• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin roept 75% van complete productie terug [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 februari 2014 om 18:40 – 21 Reacties

Aston Martin V8 Vantage


De Britse luxemaker vaardigt een forse terugroepactie uit, omdat er mogelijk Chinese immitatietroep in de productieketen terecht is gekomen, waardoor veiligheidsrisico’s ontstaan. Driekwart van alle Aston Martins sinds eind 2007 gemaakt krijgen een recall.

Je verwacht het niet bij een auto waar je een tonnetje of wat op stuk slaat, maar er zit inferieure Chinese rommel in de Britse klasbak annex bovenmaatse hondenkluif verwerkt: een Chinese toeleverancier die op zoek was naar wat grotere marges heeft plastic namaakmateriaal in de armen van de gaspedalen gebruikt.

In totaal gaat het om 17.590 exemplaren, alle linksgestuurde exemplaren die sinds november 2007 van de band rolden en alle rechtsgestuurde exemplaren vanaf mei 2012.

Ik denk dat Aston Martin blij mag zijn dat het om het gaspedaal gaat, en niet om de rem. Als de arm hiervan tijdens het rijden afbreekt heeft dat potentieel verstrekkender gevolgen.

De recall is niet van toepassing op de Vanquish, zo meldt Reuters.

Update: dit is al de derde recall voor hetzelfde probleem in één jaar tijd, zo ondervonden we. Aston Martin zegt dat de recall ze in totaal 1,5 miljoen GBP gaat kosten. Dat is ecxlusief een eventuele productieverplaatsing vanuit China.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, terugroepactie

Vorig bericht: « Seksend stelletje komt om door koolmonoxidevergiftiging
Volgend bericht: BMW X3 facelift lekt het web op »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    5 februari 2014 om 18:56

    Heb er niks mee te maken

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      5 februari 2014 om 19:00

      @JamesBond007:

      Jij kan ook niets maken alleen maar slopen en dan vooral je lever.

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        5 februari 2014 om 19:05

        @sandniggah: Kan nog veel meer. Maar ik verklap je niks. Ben strakjes op tv, en de omgeving zal je bevallen.. :)

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          5 februari 2014 om 19:30

          @JamesBond007: kom je in het weerbericht van Piet Paulusma?

          Login om te reageren
          • sandniggah zegt

            5 februari 2014 om 21:06

            @awesome:

            Die lust ook een slok.

            Login om te reageren
            • 406_v6 zegt

              5 februari 2014 om 21:31

              @sandniggah: Die praat continu met een dubbele tong….. ;-)

              Login om te reageren
              • redneckdarian zegt

                6 februari 2014 om 11:23

                @406_v6: alleen op autoblog gaat het binnen een paar reactie van AM naar James Bond naar Piet Paulusma

  2. JaxDryke zegt

    5 februari 2014 om 18:59

    Ik denk dat Aston Martin binnenkort wat claims kan verwachten omdat er op een paar AM forums in 2010 al melding werd gemaakt van afgebroken gaspedalen, waarbij toen al door een van de gebruikers gewezen is op het slechte materiaal wat hij in de foto’s aantrof.

    Die gebruiker werd direct van het forum weggeblazen door zowat alle andere gebruikers (lees: weggepest, want zou niet waar zijn), terwijl het nu lijkt alsof hij wel dégelijk gelijk had.

    En dan heb ik het nog niet eens over de ongelukken die in de voorbijgaande zeven jaren zijn gebeurd waarbij een link gelegd kan worden tot deze namaaktroep.

    Goede actie van AM, maar dat mag je ook wel verwachten van een zichzelf respecterend merk.

    Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    5 februari 2014 om 19:00

    Je zou verwachten dat alle 2 (of 3??) pedalen van één leverancier af komen.

    Wordt AM eigenlijk geleverd met een handbak?

