Het kan altijd nog sportiever, zo bewijst deze BMW i4 M50 met nog sportievere onderdelen. Dit wordt de eerste elektrische M!
Ook BMW is er hard mee bezig: de elektrische modellen sijpelen binnen. Het begon natuurlijk al vroeg met de i3, daar kwamen recent de iX3, iX en nu ook de i4 bij. De iX is een uniek model, maar de iX3 en i4 kennen wel al als de X3 en 4 Serie Gran Coupé. In ieder geval gaat het bij alle modellen om een model dat in de basis ‘gewoon een BMW’ is. Voor echt sportief spul moet je nog heel even geduld hebben.
Petrolhead
We willen namelijk niet vervelend doen, maar de rasechte aanhanger van het merk dat Freude am Fahren als lijfspreuk had (heeft?), heeft niks aan twee SUV’s, een stadsauto en een sedan. Gelukkig heeft BMW voor de echte liefhebber ook het één en ander in het verschiet. Er komt naar verluidt een nogal bizarre, 1.300 pk sterke iM2, maar eerst is het de beurt aan iets eenvoudigers. De i4 M.
i4 M50
De aankomende BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M. Hoe hij er ongeveer uit komt te zien was al bekend, maar nu duikt er een plaatje op van wat waarschijnlijk deze extra sportieve elektrische M is. Dat valt te zien aan de sportievere velgen, aerodynamische spiegels en natuurlijk de letter M in de grille. We kijken hier min of meer naar de elektrische BMW M3 en/of M4 (G80/G82).
530 pk
De specs van de BMW i4 M50 waren al bekend, het gaat namelijk om 530 pk die de elektrische vierdeurs coupé over vier wielen verdeelt. De sprint naar 100 moet daarom ‘onder de vier seconden’ blijven. Niet slecht, maar er zijn elektrische auto’s die het nog veel bonter maken.
De afbeelding was iets te vroeg, want de BMW i4 M50 staat op de planning voor 1 juni. Dan worden ook alle details bekend en hoe veel je mag achterlaten bij de BMW dealer.
Met dank aan Hans voor de tip!
lekkerdwars zegt
Amen! 🙏
Johanneke zegt
Niet vergeten een andere bumper en grille bij te bestellen. Dit is echt niet best.
Overigens heeft mijn buurman een vrij recente 1 serie met 1.5, die heeft een grille die volledig dicht zit. Ook bijzonder.
maarteno zegt
ja hallo, hoe moet die 3 cilinder anders warm worden?
v60germany zegt
@Johanneke: De F21 LCI en G20/21 hebben dit systeem al tijden. Staat het internet vol van hoe dit werkt. Oud nieuws lijkt me…
mpgc zegt
@Johanneke: gaat open als koeling nodig is.
Pascal zegt
Zo in het blauw ziet het er lekker uit, laat maar komen!
mundus zegt
Best wel geslaagd wat mij betreft. Ben benieuwd in welk segment deze wordt geplaatst, de e-tron GT blijft namelijk een stuk fraaier.
pyrat zegt
@mundus: segmentje lager dan de etron GT.
pyrat zegt
Ziet er goed uit, zelfs de grille vind ik hier mooi staan zo.
RiKe zegt
BMW doet wel erg z’n best om op steeds meer modellen die lelijke neus te zetten. De grootste vraag is alleen, op welke staat deze het slechtste?
HZW zegt
De nieuwe grote BMW grill vind ik de Grootste en Modernste stap vooruit in design.
Eindelijk stappen ze af van die gedateerde grilletjes, en geven ze een knipoog naar het verleden.
kudos voor het BMW Design team.
The Stig NL zegt
@HZW: Ah, juist. Een knipoog naar het verleden.
jpoers zegt
Modern ingevuld door m standaard een mondkapje te geven in de vorm van de nummerplaat.
Sorry maar ik blijf erbij dat bmw de weg kwijt is qua cleane ontwerpen. Er moet steeds te veel vouwtje, randjes en kantjes aanzitten.
RiKe zegt
@HZW: Teruggaan naar iets uit het verleden is niet altijd vooruitgang, het heeft een reden dat we het achter ons hebben gelaten. En in dit geval had ik dat ook veel liever gezien dan….dit.
tjorque zegt
Andere neus erop en ik zou geïnteresseerd kunnen worden.
smex zegt
Wat blijft het toch een lelijk front. Ik kan er niet aan wennen. Na mijn F36 mooi naar een ander merk.
lompey zegt
@smex: Gelukkig begint de aftermarket voor bumpers flink te groeien.
piedlourd zegt
Ik heb de volgende concept van de grille die hierna gaat komen al gezien maar kan de foto niet meer vinden: een gigantische voorruit in de vorm van deze grille.
Bernadette zegt
BMW’s designers zijn nu echt ’t spoor bijster. Als je de puur alleen naar de zijkant kijkt… 🤔 Is dat dan weer op Mercedes geïnspireerd of Audi?
allesmetturbo zegt
Een gigantische dichte grille. En nog een extreem lelijke ook.. waar gaat dit heen..
Neem aan dat er actieve koeling op de accus e.d. zit dus die hele grille kan wel weg.
Pak dan het neusje van de 3er, die smoelt een stuk beter. Ook in het echt kan ik maar niet wennen aan die 4serie neus
NiNja zegt
BMW beweerde toch dat de grotere grill bij de 3 en 4 serie nodig was om de motoren voldoende te laten ademen?
1. Was een bs, dus bijv. de E92 M3 met een 4.0L V8 was aan het stikken…?
2. Hoe gaan deze, wederom grote en lelijke, grill-design nu rechtvaardigen als de auto elektrisch is?
edward330d zegt
Die grote grill die is ontworpen om er een dikke speaker achter te bouwen. Als je dan heel flink bij de stoplichten weg rijdt dan klinkt het niet als een hyperventilerende dyson stofzuiger maar kunnen ze het geluid van een akrapovic nabootsen.
mpgc zegt
Ziet er prima uit. Eerste elektrische auto die ik wel zou willen hebben.
watchhok zegt
Ik zag laatst zo’n grote grill op een 4 serie.. vond het toch wel erg mooi. Het is weer direct herkenbaar en toch mooi. De bestuurder keek ook best trots dat ie een ‘nieuwe’ heeft
kareljansen zegt
Nu nog even de touring introduceren en dan heb ik zeker interesse!
berlinetta zegt
Volgens mij ben ik een van de weinige die hem wel geslaagd vind.
Nanning zegt
Ze hadden die varkensneus moeten bewaren voor de elektrische auto’s. Radicaal andere techniek, radicaal ander design.
ktm690sm zegt
Heel mooi en gaaf. Stuk mooier dan de e-tron gt.