• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina is niet geïnteresseerd in elektrische auto’s

Auteur: willeme, gepost 26 juli 2021 om 12:02 – 63 Reacties

Alpina niet geïnteresseerd

Alpina is niet geïnteresseerd in een kleine actieradius. Jij wel?

Nu de Duitse luxemerken zich meer en meer toeleggen op het bouwen van elektrische auto’s, is het even kijken wat de tuners doen. Want voor hen verandert er ook een hoop.

Ruf was al 10 jaar geleden bezig met een elektrische 911 (de eRuf) en ABT is druk bezig met Formule E, elektrische bedrijfswagens en andere manieren van tuning dan alleen chippen. Nu is Alpina strikt genomen een fabrikant, maar hoe gaan zij het aanpakken? Ondanks dat het een fabrikant is, zijn ze sterk afhankelijk van wat BMW doet.

Alpina niet geïnteresseerd

Alpina klanten niet geïnteresseerd in elektrisch

Uiteraard is BMW aan het kijken wat ze in de toekomst moeten doen. Ze hebben bijna een jaar geleden een onderzoeken gehouden en wat bleek: Alpina-bestuurders zitten totaal niet op EV’s te wachten en Alpina dus ook niet.

Alpina niet geïnteresseerd

Dat komt een beetje door hetgeen waar Alpina’s voor gebouwd, gekocht én gebruikt worden: op hoge snelheid door Duitsland blaffen. Dat is absoluut niet een discipline waarin de elektrische auto uitblinkt. Ja, de acceleratie is immens. De accu is echter in no-time leeg. En Alpina-bezitters hebben geen zin om een tijd verplicht te moeten wachten.

  • Alpina niet geïnteresseerd
  • Alpina niet geïnteresseerd
  • Alpina niet geïnteresseerd

In tegenstelling tot veel andere dure auto’s, wordt er met Alpina’s flink gereden. Gemiddeld zo’n 30.000 tot 50.000 km per jaar. Dat zijn heel veel kilometers die in sneltreinvaart worden afgelegd. Als dat elektrisch was, zou de accu binnen 200 km leeg zijn, aldus Alpina. Dat is niet interessant voor de clientèle. Het is een hele specifieke doelgroep, maar Alpina is dan ook een specifiek ‘merk’.

Alpina niet geïnteresseerd

XB7 maakt EV noodzakelijk

Overigens zegt Alpina ‘op zich’ wel geïnteresseerd te zijn in alternatieve aandrijflijnen. Dat komt door de Alpina XB7, die auto is zó vervuilend, dat Alpina al snel hun hun maximum zit van wat ze mogen uitstoten. Alpina mag aanzienlijk meer uitstoten dan menig ander fabrikant. Omdat ze zo klein zijn (niet meer dan 2.000 per jaar) hebben ze speciale afspraken met de EU gemaakt. Iets dat Ferrari ook heeft gedaan.

Alpina niet geïnteresseerd

Alpina houdt dan ook goed de BMW i4 en de iX3 in de gaten. die auto’s zijn goed om te bouwen tot Alpina. Wat betreft de BMW iX zijn ze niet zeker. En terecht, want die moderne interpretatie van de Multipla (zonder het sympathieke karakter en functionaliteit) lijkt vooralsnog bij niemand in de smaak te vallen.

Via: Bimmer Today.

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • BMW vindt dat ze perfect bezig zijn met elektrische auto's
  • Gelekt: BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M!
  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

alpina, benzine, BMW, Diesel, Elektrisch

Vorig bericht: « 1.000 pk Ferrari SF90 Assetto Fiorano crasht hard
Volgend bericht: Volkswagen met V6 verbeterd door Walkinshaw »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    26 juli 2021 om 12:11

    Grappig dat de accu als argument wordt gebruikt, Een Alpina B3 komt volgend de WLTP 550 km ver op een tank (10,9l/100 km, 60 liter). een i4 590 km. Ga je trappen, dan daalt dat natuurlijk in beide gevallen als een malle.

