• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Arash AF10 met 2080 pk is nu écht helemaal af

Auteur: Dizono, gepost 19 februari 2016 om 21:53 – 48 Reacties

Afbeelding Arash AF10 met 2080 pk is nu écht helemaal afAfbeelding Arash AF10 met 2080 pk is nu écht helemaal afAfbeelding Arash AF10 met 2080 pk is nu écht helemaal afAfbeelding Arash AF10 met 2080 pk is nu écht helemaal afAfbeelding Arash AF10 met 2080 pk is nu écht helemaal afAfbeelding Arash AF10 met 2080 pk is nu écht helemaal afAfbeelding Arash AF10 met 2080 pk is nu écht helemaal afAfbeelding Arash AF10 met 2080 pk is nu écht helemaal af

Arash AF10
Guess who’s back? Met meer power dan voorheen, door een combinatie van Amerikaanse muscle en elektromotoren.

Het zou zomaar kunnen dat je de Arash AF10 al weer helemaal vergeten was. We vergeven het je, we schreven in 2006 voor het eerst over de AF10 en in 2010 voor het laatst. Toen was hij echt af, maar ging hij toch niet in productie. Het bedrijfje van Arash Farboud zou haar poorten sluiten, kwam toen in 2014 met de AF8 en nu is daar opeens toch het productiemodel van de AF10. De basisvorm is hetzelfde gebleven, maar onderhuids is het nodige gewijzigd.

Je hebt keuze uit verschillende aandrijflijnen. De basis wordt gevormd door een versie met 550 pk-sterke V8, de absolute topversie is een hybride. Deze combineert een 6.2 V8 met 900 pk met drie elektromotoren. Gecombineerd vermogen: 2080 pk. Dat zou voldoende moeten zijn voor 0-100 in slechts 2.8 seconden.

Voor 450.000 euro koop je de Arash AF10 met instapmotor, de hybrideversie kost liefst 1,4 miljoen euro! Bestel je deze in de zogenaamde Racer-uitvoering -je krijgt dan een rolkooi, brandblusser, intercom en wat leuke striping- dan betaal je nog eens 130.000 euro extra. Dromen mag natuurlijk altijd… De auto maakt zijn livedebuut in Genève. We zijn benieuwd of het merk dan wat meer kan laten zien dan wat lousy renders.

Ook interessant!

  • Estrema Fulminea
    Estrema Fulminea met 2.040 pk is helemaal officieel!
  • Video: het kon dus echt NET
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

af10, arash, geneve-2016, Hybride, hypercars, Supercars

Vorig bericht: « Koop dan: de Testarossa van de Wolf of Wallstreet
Volgend bericht: Breek: de Maserati Levante is hier! »

Lees Interacties

Reacties

  1. fijnkonijn zegt

    19 februari 2016 om 21:57

    2080 pk en dan “slechts” 0-100 in 2.8 seconden?

    Een Tesla van 120k doet dat ook. Met slechts rond 700pk. Of te wel: you are doing it wrong (tractie probleem much…)

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      19 februari 2016 om 22:02

      @fijnkonijn: vermogen is allang het probleem niet meer, tractie wel. En je pakt voor je vergelijking een elektrisch aangedreven auto, ergo maximaal koppel vanaf 0…

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        19 februari 2016 om 22:47

        @davelepeef: Eens, maar een Aventador doet het met 700pk puur uit een atmosferische verbrandingsmotor in slechts een tiende meer.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          20 februari 2016 om 01:44

          @phaeton: dan nog moet ’t via dezelfde
          streepjes rubber op ’t wegdek worden overgebracht. Op ’n gegeven punt doet ’t er niet meer toe wat ’t wagengewicht of het over te brengen koppel is.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            20 februari 2016 om 08:14

            @davelepeef: klopt helemaal. De grens van 0-100 lijkt wel te zijn bereikt. Alle sprintkanonnen (Veyron, 911 Turbo S, Nissan GT-R) zitten tussen de 2,5-3 seconden. En ook de getunede modellen zitten daar niet ver onder. Simpelweg doordat er straatnamen onder liggen.

            Kijk maar naar de dragscene: alles op straatbanden zit rond die 2,5 seconden. Alles daaronder staat op veel serieuzer rubber (semi-slicks, drag-radials).

            Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      19 februari 2016 om 23:53

      @fijnkonijn: lekker belangrijk die 0-100….op een gegeven moment houdt het ook gewoon op, zolang de auto’s geen 500 kg wegen met 2000 pk en de tractie maximaal is zie ik ook niet iemand veel sneller zijn dan 2,8 secs. De tussensprint zijn imo sws van veel grotere waarde, die van 100-200 bijvoorbeeld

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        20 februari 2016 om 09:57

        @87sandyd: inderdaad.

        Bij sportwagens kijk ik vaak vooral naar 0-300.
        En bij gewone snelle auto’s 0-200.

        Dat is ten minste echt interessant.

        Login om te reageren
  2. norge zegt

    19 februari 2016 om 22:00

    You pay , me deliver…Sometime…garanteed…

    Login om te reageren
    • hassani zegt

      19 februari 2016 om 22:39

      @norge: Guaranteed..

      Login om te reageren
      • c3po zegt

        20 februari 2016 om 08:26

        @hassani: didn’t get the joke…?

        Login om te reageren
        • hassani zegt

          20 februari 2016 om 10:28

          @c3po: blijkbaar niet nee;)

          Login om te reageren
  3. centric zegt

    19 februari 2016 om 22:01

    Ik vind het absoluut een mooie auto, lijkt een beetje op de Enzo. Maar waar die 2080 pk’s voor nodig zijn snap ik niet echt.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      19 februari 2016 om 22:03

      @centric: schele peer!

      Login om te reageren
  4. pixeltrooper zegt

    19 februari 2016 om 22:02

    Beetje te gewaagde stap voor zo’n klein bedrijfje denk ik

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    19 februari 2016 om 22:03

    Leverbaar in 2080?

    Login om te reageren
  6. Donstil zegt

    19 februari 2016 om 22:08

    En toen ging de wekker.

    Login om te reageren
  7. lompey zegt

    19 februari 2016 om 22:09

    Klinkt allemaal niet zo betrouwbaar.

    Login om te reageren
    • nicolette zegt

      19 februari 2016 om 22:21

      @lompey: inderdaad

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      20 februari 2016 om 03:23

      @lompey: dat zeiden mensen van Tesla ook in het begin, en kijk waar ze nu zijn. Zonder innovatieve nieuwe bedrijven worden de grote jongens ook niet gestimuleerd om te vernieuwen

      Login om te reageren
  8. Jipjj zegt

    19 februari 2016 om 22:09

    Ik heb ook een auto getelend en die heeft zelfs 4000 pk :/

    Login om te reageren
    • Jipjj zegt

      19 februari 2016 om 22:09

      @jipjj: *getekend

      Login om te reageren
      • norge zegt

        19 februari 2016 om 22:17

        @Jipjj: getelend was leuker..

        Login om te reageren
        • Jipjj zegt

          19 februari 2016 om 22:20

          @norge: ok getelend it is!!

          Login om te reageren
          • baap zegt

            20 februari 2016 om 12:06

            @jipjj: Aziatische roots? ;)

            Login om te reageren
  9. ericc zegt

    19 februari 2016 om 22:12

    Hij bouwt wel leuke wagens maar productie komt nooit op gang….! Jammer.

    Login om te reageren
  10. pieterpoes zegt

    19 februari 2016 om 22:13

    In geen 2080 jaar dat ik hier mijn geld aan besteed.

    Login om te reageren
    • mrcy335d zegt

      19 februari 2016 om 22:16

      @pieterpoes: voor nog geen 2080 cent

      Login om te reageren
  11. yupyup zegt

    19 februari 2016 om 22:17

    Hè, kijk! Een nieuwe hotwheels!

    Login om te reageren
    • nicolette zegt

      19 februari 2016 om 22:23

      @yupyup: ik wil hem wel als model

      Login om te reageren
  12. nicolette zegt

    19 februari 2016 om 22:23

    Enzo looks,deuren van Gt40 ,Fxx spoilers ,ben bang dat we hier niets meer van horen

    Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    19 februari 2016 om 22:30

    Niet alleen de auto, maar het verhaal achter de auto is zo briljant. Arash Farboud kocht in 2000 een 360 Modena. Hij vond hem goed, maar niet perfect. Maakte niet uit, hij had een supercar op de inrit staan. Echter, toen Ferrari de Enzo onthulde, was Arash om. Hij moest en zou een Enzo hebben. Maar natuurlijk was Ferrari het daar niet mee eens. De Enzo was alleen voor mensen met meer dan een enkele Ferrari. “Sorry Meneer Farboud, leuk dat je een 360 Modena hebt, maar dat is lang niet genoeg om een Enzo te kunnen kopen.”

