• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alternatieve muscle car

Auteur: rotorhead, gepost 9 augustus 2007 om 22:59 – 41 Reacties

" title=


Nee, geen hippie-mobiel ditmaal. Maar alternatief is het wel degelijk!

De Amerikaan Jeremy Dixon mag graag wat hobbyen. Zo maakt hij custom Jeeps, doet hij onderstel aanpassingen om bijv. trucks te verhogen (denk aan monster-trucks) en maakt hij zeer brute woestijnracers. En dit eh… ding, is ook van zijn hand.
Eigenlijk is het gewoon een buizenframe met een stel wielen en een V8. Wel een die bijna 1000 pk produceert overigens. Een prima machine om je vriendin de stuipen op het lijf te jagen dus. En dat alles straatlegaal! Althans, in de USA. Je moet er wel snel bij zijn, want de eBay-veiling duurt nog een dag of twee en Jeremy verkoopt dit ding niet zomaar aan some rich 16 year old kid that wants to be the baddest on his block.



(Via Boostcruising)

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, ebay, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Video: CLK63 AMG Black Series vs M6
Volgend bericht: Autoblog 2007 Flashback: week 32 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jordey zegt

    9 augustus 2007 om 23:02

    lol een mustle atom car hahah.. kicken!! daar wil ik wel eens mee gaan karten

    Login om te reageren
  2. Def Tovertor zegt

    9 augustus 2007 om 23:07

    Je moet geen ongeluk met deze auto krijgen!

    a) zonde van de auto
    b) kreukelzone, daar maak je zelf onderdeel van uit…

    Login om te reageren
  3. MichaelNizet zegt

    9 augustus 2007 om 23:09

    Die motor blaast in je nek:P, wel stoer!

    Login om te reageren
  4. Steven zegt

    9 augustus 2007 om 23:12

    is dat wel gezond die uitlaat recht op de achterband?

    Login om te reageren
  5. Markus zegt

    9 augustus 2007 om 23:13

    @ Def: haha, inderdaad – je bent zelf de kreukelzone, lijkt me echt bloedlink dit ding.

    Login om te reageren
  6. RubenBaeten zegt

    9 augustus 2007 om 23:15

    Dit is wat voor Jay Leno.

    Login om te reageren
  7. rotorhead zegt

    9 augustus 2007 om 23:20

    Nee, die maakt het na, maar dan 10 maal sneller :D ;)

    Login om te reageren
  8. f430 zegt

    9 augustus 2007 om 23:23

    @Def Tovertor

    Kreukelzones zijn voor mietjes, haha

    Login om te reageren
  9. bmw6cyl4live zegt

    9 augustus 2007 om 23:30

    ik vind em er beter uitzien als de atom. zijn dr al technische gegevens bekend..??

    Login om te reageren
  10. rotorhead zegt

    9 augustus 2007 om 23:30

    bmw6cyl4live: klik anders eens in een van de linkjes in het berichtje ;)

    Login om te reageren
  11. RA999 zegt

    9 augustus 2007 om 23:34

    @Steven
    dat is om de banden sneller op te warmen… :)

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    9 augustus 2007 om 23:52

    Straatlegaal?! Ik kan niets anders zeggen dan: Maffe Amerikanen toch weer….

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    9 augustus 2007 om 23:59

    straatlgaal?! ik kan niets anders zeggen dan: sneue europeanen toch weer…..
    (behalve de britten en de zweden natuurlijk)

    Login om te reageren
  14. M5 lover zegt

    10 augustus 2007 om 00:20

    super car? super kart zou ik eerder zegge, waar valt dit onder? cabrio? coupé?

    Login om te reageren
  15. the real stig! zegt

    10 augustus 2007 om 00:33

    damn!!! dat ding weegt waarschijnlijk hoogstens 400 kilo en daar dan 1000 pk in?? dat is 2.5 pk/kilo, 0-100??????

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    10 augustus 2007 om 00:45

    Je zou nog verschieten hoe traag, 400kg is te weinig gewicht om zoveel voordeel uit die pk’s te halen.

    Login om te reageren
  17. Simon zegt

    10 augustus 2007 om 00:53

    Met dat buizenframe en die V8 erin zou je nog versteld kunnen staan van het gewicht, ervanuitgaand dat een Fordje Fiësta al 800-900 kg weegt.

    Daarbij heb je niets aan die PK’s als je ze niet op de weg kwijtkunt, denk bijvoorbeeld aan een Astra met 1000 pk onder de kap, die gumt ook alleen zijn bandjes op.

    Ik vraag me serieus af wat je aan dit “Legoprojectje” hebt.

