• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina B7 ontkomt niet aan Tunerworks

Auteur: ricardo, gepost 8 juli 2012 om 21:52 – 28 Reacties

Een 7 Serie die eigenlijk geen 7 Serie mag heten, want Alpina, en in een later stadium van zijn leven nog eens verder wordt bijgewerkt door een veredelaar. Zullen we de term ’tuneception’ maar introduceren dan?

Het klinkt misschien onbegrijpelijk dat er bedrijfjes zijn die een Alpina niet helemaal af vinden, of dat hier daadwerkelijk vraag naar is onder Alpina-rijders. Feit is dat dit niet het eerste voorbeeld is van tuneception. We zagen eerder al Project RYVOLT van SR auto Groep, een auto die voorheen ook maar als ‘doodgewone’ B7 door het leven ging.

Tunerworks -wij kenden ze ook niet- is de volgende in lijn. Een B7 is standaard al van 400 naar 507 pk opgepept. Aan die V8 met turbokracht hoeft dus niets te gebeuren. Hetzelfde geldt voor de voor- en achterbumper en het pijpenstelsels onder de auto. Dat hebben ze in het Duitse Buchloe al voor je uitgewerkt. Dus voor een tweedehands tuners blijft niet veel over. De aanpassingen van Tunerworks blijven dan ook beperkt tot een verlagingsset van H&R (enkel de veren) en nieuwe ADV10 Deep Concave-velgen in de maat 22 inch.

Dit mengelmoesje oogt al met al niet eens zo verkeerd. Of zie ik het verkeerd en is dit eigenlijk het equivalent van een supermodel in broekrok? Hoe dan ook, het is dé uitkomst voor eenieder die de eeuwige Alpina-velgen kotsbeu is.

Ook interessant!

  • Gespot: 608 pk sterke Alpina B7 op Nederlands kenteken
  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Alpina is er als de kippen bij met nieuwe XD3 en XD4

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, alpina, b7, BMW

Vorig bericht: « Zondagavond Velgenavond: 30 inch onder je auto!
Volgend bericht: Gespot: Ferrari F430 is politietastisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tommy2 zegt

    8 juli 2012 om 21:56

    Een onder handen genomen auto wordt onder handen genomen. Waarom zou iemand die net een dure exclusieve Alpina heeft gekocht, hem gelijk naar de tuneboer op de hoek brengen?

    Login om te reageren
    • Femme zegt

      8 juli 2012 om 22:13

      @Tommy2: Zo’n Alpina is fraai maar niet perfect. De stance kan een stuk beter door de auto een paar centimeter te verlagen en de wielen wat breder te zetten zodat de wielkasten optimaal gevuld worden en afstand tussen buitenrand velg en rand van de wielkast overal gelijk is. Je krijgt dan een auto zoals de ontwerper hem in den beginne heeft getekend voordat een stel engineers de stance verprutsten. Tunerworks heeft dit perfect voor elkaar. Op 21 inch zou je wat minder hoeven te verlagen.

      Als je het goed wil doen laat je de schokdempers en wielkasten aanpassen zodat het wiel dieper de wielkast kan inveren en de slag die de dempers maken gelijk blijft. Waarom de fabrikant dit standaard niet even goed regelt is me een raadsel. Ik heb nog een uitstekend comfort in een 6-serie met 21 inch velgen en bovengenoemde aanpassingen.

      Login om te reageren
      • schim zegt

        8 juli 2012 om 22:19

        @Femme: Wat dacht je van verkeersdrempels?

        Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        8 juli 2012 om 22:22

        @Femme: Ik wist niet dat Tunerworks een eigen PR-afdeling had..

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          9 juli 2012 om 00:20

          @Tommy2: gewoon een duidelijk verhaal als reactie op een reactie

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            9 juli 2012 om 01:38

            @mightymike: En van iemand die zelf een aantal Alpina’s gehad heeft. Lijkt me toch iets relevanter dan jouw random geblaat.

            Login om te reageren
  2. easygoingmartin zegt

    8 juli 2012 om 22:07

    Zo erg vind ik hem nog helemaal niet. Maar doe mij toch maar een heerlijke ‘doodgewone’ B7

    Login om te reageren
  3. schim zegt

    8 juli 2012 om 22:14

    H&R?,neem dan Eibach..

