• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin van €27 miljoen maakt kostbare klapper

Auteur: ricardo, gepost 6 oktober 2015 om 20:08 – 25 Reacties

Aston Martin van €27 miljoen maakt kostbare klapper


Dit is waarom racen met oude auto’s van haast onschatbare waarde meer respect verdient.

Maak je op de ‘Ring een klapper met je lopende band-supercar, dan is de schade vaak te overzien en snel te repareren. In het geval van een auto als deze Aston Martin DBR1 ligt dat iets lastiger. De racer in kwestie deed in 1959 mee aan de 24h van Le Mans en is ook ooit nog door Stirling Moss afgetrapt. De glooiende klassieker zou dus een mooi museumstuk kunnen vormen, maar daar denkt de huidige eigenaar Adrian Beecroft anders over. De Britse investeerder, die de auto in 2012 voor omgerekend €27 miljoen kocht, racet er liever meer. Waarvoor hulde.

Het ging deze week echter mis op de Castle Combe Autumn Classic-race in het Britse Wiltshire. De DBR1 kwam in aanraking met een Jaguar XK120 en een Austin Healey, gewaardeerd op respectievelijk 100.000 en 50.000 pond. Door deze erg Britse crash zit de Aston nu aan zowel de voor- als achterkant in elkaar. Volgens experts loopt de schade tot in de tonnen, maar is de auto nog wel te repareren.

Aston Martin van €27 miljoen maakt kostbare klapper

Een woordvoerder van het circuit tegen de Daily:

“Whilst the accident to the Aston was very unfortunate, to say the least, the fact owners like Adrian Beecroft are brave enough to race their famous and almost priceless cars and provide us with such entertainment, is wonderful.”

Autoblog Nazorg: in dit filmpje hoor je hoe heerlijk de Aston klinkt. En hier nog een minidocu over de Le Mans-avonturen van de auto.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, crash, dbr1, groen, Klassiekers, schade, stirling-moss

Vorig bericht: « Porsche komt met Cayman GT4 Clubsport
Volgend bericht: Bernie Ecclestone gooit de Formule 1 in de verkoop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    6 oktober 2015 om 20:15

    Au dat doet pijn!

    Login om te reageren
  2. soundgarden zegt

    6 oktober 2015 om 20:19

    Apeldoorn grappen, kom maar door.

    Logischerwijs rijst de vraag wat dit geintje gaat kosten. Leedvermaak ftw

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    6 oktober 2015 om 20:19

    Er zijn weinig auto’s zo eenvoudig te repareren als deze. Het is eenvoudig aluminium plaatwerk met weinig moeilijke vormen.
    Uiteraard wel zonde van de authenticiteit.

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      6 oktober 2015 om 20:38

      @janjansen: ik neem even voor het gemak aan dat dit niet de eerste schade is … het is overigens een racer en geen schilderij

      Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      6 oktober 2015 om 21:49

      @janjansen: hoe wou jij dat zo goedkooo repareren dan. Ik snap wat je bedoeld, maar de complexe vormen van nu maken niks uit want die worden mass produced. Dit zal allemaal handwerk worden en ze laten dit wss niet bij kwikfit fixen dus dit geintje gaat wel wat kosten. Je kan natuurlijk ook een nieuwe aluminium plaat fabriceren maar dat gaat weer ten koste van de orginaliteit. Kortom, het kan waarschijnlijk voor het oog “goedkoop” gerepareerd worden maar deze mensen gaan vaak voor “zo orgineel mogelijk”.

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      6 oktober 2015 om 22:01

      @janjansen: weet je zeker dat het aluminium plaatwerk is?
      Als dat zo is (wat me overigens onwaarschijnlijk lijkt) is het niet eens te herstellen.
      En word het vervangen.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        6 oktober 2015 om 23:00

        @hplh: ja het is aluminium. Om precies te zijn van het type 3003, net als de Ferrari’s van zijn tijd.
        Het is idd handwerk maar dat is echt niet zo ingewikkeld maar kost wel veel tijd. Als je er meer over wilt weten: zoek maar eens naar de termen tinmantech of ron fournier op youtube.

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      6 oktober 2015 om 23:00

      @janjansen: sowieso moet het handwerk worden en vloeiende ronde vormen zijn akelig lastig. Daar is een bijzonder vakmens voor nodig, en die zijn duur. En het duurt lang, ook duur.

