• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin-issue brengt nachtmerrie tot werkelijkheid

Auteur: RubenPriest, gepost 26 december 2017 om 13:06 – 42 Reacties

Aston Martin


En dat wil je niet.

Vergeten de auto op de handrem of in park te zetten, om vervolgens het voertuig een ravijn in te zien vallen. Je kent het beeld van mening filmscène, maar bij een Aston Martin kan het daadwerkelijk voorkomen, zonder dat de bestuurder iets vergeet.

De National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) heeft dan ook een terugroepactie in de VS op touw gezet om dit probleem te verhelpen. De Aston Martin DB9, DBS, Rapide, Virage en Vanquish-modellen, geproduceerd tussen 2009 en 2016, kunnen te maken krijgen met een heftig probleem. De bestuurder zet de automaat in Park, maar het kan gebeuren dat de auto deze handeling niet activeert. Dit kan tot gevolg hebben dat de bestuurder uitstapt en de Aston Martin verder rolt, met alle gevolgen van dien.

Het gaat in totaal om 3.493 auto’s. De terugroepactie zal per 1 februari 2018 worden uitgevoerd. Daarnaast worden er nog eens 1.953 exemplaren van de DB9 en DBS, geproduceerd tussen 2005 en 2009, teruggeroepen. Enkele kabels voor de batterij kunnen beschadigd raken als de bestuurdersstoel zich in de achterste stand begeeft. Dit heeft tot gevolg dat er een brand kan ontstaan.

Het is niet bekend of er al daadwerkelijk problemen hebben voorgedaan. Het lijkt vooral op een preventieve actie. Toch zullen Aston Martin-eigenaren vermoedelijk tot februari extra opletten bij het parkeren van de auto. (via Reuters)

Fotocredit: @astonmartindriver via Autojunk

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db9, dbs, rapide, Techniek, terugroepactie, vanquish, virage

Vorig bericht: « Een Porsche 911 Turbo Cabriolet voor €700.000, mag dat?
Volgend bericht: Dit zijn de 7 beste autofilms van 2017 »

Lees Interacties

Reacties

  1. cadrez zegt

    26 december 2017 om 13:10

    Maar, maar, maar, een automaat heeft toch ook nog een handrem? Of zijn Aston eigenaars te lui om deze te activeren voor het uitstappen?

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      26 december 2017 om 13:20

      @cadrez: Daar is de P stand dus voor.. Snap sowieso niet dat veel mensen een handrem gebruiken. Vrij nutteloos als je gewoon een P of een versnellingsbak hebt.

      Login om te reageren
      • koekwaus zegt

        26 december 2017 om 17:53

        @stfu: zie comment @SimonMc

        Login om te reageren
    • mout zegt

      26 december 2017 om 13:23

      @cadrez: Nou, de foto is een exemplaar in de sneeuw. Ik ben eens bijna te laat gekomen op een belangrijke afspraak omdat mijn handremkabel was vastgevroren. Sindsdien zet ik ‘m liever in de versnelling dan op de handrem.

      Login om te reageren
    • chimaera zegt

      26 december 2017 om 13:44

      @cadrez: Ik rij al jaren automaat. Die handrem gebruik je dan echt niet meer, of m’n wagen moet al op een hele stijle helling staan ;)

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        26 december 2017 om 14:02

        @chimaera: idem hier maar bij mij zal deze dan wel opstaan omdat de auto dit automatisch doet van zodra de motor wordt uitgezet of de bestuurdersdeur opengaat. Maar ik kan je wel snappen.

        Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        26 december 2017 om 14:03

        @chimaera: ik gebruik hem juist wel altijd, anders rolt hij vaak nog een centimeter of 10 weg

        Login om te reageren
        • cadrez zegt

          26 december 2017 om 14:06

          @kareljansen: 10 lijkt me toch wat veel. 5cm doet ie ook bij mij hoor.

          Login om te reageren
          • rikus zegt

            26 december 2017 om 15:37

            @cadrez: ik zeg: meten is weten.

            Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      26 december 2017 om 13:45

      @cadrez: rij al jaren automaat, de handrem wordt 1 x per jaar bediend en dat is tijdens de Apkcontrole.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        26 december 2017 om 14:24

        @monsieurleloure: doe je beter iets vaker, want die kabel wil nog wel eens vastroesten bij weinig gebruik

        Login om te reageren
        • monsieurleloure zegt

          26 december 2017 om 18:14

          @breakingpoint: dat klopt helemaal, kostte mij dit jaar twee nieuwe voetremkabels.
          Bij een Lexus bedien je de handrem met je linkervoet.

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            26 december 2017 om 21:43

            @monsieurleloure: Dan is het geen ‘handrem’ meer :-P

            Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        26 december 2017 om 14:49

        @monsieurleloure: Algemene Periodieke Keuring controle?

        Login om te reageren
        • monsieurleloure zegt

          26 december 2017 om 18:15

          @SimonMc: apk-keuring ohnee da’s ook niet goed, ik weet het allemaal niet meer….

          Login om te reageren
        • jmeverts zegt

          26 december 2017 om 20:50

          @SimonMc: mag gewoon

          Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    26 december 2017 om 13:25

    Gelukkig is hier een wettelijk en geldig excuus voor : Made by British craftsmen……….

