PickupNieuws uit de VS. GMC heeft namelijk aangekondigd dat ze met dit gevaarte naar de Detroit Autoshow komen, de Sierra All Terrain HD Concept. Nutteloos ding? Hier wel ja. In de States niet, daar zal men massaal over dit vierdeurs pickupje staan te kwijlen.
Wat bij deze GMC al vrij snel opvalt is dat hij ietwat hoog op d’n poten staat. Deze concept-pickup is namelijk zo’n 8 cm hoger gezet dan een originele Sierra. Ook is de breedte flink toegenomen. Onder de kap ligt een aangename Duramax 6.6 V8 die op duivelse diesel loopt. Deze achtpitter geeft een vermogen af van 397 pk en heeft 1038 Nm tot zijn beschikking. Moet genoeg zijn om de 20 inch velgen met 35 inch BFGoodrich banden rond te krijgen dachten we zo.
Het interieur van deze 4WD pickup krijgt eveneens een opfrisbeurt, met leer op het dash en een puike audio-installatie met een 80 gig harddisk. Mocht je hiermee trouwens serieus offroad willen gaan, dat kan. Het onderstel is namelijk voorzien van Fox schokbrekers die net wat meer aankunnen.
Ook handig: je hebt HIER genoeg opbergruimte voor een eventuele shotgun. En zit je inmiddels je bankrekening te checken om te kijken of je er een kan bestellen? (Zou raar zijn, we hebben nog geen prijs genoemd.) Dan heb je pech, GM(C) is namelijk niet van plan dit gevaarte daadwerkelijk op de markt te brengen.
Met het weer van nu, lach je je lul uit je broek.
(wanneer dit mogelijk zou zijn dan he)
Dieselpower… heerlijk.
Nu nog een C63 AMG diesel, 600+ pk & 900 nm.
Mmm, ziet er niet slecht uit, wel beetje hillbilly amerikaanse uitstraling, maar he;P
Whow, erg stoer ontwerp. Als GMC ‘m in productie zou nemen, zouden ze vermoedelijk heel wat potentiële F-150 Raptor kopers kapen.
Zoals Clarkson al zei over de F-150, totally rubbish ;-)
-edit: check!-
Dè winterauto!
Kost geen drol, alleen die vermaledijde BPM moet je zien te ontwijken…
Wat doet zo’n monster in de wegenbelasting? Diesel…
@zdev: Pijn in je portemonnee ;)
@zdev: Wegenbelasting?! Dan rijdt je toch gewoon naast de weg!?
Die Amerikanen hebben er ook totaal niets van geleerd he? Met zo’n zware crisis achter de rug zou je toch zeggen dat ze nu ook eindelijk eens compacte en zuinigere auto’s gaan maken, maar nee hoor…
@TomB.: Die redenering kan je ook omdraaien. Wij snappen niet dat ze over de plas grote auto’s en motoren gebruiken, en daar snappen ze niet dat we hier miezerig kleine auto’s gebruiken. Twee verschillende opvattingen… Natuurlijk proberen allerhande constructeurs één idee door te drukken, zodat ze de kosten omlaag zouden krijgen, maar godzijdank zal dat nooit lukken.
@TomB.:
en .. wat heb jij van de “crisis” geleerd ??
@TomB.: Doen ze ook, deze gaat niet in productie, de Volt wel. Niet tegen Rob USA zeggen hoor ;)
@TomB.: Yeah right, net alsof de crisis is veroorzaakt door de verkoop van pickup trucks! :lol:
“The F-Series is a series of full-size pickup trucks from Ford Motor Company sold for over six decades. The most popular variant of the F-Series is the F-150. It was the best-selling vehicle in the United States for 24 years and has been the best-selling truck for 34 years,[1] though this does not include combined sales of GM pickup trucks.”
