• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin DB9 GT is de sterkste DB9 ooit

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 juni 2015 om 10:29 – 52 Reacties

Aston Martin DB9


Aston Martin heeft zijn DB9 voor modeljaar 2016 opnieuw bijgeschaafd, en hem nu voorzien van GT-belettering. Want het is – en was – immers een Grand Tourer. Ok, mooi.

Op echt nieuws in de vorm van een DB11 moeten we nog even wachten, en tot die tijd gaat Aston Martin vrolijk verder met waar het goed in is, namelijk: zijn huidige lineup steeds weer minimaal bijpunten.

De DB9 was altijd al een GT, maar AM vond het nu nodig dit gegeven luister bij te zetten door ook daadwerkelijk deze twee letters op de kofferklep toe te voegen. Het model haalt nu 547 PS en 620 Nm uit zijn 5,9 liter grote V12. Dit is goed voor 0-100 km/u in 4,2 seconden en een topsnelheid van 183 mph, oftewel: 295 km/u.

Tot slot gaan we heel straight met jullie zijn: lezen welk splittertje er een ander kleurtje heeft gekregen, en welke nieuwe kleur stiksel beschikbaar is in deze zoveelste miniscule overhaul van de DB9 doet u maar hier, want volgens mij interesseren de details het gros van de lezers cht bar weinig, en volstaan de plaatjes.

De DB9 ‘GT’ debuteert later deze maand op het Goodwood Festival of Speed. Overigens werden ook de V8 Vantage en de Rapide S ‘opgefrist’: zij kregen o.a. meer kleurtjes en een geupdate infotainmentsysteem.



Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Video: Shelby GT500 geeft een kusje
  • Tesla-werknemer begint anti-Musk-campagne en deelt interne info
  • Duizenden Nederlanders betaalden jarenlang te veel voor schorsen van camper
  • Europees Parlement steunt auto-industrie en past CO2-normen aan!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db9, facelift, goodwood-2015

Vorig bericht: « Lezersvraag: wat is de ideale auto voor een labbekak?
Volgend bericht: 5 huurauto’s waar je wél vrolijk van wordt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    24 juni 2015 om 10:31

    Het blijven mooie wagens. Maar helaas voor AM zijn de specs inmiddels wel achterhaald….

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 juni 2015 om 10:33

      @dutchdriftking: AM specs lopen altijd achter op de concurrentie. Acceleratie altijd traag, gewicht te hoog, topsnelheid niet indrukwekkend.. Al sinds jaar en dag is dat het geval.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        24 juni 2015 om 10:42

        @Jochempie: en toch zijn ze schitterend!

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          24 juni 2015 om 11:42

          @gtwillem: O zeker, doe mij maar en Vanquish, een van 2001 graag. Die is zo gaaf!

          Login om te reageren
          • r32turbo zegt

            24 juni 2015 om 15:39

            @dutchdriftking: alleen het interieur is om van te janken

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              24 juni 2015 om 15:45

              @r32turbo: Ach het is inderdaad nogal veel Mondeo, maar dat kan een AM wel hebben.

              Login om te reageren
            • soundgarden zegt

              24 juni 2015 om 21:23

              @r32turbo: denk dat je daar op terug komt als je er in zit. Dan voel en zie je al die centjes tot hun recht komen

              Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          24 juni 2015 om 11:58

          @gtwillem: Da’s leuk maar je reageert met een mening op een feit.. Ze zijn ook leuk, en AM’s zijn bepaald niet inferieur aan hun concurrenten, alleen al vanwege het verfijnde voorkomen. Maar of het nou belangrijk is of niet, ze zijn trager.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            24 juni 2015 om 13:19

            @Jochempie: wat is achterhaald? Ik denk dat bij Adton Martin er eigenlijk maar spec is die niet klopt, en dat is de prijs. Ze zijn nogal duur.

            Dat compenseren ze niet met extra snelheid, grip of vermogen.

            Ik heb Aston Martin zelf altijd gezien als een merk tussen Bentley en Jaguar (niet te sportief, niet te bedaagd). En qua prijs lijkt hij door ook tussen te zitten.

            En met eeen Nissan GT-R of Porsche 911 Turbo zijn alle concurrenten qua specs kansloos. Maar dat zijn niet echt elegante opties.

