• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Au: Ferrari F40 komt op zijn zijkant terecht na crash [update + video]

Auteur: Loek, gepost 17 januari 2025 om 18:28 – 29 Reacties

Je mag het buikje van een Ferrari F40 zien en dat is eigenlijk geen goed nieuws.

De reden dat veel mensen een ‘winterauto’ hebben is omdat rijden onder de huidige omstandigheden geen pretje is voor sommige auto’s. Het is smerig en zout, het asfalt is koud, je ziet minder, de weg is potentieel nat of zelfs besneeuwd: genoeg redenen om je dure auto binnen te laten staan en met een auto die de elementen wat beter kan bevechten de weg op te gaan.

Ferrari crash

Wat dat betreft hulde dat je het gewoon wel durft, al laat een tafereel van vandaag wel zien dat het ook mis kan gaan. Er zou namelijk een incident gebeurd zijn in het Verenigd Koninkrijk waar een rode Ferrari bij een ongeluk betrokken was. Dat klinkt dubbelop, want veel Ferrari’s zijn rood. Bij de auto in kwestie is het (officieel) een pleonasme, want het gaat om een auto die Il Commendatore enkel en alleen in het rood wilde uitgeven. Ja, helaas. Het gaat om een F40.

Er is beperkt beeldmateriaal van de crash, maar we zien meer dan genoeg. Een Ferrari F40 op zijn kant, met een scheef wiel, veel schade aan de panelen aan de onderkant en een compleet eraf gereten voorklep. We willen niet eens weten hoe de bovenkant eruit ziet als de auto al zo goed als afgeschreven is aan de onderkant.

Bestuurder gewond

Een krant die de crash meldt zonder erbij te vermelden dat de Ferrari een F40 is, schetst een beeld van wat er is gebeurd nabij Markyate. De F40 is om nog onduidelijke reden gecrasht tegen een lantaarnpaal en daarna in de berm tot stilstand gekomen, op zijn kant dus. De bestuurder heeft de klap overleefd, maar is wel vervoerd naar het ziekenhuis vanwege ‘verdere behandeling van de verwondingen’. Ook dat toont aan dat er iets serieus mis is gegaan. Van wie de F40 is en wie het aandurfde om deze in de huidige barre omstandigheden te besturen, is niet bekend.

Update

Inmiddels circuleert er wat meer informatie, ook al is het meeste speculatief. Zo zou de bestuurder een monteur zijn en dus niet de eigenaar van de F40, aangezien de auto beschermende materialen voor het interieur bevatte tijdens de crash. Ook is ontcijferd welke F40 het is en het zou gaan om de F40 met de hoogste kilometerstand ter wereld. Hoe veel dat is, dat wordt dan weer niet duidelijk.

Video

Het moment dat het misgaat voor de Ferrari F40 is ook gefilmd:

Met dank aan alle tips!

Ook interessant!

  • Gespot - Moet een Ferrari F40 origineel blijven?
  • "Volgende iconische Ferrari wordt F40-hommage"
  • Eerste gesloopte Ferrari 12Cilindri is een feit
    Eerste gesloopte Ferrari 12Cilindri is een feit
  • Ferrari verliest achtervleugel

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, f40, Ferrari

Vorig bericht: « Mysterieuze Mercedes S-Klasse Coupé roept vragen op
Volgend bericht: Nieuwe BMW’s krijgen een vleugje retro, met een ‘maar’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. extaxi zegt

    16 januari 2025 om 21:10

    Tijdens een testdrive vanaf het service centrum….auw! Dan heb je een rottige telefoontje met je baas denk ik zo.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      17 januari 2025 om 08:07

      Als ik de monteur was zou ik, ook als ik niks had net doen of ik zwaargewond was. Dat maakt het gesprek achteraf net iets makkelijker.

      Login om te reageren
  2. Exit Luminar zegt

    16 januari 2025 om 21:13

    Zo laten staan. monument

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    16 januari 2025 om 22:18

    Markyate? Marky-ate? Marky eats Ferrari’s for breakfast!

    Login om te reageren
    • forzauno1 zegt

      17 januari 2025 om 09:06

      Poah, de humor heb je iig niet van je ouders geërfd..

      Login om te reageren
  4. grandmasterb zegt

    16 januari 2025 om 22:29

    Die wordt waarschijnlijk gewoon weer opgeknapt omdat hij dan minstens 2 miljoen waard is.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      17 januari 2025 om 19:28

      Lijkt me ook. De wielen rechtzetten en een paar panelen vernieuwen. Dat kan voor veel minder dan de dagwaarde.

