• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin Cygnet is nu al uit productie

Auteur: robbie, gepost 27 september 2013 om 16:00 – 38 Reacties

Aston Martin Cygnet: a distant memory


Bye bye Cygnet, We Hardly Knew Ye.

Na iets meer dan 2 jaar valt het doek al voor deze verbouwde Toyota iQ. Wellicht dat de nieuwe eigenaren van Aston Martin het niet zo’n geslaagd product vonden? Of zou Aston Martin eindelijk ingezien hebben dat niemand zit te wachten op een extreem dure stadskruimel met viercilinder?

Aston Martin verbaasde vriend en vijand toen ze in 2010 aankondigden om het small premium segment te veroveren met een hele luxe iQ. Uiteindelijk kwam de Cygnet begin 2011 op de markt en nu is het avontuur alweer afgelopen en ik heb zo’n flauw vermoeden dat niemand daar rouwig om zal zijn. De elektrische Aston Martin Cygnet die beloofd was, is ons dus ook bespaard gebleven gelukkig.

Je zou wellicht denken dat de Cygnet de Aston Martin is die het kortst in productie geweest is, maar dat is de Virage. Die mocht al na iets meer dan een jaar met pensioen. (via: thesupercarkids.com)

Foto: julienvdv9 @ Autojunk

Ook interessant!

  • Gespot - Aston Martin Cygnet doet staarwedstrijdje met een Smart
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Cygnet

Vorig bericht: « Over the top: roze Mercedes E-Klasse limousine cabrio
Volgend bericht: Dragrace: Ferrari F12berlinetta vs Lamborghini Aventador »

Lees Interacties

Reacties

  1. civicfk3 zegt

    27 september 2013 om 16:02

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. MLTB zegt

    27 september 2013 om 16:02

    Ik zag er een keer ééntje in het wild vlak waar ik woon :P

    Login om te reageren
    • MLTB zegt

      27 september 2013 om 21:01

      @MLTB:
      En trouwens, voor een paar ruggen ( ok bij wijze van ) heb je een Fiesta met óók zo’n nep Aston Martin smoeltje :

      :’)

      Login om te reageren
      • MLTB zegt

        27 september 2013 om 21:02

        @MLTB:
        *edit knop AB*

        :’)

        Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    27 september 2013 om 16:05

    -edit: check!-
    Verder, is er iets bekend over verkoopcijfers? Heb er 1 gezien in NL en die stond in Eindhoven voor de werkplaats.

    Login om te reageren
  4. RuVi zegt

    27 september 2013 om 16:07

    Niks jammers aan, lelijk ding.

    De Virage is een ander verhaal. Mooie auto, is daarna uitgerust met een DBS achterklep en gaat nu door het leven als DB9

    Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    27 september 2013 om 16:12

    De prijs hoeft niet eens het probleem te zijn voor een 4 cilinder stadskruimel, Brabus verkoopt genoeg 3 cilinder stadskruimeltjes die in Duitsland doodleuk 40K kosten.

    In het wild ben ik hem nooit tegengekomen (de IQ zie je overigens ook niet veel) maar er staan er best een aantal 2de hands te koop.

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    27 september 2013 om 16:13

    De overbuurman van m’n ouders had er twee gekocht. Een voor gebruik en ander voor de handel. Zag er toevallig nog een op een trailer vanmiddag. Maarja, een omgebouwde Toyota naar een Engels luxe/sportmerk met heritage, dat is toch gewoon vloeken in de kerk. Ik ben er niet rouwig om.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      27 september 2013 om 23:53

      @str8six: Een Cygnet kopen voor de handel – dan ben je of héél erg optimistisch, of je hebt er ergens een bij een pak melk gekregen.

      Login om te reageren
  7. dbonline zegt

    27 september 2013 om 16:14

    De Cygnet is dan ook enkel maar aan de line-up van Aston Martin toegevoegd om de gemiddelde CO2 uitstoot van hun producten binnen de Europese richtlijnen te krijgen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      27 september 2013 om 16:23

      @dbonline: dat was volgens mij niet eens nodig gezien de kleine hoeveelheid auto’s die Aston Martin bouwt. Kleine fabrikanten krijgen een ontheffing voor die regel.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        28 september 2013 om 01:13

        @robbie: Weet je dan toevallig wat de grens is voor een ‘kleine fabrikant’?

        Login om te reageren
  8. MLTB zegt

    27 september 2013 om 16:17

    Kreeg ( lees:kocht ) je zo’n Cygnet overigens niet alleen als je eerst een Aston Martin had kocht?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      27 september 2013 om 16:24

      @MLTB: dat was het oorspronkelijke plan, maar die voorwaarde werd al geschrapt voordat de Cygnet op de markt komt.

      Veel mensen denken nog steeds dat dit een regel/voorwaarde was om een Cygnet te kopen, maar dat is dus niet waar.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 september 2013 om 16:30

        @robbie:
        Dat hadden ze dan best wat beter kunnen communiceren, dat zou best een aantal verkopen gescheeld hebben…, niet dat het dan een bestseller zou zijn, maar toch….

