Aston Martin DB9 en DBS krijgen Zagato update

Auteur: , 44 Reacties
Helloooo nurse!

Als een autofabrikant een feestje viert, dan kun je er donder op zeggen dat er een special edition komt.

En wat voor twee! Dit zijn de eerste plaatjes van de Aston Martin DBS Coupe Zagato Centennial en de Aston Martin DB9 Spyder Zagato Centennial. Allebei een mond vol, maar dat mag ook wel voor deze prachtige wagens.

Je zou niet zeggen dat ze zijn gebaseerd op de 2013 DB9 Volante cabrio en 2013 DBS coupe. Toch zien we de onmiskenbare daklijn en kont van Zagato, terwijl de grille en het strakke lijf definitief Aston Martin zijn. Onderhuids zijn ze wel hetzelfde gebleven en huizen beiden een 5.9-liter V12 goed voor 517 pk.

Zagato en Aston Martin zijn al sinds 1960 (DB4 GT Zagato) goed bevriend, dus is de keuze voor de hand liggend om de feestnummers van het 100 jarige bestaan van de autofabrikant te laten designen door het Italiaanse huis. Helaas blijft het bij twee one-off’s. De “DB9” gaat naar de Amerikaanse autoverzamelaar Peter Read, de “DBS” is bestemd voor een jonge Japanse ondernemer. Read:

The DB9 Spyder Zagato Centennial perfectly merges Aston Martin and Zagato’s DNA by combining the elegance of design, typical of Zagato, with the soul, power and prestige of Aston Martin, all developed over the last 100 years.

Beide ontwerpen halen hun inspiratie uit de 2002 DB7 Zagato. Geen wonder, want we hebben hier te maken met hetzelfde designteam onder leiding van Andrea en Marella Zagato themselves. Als er meer stuks van de Centennials gebouwd worden, zouden ze dan ook net zo goed verkopen? Alle 99 DB7 Zagato’s werden verkocht nog voordat hij werd onthuld op de Autoshow in Parijs. (Via Motor Authority)




44 reacties

Wat jammer.
Prachtige auto’s??
Het lijkt wel een mustang.
Typisch Zagato: niet om aan te zien.
@benzinehoofd: DB7 Zagato en Continental Zagato zijn absoluut geen lelijke auto’s!
voor- en zijkant vallen nog goed mee naar mijn mening, aan de achterkant hadden ze iets meer hun best mogen doen..
Zolang ze die 5-spakers maar monteren zoals op die schets, is ’t mij best. Doet me schuin van voren een beetje denken aan de jaren ’90 V8 Vantage.
Verneukt… zoals we van Zagato gewend zijn.
Zagato is zo afschuwelijk overschat. 9 van de 10 keer verpesten ze prachtige auto’s compleet.
De combi Aston Martin en Zagato heeft een aantal mooie modellen opgeleverd, helaas ook een aantal vreselijke missers. Naast de V8 Vantage Zagato horen deze 2 ook in het rijtje missers.
Gaat over de wc hangen…
@bsxc2:

zo .. dan ben je echt te dom om te schijten ..
@lincoln: Zo doe ik dat:
http://www.youtube.com/watch?v=0v7MdlSFjgM
@bsxc2:

geweldig ..
scheelt een hoop pleepapier ..

je bent mijn held ..
Zagato, is net zo’n delicatesse als een rottend ei. Iedereen vindt het smerig maar toch zijn er mensen die stug volhouden dat het lekker is.

Wat n lelijk ding.
leuk voor de kopende en verkopende partijen ..

da,s het enige dat ik te “vinden” heb aangezien ik bij geen van beide partijen deelnemer ben ..
Ik vind ze prachtig! Toegegeven, Zagato en Aston Martin is niet altijd een goed huwelijk maar deze vind ik érg goed gelukt
Misschien leuk voor een volgende Burnout game, of TrackMania of zo… Daarmee niet zeggend dat dit om aan te zien is, maar ja zo gaat het bij Zagato.
Waauw, de laatste tijd was ik ervan overtuigd dat zagato het nietmeer had. Dat ze de weg kwijt waren met hun plastic fantastic nep race wagens.
Maar deze zien er weer heel goed uit.
Ik zou ze eens irl moeten zien maar dit lijken mij prachtige wagens te zijn.

