• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ariel Atom verliest een wiel

Auteur: robbie, gepost 25 oktober 2011 om 22:06 – 28 Reacties

Ariel Atom crash


Deze Ariel Atom was net onderweg naar zijn nieuwe eigenaar om afgeleverd te worden. Iets zegt mij dat de koper niet echt zat te wachten op een Atom met slechts 3 wielen en nog minder gewicht dan het origineel.

Deze crash vond plaats in Londen toen een testrijder (in een woonwijk?) tegen een geparkeerde Range Rover botste. En ik heb zo’n vermoeden dat het nogal hard gegaan is. Er zijn op het asfalt namelijk duidelijk sporen te zien van een gecrashte Ariel Atom die flink naar achteren is gevlogen. Dat kan volgens mij alleen maar gebeurd zijn als het een harde crash geweest is.

Hoe de koper van deze Ariel Atom reageerde is niet bekend, maar heel blij zal hij ongetwijfeld niet geweest zijn. (via: wreckexotics.com)

Ariel Atom crash @ London

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Video: zware crash tijdens 24u op Spa
    Video: zware crash tijdens 24u op Spa
  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel, ariel-atom, crash, Lichtgewicht, londen

Vorig bericht: « Recall! Jaguar X-Type heeft kapotte cruisecontrol
Volgend bericht: Sebastian Vettel vs Jenson Button: 0,009 sec verschil »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    25 oktober 2011 om 22:08

    oei, gelukkig vol je je nog veilig tussen al die buizen..

    ach, de koper zal wel gerust gesteld worden met een boek, doen ze wel vaker als je moet wachten op je auto..

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      26 oktober 2011 om 01:43

      @dennisr: ik zou steeds denken dat die buizen je lekker kunnen spiezen! benzinebbq enzo

      Login om te reageren
  2. C220AMG zegt

    25 oktober 2011 om 22:10

    So you have bought a car on steroids and has Attention Deficit Hyperactivity Disorder?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      25 oktober 2011 om 22:13

      @C220AMG: wat probeer je te zeggen?

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        25 oktober 2011 om 22:53

        @robbie: Ik weet het zelf ook niet!

        Login om te reageren
        • betonstaal zegt

          26 oktober 2011 om 01:43

          @C220AMG: is dit een poging tot iets Topgearderig?

          Login om te reageren
          • HDM zegt

            26 oktober 2011 om 13:29

            @betonstaal: nee, eerder een poging om lincoln op te willen volgen.

            Login om te reageren
  3. amg77 zegt

    25 oktober 2011 om 22:11

    Dag £45.000.

    Login om te reageren
  4. lamdi zegt

    25 oktober 2011 om 22:13

    weet iemand hoe ze dit nu af handelen normaalgesproken?.. komt er een spoed bestelling en krijgt de beste meneer de eerste de beste gele atom van de band.. of word hij geacht nog eens te wachten?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 oktober 2011 om 22:16

      @lamdi:

      ligt eraan of hij al betaald heeft of dat bij aflevering zou doen ..

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        25 oktober 2011 om 22:18

        @lincoln:

        En dat zal jij weten?
        Hangt eerder van Ariel z’n wachtlijst af (zou ik denken) en hoe warm ze erin zitten. Het kan best dat ze het eerst met de verzekering regelen en die arme kerel de hele tijd moet wachten op een nieuwe.

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      25 oktober 2011 om 22:18

      @lamdi: hangt er vanaf wie de crash heeft veroorzaakt. Als het gewoon een dealer of handelaar is dan dat hun probleem en niet het probleem van de fabriek. Je zal dan achteraan de rij moeten aansluiten.

      Als de fabriek zo dom is geweest om een auto te slopen dan zullen ze dat uiteraard zo snel mogelijk proberen op te lossen.

      Login om te reageren
      • lamdi zegt

        25 oktober 2011 om 22:22

        @robbie: thanks!

        Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      26 oktober 2011 om 09:24

      @lamdi: De eerste de beste gele?
      Niet nodig, je pakt de eerste de beste en als die een andere kleur heeft vervang je slechts 2 stukkies plastic en klaar…

      Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    25 oktober 2011 om 22:21

    Over vervelend gesproken, dan is dit wel een ideaal voorbeeld.

    Dit is misschien nog te repareren. Gewoon zien of het frame zelf geraakt is, anders zetten ze er gewoon nieuwe draagarmen aan. Kans is groot dat het nogal meevalt. Hier is geen kreukelzone om afgekeurd te worden.

    Login om te reageren
    • lamdi zegt

      25 oktober 2011 om 22:23

      @Hupke: zou jij de vrachtbrief ondertekenen als je weet dat je auto (als je hem nieuw koopt) al een ongeluk heeft gehad waarbij kans op schade nadien hoger is?

      ookal wacht je zooo lang, ik zou het NOOIT van mn leven durven.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        25 oktober 2011 om 23:20

        @lamdi:

        Als hij niet beschadigd is dan is hij niet beschadigd dat kan je checken met X-strallen en dat word ook effectief gedaan. Dus ja ik zou hem ook nieuw zo kopen.

        Het kan ook zijn dat ze deze houden voor promo-dingen of voor een lagere prijs doorverkopen, of hem volledig terugkrijgen van de verzekering.

        Login om te reageren
  6. oli4k zegt

    25 oktober 2011 om 22:24

    Dat de Ariel zo ver gestuiterd is zal ook wel iets te maken hebben met het lage gewicht van zo’n Atom versus het tamelijk hoge gewicht van een Range Rover. Die laatste is pak ‘m beet vier keer zo zwaar (gok ik).

    Login om te reageren
  7. 4991 zegt

    25 oktober 2011 om 22:32

    Ophanging vervangen en klaar is kees.

    Login om te reageren
  8. midasracer zegt

    25 oktober 2011 om 23:02

    Ach even met een lakstiftje bijwerken en klaar is kees. Ziet niemand.

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    25 oktober 2011 om 23:23

    Ach je kan er nog altijd een motorfiets van maken.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      26 oktober 2011 om 01:42

      @norge: lijkt zo wel een KNEX mobiel idd

      Login om te reageren
  10. Larick zegt

    26 oktober 2011 om 01:24

    Robbie: het scheelt natuurlijk dat de atom zeer licht is. Daardoor zal hij ook een stuk verder terugstuitten dan een normale auto met meer massa. Doet niet af aan het feit dat dit met snelheid is gebeurd, maar waarschijnlijk minder dan in het verhaal wordt gesuggereerd.

    Login om te reageren
  11. aaiBoek zegt

    26 oktober 2011 om 07:17

    Niet de eerste …. http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/25/ariel-atom-crasht-hard-in-belgie

    Login om te reageren
  12. Sm0keGun zegt

    26 oktober 2011 om 07:21

    al raar dat hij er niet onder schoof

    Login om te reageren
  13. ericc zegt

    26 oktober 2011 om 10:35

    Hoe heeft Ferrari dit opgelost met hun brandende 458-reeks?
    Iemand daar info over?

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    26 oktober 2011 om 13:02

    Zo hard hoeft het niet geweest te zijn, een Atom is licht. Daarnaast, als de Atom achteruit is gevlogen is het waarschijnlijk de Range die ertegen reed…

    Login om te reageren
  15. masterstig zegt

    26 oktober 2011 om 14:59

    Paar weekjes doorgaan met dealen en het is er zo weer uit…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North