• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron Bleu Centenaire (meer foto’s en info)

Auteur: autoblogger, gepost 5 maart 2009 om 13:05 – 29 Reacties

Bugatti Veyron Bleu Centenaire


We mochten afgelopen dagen getuige zijn van de officiële onthulling van de Bugatti Veyron Bleu Centenaire, hier op video. Inmiddels kunnen we iets meer details over deze “special edition” vertellen en we hebben een stapel extra foto’s…

Bugatti viert met de Bleu Centenaire het honderdjarige bestaan van het merk. In die honderd jaar is het bekende automerk niet altijd actief geweest, maar sinds een paar jaar zijn ze weer helemaal terug, dankzij de Veyron. Inmiddels zijn er 200 Veyrons afgeleverd en er wachten nog zo’n vijftig mensen op hun bestelling, er moeten er dus nog vijftig verkocht worden. Bovenop die driehonderd exemplaren van de Veyron worden er nog 150 units van de Grand Sport gebouwd.

De Bleu Centennaire is eigenlijk weinig bijzonders (in vergelijking met de andere Veyrons). De Centennaire heeft een blauwmatte lak, een combinatie die bestaat uit Sprintblue Matt en Sprintblue Gloss. Verder zijn er ook delen van de motor in “Bugatti Blue” uitgevoerd en zien we een paar kleine aluminium details aan de buitenkant. De grille en de luchtinlaten aan de voorkant zijn in uitgevoerd in het zogenaamde ‘mirror shine’.



The Veyron “Bleu Centenaire”

Building on the marque’s core values of « Art – Forme – Technique » , Bugatti Automobiles S.A.S. has created the Bugatti Veyron Bleu Centenaire, a unique model to celebrate the hundred year old history of the company. This special model takes up the traditional Bugatti two-tone-specification, but portrays it in one rather than two colours: in the most known light shaded Bugatti blue. The Centenaire’s unique combination of a « sprintblue matt » and « sprintblue gloss » hence offers a new impression of the two-tone-scheme known so far with parts of the engine also covered in this traditional Bugatti Blue.

The roof-trim-stripes and the exterior rearview mirrors are of polished, anodised aluminium. A special wheel design has been added – enhanced by a bright red brake-capillar. The grills at the front and at the side air intakes are in « mirror shine ».

The interior of the Centenaire is fitted in a special «snowbeige» leather with quilting on the seats. The central console is covered in the same leather. New LED lights, Park Distance Control and a rearview camera have become part of the standard equipment for all Bugatti Veyrons from this year onwards. The Bleu Centenaire shares all performance characteristics of other Veyron models performance-, acceleration- and deceleration characteristics which have been highly praised ever since the Bugatti Veyron first appeared on the scene. The car will cost 1,35 Million Euro exclusive taxes and transportation.

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, centenaire, geneve-2009, veyron

Vorig bericht: « Arden AJ21 AKA Fast Cat: 550 pk
Volgend bericht: Here comes the sun: Aston Martin DBS Volante »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robbert zegt

    5 maart 2009 om 13:09

    Gaap..

    Niks spectaculairs als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  2. Beemer zegt

    5 maart 2009 om 13:12

    Naar mijn gevoel tog erg ‘normaal’..

    Login om te reageren
  3. Larrs zegt

    5 maart 2009 om 13:13

    Ik vind ‘m wel geslaagd.

    Alleen wel even met handschoenen en schone kleren in de auto stappen. Stel je voor dat het interieur vies wordt. :shock:

    Login om te reageren
  4. geelhoed zegt

    5 maart 2009 om 13:13

    Inderdaad: Gaap!
    Verzin er dan tenminste een paar honderd pk bij!

    Login om te reageren
  5. dummy zegt

    5 maart 2009 om 13:14

    Een blauwe Bugatti, zo hoort het toch, niet?

    Login om te reageren
  6. GH zegt

    5 maart 2009 om 13:18

    De Centennaire heeft een baluwmatte lak.

    Blauwmatte neem ik aan? Of heeft Bugatti een nieuwe kleur ontwikkeld?

    Login om te reageren
  7. Sven zegt

    5 maart 2009 om 13:20

    doe mij dan toch maar de grand sport in beschaafd zwart

    Login om te reageren
  8. Simpson zegt

    5 maart 2009 om 13:33

    roep me over een jaar of zestig nog maar eens, als deze roestig en wel in de schuur van een tandarts gevonden wordt.

    Login om te reageren
  9. Pieliej zegt

    5 maart 2009 om 13:35

    Dat matblauw is echt spuuglelijk.

