• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Artega komt met 1000pk-sterke Scalo Superelletra

Auteur: Dizono, gepost 4 maart 2017 om 12:48 – 15 Reacties

Afbeelding Artega komt met 1000pk-sterke Scalo SuperelletraAfbeelding Artega komt met 1000pk-sterke Scalo SuperelletraAfbeelding Artega komt met 1000pk-sterke Scalo SuperelletraAfbeelding Artega komt met 1000pk-sterke Scalo SuperelletraAfbeelding Artega komt met 1000pk-sterke Scalo SuperelletraAfbeelding Artega komt met 1000pk-sterke Scalo SuperelletraAfbeelding Artega komt met 1000pk-sterke Scalo SuperelletraAfbeelding Artega komt met 1000pk-sterke Scalo Superelletra

Artega Scalo Superelletra
Indrukwekkende specs, maar of je er ook blij van wordt?

In 2009 kwam Artega met de GT, een compacte sportwagen met Volkswagens 3.6 VR6 midscheeps achterin. Het fraaie ontwerp was van Henrik Fisker en smoelde absoluut beter dan zijn directe concurrent, de eerste generatie Porsche Cayman. Helaas bleek het grote publiek liever op de reputatie van Porsche te vertrouwen en stierf de Artega GT een stille dood in 2012. In 2015 was Artega terug met een elektrische versie van de GT, de Scalo, maar daarna bleef het wederom stil.

Nu zijn ze nogmaals terug en wel met de Scala Superelletra. De naam dankt de auto aan een succesvol Duits racepaard, aldus Artega, maar ik vermoed dat ze dan alleen op het Scalo-gedeelte doelen… Superelletra wijst natuurlijk op de volledig elektrische aandrijflijn, die goed moet zijn voor 750 kW ofwel zo’n 1000 pk. Dankzij een flinke LiIon-accu moet de range rond de 500 kilometer liggen.

Het ontwerp komt uit de pen van Carrozzeria Touring Superleggera. De voorkant is vertrouwd Artega, maar mijns inziens gaat het daarna een beetje mis. De ongemakkelijk lange wielbasis, het wat lieflijke en gladde design, de misplaatste McLaren F1-achtige deuren, het oogt wat bedaagd en uit proportie. Overigens doen niet alleen de deuren aan McLarens supercar denken, de Scala beschikt over drie zitplaatsen, waarbij de bestuurder in het midden zit.

Dat de renders van niet al te hoge kwaliteit zijn, draagt evenmin bij aan de geloofwaardigheid van deze auto, maar als het goed is krijgen we over enkele dagen in Genève een tastbare auto te zien. We gaan natuurlijk voor je uitzoeken of dat al iets beter smoelt.

Ook interessant!

  • Video: Je bestelde eten komt iets later
    Video: Je bestelde eten komt iets later
  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Video: Range Rover Sport met winterbanden komt helling NIET op
  • Video: grijze Camry komt Karma tegen

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

artega, carrozzeria-touring, Elektrisch, geneve-2017

Vorig bericht: « Ross Brawn: ‘kappen met haaienvinnen en t-wings’
Volgend bericht: Autoblog advies: Hot Hatch voor de privékilometers (€15k) »

Lees Interacties

Reacties

  1. spotcrew32 zegt

    4 maart 2017 om 12:54

    Mag wel een tikje 918 uitstraling ipv carrera GT ik mis ledjes

    Login om te reageren
  2. maxim007 zegt

    4 maart 2017 om 13:11

    Als iemand mij zou vertellen dat dit een concept car van porsche of alfa uit het jaar 2000 is zou ik ze geloven, apart van die lelijke camera’s die als piegels zouden moeten fungeren?

    Login om te reageren
  3. lazy123 zegt

    4 maart 2017 om 13:13

    Side view lijkt op een Ford GT yupppp budyyyyy

    Login om te reageren
  4. Henrik zegt

    4 maart 2017 om 13:16

    Het had mijn zus kunnen zijn, wat een gedrocht zeg

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2017 om 13:22

    De neus is echt leuk. Maar het kontje is niks. Net als het zijaanzicht.

    Login om te reageren
  6. thomcarspotter zegt

    4 maart 2017 om 13:23

    Die “zijspiegels”, what were they thinking..

    Login om te reageren
  7. Forza zegt

    4 maart 2017 om 14:17

    Lijkt wel een goudvis. Dus hop, in een bak met water, kijken of ie kan zwemmen.

    Login om te reageren
  8. Ikke_ferrari zegt

    4 maart 2017 om 16:04

    Artega ziet er nog steeds uit als een kit-kar op basis van een MX-5 ofzo.
    Dit ziet er niet 1000pk waardig uit in mijn ogen.

    Login om te reageren
  9. Crosscabouter zegt

    4 maart 2017 om 16:22

    Iemand die de Spyker teaser eil combineren met het zijaanzicht van deze Artega?

    Of moet ik nog ff snel langs de brillenboer?

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    4 maart 2017 om 16:24

    Ik word er niet echt warm van

    Login om te reageren
  11. raceface zegt

    4 maart 2017 om 21:17

    Tegenwoordig maken de minder bekende supercar merken alleen nog “1000+pk” auto’s… laat ze eerst maar eens aan hun afwerking en betrouwbaarheid werken voor ze dit soort claims maken. Ik zou zelf graag een merk zien dat begint met een goede sportwagen, daarna als dat lukt mag je wat mij betreft losgaan met je hypercar van 1000 pk’s

    Login om te reageren
  12. gokartmozart zegt

    4 maart 2017 om 22:14

    Een mix van Lotus en Spijker maar dan net met de niet juiste ingredienten van beide merken. Te hoog kitcar gehalte. Dan veel liever de Hennesey Venom. Die klopt.

    Login om te reageren
  13. donvliet zegt

    4 maart 2017 om 23:03

    De oorspronkelijke Artega was mooi, deze helaas niet…

    Login om te reageren
  14. michaelb zegt

    5 maart 2017 om 23:58

    Zal lekker gaan klinken. Ow, wacht…

    Login om te reageren
  15. tarquesh zegt

    6 maart 2017 om 15:26

    Ik vind het best een mooi ontwerp, alleen graag met verbrandingsmotor. Een V12 van AMG is mijn keuze.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North