• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Appeltje, appeltje aan de wand…

Auteur: sacha, gepost 26 april 2006 om 01:27 – 30 Reacties

Gespot!

…wie is de mooiste van het land? Als autospotter moet je natuurlijk niet discrimineren en ook gewoon de lelijke auto’s fotograferen, zolang ze maar bijzonder zijn. En dat doet onze spotter dan ook. Maar de meeste zijn gewoon weer mooi en begeerlijk. Er is deze keer één replica doorheen geglipt, maar dat schijnt in dit geval in orde te zijn. Genoeg kletspraat voor nu, tijd voor de foto’s!

Genadeloos worden de foto’s weer van commentaar voorzien door Jim Appelmelk.



Morgan Aero Eight

Na een jaar of zestig het oude vertrouwde recept gevolgd te hebben mocht het roer bij Morgan wel eens om. Naast de conventionele klassieke modellen kwam er ook een geheel retro-look model uit met de naam Aero Eight. Met precies dezelfde BMW motor als in de Bentley Arnage Green Label (!) was de auto voorzien van erg moderne en goede techniek. Apart is het beste woord voor het voorkomen van de auto, want met de loensende koplampen á la New Beetle was het geen bijzonder elegante auto.

Morgan Aero Eight - Foto © Jim Appelmelk
Morgan Aero Eight - Foto © Jim Appelmelk
Morgan Aero Eight - Foto © Jim Appelmelk
Morgan Aero Eight - Foto © Jim Appelmelk



Bentley S1 Continental Park Ward Sports Coupé

Geheel volgens de traditie van Bentley (en Rolls-Royce) kon er op het chassis naast een fabriekskoets ook nog gekozen worden voor een koets van een koetsier. Park Ward bouwde op het Bentley S1 chassis dit model, dat ook verscheen als cabriolet. In totaal zijn er maar 187 geleverd met deze koets, wat te merken is aan de prijs. Ze kosten doorgaans ongeveer 50% meer dan de standaard modellen.

Bentley S1 Continental Park Ward Sports Coupé - Foto © Jim Appelmelk
Bentley S1 Continental Park Ward Sports Coupé - Foto © Jim Appelmelk



BMW M5

Dit is alweer de vierde generatie M5, genaamd E60. Daarnaast is het met 507pk ook nog de krachtigste en de snelste, en daarnaast nog de best verkochte! Er ligt dezelfde motor in als in de M6, maar de auto zelf kost stukken minder, en dat terwijl hij nog praktischer is ook. Nog praktischer is de M5 Brake die binnenkort te koop is. Voor paupers is er ook nog een M5 kit die de auto niet te onderscheiden maakt van de echte M5, voor n00bs dan. Want het is alleen de voorbumper die á la M5 is. Dan zijn er nog altijd de roostertjes en uitlaten die het verraden, velgen zijn natuurlijk ook zo te verwisselen.

BMW M5 - Foto © Jim Appelmelk
BMW M5 - Foto © Jim Appelmelk



AC Cobra

Een van de meest legendarische raceauto’s is de AC Cobra. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat het veruit de allervaakst gerepliceerde auto is. Een echt exemplaar zul je dus niet gauw tegen het lijf lopen, die zijn zeldzaam en heel erg prijzig. Het afgebeelde exemplaar is gebouwd door de firma Pilgrim, en heeft van hun de typeaanduiding Sumo gekregen. Voor de crea-bea kun je ze daar als bouwpakket bestellen voor een redelijke prijs. Schaam je er niet voor, want vrijwel elke cobra die je tegenkomt is een replica, al dan niet als bouwpakket geleverd.

AC Cobra - Foto © Jim Appelmelk
AC Cobra - Foto © Jim Appelmelk
AC Cobra - Foto © Jim Appelmelk
AC Cobra - Foto © Jim Appelmelk
AC Cobra - Foto © Jim Appelmelk



Donkervoort S8

Een van de weinige Nederlandse auto’s is deze Donkervoort. De auto is van precies hetzelfde concept als de Seven, de grondlegger van het principe “weinig massa, simpele motor”. Er zijn talloze merken die dit concept gebruiken, zoals Westfield en de wat minder bekende Sylva. Verwacht tegenwoordig overigens geen malse prijzen voor deze betrekkelijk simpele auto’s, het huidige model, -de D8-150 Touring-, kost maar liefst €65.561, net zo veel als een Jaguar S-Type met drieliterblok! En dat terwijl dit type auto’s aanvankelijk werd aangeboden als “zo veel mogelijk pret per gulden”, want zo lang geleden is het zeker wel dat de Donkervoort nog redelijk betaalbaar was.

