
Het is nog niet zo lang geleden. Je werd vertegenwoordiger en het enige gunstige bijtellingsalternatief voor de niet zo fraaie Prius was destijds de Honda Civic Hybrid. Maar het ging goed, je scoorde bonus na bonus en je klanten bevinden zich over een paar jaar door heel Europa. Wat nu?
Simpel: de HondaJet is jouw volgende stap! Welkom op vliegtuigblog.nl. Deze kleine zakenjet van Honda wordt nu al getest en zal binnenkort voor het eerst het luchtruim kiezen. Een tijdje geleden zagen we al de buitenkant, maar Honda toont ons nu ook het interieur. Helaas duurt het nog even voordat alle tests zijn afgerond en deze jet bij de Honda dealer in de showroom staat. Zoals je zult begrijpen moet er voor een vliegtuig iets langer en grondiger worden getest, mede omdat een vliegtuig veel heftigere krachten moet verwerken, met name tijdens het landen en opstijgen.
Bij deze vragen we Honda alvast om Wouter een testritje te laten maken, want op wintersport met een topsnelheid van 778 kilometer per uur en een actieradius van ruim 2000 kilometer met vijf fotomodellen is stukken luxer dan met maximaal drie fotomodellen in je Aston Martin Rapide. Ben benieuwd wat de Type R voor prestaties krijgt!
Dit is de eerste Honda waarvan ik het niet erg zou vinden om hem te bezitten of gebruiken. *is vliegbrevet halen*
@pieter: En de s2000 dan?
@Tim: Sh*t je hebt gelijk die was ik vergeten, die is ook erg mooi, alleen jammer dat hij uit productie is.
@pieter: of de Honda NSX ?
@pieter: En de Honda Insight…? ;)
Ik ben benieuwd naar de opties!
Lichtmetalen velgen standaard?
De power of dreams:D
Past mooi in mijn garage
Correctie: The Power of Dreams
Maar 2000 KM actieradius? Ik verwacht toch wel met maar 1 tussenstop naar Abhu Dhabi te kunnen vliegen.
och, het dashboard verschilt niet eens zo veel :-)
Maar eens met de baas over vervanging gaan praten…
En ’s avonds eet je gezellig gespietste gans…
Moet het niet zijn: Als je je Civic ontgroeit bent
@vergelijkingsmongool: Nee, want dan zou het nog altijd ontgroeiD zijn. ;)
@vergelijkingsmongool: Als je je Civic ontgroeit (komma) is er altijd nog de HondaJet.
De komma hoeft niet, maar het leest wat prettiger.
waar is de sportuitlaat dan en de subwoofer? En heeft ie wel een hoedenplank voor de hippe hondapetjes?
is dit nou ook met een gunstige bijtelling?
wat een smal k*t vliegtuigje…
Past niet helemaal in hun filosofie om alleen maar uitstoot verlagende modellen te maken.
Voor een ritje in deze Honda kan je waarschijnlijk 100 Civics een jaar laten karren.
Nee, zelfs qua vliegtuigen hou ik meer van klassiekers…
Doe mij de Beechcraft Duke maar!

Blijft de allermooiste!
@svenska: als ik er een civic op in kan ruilen, prima! :-)
@bert; zie hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Honda_HA-420_HondaJet meer info. Het schijnt een behoorlijk schoon vliegtuig te zijn.. Geen idee wat de uitstoot is maar denk dat als je het omrekent naar co2 g/km dat het dan nog reuze mee zal vallen… Als je het dan nog doorrekent naar: 5 personen helemaal..
Volgens de cijfers kan er ca 292 kg kerosine mee.. dat zou betekenen in liters 292:0715 = ca 408 liter. Daar moet je altijd ca 15% van in reserve houden of 45 minuten vliegen. Dus dan zou je op 2000 km max 340-350 liter verbruiken… Zeg maar 1 op 6 als je het dan zou omrekenen.. Ok, niet goedkoop maar je bent wel veel sneller van a naar b en tijd is ook geld voor sommigen..
ook met 14% bijtelling ??
Komt er ook een Type-R?
Fraai vliegtuigje, maar doe mij maar een Gulfstream. Kan je in tenminste wel zonder te stoppen buiten Europa (en verder) komen.
Ocharme toch, ze denken op Autoblog dat ze het warm water ontdekt hebben.
Honda is reeds 13 jaar met die Jets bezig.
Armoe troef hier.
Is het mijn gedacht of is 2000 km niet echt een grote actieradius?
@Dimglor: Is mooi genoeg om in Japan van de ene vergadering of fabriek naar de andere te vliegen.
@Esprit_de_Flandre: Ze worden voornamelijk in de VS verkocht….
@406_v6:
ach de starbucks en de mcdonalds red je ook wel
Erg mooi ding! En het ding heeft een lekker herrie makende motor niet? Of is dit zo’n stom stil hybride-vliegtuigje?:P haha
Cesnna Citation X is toch mijn keuze :P!