    Login om te reageren
  10. GerreLekker zegt

    5 maart 2009 om 13:35

    Mooie bak, en idd blauw is de kleur die ik associeer met Bugatti zoals de prachtige EB110

    Login om te reageren
  11. Jorden zegt

    5 maart 2009 om 13:38

    als je toch al van plan was een veyron aan te schaffen…
    dan deze maar!
    de grandsport vind ik wel een stuk leuker

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 maart 2009 om 13:40

    Heerlijk!

    Bleu Bugatti gecombineerd met ‘mat Bleu Bugatti’…
    Perfect, zo hoort ‘ie te zijn!!!

    Login om te reageren
  13. Alwood zegt

    5 maart 2009 om 14:16

    hmm… matblauw blijft een plastic-kleur… Maar de details in de grille en het blauw gespoten motorblok vind ik wel erg lekker staan. Ik neem aan dat die spatborden ook wel gewoon glimmend gemaakt kunnen worden :)

    Login om te reageren
  14. Benjamin1 zegt

    5 maart 2009 om 14:17

    Lalala in smurfenland……

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    5 maart 2009 om 15:01

    Een ander kleurtje en wat details? Volgens mij had je dat op aanvraag sowieso al wel kunnen krijgen. Conclusie: Niets bijzonders…

    Login om te reageren
  16. Baztrd zegt

    5 maart 2009 om 15:10

    Zeer fraai! Maar ging deze versie niet 1300+ pk krijgen? Of was dat weer een andere special edition…?

    Login om te reageren
  17. VivelaFRANCE zegt

    5 maart 2009 om 15:44

    Wel erg blauw…

    Login om te reageren
  18. .Memphis. zegt

    5 maart 2009 om 16:12

    Helemaal geen verkeerd kleurtje, maar absoluut het label ‘special edition’ onwaardig hoor.

    Typisch iets voor mensen zonder smaak met teveel geld, die het niet aandurven om een eigen kleur te kiezen voor de Veyron… dan maar een special edition nemen zonder die vervelende kleurkeuze.

    Login om te reageren
  19. BananaFlip zegt

    5 maart 2009 om 16:54

    Prachtig uiterlijk, dat mat is echt wel leuk.
    Toch jammer dat ze niet aan alle verwachtingen voldoen, iedereen had voor de jubileumeditie toch wel zo’n 1300 paardjes verwacht.
    Al met al toch een leuk wagentje.

    Login om te reageren
  20. feanfan zegt

    5 maart 2009 om 17:18

    ziet er goed uit maar zie er niks speciaals aan of heb ik het mis?

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    5 maart 2009 om 17:20

    @ feanfan; Om dat te weten te komen zou je gewoon het artikeltje kunnen lezen natuurlijk… :roll:

    Login om te reageren
  22. six-trey zegt

    5 maart 2009 om 17:57

    Ik zit mij hier kapot te lachen, zijn jullie allemaal sarcastisch of vinden jullie hier niets speciaal aan ik bedoel het is een 1000PK supercar en dan klagen jullie nog niets speciaal. De gemiddelde europese auto heeft 150PK of zijn jullie hier de uitzonderingen die allemaal een supercar hebben?

    Login om te reageren
  23. feanfan zegt

    5 maart 2009 om 18:40

    @citrofiel ja ja tuurlijk doe ik dat! btw twitter anyone??

    Login om te reageren
  24. E320cdi zegt

    5 maart 2009 om 21:31

    twitter?
    kan autoblog niet op twitter gaan ook ofzo… met nieuwsmeldingen die je dan krijgt? ik weet niet hoor, komt direct in me op nu ‘feanfan’ dat schrijft.

    Login om te reageren
  25. cardesigner@USA zegt

    6 maart 2009 om 10:18

    In de NRC stond gisteren trouwens dat deze een topsnelheid van 300 (O mijn god, hoe dom kun je zijn?:() kilometer per uur had…

    Login om te reageren
  26. Robbert zegt

    6 maart 2009 om 10:27

    De auto-redacteur van het NRC rijdt denk ik in een golf 1 uit ’74.. :D

    Login om te reageren
  27. PantheraLeo205 zegt

    6 maart 2009 om 11:31

    Als kind speelde je met klei die exact dezelfde kleur had, voordat je alle kleuren door elkaar had gekneed uiteraard.

    Login om te reageren
  28. Nic zegt

    6 maart 2009 om 12:49

    Lekker!

    Login om te reageren
  29. miguel zegt

    6 maart 2009 om 16:34

    beter bugaty veyron 50 jaar smurfen editie

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North