    Er van uitgaande dat iemand uberhaupt 500 km nonstop gaat trappen als een malle, een splash en dash doen en meteen weer 500 km doorgaat.

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      26 juli 2021 om 12:34

      @bernoulli: verschil is, de alpina is met 5 min vol enje kan weer plezier maken, een EV kan dat echter absoluut niet

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        26 juli 2021 om 13:04

        Klopt absoluut. Wat dat betreft is een Alpina de perfecte auto voor mensen die nooit hoeven te eten/drinken en pissen. :)

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          26 juli 2021 om 15:14

          @bernoulli,

          En gezien het feit dat de gemiddelde Alpina-koper al aardig op leeftijd is die veel tijd nodig heeft met plassen, kan er gedurende een plaspauze gerust wat accu’s bijgeladen worden.

          Login om te reageren
      • maze zegt

        26 juli 2021 om 15:02

        Indeed word maar een Alpina aanschaffen dan 🤣🤣🤣

        Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        30 juli 2021 om 19:08

        Sjonge jonge, de argumenten worden steeds zwakker en slechter….. Schaam je je op ten duur niet erg?

        Login om te reageren
    • tortuga zegt

      26 juli 2021 om 12:40

      @bernoulli: durf voor te wedden dat je die 2 naast elkaar zet om vervolgens 800km te doen, de Alpina de zelfde dag nog aan komt

      Login om te reageren
    • cheatah zegt

      26 juli 2021 om 13:34

      @bernoulli: regelmatig München – Utrecht. Grote Diesel is het enige verstandige voor ieder keer 800km in 6,5-7,5 uur. Als ik dat elektrisch met 120km/h moet doen ben ik makkelijk 9-10 uur onderweg. Voor mij geen alternatief

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 juli 2021 om 14:19

        Ben je dan niet kapot? Die 700km die ik regelmatig naar Beieren reed (voor de pandemie) deed ik er nominaal 7 uur over (streefsnelheid 145 km/h) dat was met een of twee pauzes van een half uur. Ik heb het wel eens in een keer gereden maar dan ben ik de volgende dag helemaal brak. Ik denk dus dat de extra pauzes om te laden me heel goed bevallen (doet het nu in Nederland ook al).

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          26 juli 2021 om 14:50

          @mashell: Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb daar niet veel last van. Ik rij met enig regelmaat naar een plaatsje vlakbij Luzern, Zwitserland. 850 kilometer vanaf mijn woonplaats in Friesland. Ik rij gemiddeld per maand 3 keer op en neer en doe dat vrijwel altijd non-stop. Tuurlijk ben je wel even moe bij aankomst, maar de volgende dag heb ik er geen last van.

          Login om te reageren
          • pier zegt

            26 juli 2021 om 19:45

            Als je per maand 3x op en neer gaat naar Zwitserland kan je beter een vliegbrevet gaan halen en een vliegtuigje op Eelde stationeren ;)

            Login om te reageren
          • cheatah zegt

            26 juli 2021 om 23:14

            @viezefreddyw: eens. Je bent wel even moe, maar ik geniet er ook van om lekker te knallen. 200+ als het kan. Klingt ouderwets, maar het blijft leuk. Dus is mijn CLS 350 CDI voor mij een fantastische combinatie, nog nooit een auto gehad wat beter kon kilometers vreten

            Login om te reageren
          • cheatah zegt

            26 juli 2021 om 23:16

            @viezefreddyw: denk wel dat een Alpina D5 wellicht nog lekkerder rijdt, om even terug naar het thema te gaan. En het klopt, Alpina’s zijn lange afstand racer, dat kan je niet (zo goed) met een M

            Login om te reageren
      • maze zegt

        26 juli 2021 om 15:04

        Me oude 3c 1.6 tdi haalde bijna 1600km volle tank met normaal rijgedrag dus ja ev voor nu NEEEEE

        Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        27 juli 2021 om 08:30

