• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini blijft gewoon luidruchtig

Auteur: Dennis, gepost 22 november 2007 om 18:40 – 25 Reacties

Lamborghini Murcielago LP640

Sportwagenfabrikanten kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: het feit dat de uitstoot volgens de strenge normen omlaag moet, wil niet zeggen dat er concessies gedaan zullen worden in prestaties en de wijze waarop men de sportauto’s beleeft. Wat dat betreft hebben ze allemaal dezelfde boodschap: we hoeven ons geen enkele zorgen te maken.

Zo kon ook Lamborghini topman Stephan Winkelmann onlangs opnieuw niet stevig genoeg benadrukken dat Lamborghini gewoon lekker luidruchtig zal blijven en aan de beleving niets zal veranderen. “If we look at the real impact, it is close to zero”, waren zijn woorden. Het draait allemaal om emotie.

Ondertussen kan het niet anders dan dat men achter gesloten deuren behoorlijk met de handen in het haar zit. De brandstofverslinders zijn niet voor niets zo vervuilend. Er zullen dus behoorlijke ingrepen (kunstgrepen?) moeten worden verricht om de uitstoot te beteugelen, zonder dat dit gevolgen heeft voor de prestaties en de wijze waarop een sportauto wordt beleefd.

Veel fabrikanten zoeken hun heil in eerste instantie dan ook in gewichtsreductie. Echter alleen met een dieet komen ze er niet. Sportauto’s worden vaak al zo licht mogelijk gehouden omdat dit de prestaties bevordert. Maar goed, licht kan altijd lichter en alles kan altijd beter, dus ik maak mij op hun advies geen zorgen en vertrouw erop dat het allemaal goed komt. (via: reuters)

Ook interessant!

  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini

Vorig bericht: « Aston Martin vergroot productiecapaciteit buiten UK
Volgend bericht: Toyota wordt zenuwachtig van Hyundai (Genesis sedan?) »

Lees Interacties

Reacties

  1. VLS54 zegt

    22 november 2007 om 18:43

    Ik vertrouw er ook op!

    Login om te reageren
  2. MrShifra zegt

    22 november 2007 om 18:44

    Het hele artikel staat op de voorpagina.. Volgens mij is dat niet de bedoeling.

    -edit: Dat was slecht enkele seconden en toevallig net toen jij keek, maar inmiddels dus niet meer zo.-

    Login om te reageren
  3. P@ zegt

    22 november 2007 om 18:45

    tis allemaal de schuld van die groene milieu hype op t moment :(

    Login om te reageren
  4. joost zegt

    22 november 2007 om 18:45

    *we hoeven ons zich geen enkele zorgen te maken. *
    ligt het aan mij of is dit geen nederlandse zin? miss wel miss niet ik ben niet goed in nederlands maar ik denk ik zeg het even;)

    -edit: Een beetje zelf vertrouwen mag best. Er stond eerst “..op zich…”, maar toen ik dat er tussenuit had gehaald, was “zich” blijven staan:) –

    btw ik vind dat ze helemaal gelijk hebben dat geluid moet er gewoon in blijfen!! anders vind ik het al snel geen sportauto

    groeten.

    Login om te reageren
  5. jurrian zegt

    22 november 2007 om 18:47

    Nou, dat word een lambo model op basis van de polo of lupo, met de 3l motor

    Login om te reageren
  6. bran zegt

    22 november 2007 om 18:51

    pfff die groenen ook de wereld is toch al omzeep doe er nog een schepje bovenop zou ik zeggen gezien er van nu het nog kan en die groentjes kunnen mn ****** kussen

    Login om te reageren
  7. MrShifra zegt

    22 november 2007 om 18:52

    Dan maar een Capristo-uitlaat gebruiken

    Login om te reageren
  8. AstonMartin zegt

    22 november 2007 om 18:55

    Als ze nou maar auto’s als de Reventón blijven maken, vind ik het best.

    Sportauto’s zijn sportauto’s, die norm moeten ze schrappen, of in ieder geval voor merken als Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche, Aston Martin…

    Login om te reageren
  9. Joost zegt

    22 november 2007 om 19:10

    @joost: Mensen verbeteren terwijl je zelf fouten maakt? blijven is met een -v niet met een -f, en ik neem aan dat miss misschien is? ;)

    Login om te reageren
  10. DRU zegt

    22 november 2007 om 19:15

    Er komt dus gewoon een electromotor in de nieuwe Lambo’s, maar achterin is een monster geluidssysteem gekoppeld aan de nieuwe generatie capristo’s (in samenwerking met BOSE) en een computer die engine_neutral.wav en engine_rev.wavafdraait. Leuk hoor :cry:

    Login om te reageren
  11. sjaak zegt

    22 november 2007 om 19:48

    Weet iemand eigenlijk hoe ze de vervuiling meten? Hoe word er bv gereden met de auto om het te meten? want als ze het niet volgas meten dan zouden ze ala F1 bv gewoon de helft of meer van de cylinders uit kunnen zetten als ze niet gebruikt worden. Een v12 op 6 cylinders trekt nogsteeds zonder enig probleem makkelijk te snelheidslimiet maar zal een stuk minder vervuilen.

