• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin vergroot productiecapaciteit buiten UK

Auteur: Dennis, gepost 22 november 2007 om 17:54 – 19 Reacties

Aston Martin Rapide Concept

Begin vorige maand lieten we je al weten dat Aston Martin hele goede zaken doet en de productiecapaciteit nu al bijna volledig wordt benut. Als straks de Rapide productierijp is, ontstaat er dus een probleem. Aston Martin wacht dit natuurlijk niet af en is op zoek naar partners die kunnen helpen bouwen.

Dit zou betekenen dat voor het eerst in de 93 jarige geschiedenis van het merk er auto’s buiten de UK worden gebouwd. Aston Martin onderzoekt momenteel de haalbaarheid van het outsourcen van delen van de productie. Hierbij komen de bekende coachbuilders in beeld. Er zou al gesproken worden/zijn met Pininfarina, Karmann, Magna Steyr het Finse Valmet. Het zal dan hoogstwaarschijnlijk gaan op de productie van de Rapide.

Pininfarina zou deze deal goed kunnen gebruiken, want de coachbuilder schrijft al een paar jaar op rij rode cijfers. Ook Karmann maakt een moeilijke periode door, maar die zou weleens kunnen worden overgenomen door Volkswagen, als de geruchten kloppen. (via: motorauthority)

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, karmann, pininfarina

Vorig bericht: « Carlsson doet de Mercedes-Benz C-klasse Estate
Volgend bericht: Lamborghini blijft gewoon luidruchtig »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    22 november 2007 om 17:56

    Laat ze naar Nederland komen :D
    Kunnen we zeggen dat we op Spyker, Donkervoort en de Matsubatsu Colt C23, en de Smart in Born, ook AM bouwen!

    Login om te reageren
  2. Silverarrow zegt

    22 november 2007 om 17:56

    Hey! om gelijk maar even van de gelegenheid gebruikt te maken: Waarom bouwt Aston Martin niet een keer motoren met een betere pk/inhoud-verhouding? :P

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    22 november 2007 om 18:00

    Ik las het in de Financial Times vandaag. Op zich goede ontwikkeling moet ik zeggen.

    @ M Freak, NL is veel te duur. Lonen zijn veel te hoog hier bovendien hebben we niet echt een carrosseriebouwer die de productie aan kan.

    Login om te reageren
  4. Juppe zegt

    22 november 2007 om 18:01

    In Dronten komt over niet al te lange tijd wel een productiehalletje beschikbaar ;)

    Login om te reageren
  5. bran zegt

    22 november 2007 om 18:03

    forst nationaal:p:p:p

    Login om te reageren
  6. Coen zegt

    22 november 2007 om 18:06

    Jammer dat de traditie verloren gaat…. (read: Aston Martin de echte engelse auto) !

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    22 november 2007 om 18:30

    leuk voor aston martin .. maarja .. typisch brits dus de productie zal gevoelsmatig wel in india gaan plaats vinden ..
    lijkt me een goede/goedkope keuze iig.

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    22 november 2007 om 18:50

    “Aston Martin de echte engelse auto”
    Kwamen de motoren niet al langer uit Duitsland? Handbuild by Wolfgang at Ford in Koln.

    Login om te reageren
  9. AstonMartin zegt

    22 november 2007 om 18:59

    Als het zo goed met ze gaat, waarom kunnen ze de fabriek dan niet gewoon uitbereiden?

    Aston Martin is Brits, en dat blijft het.

    Login om te reageren
  10. sjaan zegt

    22 november 2007 om 19:05

    mooie wagens, daar hou ik van

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    22 november 2007 om 19:44

    @ AstonMartin; Je weet niet hoe lang het succes aanhoudt…

    Login om te reageren
  12. AstonMartin zegt

    22 november 2007 om 19:54

    @Citrofiel
    Als je daar bang voor bent dan kun je het hele merk meteen opdoeken.
    Hoe zouden andere merken anders zo veel kunnen produceren in een fabriek.
    (Ja, ik weet dat merken meerdere fabrieken hebben)

    Login om te reageren
  13. Benjamin1 zegt

    22 november 2007 om 19:58

    Het zal dan hoogstwaarschijnlijk gaan op de productie van de Rapide

    gaan OM de productie van de Rapide

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    22 november 2007 om 20:02

    @ AstonMartin; Wat een goed idee van je!! :D ;)

    Login om te reageren
  15. Bol zegt

    22 november 2007 om 20:07

    @ Aston Martin,

    Ja net zo brits als Bentley, RR en TVR zeker?

    Login om te reageren
  16. L-Fred zegt

    22 november 2007 om 21:34

    Maar, waarom buiten UK? Dat staat nergens beschreven. Ik kan wel iets invullen (lagere lonen, betere kwaliteit, ….) maar wat is de reden?

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    22 november 2007 om 23:22

    “Als straks de Rapide productierijp is, ontstaat er dus een probleem.”

    Dat is een hele grote ALS volgens mij. Want in tegenstelling tot de Panamera hoor ik of zie ik hier niks meer van. En hoelang geleden hebben we de proto van deze auto gezien?

    Login om te reageren
  18. Chrizzzie zegt

    23 november 2007 om 08:07

    Aston Martin ontwikkeld niet hun eigen auto´s maar laat dat Auto Heinen doen. Aangezien Duitsers onderling altijd graag zaken doen emt elkaar denk ik dat Karman wel interesant kan zijn. Ik denk dat de productieaantallen te laag zijn voor Steyr.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    23 november 2007 om 11:05

    “Aston Martin ontwikkeld niet hun eigen auto´s maar laat dat Auto Heinen doen”
    Huh? Auto Heinen is een toeleverancier van componenten voor motorenbau. De echte ontwikkeling is natuurlijk in Gaydon, bij Volvo, Ford en misschien ook Prodrive.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North