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      5 februari 2014 om 19:08

      @jack_abarth: het gaspendaal is tegenwoordig een alleen staand iets.
      Sinds de introductie van E-gas.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        5 februari 2014 om 19:19

        @arjontje:

        Dat begrijp ik, maar je zit meestal dat de pedalen als één console aangeleverd wordt. Daarmee zou je verwachten dat het dus ook van één leverancier afkomt.
        Wat misschien kan zijn, maar dat weet ik niet zeker is dat het gaspedaal sowieso apart is.
        Kijk bijvoorbeeld naar BMW en Fiat.
        BMW heeft 2 pedalen die ‘hangen’, koppeling en rem. Het gaspedaal scharniert daarentegen onder op de vloer.
        Fiat heeft alle 3 de pedalen hangen.

        Login om te reageren
        • ivofga zegt

          5 februari 2014 om 21:29

          @jack_abarth: nou bij fiat hebben de meeste modellen het gaspedaal vastgebout tegen het schutbord en hangt het dus niet. Rempedaal en eventuele koppelingspedaal zijn in een cluster gemonteerd welke inderdaad hangt.

          Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 februari 2014 om 19:12

      @jack_abarth: Zojuist heeft een van de woordvoerders van Aston Martin UK mij bevestigd dat dit NIET het geval is.

      Ja, ik vind t ook apart.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        5 februari 2014 om 20:18

        @sir_smokalot: is niet zo gek hoor, tegenwoordig is een gaspedaal (en koppelingspedaal) vaak van kunststof en het rempedaal nog van metaal.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          6 februari 2014 om 00:34

          @escort77: dat is zo omdat het verplicht is.

          Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 februari 2014 om 19:31

      @jack_abarth:

      Ja word gewoon geleverd met een handbak.

      Login om te reageren
  4. kingdecay zegt

    5 februari 2014 om 20:06

    Ik denk dat er heel binnenkort een Chinees bedrijf de boeken mag dichtdoen en zich mag verantwoorden voor de rechter (al is het technisch gezien onmogelijk voor een bedrijf om verantwoording af te leggen, een bedrijf is tenslotte een abstracte entiteit. Maar da’s een heel andere discussie). Tenminste, zo zou het er hier aan toe gaan. Geen idee of dat in China ook geldt. Wel enorm lullig voor AM natuurlijk, ze stonden er al niet best voor de laatste jaren, om dan nu ook nog ‘ns driekwart van je productie terug te roepen. De betreffende toeleverancier kan maar beter een goedgevulde rekening hebben.

    Login om te reageren
    • Lennaert zegt

      5 februari 2014 om 22:01

      @kingdecay: ik heb altijd het idee dat landen als china graag willen handelen, maar dat ze niet graag meewerken aan regeltjes en voorschriften. Ik zou er niet gek van opkijken als zo’n bedrijf gewoon verdwijnt als ze hiervoor aandprakelijk worden gehouden.

      Login om te reageren
  5. TimoBac zegt

    5 februari 2014 om 20:45

    Ongelofelijk slechte job van de control management afdeling daar bij Aston!

    Login om te reageren
    • kolopete zegt

      5 februari 2014 om 20:59

      @TimoBac: Wel als corrupte leverancier stuur je een batch goede kwaliteitspedalen voor tests naar je klant, en je stuurt eventueel nog eens een batch goede naar een laboratorium , voor een kwaliteitscertificaat.
      Eens je dat in handen hebt , verander je de kwaliteit van het ding terwijl de looks dezelfde blijven,… Allerhande machine , auto, .. producenten en klanten worden denk ik dag in en dag uit met dergelijk bedrog geconfronteerd. Aangezien meestal geen destructieve materiaaltests meer worden gedaan eens kwaliteitscertificaten zijn voorgelegd aan de afnemers van het product,

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 februari 2014 om 00:32

      @TimoBac: “control management afdeling” zouden alle bedrijven moeten hebben, een afdeling die het management bestuurd. Maar ik vindt niet dat je van hen ook kwaliteitscontroles van echte producten kunt verwachten, dat is meer voor de afdeling “quality control”.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North