    En dan bouw je als fabrikant gewoon een ”geheime” code oid in dat je je motor alsnog altijd op 12 cylinders kan laten lopen. kom je door de keuring heen en de klanten rijden nogsteeds op een v12.

    Login om te reageren
  12. Bol zegt

    22 november 2007 om 19:49

    Ik verwacht met onze huidige EU ontwikkelingen en steeds enger vormen aannemende milieuhype ontwikkelingen dat merken als Lamborghini en Ferrari over een jaar of 5 verboden zullen worden ;)

    Login om te reageren
  13. Bol zegt

    22 november 2007 om 19:50

    @ Sjaak

    Een V12 die op 6 cylinders loopt is niet echt te rijmen met de doelstellingen wat betreft gewichtsbesparing :)

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    22 november 2007 om 20:24

    Ok people ter illustratie van dit artikeltje (volume op twaalf graag!)

    Video van een Murcielago RGT (een racer dus) die voluit gaat… the sound! oh my god
    http://www.youtube.com/v/uPaH7v09ASk&rel=1

    Hoezo LOUD? Damm! http://www.youtube.com/v/ek9UyhrwaTU&rel=1

    Login om te reageren
  15. rickadelic zegt

    22 november 2007 om 20:28

    ja hopelijk houden ze het voor altijd zo. zou jammer zijn als zo’n schitternd geluid verloren zou gaan.
    hier nog een bewijs van het geluid van een reventon http://www.autojunk.nl/clips/view/134286 die heeft zich ook nergens van aangetrokken

    Login om te reageren
  16. RScosworth zegt

    22 november 2007 om 21:39

    @ w0o0dy
    Die gast zit te slapen hoor achter het stuur! ;)
    Zo hoort een R-GT te klinken:
    http://www.youtube.com/watch?v=nHv14QuecZo&feature=related

    Luister en huiver!

    Login om te reageren
  17. RScosworth zegt

    22 november 2007 om 21:44

    Het is trouwens alleen de R-GT met nummer 8 op zn dash.

    Login om te reageren
  18. Eric zegt

    22 november 2007 om 21:57

    Voor elke Lambo of Ferrari die van de band rolt, rollen er duizenden Golfjes van de band die duizenden kilometers meer doen dan exclusieve wagens.
    Voor zulke merken moeten er uitzonderingen komen!!!!

    Login om te reageren
  19. Nick zegt

    22 november 2007 om 22:40

    @Bol: Je rijd dan ook enkel op 6 cilinders (d.m.v. brandstoftoevoer afsluiting) als je niet het uiterste uit de motor trekt hé. ;)

    En misschien 4 cilinders om de motor stationair te draaien.

    Login om te reageren
  20. SimonMc zegt

    22 november 2007 om 23:13

    Haha, ik voorspel binnen een aantal jaar een bmw M5 met 400 pk, maar wel een PAK lichter ;).

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    22 november 2007 om 23:19

    O gelukkig, dan kan ik vanavond tenminste rustig slapen…

    Login om te reageren
  22. rider zegt

    23 november 2007 om 08:57

    ik hoop dat lamborghini gewoon bij luidruchtige en brute bakken blijft. dat is lamborghini. ik kan me geen lambo voorstellen die niet aan deze voorwaarden voldoet.

    Login om te reageren
  23. brian zegt

    23 november 2007 om 12:48

    joost schrijft,

    22 November 2007 om 18:45
    *we hoeven ons zich geen enkele zorgen te maken. *
    ligt het aan mij of is dit geen nederlandse zin? miss wel miss niet ik ben niet goed in nederlands maar ik denk ik zeg het even;)

    -edit: Een beetje zelf vertrouwen mag best. Er stond eerst “..op zich…”, maar toen ik dat er tussenuit had gehaald, was “zich” blijven staan:) –

    btw ik vind dat ze helemaal gelijk hebben dat geluid moet er gewoon in blijfen!! anders vind ik het al snel geen sportauto

    groeten.

    JOOST ALS JE DAN AL ANDERE MENSEN GAAT VERBETEREN MAAK DAN AUB!!!! ZELF GEEN UBER LOMPE SPELFOUTEN!!!! BIJ blijFFFFen!!!! IS NATUURLIJK BLIJVVVVVVVEN!!!!!

    Login om te reageren
  24. DM zegt

    23 november 2007 om 17:51

    Reed gisteravond voor, naast, achter :), voor, etc. een Lambo Gallardo. Klonk prima. Vond m’n vriendin ook, die ik aan de telefoon had :D.

    Mooi puntje in het donker: de blauwe vlammen die je diep in de uitlaat zag bij het terugschakelen. Erg vet!

    Login om te reageren
  25. Chief_S5 zegt

    28 november 2007 om 14:52

    @ brian: Maar hij heeft wel een foutje gezien. En misschien typt hij wel wat simpeler hier op Autoblog. En jou lange comment is volkomen nutteloos.

    Lamborghini is Lamborghini niet meer als het geen herrie maakt. Sommige mensen worden er gek van, maar sommigen vinden dit de beste soundtrack ooit. En ik ben een van die laatsten. Hoe meer Lamborghini ik zie, hoe vaker ik eraan denk om er eentje te bezitten. Alleen voor het geluid wil ik er best eentje hebben. Het is duidelijk, I love Lamborghini. :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North