• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Antonov en Jaguar ontwikkelen samen versnellingsbak

Auteur: robbie, gepost 24 november 2009 om 12:02 – 13 Reacties

Jaguar XJ elektrisch Antonov

Met enige regelmaat besteden we op autoblog aandacht aan de handel en wandel van het kwakkelende Antonov, niet de vliegtuigfabrikant, maar het bedrijf dat een revolutionaire versnellingsbak en bijzondere supercharger heeft ontwikkeld. Vandaag kunnen we melden dat Antonov samen met Jaguar een 2-speed transmissie gaat ontwikkelen voor elektrische auto’s.

Antonov, Jaguar en onderzoeksbureau MIRA gaan het komende jaar een 2-speed transmissie ontwikkelen die gebruikt moet gaan worden in een elektrisch aangedreven auto. Het doel is om binnen een jaar een werkend prototype te hebben dat daarna verder ontwikkeld kan worden voor serieproductie. Het totale budget voor dit project is £200.000 (zo’n 220.000 euro). Zou dit er soms op wijzen dat Jaguar over enkele jaren met een elektrowaggie wil komen?

De koers van Antonov staat vandaag in elk geval een dikke 20% in de plus.

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Jaguars worden eindelijk betrouwbaar
    Jaguars nog betrouwbaarder, aldus Jaguar
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

antonov, Elektrisch, Jaguar, Techniek, transmissie

Vorig bericht: « Russische miljardair koopt Mercedes van Hitler
Volgend bericht: Peugeot: 407 + 607 = 508 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bart_V zegt

    24 november 2009 om 12:13

    Mooi voor Antonov.
    Ik hoop dan wel dat Jag een mooie concurrent voor de frisker krama gaat maken

    Login om te reageren
  2. Vincenzo zegt

    24 november 2009 om 12:22

    Wat een lelijk hok is het ook he……..die achterkant…mijn hemel.

    Login om te reageren
  3. Joost zegt

    24 november 2009 om 12:39

    @Vincenzo Je kan ook inhoudelijk reageren..

    O.T. Antonov is echt wel leuk bezig met die nieuwe die nieuwe zooi. Nu maar hopen dat Jaguar er iets leuks omheen bouwt.

    Login om te reageren
  4. Egon8 zegt

    24 november 2009 om 12:46

    200.000 £, is dat correct? Dat stelt toch niets voor, lijkt me?

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    24 november 2009 om 13:00

    Zou het kunnen dat hier niet gewoon Jaguars naam wordt gebruikt? Een Jaguar 2-speed in een Tata steken gaat makkelijker dan een Tata 2-speed in een Jag steken, marketinggewijs dan.

    Login om te reageren
  6. rikkon zegt

    24 november 2009 om 13:02

    Budget €220.000 en dan in 2 jaar een werkend prototype ontwikkelen? Knap!

    Dat ben je al kwijt aan 1 vent, 1 jochie, 2 jaar schuurhuur, een paar spulletjes om mee te knutselen, software licentie, wat extern hak-, breek-, giet- en vreeswerk, een beetje voor de administratie enz.

    Beetje Spyker-gevoel, zien is geloven.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 november 2009 om 13:10

      @rikkon: het project loopt 1 jaar en niet 2 jaar. Maar het blijft idd weinig geld ;)

      Login om te reageren
  7. MDA zegt

    24 november 2009 om 13:02

    wow… 220k… das niet veel geld voor zo’n project. Daar kun je niet veel mensen voor aan het werk zetten. Ik betwijfel of hier veel uit gaat komen.

    Login om te reageren
  8. Mo zegt

    24 november 2009 om 13:42

    Er hoeft schijnbaar niet full-time aan gewerkt te worden stelletje rekenwonders. Elke dinsdagochtend een jaar lang plus wat lekkere broodjes uit de kantine en voila. Het grootste gedeelte van de tijd zitten ze toch achter de computer te simuleren.

    Login om te reageren
  9. Cantago zegt

    24 november 2009 om 21:30

    2 versnellingen? Je zou een elektrische auto bijna spannend gaan vinden, je krijgt het nog druk met schakelen!

    Login om te reageren
  10. Peter zegt

    25 november 2009 om 09:48

    Met dat budget zal de ontwikkelingsprocedure er als volgt uit zien:
    – een trip naar een auto-afbraak
    – een 4versnellingsbakje uitkiezen (van een simcaatje bvb)
    – het dingetje openmaken
    – 2 tandwielen verwijderen
    – het dingetje terug dicht schroeven
    – Klaar!

    Login om te reageren
  11. Geert Schoots zegt

    25 november 2009 om 10:39

    Antonov dat is toch dat penny stock bedrijf waar half beleggend Nederland van hoopt dat ze eens een keer een daadwerkelijk product gaan verkopen en dat al heel wat jaartjes.

    Maar goed, toch leuk voor iedereen die vandaag een paar euro heeft verdiend aan deze zeepbel.

    Login om te reageren
  12. KLAASP. zegt

    1 december 2009 om 22:48

    ANTONOV GAAT BOVEN DE 5 EURO rond januari 2010 let maar op gs geeft ook niet voor niets een buy advies.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North