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              24 juni 2015 om 13:34

              @gtwillem: Uiteindelijk kun je alles een concurrent van elkaar noemen, zeker met de portemonnee in de hand.. Dus maak je min of meer een schifting.. Ik zou me dus kunnen voorstellen dat iemand twijfelt om óf €258.501 aan een DB9, óf €165.950 aan een Mercedes AMG GT-S uit te geven…

              Ben ik een vergelijkingsmongool, of ben jij een USP-aanbidder? De waarheid ligt in het midden….

              Login om te reageren
              • Dutchdriftking zegt

                24 juni 2015 om 16:51

                @Jochempie: Daar zeg je zo eens wat. AMG GT-S of een AM. Heel moelijk, zeker als je naar de prijzen gaat kijken!

            • zarknark zegt

              24 juni 2015 om 20:53

              @gtwillem:

              Misschien zijn Astons wel te goedkoop! In dit segment speelt het Veblen effect mee:

              Veblen goods are types of material commodities for which the demand is proportional to its high price, which is an apparent contradiction of the law of demand; such as expensive wines, jewelry, fashion-designer handbags, and luxury cars.

              https://en.wikipedia.org/wiki/Veblen_good

              Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        24 juni 2015 om 10:44

        @Jochempie:
        Dat is ook het hele punt van die auto’s. Met een Aston Martin hoef je niet te laten zien hoe hard je rechter voet het gaspedaal in kan trappen, of om met 150km/u een bocht door te kunnen. Dat laat je wel over aan de patsers en de smal geschapen onder ons… Bij AM gaat het om het rijden in stijl. En ja ze zijn niet de nieuwste auto’s wat techniek betreft. So what, als AM daarmee niet hun ziel verliest zoals die Audi’s uit Engeland dan prima.. En 547 pk is natuurlijk echt niet genoeg om weg te komen..:)!

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          24 juni 2015 om 12:00

          @JamesBond007: Dat is het hele punt van de auto… Dus? Ik zeg toch nergens dat ik het veroordeel dat ze trager zijn dan de concurrentie? Ik trek gewoon een feitelijke conclusie uit cijfertjes…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            24 juni 2015 om 12:09

            @Jochempie:

            en “rijbeleving” dan ?? want daar hoor ik je niet over ..

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              24 juni 2015 om 12:58

              @lincoln: Klopt dat je mij daar niet over hoort, want ik wil geen vergelijking maken tussen de cijfers en de rijbeleving. Appels en peren.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                24 juni 2015 om 13:21

                @Jochempie: maar zijn de kille cijfers bij een auto überhaupt belangrijk? 0.100 in 5,4s of 6.0s is allebei meer dan snel zat. 620pk is ook maar een getal. Als ze er per ongeluk 600 of 640 instoppen, dat merk je niet eens. Bij een kofferruimte telt ook niet de hoeveel liters alleen maar vooral hoe deze gevormd is en hoe deze te beladen is. Auto’s kun je niet op cijfers alleen beoordelen. De hele premium waanzin toont aan er zelfs niet puur op prijs beoordeeld kan worden, want zo’n 3 serie of A4 is maar een kale krappe auto voor een enorme berg geld. Het draait maar om 1 ding: beleving.

              • Jochempie zegt

                24 juni 2015 om 13:26

                @mashell: Totaal niet, als je mij zou vragen of ik liever een Aston Martin V8 Vantage of een Porsche 911 Carrera S zou hebben, was het 110% zeker de Aston geworden! Maar kijk nog even waar het over ging. @dutchdriftking stelde dat de specs inmiddels wel achterhaald waren, waarop ik zijn stelling uitbreidde door min of meer te zeggen dat de specs bij Aston Martin altijd “achterhaald” zijn. That’s it… Ik zeg niet dat dit voor mij van belang is, ik zeg niet dat AM beter zou moeten weten, ik zeg niet dat het voor een Aston Martin belangrijk is om de snelste te zijn… Niets van dat alles.