      Login om te reageren
  4. retsok zegt

    6 oktober 2015 om 20:20

    Wie betaalt er ook 27miljoen voor een auto. Zal de verzekering niet blij mee wezen.

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      6 oktober 2015 om 20:24

      @retsok: Een liefhebber.

      Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      6 oktober 2015 om 20:41

      @retsok: iemand waarvoor geld geen rol speelde en het worst zal zijn of het gedekt is … iemand die gewoon vol gaat voor racen en weer een verhaal heeft.. super toch

      Login om te reageren
      • retsok zegt

        6 oktober 2015 om 22:06

        @gokartmozart: ben ik het mee eens! Maar wat een geld.

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      6 oktober 2015 om 21:00

      @retsok: wordt daarom ook ondergebracht bij meerdere verzekeraars .

      Login om te reageren
  5. papa zegt

    6 oktober 2015 om 20:29

    Zou zomaar kunnen dat de verzekering circuit activiteiten niet denkt

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    6 oktober 2015 om 20:41

    Van het weekend op Zandvoort ook genoeg dure Bugatti’s gezien waar de eigenaren mee race’den. Prachtig om te zien en zonde als dat mis gaat, maar ook dir dingen zijn te verzekeren en zolang iedereen ongedeerd eruit komt mag je nog van wonderen spreken.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      6 oktober 2015 om 20:42

      @ghost: pre-war Bugatti’s om precies te zijn, zie ook Autojunk.

      Login om te reageren
  7. bofkont zegt

    6 oktober 2015 om 21:03

    Zoiets financieel Total loss rijden is er dan ook niet bij. Wordt altijd wel weer opgelapt.

    Login om te reageren
  8. desalen zegt

    6 oktober 2015 om 21:09

    Oeeeeh dit gaat zijn verzekeraar leuk vinden! :o ben niet geheel bekend met toedracht en dus schuldvraag. En zijn dekking uiteraard, maar gemakshalve ga ik er van uit dat meneer nog money over had voor een all risk verzekering en hoop ik dat zij dekking bieden op circuits ;p. If not: ???

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      6 oktober 2015 om 21:29

      @desalen: Racewagens kun je ook verzekeren, hoor.

      Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    6 oktober 2015 om 21:16

    Tja, als dat ding 27 miljoen waard is… Dan moet je nogal voordat je hem total loss hebt. Wel cool dat ie er gewoon mee gaat racen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      6 oktober 2015 om 23:04

      @E34M5Touring: volgens mij kan je zoiets met een nagelvijl uit een massief stuk staal vijlen voordat je aan die 27 miljoen zit. Vervangingswaarde (op basis van origineel frame) lijkt me veel lager. Elke reparatie dus ook. Enkele miljoenen lijkt me al veel, en dan bij extreme schade.

      Login om te reageren
  10. clarkson zegt

    6 oktober 2015 om 21:23

    Kan gebeuren tijdens het racen. Wel erg zonde.. maar lekker laten maken dat ding en verder racen! Ik denk dat de glimlach die je daar van krijgt het driedubbel waard is!!

    Login om te reageren
  11. mgmgb zegt

    6 oktober 2015 om 21:55

    En daar is een auto voor! Deze schoonheid is gebouwd als racer, dus racen zal hij. Gaat er iets stuk, dan wordt het gemaakt. Dat was nieuw de bedoeling, en dat is nog steeds de bedoeling. Klassiekers niet gebruiken is doodzonde. Mijn MG is bedoeld als fun auto die daarnaast nog net comfortabel genoeg is voor dagelijke ritjes, en daar gebruik ik hem dan ook voor. Kan prima, met goed onderhoud. Een DS is bedoeld als comfortabele zakensedan, en zo moet je hem dan ook gebruiken. Gewoon in een dag naar Zuid-Frankrijk cruisen. En zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen. Gebruik een auto zoals hij bedoelt is, dan kan hij in het ergste geval in het harnas sneuvelen. Oneindig veel beter dan wegroesten in een schuur of afbranden tijdens dat ene ritje dat je per jaar na de clubdag maakt omdat alle brandstofslangen uitdrogen door het weinige gebruik.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      7 oktober 2015 om 01:07

      @mgmgb: amen! Mooi gesproken. Niets aan toe te voegen!

      Login om te reageren
  12. hansjepansje zegt

    9 oktober 2015 om 21:59

    Oeps!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North