    Login om te reageren
  4. bonkers zegt

    8 juli 2012 om 22:15

    Onzin! Een Alpina is een tunercar en dus af

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      8 juli 2012 om 22:31

      @bonkers: Maar wel heel subtiel, dus mooi. ;)

      Login om te reageren
      • bonkers zegt

        8 juli 2012 om 23:29

        @kickass: nou, de standaard Alpina is nog subtieler en heeft veel betere velgen

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juli 2012 om 00:43

      @bonkers: Alpina het meest onzinnige automerk dat er bestaat. Maar een tunert is het absoluut niet.

      Login om te reageren
  5. boygeorge zegt

    8 juli 2012 om 22:41

    Zo gruwelijk 1985 …

    Standaard, daar hou ik van.
    Iedereen een Volkse wagen.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      9 juli 2012 om 12:37

      @boygeorge: Ik heb je gemist! Eindelijk een reden om weer wat actiever op AB te worden.

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        9 juli 2012 om 21:06

        @Pallas: Gemist worden door mensen als u geeft mij een goed gevoel.

        Login om te reageren
  6. maurits123 zegt

    8 juli 2012 om 22:49

    Ik zou het alleen bij de B7 houden, overigens zijn de velgen wel mooi :)

    Login om te reageren
  7. camber24 zegt

    8 juli 2012 om 23:00

    Nice!! Want one!!

    Login om te reageren
  8. varry zegt

    8 juli 2012 om 23:05

    Niet slecht, maar die voorbumper mogen ze houden. Doet me denken aan een totempaal.

    Login om te reageren
    • rodger zegt

      9 juli 2012 om 09:23

      @varry: hahahaha dat had ik dus ook, al kwam een er ook een breedbek kikker om de hoek zetten

      Login om te reageren
  9. PeugeotGTI zegt

    8 juli 2012 om 23:20

    Ik weet het even niet.
    Op zich niet onaardig, maar onder een Alpina horen Alpina-velgen.
    Daarom koop je toch een Alpina?
    Die extra pk’s kan je ergens anders ook wel kopen…

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      9 juli 2012 om 06:21

      @PeugeotGTI: die velgen tik je ook gewoon bij de dealer op de kop.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        9 juli 2012 om 09:45

        @awesome: replica’s tik je op de kop, voor het echte werk moet je krom liggen.

        Login om te reageren
  10. exclusieviteitsfreak zegt

    8 juli 2012 om 23:37

    Ah, alles hangt gewoon af van het budget dat je wil spenderen aan je automobiel als je vrij beperkt bent, waarmee ik maar wil bedoelen dat je samen met je tuner je droom zo goed mogelijk wil benaderen, bij en voor mensen met kapitaal ligt dat nu éénmaal anders.

    Multimiljonairs hebben nu éénmaal zo hun idee en visie, en willen door tuners niet telleur gesteld worden, hetgeen bij de harde business hoort. Alles wordt dan ook eerst grondig bekeken en bepaald.

    M.a.w.; de tuning wereld is infeite een keiharde businesswereld, mensen die weten wat ze willen.

    Login om te reageren
  11. mightymike zegt

    9 juli 2012 om 00:21

    Mooi gedaan maar zou een mooi setje geperforeerde remschijven niet onaardig vinden er onder

    Login om te reageren
  12. mikkeloentje zegt

    9 juli 2012 om 01:27

    Centenbak, en dan doel ik op de grill.

    Login om te reageren
  13. rikus zegt

    9 juli 2012 om 09:06

    De 7 is sowieso al geen plaatje, daar kan alpinaworkz ook niets meer aan doen..

    Login om te reageren
  14. jordy14 zegt

    9 juli 2012 om 12:16

    Dik maar niet heel mooi.

    Login om te reageren
  15. raul88 zegt

    9 juli 2012 om 14:58

    Mijn hart zegt: van een Alpina blijf je verdomme af!
    Mijn verstand zegt: eigenlijk niet eens zo heel verkeerd gedaan, maar toch mist deze auto waar je een Alpina voor koopt: de bloedmooie velgen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North