        @cheatah; In Nederland zie je Tesla’s meestal op de linkerbaan. Ik ben nu in Spanje en op de autoroute reden alle Tesla’s die iik zag hooguit 120 en vooral rechts.
        EV’s zijn (nog) niet echt goed in langere tijd 135 of langer rijden. Zeker niet met vakantieverkeer waarbij het druk is bij tankstations.
        Ik heb onderweg 1 keer op de autoroute 30l bijgetankt en de volgende ochtend 65l bij een hypermarché. Daarmee ben ik in Spanje gekomen. In principe kan ik het met 1 keer tanken doen, maar het prijsverschil autoroute vs hyper is minimaal 20ct/liter en ik rij de 1e rijdag graag lekker door.

        Maar in elk geval; EV’s en vakantieverkeer zijn vooralsnog geen fijne combi.

        Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      26 juli 2021 om 23:46

      @bernoulli; Ik heb gister wel de 1e etappe van van de vakantierit 500km gedaan, Daarna heb ik t wel rustiger aan gedaan.

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    26 juli 2021 om 12:17

    Strikt genomen zijn ze een onafhankelijke autofabrikant – het zou toch wat zijn als ze bijvoorbeeld een ‘eAlpina’ te bouwen op basis van, laten we eens out of the box denken, de toekomstige Tesla Roadster. Die zal mogelijk in de nieuwe Tesla fabriek in Duitsland (kunnen) worden gebouwd.

    Login om te reageren
  3. hehe zegt

    26 juli 2021 om 12:21

    De gemiddelde autobezitter rijdt minder dan 15000 km per jaar.
    Mij lijkt 30-50k per jaar voor een Alpina erg veel.
    Rijdt vast fijn, maar je kunt ook overdrijven

    Login om te reageren
    • wouteraerox zegt

      26 juli 2021 om 12:37

      @hehe: veel tweedehands Alpina’s die worden aangeboden (van 5+ jaar oud) hebben behoorlijke kilometerstanden. Dat geeft mij de indruk dat Alpina’s behoorlijke afstanden p/j afleggen.

      Login om te reageren
      • hehe zegt

        26 juli 2021 om 13:05

        @wouteraerox: ik heb even gekeken op Marktplaats, dat is toch de standaard site hier.
        Volgens mij zie ik niet één Alpina met meer dan 25000 km per jaar te koop.
        Dat is dus het maximale, het gemiddelde van alle auto’s ligt veel lager

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          26 juli 2021 om 14:09

          @hehe: kijk voor de aardigheid eens over onze oostgrens. Daar is de keuze aanmerkelijk groter, en zul je zien dat dit echt auto’s zijn voor de Autobahn cruiser.

          Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      26 juli 2021 om 13:07

      Je denkt dat ze bij alpina niet een behoorlijk onderzoek kunnen doen?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 juli 2021 om 14:20

        Dat zou kunnen want dat is ver van hun expertise.

        Login om te reageren
    • maze zegt

      26 juli 2021 om 15:05

      Rij met 2 auto’s haal 20 a 25000 per auto per jaar

      Login om te reageren
  4. petroldrinker zegt

    26 juli 2021 om 12:34

    Kijk, een merk wat het snapt, ben spontaan gaan houden van Alpina na dit bericht! 🥰

    Login om te reageren
  5. petitelima zegt

    26 juli 2021 om 12:46

    Het is heel simpel: de toekomst zal leren of het zo blijft. Terwijl er straks wel een BMW EV 750 – 800 km ver komt er ineens een projectje komt. Men zal moeten leren dat de Diesel eerder sterft dan de Benzine en de Benzine eerder sterft dan de EV op batterijen. Dusss…

    Login om te reageren
  6. hanstadema zegt

    26 juli 2021 om 12:50

    Niet geïnteresseerd, maar toch de i4 en iX3 goed in de gaten houden … ze zullen wel moeten. De interesse komt nog wel.
    Ik zelf heb wel zin in de iX. Net als de i3s spreekt mij het design wel aan. Ik ruil m’n e-tron straks graag in.