Donkervoort S8 - Foto © Jim Appelmelk
Donkervoort S8 - Foto © Jim Appelmelk
Donkervoort S8 - Foto © Jim Appelmelk
Donkervoort S8 - Foto © Jim Appelmelk



Lotus Exige

Van een net iets ander concept is de Lotus Exige, in deze auto hebben de inzittenden nog bescherming. De Lotus Elise was al redelijk vlot, zeker voor de betrekkelijk kleine krachtbron die erin ligt, met de Exige werd het pas echt serieus. 189 pk en 875 kilo betekent 216 pk per ton. De Lamborghini Diablo had er 322 per ton, terwijl hij maar liefst 7,4 keer zo veel kostte. De auto kost overigens nog net iets minder dan de Donkervoort! Ik zou het wel weten…

Lotus Exige - Foto © Jim Appelmelk
Lotus Exige - Foto © Jim Appelmelk
Lotus Exige - Foto © Jim Appelmelk
Lotus Exige - Foto © Jim Appelmelk



Lamborghini Gallardo

Het eerste model dat geheel onder het bewind van Audi/Volkswagen is ontwikkeld, is de Gallardo. Ik vind zelf dat dit (helaas) redelijk goed zichtbaar is aan de iets te rechte stukken en het ietwat ongeïnspireerde zijaanzicht. Daarmee houd ik het ook voor gezien met mijn geklaag, want het geluid van de 5 liter V10 vind ik nog altijd stukken mooier dan dat van de concurrenten, onder andere de 996 Turbo (net uit productie) en de F430. Ook is het een iets exclusievere auto, Lamborghini is nooit erg populair geweest.

Lamborghini Gallardo - Foto © Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo - Foto © Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo - Foto © Jim Appelmelk



Mercedes CLS55 AMG

Een erg voorname concurrent van de hiervoor genoemde BMW M5 is dit model. Iets minder paarden en iets meer pegels is het wel, maar de looks zijn toch stukken beter! Kopers gaan helaas voor zoveel mogelijk pk’s en zo min mogelijk aanschafkosten, want voor die dertienduizend euro verschil kun je toch nog een mooie Suzuki Wagon R+ aanschaffen! Bij Mercedes vonden ze ook dat er te weinig paarden onder de kap galoppeerden, want de CLS63 AMG komt er alweer aan, en die heeft maar liefst zeven(!) pk meer dan de M5, en dus 45 pk meer dan dit model.

Mercedes-Benz CLS55 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLS55 AMG - Foto © Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLS55 AMG - Foto © Jim Appelmelk



Volkswagen New Beetle RSI

Hoe het de heren van Volkswagen is gelukt om alle 250 exemplaren van de RSI te verkopen is me altijd een vraag geweest. Zijn ze allemaal eigenlijk wel verkocht? Met de New Beetle als basis en dus bijna dezelfde loensende koplampen als de Aero Eight is het een nogal dubieus model. Een andere overeenkomst tussen de twee modellen is het feit dat ze allebei op de markt zijn gebracht naast een model dat al decennia lang verkocht wordt/werd, want de oude kever werd tot voor kort nog nieuw gemaakt in Mexico. De meest nabije concurrent is de Renault Clio Sport V6, en die weet zeker wel te overtuigen.

New Beetle RSI - Foto © Jim Appelmelk
New Beetle RSI - Foto © Jim Appelmelk
New Beetle RSI - Foto © Jim Appelmelk



Packard Caribbean Convertible

In de jaren vijftig was dit een van de duurste cabriolets die in Amerika te koop waren. Niet alleen voor Amerikaanse begrippen, maar ook voor Europese begrippen is dit een behoorlijk zeldzaam model. De open auto rolde minder dan 2.000 keer van de band maar is overigens niet astronomisch duur, voor dertigduizend euro heb je al een erg mooi exemplaar. Geen bedrag dat je zo ophoest natuurlijk, maar voor een zeldzame en luxueuze klassieker valt het nog best mee. Dit is een vroeg exemplaar uit 1953, en is dus nog uitgerust met een 8-in-lijn. Later kwam er een V8 in, wat veel ruimte bespaart. Om die reden worden 8-in-lijn motoren al lang niet meer toegepast.