Maar ja, in plaats van iets te produceren dat verkoopt als een dolle hadden ze beter iets zuinigs en compacts kunnen maken… :roll:
-edit: check, bedankt!-
@Tomb: Gelukkig trekken ze zich daar idd weinig van aan en komen er dus niet alleen Polo’s diesel bij zoals hier in NL !
OT: Heerlijk ding om te zien en te rijden.
Een vriend van mij is 2 maanden op vakantie en heeft zijn Dodge Ram pick -up met sleutels bij mij achtergelaten,
wat rijd dat heerlijk en relaxed met die 5.7 HEMI.
@Rob USA: Je kan me toch niet wijs maken dat zo’n RAM slagschip “lekker rijdt”, jezus.
@bozewolf:
koppel + balon-banden + bench voorin .. christus ..
@bozewolf: Op een highway waarschijnlijk wel, hier zeker niet.
@bozewolf:
ik rij ganse dagen met zo’n Ram (in Belgie) ik heb hem nodig als berdrijfs wagen en je kan er ook nog eens gans het gezin in kwijt. en geloof mij wat een droom van een auto, je voelt geen enkel putje in de baan, met dit weer rij ik nog altijd boven de snelheids limiet.. nee ik merk geen nadelen
@six-trey:
In de Winter toch is mijn Ram mijn gezinswagen in de zomer rij ik met mijn Mustang/Impala maar die houden als het vriest (wegens het zout) een winterslaap
wat een gezever als je vind dat zon pickuppie niet lekker rijdt dan heb je er duidelijk nooit in gereden, rijdt enorml relaxed zon ding
beetje jammer dat dit dan een gay man cruiser is
zo .. die heeft een grote smoel ..
en een aardig bekkie Nm ..
Zozo, HD. En dan over een half jaar zeker een 3D uitvoering? Met LED techniek enzo..
Wel een gaaf hok zeg!
@rotorhead: HD = Heavy Duty. Pick-ups zijn niet te vergelijken met TV’s…
@Yeelen: mijn pappie en mammie hadden vroeger ook een pick-up en een tv… maar dat was gewoon in de huiskamer..
Wat een vet ding zeg.. voor ons inderdaad te groot, te duur, te zwaar.. met ons belastingsysteem is deze auto een drama.. maar wat is ie mooi..
Iemand foto’s van dat lederen interieur? Dat wil ik nog wel eens zien.
Dat is nog eens een single gril ! :)
Kijk, dan hebben ze toch wat geleerd daar. Ze gaan hem dus niet in productie brengen. Slim bezig.
@JPM:
maar wat hebben die mensen dan precies geleerd ??
en wanneer is dat dan gebeurt ??
@lincoln: gebeurD
@lincoln: Ik zal je precies zeggen wat en wanneer. Het begon toen ze met een honkbal knuppel in het gezicht werden geraakt en failliet gingen. Toen vervolgens de overheid ze moest helpen besloten ze dat GM ook naar de toekomst moest kijken. Aangezien de toekomst geen 5,7 Hemi V8 is horen daar ook zuinigere auto’s bij. Dit is dus geen auto van de toekomst en dus maken ze hem niet. Maar wel elektronische meuk zoals een Volt. En dat is maar goed ook want nog geen 10 jaar geleden verkochten ze 5 miljoen auto’s per jaar in de VS. Vorig jaar nog maar 2 miljoen. Toyota bereikt met de Prius alleen al bijna 1 miljoen auto’s te verkopen in de VS. Dus 1 enkele Japanse auto verkoop de helft van het totale Amerikaanse icoon GM. Een ramp en daar hebben ze van geleerd. De Volt is de toekomst niet de de Hemi V8 of jij dat nou stoer vind of niet.
@JPM:
Honda/Toyota/Nissan zijn al sinds jaar en dag meester op de Amerikaanse auto-markt ..
en BMW/MB/VAG in het hogere segment ..
sterker nog ..
dat zijn DE brandstof slurpende auto producenten van Amerika geworden ..
enne .. wat is het Europeese antwoord op de Prius dan precies ??
want die moeten toch ook iets geleerd hebben ??
