• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sebastian Vettel vs Jenson Button: 0,009 sec verschil

Auteur: robbie, gepost 25 oktober 2011 om 23:11 – 33 Reacties

Sebastian Vettel vs Jenson Button


We weten allemaal wel dat het soms héél close kan zijn in de F1 tegenwoordig. Het draait om tienden, honderden en soms zelfs duizenden van seconden. Maar hoe ontstaan die verschillen nou? Wie pakt waar welk voordeel? Is er 1 perfecte racelijn? Of zijn er meerdere? Laten we een een kwalificatieronde van Sebatian Vettel vergelijken met een ronde van Jenson Button.

Mensen van de BBC zijn zo vriendelijk geweest om de kwalificatierondes van Vettel en Button naast elkaar te zetten zodat we prachtig in beeld krijgen hoe deze coureurs andere lijnen rijden en dat het uiteindelijke verschil over een rondje slechts 0,009 seconden is. Dat is zo’n miniem tijdsverschil dat je het je bijna niet voor kan stellen.

Bekijk de kwalificatierondes op het circuit van Suzuka hieronder:

Vettel vs Button

Ook interessant!

  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX
  • Sebastian Vettel is boos en teleurgesteld
  • Jenson Button komt met eigen auto op basis van Lotus
  • Video - Sebastian Vettel stopt nét iets te vroeg

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Jenson Button, McLaren, Red Bull Racing, sebastian-vettel, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Ariel Atom verliest een wiel
Volgend bericht: Benzinedief geeft politie schuld van dode op A2 [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. dustie94 zegt

    25 oktober 2011 om 23:13

    vind dat button dit rondje zoooo strak rijdt!

    Login om te reageren
  2. bloempot zegt

    25 oktober 2011 om 23:16

    Jeetje, als je zoiets ziet heb je toch wat meer respect voor die coureurs. Prachtig, hoe zo’n kleine fout zoveel kan uitmaken, perfectie!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      25 oktober 2011 om 23:18

      @bloempot: Zo zie je dat zo’n vloeiende lijn en stijl in de praktijk toch niet (altijd) de snelste ronde oplevert …

      Login om te reageren
      • bloempot zegt

        26 oktober 2011 om 01:25

        @dawwg: wij bekijken dit van bovenaf ipv ‘in de stoel’ dus dan hebben zij inprincipe nog minder zicht of niet?

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          26 oktober 2011 om 07:37

          @bloempot: inderdaad.
          Laatst (vorige week) is hier nog een artikel verschenen over een on-board filmpje vanuit de helm van lucas di grassi.
          Zoek maar even.
          Je ziet daarop niks van je neus/spoiler en het dieptezich word plots veel beperkter, en da’s bij 300+km/h toch nie zo gewensd.

          Sowizo respect voor die jongens

          Login om te reageren
          • Seroo zegt

            26 oktober 2011 om 09:28

            @vale46: http://www.woorden.org/woord/sowieso

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              26 oktober 2011 om 09:42

              @Seroo: Verspil je daar nu echt je tijd aan?
              Dubbelcheck de artikels zelf dan nog maar eens, want die staan meestal ook vol fouten.
              Of ga bij AB werken, dan kan je via de editor alles mooi verbeteren.
              BTW: Er zijn hier mensen die licht typen ipv ligt. Ga daar maar eens op jammeren!

              Login om te reageren
              • bloempot zegt

                26 oktober 2011 om 10:53

                @vale46: goedzo!
                Maar ik ga hem wel even opzoeken nu, nog even een vraagje, kan ik ervan uitgaan dat de 2 auto’s identiek aan elkaar zijn, motorisch gesproken?

            • 72bug zegt

              26 oktober 2011 om 11:50

              @Seroo:

              http://www.mierenneuker.nl

              Login om te reageren
  3. stefstuntpiloot zegt

    25 oktober 2011 om 23:16

    Daarom is F1 ook zo’n fantastisch mooie sport! Met zo’n enorme snelheid zo constant kunnen blijven rijden, ongelooflijk!

    Login om te reageren
  4. McGti zegt

    25 oktober 2011 om 23:20

    Beetje laat aangezien dit alweer 2 grand prix geleden is. Dit is echter wel precies de reden waarom ik al jaren F1 op BBC kijk en niet bij de amateurs van RTL!

    Login om te reageren
    • svdl zegt

      26 oktober 2011 om 09:11

      @McGti: +1 Helemaal mee eens. Was vroeger altijd fan van Olaf maar de laatste jaren is hij niet zo alert meer. Hij mist van alles en heeft ook veel dingen verkeerd. En de BBC heeft elke race interviews met de grote spelers (teambazen, rijders, pirelli experts etc) RTL heeft 1 lapzwans interview per race.