    Login om te reageren
  7. rikus zegt

    26 juli 2021 om 12:52

    Als je handel voor een groot deel bestaat uit het opvoeren of vervangen van motorblokken dan kan ik me voorstellen dat het voor Alpina op een gegeven moment wel ophoudt. Het stukje beleving van een Alpina lijkt mij lastig terug te brengen in een elektrische auto.

    Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      26 juli 2021 om 13:08

      Lijkt me ook

      Login om te reageren
    • jeroentje2 zegt

      26 juli 2021 om 13:13

      @rikus: de motor is eigenlijk de minste aanpassing in een alpina tegenwoordig…. Vooral wielophanging en remmen worden behoorlijk aangepakt. Motoren zijn vooral anders afgesteld, en soms kleine aanpassingen in turbo’s etc.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 juli 2021 om 14:23

        Andere vering en demping en andere remschijven is natuurlijk heel veel simpeler dan een andere motor (waarvan ik geloof dat de motor aanpassingen van Alpina ook gewoon een variant zijn die BMW heeft overwogen naar niet geschikt vond voor de massa).

        Login om te reageren
      • sportevo zegt

        26 juli 2021 om 18:23

        @jeroentje2: er wordt wel degelijk het een en ander aan de motor in een Alpina aangepast. Mijn B3 is bijvoorbeeld een biturbo waar het blok waarop het Alpina blok gebaseerd is, een twinturbo heeft. Een beetje software afstellen is er zeker niet bij.

        Login om te reageren
  8. mpgc zegt

    26 juli 2021 om 12:53

    Ik ben zelf geen fan van electrische auto’s maar de keuze is gemaakt door de politiek en in het verlengde daarvan door de (grote) autofabrikanten. Het kost tijd om nieuwe auto’s te ontwikkelen, helemaal als je sterke punt altijd was hele krachtige en verfijnde brandstof motoren. Alpina zal nu moeten beginnen met het ontwikkelen van nieuwe electrische modellen anders zijn ze over 10 jaar verdwenen.

    Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      26 juli 2021 om 13:10

      Kunnen ze toch niet. Je battery packs zitten in het platform en dat wordt ontwikkeld door bmw. Dus het is wachten op bmw voor de elektrische modellen.

      Login om te reageren
    • probono zegt

      26 juli 2021 om 13:11

      @mpgc: zo is het. Alpina kan nu we roepen dat ze niet geïnteresseerd is in Ev, maar binnen 10 jaar is er geen klant meer geïnteresseerd in Alpina. Ze gaan echt wel om, want zonder bmw is er geen Alpina, en bmw ziet de Ev toekomst wel.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 juli 2021 om 14:25

        Aan de andere kant, Alpina plakt nog steeds dezelfde striping en monteert dezelfde wielen als in 1985. De fans dwepen er mee en af toe is er ook nog wel een gek die er eentje koopt.

        Login om te reageren
        • scrmeagle zegt

          26 juli 2021 om 16:04

          @mashell: dus alleen gekken kopen een Alpina, alleen gekken maken zo’n ongenuanceerde opmerking.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            26 juli 2021 om 22:53

            U wilt nuancering? Het is niet bijzonder fraai wat Alpina doet (striping, velgen, fronsplitter, typeplaatjes, allemaal verre van chique), technisch is het allemaal net onder dat wat BMW zelf op de sportieve modellen aanbiedt maar het is wel kneiterduur. Conclusie voor een Alpina kiezen is inderdaad een beetje gek. Het enige wat Alpina beter doet dan BMW zijn de kleuren, maar dat kan je bij Individual voor veel minder geld ook krijgen.

            Login om te reageren
  9. neal zegt

    26 juli 2021 om 13:32

    de vraag rijst of de platformen voor de toekomst helemaal geen rekening meer gaan houden met de mogelijkheid om een verbrandingsmotor in te bouwen. Bv als we toch eens tot de vaststelling moeten komen dat de datums als 2030 en 2035 niet haalbaar zijn voor vol elektrisch of de synthetische brandstoffen die in ontwikkeling zijn alsnog een uitkomst bieden voor een ICE aandrijflijn of gecombineerd hybride.