Packard Caribbean Convertible - Foto © Jim Appelmelk
Packard Caribbean Convertible - Foto © Jim Appelmelk



Ferrari Testarossa

Als je een boek tegen komt waarin compilaties staan van modellen van elk merk, zal de Testarossa nimmer worden overgeslagen. Het is de allerbest verkochte V12 Ferrari ooit, die nog opvolging kreeg van de gemoderniseerde modellen F512TR en F512M, die respectievelijk 2.100 keer en 500 keer geproduceerd werden, tegen een ongelooflijke 7.177 keer voor de Testarossa. De V12 produceerde 390pk en haalde daarmee 290km/u. Het is een van de weinige jaren ’80 auto’s met een fractie schoonheid, zo vierkant als de auto’s toen waren.

Ferrari Testarossa - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari Testarossa - Foto © Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

996, amg, diablo, Donkervoort, gallardo, Gespot, Lotus, m5, packard, s8

Vorig bericht: « Infiniti komt in 2008 naar Europa
Volgend bericht: Bugatti Veyron gearriveerd bij Hessing »

Lees Interacties

Reacties

  1. remy zegt

    26 april 2006 om 07:07

    mooi, check ook die jongetjes die staan te kijken bij die Gallardo.

    Login om te reageren
  2. Fons zegt

    26 april 2006 om 08:12

    Erg leuk weer! Het tof initiatief

    Login om te reageren
  3. marcos zegt

    26 april 2006 om 09:22

    @remy
    Die jongetjes kijken alsof ze zijn betrapt tijdens het stelen van de autoradio… ;-)

    @Fons
    idd erg leuk topic.

    Login om te reageren
  4. AlexZjuH zegt

    26 april 2006 om 09:27

    Nice topic, mooie pics… Die Aero 8 is idd wel ietsjes te lelijk, maar dan nog, als je erin zit, heb je er veel minder last van ;)

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    26 april 2006 om 09:28

    M5 Brake? Bedoel je de Touring of heb ik iets gemist? Verder weer een prima compilatie, zeker zo door gaan.

    Login om te reageren
  6. Klaas zegt

    26 april 2006 om 10:59

    Die Morgan Aero Eight is in het wild nog lelijker dan op persfoto’s. Morgan moet of klassieke auto’s of moderne auto’s maken, maar dit gedrocht is een combinatie van de zwakke punten van klassiek en modern.

    Login om te reageren
  7. Kasper zegt

    26 april 2006 om 13:09

    Ja kan goed, het is weer typisch het wat bruinere volk dat bij die auto staat, ze hebben net de autoradio niet kunnen stelen.

    Login om te reageren
  8. Jan zegt

    26 april 2006 om 13:11

    Wat ik me afvraag is, krijg je nooit geen problemen met de eigenaars als je hun auto fotografeert?

    Login om te reageren
  9. Sacha zegt

    26 april 2006 om 13:12

    Nou ja jongens! Die mannetjes wordt ook op de foto gezet vanuit een andere hoek en staan daarom zo dicht bij die auto. Wat een vooroordelen weer…

    Login om te reageren
  10. marcos zegt

    26 april 2006 om 14:24

    @Kasper
    Kleur is onbelangrijk…

    @Jan
    Als ik eigenaar was zou ik niet zo veel problemen maken (de meeste begrijpen de passie).
    Ik poets zelf altijd de kentekens weg als ik foto’s heb gemaakt bij een meeting.
    Dat is wel zo netjes tegenover de eigenaren…

    Login om te reageren
  11. Stefan zegt

    26 april 2006 om 14:51

    moooi weer hoor, i kga denk ik ook maar spotten kom dagelijks speciale wagens tegen. (zandvoort)

    Gister nog:
    Lotus Exige
    Lambo gallardo spider + murcielago

    Login om te reageren
  12. Stefan zegt

    26 april 2006 om 14:52

    ooh ja, ook ngo de
    diablo

    Login om te reageren
  13. Christoff zegt

    26 april 2006 om 16:35

    leuke foto’s met leuke en informatieve uitleg.