          • JamesBond007 zegt

            24 juni 2015 om 13:16

            @Jochempie:
            Ja precies wat jij nu zegt.. Cijfertjes.. Deze auto gaat niet om cijfertjes.. Voor cijfertjes koop je wel een Porsche of een ander track-focussed speeltje. Een Aston-Martin is bedoeld voor luxe vervoer in stijl van A naar B. En het geluid doet wat met je voor emotie. Het enige dat betrekking heeft tot cijfertjes is hoeveel je bij de volgende klus kan verdienen om nog meer te kunnen genieten van zo’n Aston.

            Login om te reageren
            • r32turbo zegt

              24 juni 2015 om 15:44

              @JamesBond007: zou alleen een Aston Voor dat heerlijke v12 kopen.

              Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      24 juni 2015 om 10:35

      @dutchdriftking: inderdaad… Poeptraag die dingen…

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      24 juni 2015 om 10:49

      @dutchdriftking: AM zit in een impasse. Snelheid: snel genoeg. PK’s: genoeg.
      Geluid: prachtig.
      Binnenkant: je vindt t mooi of niet.

      Maar ja, anno 2015 moet je nou eenmaal die cijfers aan je klandizie laten weten. Maar we moeten niet gaan doen alsof de DB9 koper er eentje koopt omdat ie wel of niet sneller is als een te vergelijken GT van de concurrentie.

      Als ik mijn buurman in zn Rapide zie stappen en m opstart; dan denk ik niet: hmm, de Panamera, die er 2 auto’s naast staat, is waarschijnlijk sneller. Nee, dan denk ik gewoon: tering wat een geluid; heerlijk.
      (foto’s, anders is t niet gebeurd: klik maar op mijn naam op autojunk).

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        24 juni 2015 om 10:55

        @gregorius: Woon je toevallig ook in Wateringen? Komt me bekend voor namelijk, die Rapide en Panamera vlak bij elkaar :)

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          24 juni 2015 om 11:08

          @JamesBond007: Kanton Schwyz, Zwitserland.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            24 juni 2015 om 12:03

            @gregorius: Leuk! Ik ben zo nu en dan in Kanton Luzern te vinden. Prachtig om te wonen! (Maar je moet geen hooikoorts hebben)

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              24 juni 2015 om 12:50

              @Jochempie: yep, woonde tot nov ’14 in Luzern. Veel mooier dan het meer daar (Vierwaldstettensee) wordt t niet.

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                24 juni 2015 om 13:07

                @gregorius: Eens, heb vrijwel jaarlijks een prachtig uitzicht vanaf de Stanserhorn over de omgeving, en ’t is nog steeds om stil van te worden…

                #nofilter ;)

  2. Jochempie zegt

    24 juni 2015 om 10:34

    De enige vraag die ik heb… Is ie te bestellen met een handbak?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      24 juni 2015 om 10:39

      @Jochempie: Nee lijkt me niet.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 juni 2015 om 10:43

      @Jochempie: alleen op special verzoek zetten ze bij Works Service er een hanbak in.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        24 juni 2015 om 12:04

        @gtwillem: Gaaf, dat zou ik zeker laten doen, past bij een atmosferisch blok, m.i.

        Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    24 juni 2015 om 10:45

    Maar de hamvraag, zit er een nieuwe zf(?) bak in?! Zoals bij de update van de vanquish, dat zou de wagen namelijk veel sneller én comfortabeler maken

    Login om te reageren
    • clioracing zegt

      24 juni 2015 om 12:24

      @lambo4all: Denk het niet, anders was de topsnelheid wel hoger geweest.

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    24 juni 2015 om 10:48

    Oei dat interieur begint nu toch wel echt pijnlijk ouderwets te worden. Moeten ze echt iets aan doen.

    Dat de specs achter lopen op de concurrentie, who cares? Deze auto koop je niet om de snelste sprint, hoogste top of beste wegligging. Deze auto koop je om te kunnen genieten van autorijden.

    Login om te reageren
  5. dikdraak zegt

    24 juni 2015 om 10:49

    En profil en van voren heeft de DB9 niets aan schoonheid ingeboet en ziet hij er nog bijdetijds uit, maar het interieur en vooral de achterzijde beginnen toch wel heel erg gedateerd te worden. De DB11 komt niets te vroeg.

    Login om te reageren
  6. lazia zegt

    24 juni 2015 om 10:57

    Ontiegelijk saai en lelijk interieur zeg..