    Login om te reageren
  18. the real stig! zegt

    10 augustus 2007 om 01:01

    denk wel dat als je een drempel tegenkomt ie gewoon blijft steken kijk maar eens hoe laag dat ding bij de grond ligt das hoogstens 4cm speling

    Login om te reageren
  19. the real stig! zegt

    10 augustus 2007 om 01:06

    @ the real stig!

    aan de neus bedoel ik he achteraan hoogt genoeg ;p

    Login om te reageren
  20. 64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt

    10 augustus 2007 om 07:40

    @ the Real Stig

    Nou, nee hoor… da’s minstens 15 cm kijk maar naar de verhouding stoel/band/wegdek…

    Login om te reageren
  21. JT zegt

    10 augustus 2007 om 08:44

    Bwa ik vind hem maar raar.

    Hij heeft idd misschien bijna 1000PK
    maar dan zit je daar met je auto
    en dan kan je hem (op onze wegen) toch niet gebruiken.
    En laten we dan nog zwijgen over de veiligheid van dit “Beest”.

    Dan zou ik liever zoiets als een Lotus Exige S kopen,
    die werken tenminste op de weg voor dagelijks verkeer
    en ook eventueel op het circuit.

    Ik twijfel er eigenlijk nog wel aan of deze auto hier in Europa ook
    straatlegaal zou worden.

    Ps.: Die voorruit doet me sterk denken aan een achterruit van een RX-7

    Login om te reageren
  22. San Sebastiano zegt

    10 augustus 2007 om 09:03

    “I won’t sell it to some rich 16 year old kid that wants to be the baddest on his block. I sold a race bike to a kid like that once who died 3 days later.” Aai…

    Login om te reageren
  23. Luc zegt

    10 augustus 2007 om 10:03

    ik zou hem nie twillen, slechte afwerking, onveilig en die motor achter je, nee bedankt

    Login om te reageren
  24. phantom zegt

    10 augustus 2007 om 10:33

    @ The real stig: het is 0.4 pk/kg hoor!, wat trouwens ongelofelijk weinig zou zijn als hij inderdaad zoveel weegt.

    Login om te reageren
  25. phantom zegt

    10 augustus 2007 om 10:33

    oeps foutje: 0.4kg/pk

    Login om te reageren
  26. Tinos zegt

    10 augustus 2007 om 10:40

    je zit zo dicht op de voorwielen dat wordt steentjes happen! Handig dat de luchthapper van de motor gelijk de rolbar is, scheelt weer gewicht. Maar waarom dat gat tussen motor en achterwielen, kan je daar nog een bagagemandje in prikken of zo?

    Login om te reageren
  27. carnie zegt

    10 augustus 2007 om 10:58

    zo’n V8 weegt al 400kg op zijn eigen…

    Login om te reageren
  28. carnie zegt

    10 augustus 2007 om 10:58

    zo’n V8 weegt al 400kg op zijn eigen…

    Login om te reageren
  29. DeD zegt

    10 augustus 2007 om 11:40

    Als je flink gas geeft zuigt dat ding zo je toupet op

    Login om te reageren
  30. Oscar zegt

    10 augustus 2007 om 12:12

    waarom die zwarte dakpan op de voorkant?

    Login om te reageren
  31. Christophe zegt

    10 augustus 2007 om 12:48

    @ the real stig…

    1.5cm en wat gas, en je komt iedere drempel over… zelfs in een golf 2…

    *experienced golf 2 lowrider *

    Login om te reageren
  32. Tinos zegt

    10 augustus 2007 om 14:12

    @ Oscar: voor de nummerplaat???

    Login om te reageren
  33. Polomen zegt

    10 augustus 2007 om 14:20

    Word je haar dan niet weggeschroeid?;-)

    Login om te reageren
  34. Mr zegt

    10 augustus 2007 om 17:34

    zulk soort autotjes maakte ik vroeger altijd met lego:P
    zou er wel eens stukje in willen rijden.

    Login om te reageren
  35. Solstice zegt

    10 augustus 2007 om 20:53

    Dat is nog ’s cab-forward design… ;-)

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    11 augustus 2007 om 01:54

    Dit is gaaf! Een beetje een te ver opgevoerde kart!

    Login om te reageren
  37. Guido van H. zegt

    11 augustus 2007 om 07:09

    En ik dacht dat die Engelsen gek waren. Denk aan de rijdende bankstel van Edd China (Wheeler Dealer op Discovery Channel)…

    Wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  38. R. zegt

    11 augustus 2007 om 09:50

    airbags??

    Login om te reageren
  39. bakkerst zegt

    13 augustus 2007 om 19:35

    filmpje(s) ???
    en ach, leuk speelgoed toch, ik wil dat ding wel eens door de straat zien janken

    Login om te reageren
  40. Windhoos zegt

    13 augustus 2007 om 20:31

    Mooi die 1000pk, maar hoeveel weegt ie? Ik ken namelijk ook een gepantserde A8 W12 met hetzelfde pk-gewichtsratio als mijn A4 1.6’je…….

    Login om te reageren
  41. Leejon zegt

    7 september 2007 om 19:45

    1000 pk op zo’n, uhm, kart (?) :O Hmm.. eerst maar eens wat oefenen met een gewone en dan zie ik wel weer verder. Je moet echt knetter zijn om dit te gaan rijden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North