    Login om te reageren
  10. goodvibrations zegt

    26 juli 2021 om 13:51

    Voor mij blijft de beste optie dan toch een elektrische auto met duurzame range extender..
    woon-werk is voor mij 30km.. dus waarom een auto kopen die zwaar en log is zodat je er 500km mee kunt rijden?
    Eigenlijk vond ik de eerste BMW i3 wat dat betreft qua concept perfect.
    compact motorfietsblokje er in met eventueel dusdanig vermogen dat je ook op de autobahn door kan jakkeren.. En voor de rest gewoon elektrisch.. Geen issue meer met caravan, geen last in landen met een lage laadpaal dichtheid..
    Pas als de accu echt een doorbraak maakt zou ik voor volledig EV pleiten..
    Nu in sommige gevallen ook, maar dat is meer omdat EV voordeliger is..
    Dit concept zou ook nog schoner zijn, omdat je spaarzamer/efficiënter omgaat met de beperkte hoeveelheid grondstoffen.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      26 juli 2021 om 15:32

      @goodvibrations: dan heb je dubbel onderhoud is op een gegeven moment niet meer interessant voor bedrijven als de ev gemeengoed zijn en veel goedkoper zijn in tco.

      Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        26 juli 2021 om 16:44

        De TCO van de Caravan combinatie hierboven: (bijv model 3 en deze caravan). Verliest voorlopig wel van een Passat GTE en een standaard Caravan en ook in gebruiksgemak verwacht ik..

        Daarnaast vrees ik dat wat je nu aan onderhoud betaalt betaal je straks aan “digitale features” … Zo extreem veel onderhoud heeft een (goede) ICE motor ook weer niet nodig.. EV’s zijn ook overigens ook duurder in de verzekering..

        Kortom: het echt voordelig zijn van EV’s is kunstmatig: Accijns, BPM, Wegenbelasting.. als je dat weghaalt is een ICE (economisch gezien) nog superieur…
        Zodra we zo ver zijn dat accu’s goedkoper en lichter worden is het einde ICE… Tot die tijd lijkt me plug-in de beste oplossing, goed voor het milieu, strakkere wegligging, geen range ellende voor de paar gevallen dat je snel een grote afstand wilt afleggen. 300 euro extra onderhoudskosten per jaar voor een auto waar je alles mee kunt zou ik er wel voor over hebben.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          26 juli 2021 om 20:46

          @goodvibrations: hoe zie jij dat de tco van ice beter is? Alleen al op onderhoud bespaar je enorm. Geen olie beurten, Luchtfilter, brandstoffilter, Ad blue, roetfilter, remmen gaan langer mee. Dat is best een grote besparing. Dat de aanschaf en restwaarde het nog onder doet zal bedrijven en lm nog tegenhouden. Maar zodra dat meer eb meer naar elkaar toe groeit zal zakelijk gezien ev de norm worden.

          Login om te reageren
          • goodvibrations zegt

            26 juli 2021 om 23:56

            Ik heb een paar excel staartjes met modellen die ik leuk vindt.. Total cost of ownership. Is van een aantal EVs kunstiger.. Maar in veel gevallen ook niet.. Een EV is duurder in aanschaf wat je niet uitgeeft kun je beleggen.. Dat neem ik mee…

            Maar kun jij een EV benoemen met hetzelfde gemak range uitrusting etc. als een B segment auto die goedkoper is in aanschaf, afschrijving, etc.?
            Alleen in het D segment wordt het pas aantrekkelijk tov een ice auto.. Of in het geval van hoge vermogens /sportwagens.. Er is voorlopig nog geen EV die als total package goedkoper is dan een tweedehands polo of golf..
            Is er al een volwaardig EV alternatief voor een VW UP!? Dacht het niet 🙂

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 juli 2021 om 22:55

          Plug in juist een compromis waar niemand op zit te wachten, dan sta je vaak te tanken vanwege de kleinere tank en moet je ook vaak laden omdat de batterij je niet ver brengt. Weggedrag is ook maar zozo omdat de batterij vaak achter de achteras hangt.