    Login om te reageren
    • chimaera zegt

      26 december 2017 om 13:45

      @desjonnies: Oh? Hoeveel VAG troep wordt er jaarlijks teruggeroepen?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        26 december 2017 om 14:01

        @chimaera:
        Oh?
        Vrolijk kerstfeest !
        Ouwe reus.
        https://goo.gl/images/BS2nUW

        Login om te reageren
      • oemplus zegt

        26 december 2017 om 14:21

        @chimaera: Elk merk heeft terugroepacties.

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    26 december 2017 om 13:27

    Brits spul. Mooi spul. Wat je wel eens hoofdpijn wilt bezorgen.

    Britten en Italianen. Wat lijken ze toch op elkaar.

    Login om te reageren
    • rw1994 zegt

      26 december 2017 om 15:44

      @viezefreddyw: Ik ken zelfs een anekdote over Britten die de auto rood maakten zodat de Italianen dachten dat het een Italiaan was zodat de spoorbomen door toeschouwers open werden gemaakt tijdens een rally.

      Login om te reageren
  4. cadrez zegt

    26 december 2017 om 14:03

    Trouwens wat blijft die DBS een geile kar zeg!

    Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    26 december 2017 om 14:41

    Slordig. Zijn dit AM bakken of kopen ze die ergens in?

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      26 december 2017 om 16:13

      @pomoek: Ik denk dat het een software kwaal is, bakken zijn geloof ik van ZF en worden door meerdere merken probleemloos gebruikt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 december 2017 om 18:34

        @racerx: ik denk juist dat het geeft software kwaal van de bak is. De ZF bakken hebben dezelfde software met een andere calibratie. Maar de schakelpookjes zijn per fabrikant verschillend en ook niet altijd door ZF gemaakt. En als daar zo’n fout inzit heeft de toeleverancier een enorm probleem.

        Login om te reageren
  6. stephano zegt

    26 december 2017 om 14:44

    Ben ik echt de enige hier die zijn automaat gewoon op de handrem zet? Ik zie het toch als een extra zekerheid (en een kleine moeite).

    Login om te reageren
    • inoh zegt

      26 december 2017 om 19:06

      @stephano: Bij onze Volvo gaat het vanzelf als je hem uit zet. Vind het altijd wel fijn als hij echt vast staat.

      Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    26 december 2017 om 14:57

    Ik ben niet zo’n fan van de auto in versnelling te laten staan. Als er dan een beunhaas te ver naar achter rijdt bij het parkeren, is je versnellingsbak misschien naar de haaien.
    En ook als er meerdere mensen 1 auto gebruiken. Als die persoon niet gewoon is van het ontkoppelingspedaal in te drukken, schiet de auto naar voor bij het starten.

    Mijn auto móet wel in de achterruitversnelling staan, ander krijg ik m’n sleutel niet van het contactslot. Maar als ik kon kiezen, deed ik het niet.

    Als je op een helling staat daarentegen, zou ik het wel doen.

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    26 december 2017 om 14:58

    @redactie: waarom krijg ik tegenwoordig zo vaak “Je reactie moet nog worden goedgekeurd”? Heb ik op iemands tere teentje getrapt?

    Login om te reageren
    • sracert zegt

      26 december 2017 om 15:04

      -EDIT: dan is je reactie in het spamfilter terecht gekomen. Dat kan betekenen dat er te veel links zijn gebruikt. Ook kan het zijn dat er bepaalde trefwoorden in staan. Of je plaatst een reactie naar iemand die op de modlist staat, zoals @sracert in dit geval.–

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        26 december 2017 om 19:46

        -EDIT: Tot ziens!-

        Login om te reageren
  9. sracert zegt

    26 december 2017 om 15:06

    In een land waar je a: geen bergen hebt en b: bijna geen Astin Martin’s is dit volledig overbodige berichtgeving. Heb je bergen dan heb je die handrem echt wel nodig!.

    Login om te reageren
  10. Arnoud zegt

    26 december 2017 om 15:47

    Ik zet mijn parkeer mijn auto altijd in z’n vrij en op de handrem. Nooit kans op bakschade wanneer iemand ‘m aantikt.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      26 december 2017 om 16:14

      @Original_Arnoud: Als ik mn motor uitzet schakelt de bak automatisch in P.

      Login om te reageren
  11. AstonMartinDriver zegt

    26 december 2017 om 16:22

    Gelukkig is dit mijn DBS met een handbak en handrem ???

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      27 december 2017 om 14:48

      @astonmartindriver: Ik herkende het al. Gaaf!

      Login om te reageren
  12. Joost zegt

    26 december 2017 om 16:22

    Ik moest even aan deze commercial denken, maar dat is een Bentley. Ook Engels….

    https://youtu.be/SxgcPuY58Js

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      27 december 2017 om 01:46

      @iJoost: niet voor moeilijk te doen maar Bentley behoort toch tot VAG, in hoeverre is het dan nog Engels? Enkel in naam of toch voldoende individueel kwa R&D en onderdelen?

      Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    26 december 2017 om 18:25

    Ik heb de auto nooit op de handrem staan.

    Login om te reageren
  14. hugoe zegt

    26 december 2017 om 23:35

    Het zou mij er niet van weerhouden om DBS te rijden. Nog steeds de absolute droomwagen, met handbak graag.

    Login om te reageren
  15. kennone zegt

    27 december 2017 om 00:05

    Handrem is voor vrouwen. Gewoon in zij P of versnelling zetten als de boel vlak is buiten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North