@lincoln: Europa is anders, wij dieselen meer en doen aan kleine motoren. Niet voor niets is Fiat de meest zuinige autoproducent. De Prius is vergeleken bij onze kleine diesels helemaal niet schoner. Dat zie je overigens ook terug in de verkopen van de Prius in Europa, die zijn nog geen fractie van wat ze in de VS verkopen.
Oh en Audi/BMW/Merc bij elkaar verkopen nog niet eens half zo goed in de VS als 1 zo een pick up geval van Ford, dus nee dat zijn niet de brandstofslurpende fabrikanten. Dat zijn nog steeds, Chrysler, GM en Ford.
@JPM:
heb je helemaal gelijk in ..
en dat heeft idd met de diesel consumenten prijs te maken ..
oftewel .. de willekeur van accijnsen .. want de kale brandstof-prijs kennen we hier niet ..
maar aan de andere kant ..
misschien was het van was het niet de doelstelling van GMC om een prius concurrent te presenteren ..
ik denk dat je met deze auto meer de Tundra kant op moet kijken ..
@lincoln: “wat is het Europeese antwoord op de Prius dan precies ??” Dat is die dikke olievlek in de golf van Mexico ;)
@GOD:
bizar he ..
dat ze die meuk liever in zee flikkerden dan dat ze het wilden verkopen ..
@JPM: En dan nu de échte verkoopcijfers van Toyota in de VS:
http://pressroom.toyota.com/pr/tms/document/Monthly_Sales_PR_Chart.pdf
Prius tot en met november 2010: 125.289
Tundra tot en met november 2010: 83.296
Tacoma tot en met november 2010: 95.228
Totaal Light trucks tot en met november 2010: 571.044
Nee echt, toyota (in tegenstelling tot GM) leeft compleet op innovatieve zuinige en compacte auto’s! Goed verkopende ouderwetste onzuinige ondingen als pickups moeten ze niets van hebben! :lol:
@C6_R: He he, je weet niet zo goed dat dit een rampjaar voor de Prius was. Maar zelfs dan moet je eens kijken naar de extreme daling in verkopen die de pick-ups door maken en de sterke stijging van hybride auto’s. Dat ze nog niet zo hoog zijn is logisch maar het gaat om de relatieve veranderen. Daar valt niets tussen te krijgen.
harddisk? ik voorzie een terugroepactie wegens falende harddisken (die kunnen niet zo goed tegen dat gestuiter)
Wat een apparaat. Ideaal voor mensen in drempelrijke gebieden.
@Simpson: Misschien is het een SSD, dan is er geen probleem.. die kunnen er tegen.. is hier bij ons ook in de Dell laptops.. zitten allemaal SSD’s in.. voor de developers.. willen snelle machines.. maar in het BIOS heten die dingen nog steeds HDD.. ;)
@Freewarefreak: welnee, zoveel ouderwetsche ruige techniek en dan een hightech SSD?
Da’s toch als het installeren van ledverlichting op je postkoets :-)
@JPM: Als er maar genoeg mensen kwijlen in de States komt
hij echt wel. Want de wetten van voor en na de crisis geleden nog steeds …VRAAG en aanbod !
En het succes van de Raptor nu al vergeten ? En dan maar roepen dat Amerikanen dom zijn.
Ford F150 en Chevy Silverado blijven altijd in de top 5 staan van best verkochtte auto’s in America. :)
Trouwens Amerikaanse economie groeit alweer zo’n 4/5% dus laat maar komen deze GMC.
@Rob USA:
na de “crisis” hebben we geleerd dat ALLEEN west-europeanen overdadig veel energie mogen consumeren ..
en ieder ander is een milieu-vervuiler of een Adolf.H ..
maar het liefst beide ..