    Login om te reageren
  14. JPS zegt

    26 april 2006 om 17:37

    Wat is er mis met die Aero 8 ? Ik vind hem juist wel tof.
    hij heeft een BMW V8, en misschien is het ontwerp radicaal,
    maar wat mij betreft heeft het ook wel wat.

    Login om te reageren
  15. Ray zegt

    26 april 2006 om 19:07

    Niet alleen die jongetjes zijn leuk om te zien op de foto, ik vind de modepoppen die de Exige bestuderen ook een fraaie compositie :-)
    Dat geeft de spotfoto’s een extra tintje tov fabrieksmateriaal.

    Login om te reageren
  16. JeffreyG zegt

    26 april 2006 om 20:26

    hm, een new beetle rsi heb ik nog nooit gezien :(
    binnen kort maar opzoek gaan B)
    van de week nog een murcie gespot :D

    Login om te reageren
  17. Casper zegt

    27 april 2006 om 10:52

    Hehehe…die ouwe blauwe Donkervoort frikandel, die is van m’n oom. Is nummer 37 uit de gehele donkervoort productielijn. Echt een oudje dus.

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    27 april 2006 om 11:06

    Kwam dinsdag een Bugatti EB110 (ss?) tegen op de A12, jammer dat hij mij tegemoet kwam en dus ok weer heel snel weg was. Weer leuke foto’s Appeltje!

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    27 april 2006 om 19:04

    zouden jullie geen apparte pagina maken voor autospotter ?

    Login om te reageren
  20. Sacha zegt

    27 april 2006 om 19:27

    Bedoel je zoiets: http://www.autoblog.nl/pivot/archive.php?c=Gespot ?

    Login om te reageren
  21. Christoff zegt

    27 april 2006 om 19:37

    waar in Amsterdam maakt hij deze foto’s????????????????

    Login om te reageren
  22. Appeltje zegt

    27 april 2006 om 22:11

    @Christoff Kijk maar even op Autogespot, ik zet bij bijna elke spot in welke straat ik hem heb gezien, dat is alvast een goede indicatie waar je moet zijn!

    Login om te reageren
  23. Christoff zegt

    27 april 2006 om 22:22

    jij komt wel mooie wagens tegen!!!

    Login om te reageren
  24. milly zegt

    27 april 2006 om 22:37

    Weer leuke foto”s moet ik zeggen.
    Maar toch, als ik die cls 55 amg bekijk vraag ik me nog altijd af hoe dat ding ooit van een duitste tekentafel is komen rollen. Als je zei dat het een italiaanse auto was geloofde ik het meteen.

    Login om te reageren
  25. lambo zegt

    20 mei 2006 om 21:29

    min favoriet is de gallardo hoor

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    25 juli 2006 om 23:07

    op http://www.studio-g.co.uk/g350.php staat een hele mooie wagen die toont hoe de cobra er vandaag zou uitzien er zijn er maar 50van gemaakt en ze zijn mooi en snel

    Login om te reageren
  27. Ramon zegt

    27 juli 2006 om 20:58

    Die Testarossa is echt de tofste…logisch.. heb er zelf ook 1!!

    Login om te reageren
  28. Jack D zegt

    3 maart 2007 om 12:32

    Beetje late reactie, maar ik zou op de AC Cobra toch wel eff een rollbar monteren. Zonder rollbar is dat ding echt dodelijk, als het mis gaat zit je in ieder geval nog safe.

    Mooie foto’s trouwens.

    Login om te reageren
  29. thomas zegt

    26 april 2007 om 07:13

    Leuk en aardig allemaal maar zouden jullie de kentekens niet onleesbaar maken

    Login om te reageren
  30. Sven zegt

    26 april 2007 om 08:21

    @ Thomas
    Waarom zou dat moeten? Je kan de kentekens toch ook lezen als je ze tegenkomt op straat? Ze hebben geen misdaad begaan o.i.d.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North