    Arash was pissig en in plaats van het Hele Internet te trollen, begon hij met de ontwikkeling van zijn eigen auto. Eerst de Farboud GTS, later de Arash SF. En nog steeds is hij bezig om de ultieme Ferrari-beater te maken. Niet zozeer omdat hij geen Enzo kon betalen (hij heeft er intussen eentje), maar omdat te hij volgens Ferrari te weinig Ferrari’s had om er eentje te mogen kopen…

    Login om te reageren
  14. isleofman zegt

    19 februari 2016 om 22:30

    Ik denk dat we de max qua acceleratie nu wel bereikt hebben tot 100. Laatste 911 turbo gaat meen ik ook al in 2.8. Dit soort vermogens zet dan wel weer nieuwe benchmarks voor 200 – 300 en verder.

    Login om te reageren
  15. heidekonijn zegt

    19 februari 2016 om 22:47

    Wat een..euh.. Enzo achtige tekening?

    Login om te reageren
  16. v60polestar zegt

    19 februari 2016 om 23:13

    Woow dik!!!

    Login om te reageren
  17. Edge zegt

    19 februari 2016 om 23:19

    Hij ziet er eigenlijk wel gaaf uit, maar 2080pk, kom op zeg. Dat is leuk op papier. Als je Ferrari-liefhebber en bent, en al helemaal als je Ferrari-bezitter bent, zou je moeten weten dat zo’n auto meer kan dan alleen hard sprintjes trekken. Ik zou me als Farboud zijnde dan ook niet focussen op zoveel mogelijk pk’s, maar ook op de handeling.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      20 februari 2016 om 06:43

      @Edge: maar ja, jij bent Farboud dus niet.

      Login om te reageren
  18. milieumeneertje zegt

    19 februari 2016 om 23:20

    Ben ik de enige die de vlammen/ decals op de auto een beetje kinderachtig vind?

    Login om te reageren
  19. dutchcorvette zegt

    19 februari 2016 om 23:38

    140K best weinig voor een nieuwe supercar met gave looks

    Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      20 februari 2016 om 00:54

      @dutchcorvette: best = relatief

      Login om te reageren
    • ziekegeest zegt

      20 februari 2016 om 01:34

      @dutchcorvette: dat is alleen voor een brandblusser, een kooitje, en wat lijntjes….

      Login om te reageren
  20. reistje zegt

    20 februari 2016 om 00:09

    Waarom altijd zulke ongeloofwaardige claims als je eigenlijk nog niks hebt? Ja je krijgt aandacht maar vaak niet echt goede aandacht en dat beetje aandacht is meestal het hoogtepunt van het merk.

    Bijvoorbeeld, wat zien we nu echt bij deze auto? Wat concept tekeningen van het uiterlijk en verder? Een 3D getekende carbon monocoque met wat subframes en een beetje ophanging. En een motor maar dat is gewoon een Chevy LT4. Het grappigste is nog wel de tekening die aanwijst waar de elektromotoren zitten. Dat is namelijk wel heel makkelijk getekend maar nu nog een echt systeem maken. En met 1180 elektrische pk’s zou je toch verwachten dat hij accu’s zou hebben.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      20 februari 2016 om 06:44

      @reistje: zonnepanelen…… [zucht]

      Login om te reageren
  21. schlumpie zegt

    20 februari 2016 om 00:18

    Daar zal de lokale bandenboer ook vrolijk van worden :p

    Login om te reageren
  22. rob5nismo zegt

    20 februari 2016 om 08:22

    Ik vind het een mix van pagani saleen en ferrari maar dan niet zo geslaagd qua samenstelling

    Login om te reageren
  23. c3po zegt

    20 februari 2016 om 08:27

    Zielig concept.. Ding ziet er nu al verouderd uit.

    Login om te reageren
  24. mrrallycross zegt

    20 februari 2016 om 10:39

    Arash, kan je dat eten?

    Login om te reageren
  25. ghost zegt

    20 februari 2016 om 14:39

    Leuk voor in de kroeg, bij het zoveelste ‘wie heeft de langste’ verhaal; die van mij heb 2080 pk!

    Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    20 februari 2016 om 15:57

    Voor dat geld heb ik dan toch liever een Veyron…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North