@Rob USA: Grappig dat je het over de Ford F150 hebt en het ‘succes’. In 2004 verkocht Ford bijna 1 miljoen stuks. In 2006 nog maar 800.000. In 2008 500.000 en vorig jaar nog maar 400.000. Dus in 5 jaar tijd een neergang van ruim 60% in verkopen, auw dat gaat dus echt niet goed. Kijk voor de grap eens naar de verkopen van Honda en Toyota in die periode, dat is de werkelijkheid.
@Lincoln: Na de crisis hebben we ook echt geleerd dat er niks geleerd is.
Mijn motto na de crisis, verbruik alle energie die er nog is dan komen de oplossingen vanzelf.
Besteld (als ik in de States kan gaan wonen) Mustang 5.0 en een GMC HD die dan vast op de markt zal zijn door alle postieve reacties op AB.nl
DIT had de nieuwe bak in The A-Team film moeten zijn!!!
wat een dikke motor
@JPM:In 2009 best verkochtte auto F150 en op 3e Silverado en 10e Dodge Ram. Ja, dat de aantallen minder zijn dan 4 jaar geleden dat hoef je mij niet te vertellen dat weet een kind.
@Rob USA: Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat het een systematische neergang is. Zelfs in het absolute record jaar voor auto verkopen in 2007 verkochten ze schrikbarend minder F150’s. Terwijl in diezelfde periode de Japanners 10 a 20% groei lieten zien. Dat is de werkelijkheid.
Deze auto zou mij best kunnen bekoren! HEBBEN!!! Bijna 400 pk diesel met een giga koppel…..
Overginds een pick-up zou alleen een goede winterauto maken in Nederland. Ze hebben (te) weinig gewicht op de achteras, net als die transit busjes etc. Het is bijna vermaak om ze een besneeuwde heuvel op te zien rijden.
Aan de andere kant, een paar zakken cement achterin,,,HEBBEN!
@Karel: of gewoon je 4X4 aanleggen
Sierra HD… Hybrid Drive?
vette bak !
Erg Amerikaans, dus nutteloos, dus gaaf! :p
geef mij toch maar een F-150 SVT Raptor 6.2 van Hennesey
Nutteloos
prima forenzenbak in de winter..
alleen dat pickup gedoe hoeft niet.. gewoon een gmc acadia of een 2011 terrain zou voor mij wel ok zijn..
@Esprit de Flandre: :) Nee, Heavy Duty.
@ mj en clarkson heeft natuurlijk altijd gelijk de kloot viool.
enne op dit moment is nederland een van de 4 landen die er economisch het er het slechts voor staat , we doen het zo goed in europa dat sommige landen zowat falliet zijn, en maar zeiken over amerika terwijl hun snelle uit de dip komen als wij stomme hollanders die alles beter weten , wat staan wij voor lul zeg .en ja z,n ram rijd heerlijk ben ik zeker met rob usa eens , die clarkson zeikt alleen maar af om te zeiken , schijnheilige kloothommel.
@corvettez06: Helemaal gelijk Covettez06 ik heb ook een jaartje erin rondgereden en maar 7 keer naar de garage geweest voor onderhoud en reparatie’s is het een prima wagen hoor.Die mensen hier lopen maar te klagen dat alles precies moet aansluiten en alle lampjes moeten werken, en waar gaat het nou om, dat je er komt inderdaad, wat maakt het dan uit dat je elke week olie moet bijvullen, inderdaad niks
ze hebben blijkbaar echt lessen uit verleden getrokken, nu bouwen ze eindelijk mooie en efficiente wagens ! Hoe kon het ook anders met zo’n jonge dynamische topmensen
Dikke bak! Ik vind het eigenlijk wel best een coole wagen….
Gaaf ding, ik rij zelf met een 2010 RAM 1500 5.7 Hemi… mensen die zeggen dat het niet lekker rijdt hebben er nog nooit ingezeten… relaxte back om mee te rijden… en na twee uur rijden een kwartier rust… moet je hem toch weer volgooien :)
super auto,
vooral ook omdat het een diesel is!!