de beste klaar:)
en trouwens ik vind het wel netjes van BMW sauber Team 8erop :)
a zegt
schumi roeleert