• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pk

Auteur: autoblogger, gepost 5 maart 2009 om 12:24 – 23 Reacties

Afbeelding Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pkAfbeelding Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pkAfbeelding Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pkAfbeelding Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pkAfbeelding Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pkAfbeelding Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pkAfbeelding Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pkAfbeelding Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pk

Arden Fast Cat
In Genève staat Arden met een leuke collectie. Zo staat er de AJ20 (Wild Cat) en zagen we in het eerste beursfilmpje van Wouter reeds de Arden AR7 Highlander voorbij komen (speciaal voor crisismanagers). Arden heeft echter ook hun interpretatie op de Jaguar XF meegenomen: de AJ21 Fast Cat!

We schreven al eens over deze AJ21 en toen was nog enigszins onduidelijk hoeveel pk deze Jag zou hebben. Nu is wel bekend dat de SV8 een vermogen van 550 pk heeft gekregen. De inhoud van het blok wordt vergroot van 4,2 liter naar 4,5 liter.

The latest creation of Arden is the Arden AJ 21, which was developed on Jaguar XF basis. This wildcat will thrill you, with a stronger engine, extensive aerodynamic modifications and elegant interior. It will offer a genuinely Jaguar pleasure with an individual Arden mark.

The new AJ 21 will receive a complete new front apron with typical Arden style, which will not only impress with a big radiator grill in handmade stainless steel mesh, but also with its large air vents for perfect cooling of the engine and brake system. The aerodynamic lift at the front axle will be effectively reduced with help of the lower lines of the special front design, offering especially at higher speeds much more down force and better handling. The integrated LED-day lights will provide a greater optical effect and more security.

The side sills continue the clear front-design lines, which also incorporate functional air inlets for better cooling of the rear brakes. The rear of the Arden Jaguar XF has been slightly changed by a decent rear lid spoiler and marked rear diffusor, harmoniously matching the complete basic design of the AJ 21.

Every Jaguar driver knows that the heart of an extraordinary car is an extraordinary engine. The Arden version of the Jaguar XF 2.7 liter diesel engine has a performance of 250 bhp (original egine: 207 bhp) with 80 nm more torque. Arden offers a 4.5 liter version for all V8 engines, which give you an additional 80 bhp. The top-of-the line model is a 4.5 liter engine with a special Arden supercharger, which will generate about 550 bhp. The conjunction of the special developed Arden sport suspension with the light weight 21Inch wheels, produced with modern state-of-the-art machines in the exclusive Arden Sportline design, guaranty a more sure-footed handling and always optimal road contact.

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

arden, geneve-2009, Jaguar, tuning, xf

Vorig bericht: « Mazda3 MPS (nog steeds 260 pk)
Volgend bericht: Bugatti Veyron Bleu Centenaire (meer foto’s en info) »

Lees Interacties

Reacties

  1. LJ zegt

    5 maart 2009 om 12:29

    lekkerrr

    Login om te reageren
  2. Rene1980 zegt

    5 maart 2009 om 12:33

    nice!!!!

    Login om te reageren
  3. Ferrari_fan zegt

    5 maart 2009 om 12:34

    Nice die specs, maar het uiterlijk van de voorkant vind ik minder, en de velgen vind ik er minder bij de rest van de auto passen

    Login om te reageren
  4. Mpower zegt

    5 maart 2009 om 12:34

    80 pk extra door cilinderinhoud te vergroten. met als topmodel 550 pk?? 510 +80 extra = 590 ???

    Login om te reageren
  5. thijs zegt

    5 maart 2009 om 12:35

    i want it

    Login om te reageren
  6. Gnermo zegt

    5 maart 2009 om 12:37

    Liever de XKFR (ofzo) Dit is echt te ordinair…

    Login om te reageren
  7. Floryn zegt

    5 maart 2009 om 12:47

    beetje te ordinair voor een jag eigenlijk.

    Login om te reageren
  8. Sorcerer zegt

    5 maart 2009 om 12:49

    Ik word hier echt moe van… Ik wil een gewone auto en geen fisher price + kippengaas addons. Wat motortuning okee, maar die uiterlijke wijzigingen zijn gewoon totaal niet mooi.