      Login om te reageren
    • SHFT zegt

      26 oktober 2011 om 12:03

      @McGti:

      En daarom is het zo extreem jammer dat het seizoen 2012 slechts voor 50% door BBC wordt uitgezonden. Een klap voor de sport al begrijpt Bernie dat precies niet.

      Login om te reageren
      • svdl zegt

        26 oktober 2011 om 13:47

        @SHFT: Volgens mij is dat pas in het 2014 seizoen. Het huidige contract loopt volgens mij tot en met 2013. Maar kan het verkeerd hebben!

        Login om te reageren
  5. martijnnn zegt

    25 oktober 2011 om 23:24

    Weet nog dat er een jaar of 7 geleden, in de laatste kwalificatie van het seizoen, 3 keer exact dezelfde tijd werd gereden. Plaats 1, 2 en 3. Volgens mij coulthart, villeneuve en nog iemand. Wie weet dit nog?

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    25 oktober 2011 om 23:25

    Lang geleden was er een kwalificatie in de F1 met Hill Schumacher en nog 1 met maar 1 duizendste verschil in de top drie .(of zoiets) ;)

    Login om te reageren
    • norge zegt

      25 oktober 2011 om 23:32

      @norge: Sorry nou weet ik het weer (lang geleden) het was deze http://www.youtube.com/watch?v=-v1M6EO9RnU&feature=player_detailpage#t=20s

      Login om te reageren
      • 560pkferrari zegt

        26 oktober 2011 om 09:38

        @norge: lol :p hoe wordt in dit geval dan de startpositie bepaald, stand in het kampioenschap?

        Login om te reageren
        • norge zegt

          26 oktober 2011 om 16:42

          @560pkferrari: Degene die het eerst de tijd reed 1 en de tweede 2 en de derde ….:D

          Login om te reageren
          • 560pkferrari zegt

            26 oktober 2011 om 19:39

            @norge: oke thanks

            Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      26 oktober 2011 om 09:36

      @norge: Ja, moest ik ook direct aan denken! Toen volgde ik het nog

      Login om te reageren
  7. gerard1710 zegt

    25 oktober 2011 om 23:34

    Ik vraag me alleen af hoe je een verschil van 1 duizendste wilt meten, aangezien meetapparatuur niet accurater dan 1 duizendste kan meten, wat doe je dan met de afronding van de tienduizendsten?

    Login om te reageren
    • Griffin zegt

      26 oktober 2011 om 07:55

      @gerard1710: die meetapparatuur kan makkelijk in microseconden meten (in miljoensten van secondes oftewel tot 6 cijfers achter de komma).

      Toch weer mooi om te zien dit!

      Login om te reageren
  8. walter zegt

    25 oktober 2011 om 23:40

    Stel dat men met 250km/h over de finish lijn rijdt, omgerekend is dit 70m/s. Zo betekend 0,01seconde 70cm verschil. Dit lijkt me goed vast te leggen.

    Login om te reageren
  9. alexjuh zegt

    25 oktober 2011 om 23:58

    @Walter 0.01 sec is 1 honderdste..

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      26 oktober 2011 om 00:04

      @alexjuh: En dat is niet toevallig, 0,009 seconde is ook pakweg een honderdste…

      Login om te reageren
      • bloempot zegt

        26 oktober 2011 om 01:24

        @Citrofiel: sorry, 0,009 is toch 9 duizendste?

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          26 oktober 2011 om 01:33

          @bloempot:

          Vandaar ook dat @Citrofiel “pakweg” schrijft want afgerond zou 0.009 uitkomen op 0.01 ;)

          Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          26 oktober 2011 om 01:42

          @bloempot: Klopt. En 9 duizendsten is bijna een honderdste, en daarmee is walters berekening een goede benadering en alesjuhs opmerking niet relevant. Laat het 63 cm zijn, boeiend.

          Login om te reageren
          • bloempot zegt

            26 oktober 2011 om 10:56

            @Citrofiel: thnx boys, dacht al, wat lult hij. Maar in dit soort gevallen maakt een duizendste een wereld van verschil toch?

            Login om te reageren
  10. Kvgorp zegt

    26 oktober 2011 om 07:23

    Dit is echt niet normaal hoe close. Maar toch zijn de verschillen best groot als je de beelden stil zet.

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    26 oktober 2011 om 15:56

    zag hem gister al! :) mooi filmpje, ik kon ook voor het eerst pas goed zien hoe snel het eigenlijk gaat, bepaalde stukjes vlogen ze over de baan :)

    Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    27 oktober 2011 om 00:02

    Cool filmpje!

    Suzuka ook prachtig circuit vindik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North