        Login om te reageren
      • MLTB zegt

        27 september 2013 om 20:53

        @robbie:
        Aah ok, clear! Wist ik niet inderdaad.. Maar wat onder me gezegd was; denk dat als die voorwaarde ( of eigenlijk geen ) beter bekend was bij het publiek ze er inderdaad meer hadden kunnen slijten. Van die mensen die net 60K kunnen missen en dan een ‘Aston Martin’ kunnen rijden van hun spaarcentjes :’) ofzo..

        Login om te reageren
  9. azenomei zegt

    27 september 2013 om 16:19

    Ik had hem graag gekocht. Voor 9k.

    Login om te reageren
  10. guusboum zegt

    27 september 2013 om 16:47

    Stond pas in mijn straat geparkeerd, naar was er een van Kroymans. Interieur zag er wel leuk uit, en natuurlijk de AM velgjes… Voor de rest… Tja…

    Login om te reageren
  11. Jeyo zegt

    27 september 2013 om 17:30

    Die iq geval heeft toch een drie cilinder?

    Login om te reageren
    • aygoracer zegt

      27 september 2013 om 17:38

      @Jeyo: leverbaar met 3- en 4 cylinder!

      Login om te reageren
      • mout zegt

        27 september 2013 om 23:54

        @aygoracer: Whow! Dat is samen al 7! En nog altijd minder dan de rest van AM.

        Login om te reageren
  12. Alfarobert zegt

    27 september 2013 om 17:42

    Het was natuurlijk ook maar gewoon een overpriced Toyotaatje.Voor dat ding kocht je ruim 4 Toyota’s met dezelfde motor.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 september 2013 om 18:01

      @Alfarobert:
      Overdrijven is een vak, de IQ 1.3 kreeg je niet voor minder dan 18K mee, de Cygnet begon bij 41,5K. Dik 2x is dus een betere vergelijking.

      Login om te reageren
    • Carreza zegt

      27 september 2013 om 20:29

      @Alfarobert: de IQ was echter al zo overpriced dat het verschil in prijs minder groot is dan je zou denken…

      Login om te reageren
  13. damion123 zegt

    27 september 2013 om 18:17

    O jeetje ! Wie had dat nou verwacht -.- een auto kleiner dan een smart voor dik een halve ton wat raar zeg..

    Login om te reageren
  14. gieltj zegt

    27 september 2013 om 18:22

    Zag er laatst ook 1 rijden bij utrecht laag graven.. wel leuk dingetje, maar voor zn 40/50.000 eutjes kan ik toch wel wat leukers bedenken

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    27 september 2013 om 18:23

    Donald Trump zei ooit:

    i’m terribly sorry but you’re fired

    Past goed bij deze auto vind ik.

    Login om te reageren
  16. rob68 zegt

    27 september 2013 om 18:46

    1 keer gezien en vond het wel een grappig ding. Jammer dat er voor Aston niet een iets sterkere motor in gezet is.

    Login om te reageren
  17. betonstaal zegt

    27 september 2013 om 20:05

    Altijd leuk om een AM clubmeeting meet te verstoren.

    Login om te reageren
  18. Carreza zegt

    27 september 2013 om 20:10

    Heel toevallig heb ik gisteren in België mijn eerste Cygnet gespot en dan nog eentje in Gulf-kleuren. Wagen is eigendom van de Aston Martin dealer in Brussel.

    De Cygnet blijft dus zeldzaam zoals dat bij een Aston hoort…

    Login om te reageren
  19. FB_1475101841 zegt

    27 september 2013 om 21:31

    30 april 2013 in Spoleto (I)!

    Login om te reageren
    • FB_1475101841 zegt

      27 september 2013 om 21:40

      @Jef Gaens: o ja, foto in mijn avatar…

      Login om te reageren
  20. midasracer zegt

    27 september 2013 om 21:34

    Ik dacht dat AM deze auto’s moest bouwen om aan de totale emissieeisen van de EU te kunnen voldoen, als compensatie voor de benzineslurpers. Is die regel dan afgeschaft?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      27 september 2013 om 21:37

      @midasracer:
      Avatar van robbie
      robbie [ reply ] [ report ]
      27-09-2013 om 16:23
      0

      @dbonline: dat was volgens mij niet eens nodig gezien de kleine hoeveelheid auto’s die Aston Martin bouwt. Kleine fabrikanten krijgen een ontheffing voor die regel.

      Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    27 september 2013 om 22:15

    Niet dat dat een probleem is…

    Login om te reageren
  22. stephano zegt

    28 september 2013 om 16:12

    Ik vond hem wel humor!

    Ja, het was een behoorlijk overpriced ding en volgens mij kon je hem ook alleen kopen in combinatie met een “echte” Aston Martin. Maar het nut van de Sygnet is wel gevallen op het moment dat die regels over uitstoot regels versoepelt waren.

    Login om te reageren
  23. Capibaro zegt

    29 september 2013 om 15:07

    Ik vind hem om alle negatieve redenen die hier al genoemd zijn juist super cool. Afgezien van de prijs, zou ik er direct in gaan rijden en me een #eindbaas voelen

    Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    30 september 2013 om 12:59

    Ach, verlies zullen ze er wel niet op gemaakt hebben zeker? Je koopt een iQ, hangt er een andere bumper aan (en nog wat), en verkoopt hem voor het driedubbele (en nog wat)…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North