          Login om te reageren
          • goodvibrations zegt

            26 juli 2021 om 23:59

            Wat is er mis met een Mercedes c-klasse plug in? Of 330e? Mijn buurman heeft zijn tesla vervuild voor de 330e.. Was naar eigen zeggen de “rijdende iPad” zat..

            Login om te reageren
  11. MarcoM zegt

    26 juli 2021 om 14:07

    Ik snap het wel, EV is goed voor de veelrijders, maar benzine zal altijd blijven, je denkt toch zelf niet dat alle klassiekers, maar ook vele duizenden Ferrari’s etc dan nooit meer kunnen rijden?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juli 2021 om 22:57

      Zeker wel maar de benzine zal dan wel minstens €5 per liter gaan kostten en maar op weinig plekken te koop zijn. Voor een zondagmiddag ritje in de Ferrari niet zo erg, maar door blijven kachelen met een 320i wordt je zo wel onmogelijk gemaakt.

      Login om te reageren
  12. leonlampe zegt

    26 juli 2021 om 14:56

    Houden ze over 10 jaar dan gewoon mee op?

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      30 juli 2021 om 19:13

      Ik durf te wedden dat ze gewoon liegen, tuurlijk gaan ze straks over. Dan komt er weer een nieuwsbericht dat ze “toch” wel elektrische modellen gaan uitbrengen. En gaat iedereen over tot de orde van de dag. Nu proberen ze hun huidige afzetmarkt beetje toe te praten wat ze precies willen horen. :) Net zoals politicus doen.

      Login om te reageren
  13. superfunky zegt

    26 juli 2021 om 15:04

    He, he, eindelijk eens een fabrikant die zegt wat haar klanten zeggen en die niet roept wat de politiek graag wil horen.
    Iedereen in automotive weet dat al die berichten over “volledig EV per 20xx” allemaal onzin zijn. Fabrikanten weten heel goed dat maar een deel van haar klanten daarop zit te wachten, dat de huidige EV om vele redenen helemaal niet de game-changer is en dat er nog heel veel jaren tussen nu en 2035 zitten. Maar ze zijn stuk voor stuk slim genoeg om te snappen dat tegen Timmermans & Co ingaan geen upside kent vandaag de dag, dus vieren ze mee in de wind die waait.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      26 juli 2021 om 15:34

      @superfunky: maakt weinig uit dat klanten er niet op zitten te wachten. Die zaten ook niet te wachten op de stoom motor, die wilden nog paard en wagen. En zo met elke grote technische sprong.

      Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        26 juli 2021 om 17:04

        Ik vind een stoommotor leuker dan een paard, maar een elektrische trein lang niet zo fascinerend als een stoomtrein..
        Een model S vind ik super mooi, maar ook niet zo begeerlijk als een E-AMG, M5 of zelfs Yaris GR..
        Ik ga elektrisch rijden, heb een poos een elektrische auto gehad.. maar die gaan het nooit winnen van een ICE als een S2000, Dodge Viper of gewoon een willekeurige alfa met Busso V6…

        Het is niet voor niets dat alle Tesla rijders het ALTIJD over specs. hebben.. los van dat bieden die auto’s gewoon minder emotie… Soms moet je om gelukkig te worden durven kiezen voor je passie.. ook al kost het wat extra (bijv. bijtelling). Dat is denk ik het groepje klanten waar Alpina zich graag mee bezighoudt..

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          26 juli 2021 om 20:49

          @goodvibrations: maar dat groepje wordt ook steeds kleiner straks daarnaast zijn ze afhankelijk van BMW om nog ice modellen te maken. En voor niet westerse landen zullen ze de ice modellen nog wel blijven updaten, maar binnen de EU niet. Dus hoe wil Alpins haar modellen uitbrengen dan? Op basis van Chinese BMW’s?