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    24 juni 2015 om 10:58

    Blijft toch een van de mooiste ontwerpen aller tijden. Grappig dat mensen nu zeuren dat ie achterhaald is dat het allemaal hetzelfde is.

    Later kijken we er op terug dat Aston Martin 13-14 jaar lang een van de mooiste auto’s ooit bouwde en hoe bijzonder dat wel niet was.

    Aston Martins zijn nooit bedoeld als het beste jongetje van de klas (Mercedes SL), de sportiefste (911), de snelste (GT-R), de bruutste (Corvette) of de meest luxeuze (Continental GT).

    De Aston Martin DB9 is een perfecte blend van comfort, vermogen, koppel, sportiviteit, elegantie, bruutheid en bovenal: karakter.

    Op papier is het misschien een achterhaalde auto, maar stel je eens voor, je hebt een date met een hele mooie, classy en elegante dame: wil je dan in een gele AMG GT S voor komen rijden of in een donkerblauwpaarse DB9 met ivoorlederen interieur??

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 juni 2015 om 12:10

      @gtwillem:

      ze worden gemaakt om geld te genereren ..

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 juni 2015 om 18:02

        @lincoln: ze worden nog steeds gemaakt omdat Aston Martin geen geld heeft een nieuw model te genereren.

        Login om te reageren
    • granlusso zegt

      24 juni 2015 om 13:30

      @gtwillem: Je hebt wel
      Wat met paars of niet?

      Login om te reageren
  8. philipf zegt

    24 juni 2015 om 10:58

    Blijft prachtig!

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    24 juni 2015 om 11:04

    Misschien heel erg laat dat ik er achter kom, maar op ziich is het qua letters volkomen logisch dat Aston met de sportdivisie van Mercedes gaat werken: Aufrecht, Melcher uit Grossapach en Aston Martin uit Gaydon.

    Login om te reageren
  10. bozothenutter zegt

    24 juni 2015 om 11:08

    grote Aston fan hier….maar hoe lang gaan ze dit design nog uitmelken????

    Login om te reageren
  11. joost1990_2 zegt

    24 juni 2015 om 11:35

    Beetje jammer dat van deze bijpunting zo’n cynisch stukje wordt geschreven, terwijl elke willekeurige VAG-facelift bijna de hemel in wordt geprezen.

    Login om te reageren
    • hugoe zegt

      24 juni 2015 om 12:04

      @Joost1990_2: Dit. Aston Martin is misschien niet voor iedereen, maar het merk verdient toch wel heel wat meer respect dan wat hier uit de artikelen naar voren komt.

      Login om te reageren
  12. clioracing zegt

    24 juni 2015 om 12:26

    Mooi ding, maar doe mij maar een tweedehands DBS met handbak!

    Login om te reageren
  13. reistje zegt

    24 juni 2015 om 12:54

    Het blijft toch een prachtige auto. Het dashboard met alle knoppen is wel echt lelijk en ziet er ouderwets uit. Maar op dat puntje na heb ik niks te zeuren.

    Login om te reageren
  14. scottishcarspotter2000 zegt

    24 juni 2015 om 13:10

    De beste GT is weer eens n stukje beter geworden

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 juni 2015 om 13:28

      @scottishcarspotter2000: wat? Heeft Porsche de 911 gefacelift?

      Login om te reageren
  15. jaapiyo zegt

    24 juni 2015 om 13:22

    De grote vraag is of de nieuwe generatie Astons net zo mooi wordt. Nu is dit een beetje oude hap maar als dadelijk het nieuwe model komt en die tegenvalt qua looks of qua geluid (mercedes stofzuigers) dan is dit opeens ’the one to have’. Beetje zoals de Speciale bij Ferrari nu de 488 er is met stofzuigers.

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    24 juni 2015 om 18:54

    Het design wordt nooit oud .En zijn prestaties en topsnelheid zijn meer dan voldoende.

    Het enige wat telt bij een DB9 is dat je altijd in stijl kan genieten/cruisen etc etc, waar dan ook, hoe lang dan ook.

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    25 juni 2015 om 07:32

    Ja we hebben dit model al zo vaak gezien. Nee het is nog steeds niet lelijk of saai.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North