Ik zou zeggen ideaal voor in St Tropez of Monaco, maar in dat eerste ben je tegenwoordig beter af met een oranje supra en in dat tweede met een getjoende conti gt.
Jizzzzzzzzz!
Noem mij maar een cultuurbarbaar,.. maar wat lelijk zeg!
Is het zeker dat het hier om een dbs en db9 gaat? Dbs heeft 517pk, en is inmiddels opgevolgd door de Vanquish (dus is er volgens mij geen 2013 Dbs). Zou het niet gewoon op de db9 en de db9 volante gebaseerd zijn aangezien ze dezelfde specs hebben?
Beiden hebben een front dat mij erg doet denken aan de monsterlijke vantage van de jaren 90.
Prachtig werk weer van Zagato. En dat is geen sarcasme deze keer.
Waarom één op basis van de DBS en één op basis van de DB9? En daarnaast: Waarom zo lelijk?
Gadveredamme, volgens mij zijn deze per ongeluk door een trol ontworpen toen hij bezig was met een zelfportret.
Heerlijk apart, oh, nee. Dat mag niet…
@norge: Reactie van het jaar! Helaas sterft de echte petrolhead langzaam uit, jammer…

Ik vind ze beide prachtig, van mij mogen ze er meer maken.
Ze zijn vrij vierkant, een beetje zoals de Lagonda naar mijn mening. Ze zijn niet moeders mooiste maar ze hebben wel iets.
Nwa niet echt
Live foto’s staan hier: http://www.classicdriver.com/en/article/autos/zagato-presents-showcar-duo-aston-martin-centenary-celebration
@SanS: vette aston muscle cars. I wantz!!
@SanS:

wowowowow ..
wat verschrikkelijk stoer en elegant ..

100X beter dan dat Eric Clapton ding ..
heb ineens zin om een Lancia Beta te kopen ..

heb ik eigenlijk al jaren ..
@lincoln:
Gewoon doen…, Als je er nog een kan vinden.
Voor welke carrosserie variant zou je den gaan, de coupé of de shootingbrake?
@jrk68:

de HPE doet me helemaal nix ..
dat kleintje is een schatje ..

dingen zijn (nog steeds) niet echt duur ofzo ..
maar denk altijd “komt later wel” ..
@lincoln:
Toen ik op de lagere school zat (jaren 70) werd een klasgenoot van me altijd met zo’n HPE gebracht. Ik vond het altijd een gaaf ding, maar die Beta coupé is zeker de moeite waard.
Niet zo begeerlijk als de Fulvia maar vast veel goedkoper.
@jrk68:

mijn ouwe kocht ook ooit eens zo,n HPE .. chique doen ..
geloof dat hij er 10.000 km mee gereden heeft om vervolgens weg te laten rotten ..
en niemand mocht em kopen van hem ..
@lincoln:
Rotten konden ze goed ja.
Die HPE waar ik het over had verloor ooit een deur op de snelweg. Hij was toen een jaar of 3 oud als ik mij het goed herinner. Dat was zelfs in die tijd best een prestatie….
De Spyder is langgerekt met kleine koplampen en achterlichten zoals bij de Alfa 166. Sinds tijden niet zo’n mooie cabrio gezien en sinds de V12 Vantage Zagato hebben ze de lijn omhoog weer te pakken.
Wat grappig, vanmorgen toevallig gezien op het Aston Martin Centinary event in Kensington Gardens. Foto’s op autojunk.
Wat een strontauto!
Walgelijk

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).