    Enige auto waarbij ik het nog wel een heel klein beetje kan waarderen zijn die dikke Cayenne turbo’s die eruit zien als moordmachines, gewoon omdat dat wel grappig is, zo 50% van het frontoppervlakte luchthapper.

    Maargoed, doe mij liever écht autonieuws ;)

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    5 maart 2009 om 12:56


    Schandalig, een Jag pur sang zo vernielen… :roll: Ik weet dat het eigen mening is, maar toch. William Lyons had ook zijn eigen mening over auto’s en maakte katachtig mooie auto’s. Dit is er één van, en wat Lyons vast en zeker niet wou, is dat er tunerts aan te pas komen. Dus kan je zeggen dat het van Jaguars standpunt uit onrein, lelijk en schandalig is. Het vak auto’s is nu eenmaal een vak waar subjectiviteit heerst.

    Login om te reageren
  10. Rolls-Royce Motorcars zegt

    5 maart 2009 om 12:59

    Bah. doe mij dan toch liever een ‘gewone’ XFR. En wanneer komt jaguar weer eens met een 12-cilinder?

    Login om te reageren
  11. Benjamin1 zegt

    5 maart 2009 om 13:03

    liever de XFR. Minder PK maar wel een echte Jag.

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 maart 2009 om 13:42

    Nee, nee, nee!

    Afblijven Arden!!
    Zo zie je maar dat je nooit een Duits tuningbedrijf aan zo’n schitterend Brits product moet laten sleutelen…

    SCHANDE!

    Login om te reageren
  13. Tinus zegt

    5 maart 2009 om 13:53

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    5 maart 2009 om 14:58

    Waren ze wat eerder geweest, dan had ik nog wel een marktje gezien. Maar waarom zou iemand nu hiervoor gaan, nu de XFR er is? Een Jaguar koopt men volgens mij nog steeds vooral om de stijl, en dit doet daar alleen afbreuk aan. Voor die paar pk’s meer? Ook niet echt iets voor een Jag-minner.

    Login om te reageren
  15. Brainbrommer zegt

    5 maart 2009 om 15:54

    ik ben alvast aan het sparen:D

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    5 maart 2009 om 16:05

    Je zal die Jaguar maar zijn. Toch wel erg zielig hoor. :o

    Ik kan in ieder geval bedenken hoe hij zich voelt.

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    5 maart 2009 om 16:51

    Best wel jammer van de centjes.

    Login om te reageren
  18. bleegh zegt

    5 maart 2009 om 18:08

    @ SAAB

    je bedoelt zeker een product uit india?

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    5 maart 2009 om 18:21

    Leuk autootje voor het dagelijkse woon-werk verkeer lijkt me(A)

    Login om te reageren
  20. Wouterman! zegt

    5 maart 2009 om 19:26

    Lillik!! En ’t is zo’n mooie auto :(

    Ik wordt er gewoon verdrietig van dat tunerts dit steeds maar niet in willen zien…

    Login om te reageren
  21. JOBSPOT zegt

    5 maart 2009 om 20:00

    de configurator al geprobeerd? http://www.arden.de

    Login om te reageren
  22. Euphoric zegt

    6 maart 2009 om 11:59

    Euhm Arden is anders toch echt wel een echte Jaguar tuner van oudsher en hebben meestal toch wel best aardige creaties.

    Deze vind ik ook net te overdreven het contrast van de grille met het jaguar racing green is voor mij te groot, dit zou beter staan op een anthraciet of zilverkleurige versie.

    Ik geef dit een 6 als je het hebt over een geslaagd model, het is natuurlijk ook zo dat je kan opteren om alleen de motorische wijzigingen door te voeren.

    Login om te reageren
  23. TRICKN zegt

    10 maart 2009 om 19:58

    niet zo’n fan van de janten (velgen: West-Vlaams voor beginners) maar als het maar dat is. IK WIL EEN

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North