      Login om te reageren
  5. sanderkomnogeensergens zegt

    16 januari 2025 om 22:45

    Wat zijn ze toch mooi plat aan de onderkant.

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    16 januari 2025 om 22:48

    Nog recht zo te zien, die word wel weer opgelapt

    Login om te reageren
  7. a_buis zegt

    16 januari 2025 om 23:23

    Ach in Maastricht (Mecc) heb ik er minstens twee zien staan vandaag. Koop dan

    Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    16 januari 2025 om 23:36

    Leuk projectje voor Ratarossa

    Login om te reageren
  9. ponnie zegt

    17 januari 2025 om 00:07

    Lekker weertje voor een testrit ook, daar wacht je toch mee tot het op z’n minst droog is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 januari 2025 om 06:33

      In Engeland (daar hebben ze ons weer van morgen) kan dat betekenen dat je tot juli moeten wachten…

      Login om te reageren
    • p993 zegt

      17 januari 2025 om 20:18

      Ja dat. Of je houdt de rechtervoet in bedwang. Maar sommigen kunnen zich natuurlijk nooit beheersen…

      Login om te reageren
    • Fernando zegt

      18 januari 2025 om 00:16

      Zelfs met droog weer is een Ferrari als een stuk Sunlight zeep in een natte badkuip.

      Login om te reageren
  10. schuimbekje3 zegt

    17 januari 2025 om 01:24

    ik heb aanhangers in australie gezien met betere ophanging dan deze paardenkoets kwaliteit.. geen wonder dat het niet op de weg blijft.. een wonder dat het ook niet ij de hens is gevlogen

    Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    17 januari 2025 om 06:49

    Even los van de economische waarde, zonde dat zo’n icoon op deze manier aan z’n -weliswaar tijdelijke- einde komt.

    Login om te reageren
    • Fernando zegt

      18 januari 2025 om 00:21

      Ik zou het eerder schande dan zonde noemen. Voor mij totaal onaanvaardbaar dat een auto zo makkelijk op zijn zij gaat liggen bij 70km/u.

      Login om te reageren
  12. polo14 zegt

    17 januari 2025 om 07:43

    Mooi klusje voor Arthur Tussik.

    Login om te reageren
  13. sportevo zegt

    17 januari 2025 om 08:27

    Welke bizarre weersomstandigheden? De weg lijkt aardig droog.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      17 januari 2025 om 19:37

      Hooguit wat “moisty” die weg. Als het nu ijzelig is, ok, maar dit valt reuze mee. Torquesteer zal er niet op zitten al lijkt het zoiets te zijn. Misschien de reden van “Schuimbekje3” van toepassing, maar denk dat de bestuurder de power niet aan kon.

      Login om te reageren
  14. DeWitteCondor zegt

    17 januari 2025 om 09:04

    Dit doet wel pijn. De F40 is een van mijn favorieten. Ik houd van de Colin Chapman filosofie, die toch ook wel doorklinkt in de F40, en man wat een prachtige auto is dit.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 januari 2025 om 19:53

      Absolute favoriet.

      Maar ook veel legende, objectief de kwaliteit van een kitcar. En zo chapman was ie niet, echte gewicht 1350-1400kg. Niet superzwaar maar ook niet de beloofde 1100kg…

      Login om te reageren
  15. cossiekiller zegt

    17 januari 2025 om 14:03

    Een beetje oplappen, een carrosserie van een Fiero erop zetten (als dat mag van Pontiac), en ermee gaan racen!

    Login om te reageren
  16. MaartenD zegt

    17 januari 2025 om 14:38

    Zijn inmiddels ook bewegende beelden te zien hoe de crash ontstaat o.a. via de insta pagina van ratarossa

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 januari 2025 om 20:46

      De legendarische turbo boost die erin komt, bandjes model 1986 (P Zero, ik herken het profiel) op vochtige ondergrond, en natuurlijk een overmoedig piloot…

      Login om te reageren
  17. mc96 zegt

    18 januari 2025 om 10:18

    Lichte auto met veel vermogen. Koude weg, koude banden en dan gasgeven…. Wie had dat gedacht…

    Login om te reageren
  18. baserati zegt

    18 januari 2025 om 12:25

    Nou Matt Armstrong … kom maar door !

    Login om te reageren
  19. jmeverts zegt

    18 januari 2025 om 13:32

    Valt nog mee, lijkt niet alsof de bestuurder erg onverantwoord het gas intrapt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North