          Login om te reageren
    • Richmond zegt

      26 juli 2021 om 15:34

      @superfunky: als de politiek het bepaalt dan zullen ze mee moeten ongeacht wat de klanten ervan vinden.

      Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      26 juli 2021 om 18:54

      @superfunky: klopt.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juli 2021 om 23:01

      Iedereen weet in de automotive dat de ontwikkeling van nieuwe generaties brandstofmotoren al niet meer gebeurt. De stap naar 100% elektrisch aanbod per 20xx is gewoon onvermijdelijk. Het is ook een keus van de industrie zelf geweest, het is de gemakkelijkste manier om de uitstootdoelen te halen die burgerij via de politiek aan de fabrikanten stelt. Waar hier in Nederland de rechtse rakkers van de VVD dachten dat ze klimaatbeleid alleen met een neppe glimlach en mooie woorden konden voeren pakt in Europa Timmermans wel goed door.

      Login om te reageren
  14. scrmeagle zegt

    26 juli 2021 om 15:08

    Mooi dan wordt een Alpina een goed beleggings object!

    Login om te reageren
  15. alfa147ti zegt

    26 juli 2021 om 15:44

    Ik denk dat ze het gewoon niet willen zeggen,maar wat voor beleving zit er nu in een EV 2.9 sec naar 100km/ u daar wordt je blij van, nee de berijder van een Alpina wil een auto die je voelt, dus een auto met een strakke wegligging die kan driften, die je voelt tijdens op en terug schakelen, die een klap in de kont geeft als je gas geeft en die geen gewicht van maar dan 2000KG. ( gelukkig zijn er ook nog mensen die van het echte auto rijden houden) ik zou wel weer een hoop commentaar krijgen van mensen die een EV geweldig vinden en als je een vervoermiddel wilt is er ook niets mis mee maar ga mij nou niet vertellen dat een EV zo geweldig is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juli 2021 om 16:23

      Ik zal je niet vertellen dat een EV zo geweldig is. Maar dat vind ik wel. Driften heb ik niks aan, ik heb liever tractie. Super soepele aandrijflijn, het niet voelen van de transmissie, geen vibraties, geen lawaai. Elektrisch is het echte luxe auto rijden. En ach, als we 1700 kilo al normaal vinden om een persoon van 80 kilo te vervoeren dan is 2700 kilo niet heel veel anders. Vergeet ook niet dat een BMW 340i zwaarder is dan een Tesla Model 3.

      Login om te reageren
  16. alpina007 zegt

    26 juli 2021 om 15:52

    Ze doen het niet omdat anders de tank te klein zou zijn. (45liter is dan voor de B5 te krap) En omdat de accu’s nog niet op het niveau zijn van wat zij ervan verwachten (te zwaar en te weinig range) Ze denken binnen 4-5 jaar wel om te gaan als de technologie op “Alpina niveau” is…

    Login om te reageren
  17. Charles Taycan 4S zegt

    26 juli 2021 om 16:00

    Tja, stoere maar domme praat. Gewoon je aanpassen aan de markt en anders is het RIP Alpina….. maar zover zullen ze het niet laten komen….😉. Snelladen is het keyword bij EV’s en dan kun je snel grote afstanden afleggen, 350 kW laders van Ionity bv, volgens mijn Chargemap app, 4 x laden naar NL, vanuit Frankrijk 1.030 km. Vertrek 100% aankomst 10%, totale laadtijd 52 minuten…. Met de Porsche Taycan 4S Plus Battery…,270 kW snelladen….Met de 911 moest ik ook 2 x tanken , kostte ook gauw 20 min. …. het is omdenken en meeveren, elektrisch is de toekomst, geen diesel noch benzine…😉

    Login om te reageren
  18. doublechevron65 zegt

    26 juli 2021 om 16:31

    Och… dan concentreren ze zich toch gewoon op een ander soort sap… 🍷

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North