Er komt toch niks meer van werken terecht aan boord van dit luxe werkpaard. De nieuwe GMC Sierra 1500!
Het verschil tussen een personenwagen en een bedrijfswagen is steeds kleiner aan het worden. Tegenwoordig zijn bestelauto’s en pickups zo luxe uitgevoerd, dat het bijna zonde is om het ding te gebruiken waar ze voor bedacht zijn. Namelijk werken!
Personenauto vs bedrijfswagen
De pickups van Ford en RAM zijn vandaag de dag lekker luxe vanbinnen. Dan kan General Motors natuurlijk niet achterblijven. In dit geval met de GMC Sierra 1500. De pickup uit Amerika heeft een lekkere upgrade gekregen. De voornaamste vernieuwingen spelen zich af aan boord van de pickup. Daar is het nu aangenaam vertoeven. Zeker als je voor de juiste uitvoering gaat. Bruin leder? Ja doe maar! In Amerika zijn pickups ook gewoon dagelijkse vervoersmiddelen voor consumenten, hier in Nederland door belastingtechnische redenen zie je er voornamelijk ondernemers mee rijden.
Waar je vroeger bijna je schouders ophaalde als je per ongeluk koffie morste in een bedrijfswagen, pak je hier wel even een doekje om alles netjes schoon te maken. De auto’s van GMC zie je hier eigenlijk nauwelijks. Als ondernemers voor een pickup op grijs kenteken kiezen is het vaak een RAM of Ford.
Als je het liefste met een achtcilinder op stap gaat kun je in elk geval nog bij GMC terecht. De nieuwe GMC Sierra 1500 heeft nog altijd de oude vertrouwde 5.3 liter en 6.2-liter V8-motoren. Een stuk minder grof geweld, maar wel te verkrijgen, is een geblazen 2.7-liter vier-in-lijn motor. Dieselen gaat met de 3.0-liter Duramax zes-in-lijn.
De nieuwe GMC Sierra 1500 moet het opnemen tegen stevige concurrenten. We noemden al even Ford en RAM met de F-150 en 1500. Maar vergeet ook de Toyota Tundra, Chevrolet Silverado en de Nissan Titan niet. Kortom, de Amerikanen hebben genoeg te kiezen.
petroldrinker zegt
In die klasse altijd een GMC Denali 🔥
damrakker zegt
@petroldrinker: Denali is dus een luxe uitvoering benaming en ook beschikbaar op de Sierra 1500.
Ik wil niet de wijsneus uithangen, ik dacht wat was dat ook al weer. Dus ben ook even op de website wezen kijken.
Vrij ziek, de Siërra HD heeft een koppel van dik 1200 NM en kan ruim 14 ton!! trekken.
wijsneus zegt
@damrakker: de wijsneus uithangen is mijn taak.
papa zegt
Geen V8 Diesel meer? dat is wel jammer, wat een monster is dat..
lennertg zegt
Tuurlijk wel, moet je de Sierra HD nemen. Net zoals bij Ford de f250 en f350 een dikke diesel hebben
Papageno zegt
Ford had onderzoek gedaan en meer dan 70^% van de F150 eigenaren heeft nog nooit een kar getrokken met zijn F150. Met andere woorden: De F150 en zulk soort trucks worden met name als life-style auto gebruikt. GMC staat bekend als het luxere /sterkere merk boven Chevrolet. De uitvoerder rijdt een Chevrolet Suburban, de manager rijdt een GMC Sierra en de eigenaar rijdt een Cadillac (Escalade).
Geen wonder dus dat de Sierra zo luxe is.
raoufff zegt
Grondwerker Ali in z’n Denali!
pittigesaus zegt
Vind dit interieur er wel een stuk beter uitzien dan van zijn concurrenten. Waar hier het scherm nog enigszins geïntegreerd en in proportie is, lijkt het bij Ford en Ram wel alsof ze het grootste scherm wat ze konden vinden erin gefrot hebben!
slowland zegt
Een GMC koop je omdat het een GMC is. En dan neem je voor de luxe een Denali.
Een bedrijf zal nooit een Denali nemen, maar altijd de SLE. Deze heeft basis luxe, is een stuk lichter in gewicht maar heeft wel de volautomatische 4×4. Wat zeker in de winter een must is op sneeuw en in de zomer in de bagger.
RAM is voor de Rednecks en Hillbillies
Ford is voor de werkers, deze wordt het meest gebruikt als bedrijfswagen
GMC en Chevy is voor de luxe paardjes onder ons, veelal de wat oudere weggebruiker…