• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A1 facelift is officieel, inclusief driecilinders

Auteur: ricardo, gepost 14 november 2014 om 09:45 – 37 Reacties

Afbeelding Audi A1 facelift is officieel, inclusief driecilindersAfbeelding Audi A1 facelift is officieel, inclusief driecilindersAfbeelding Audi A1 facelift is officieel, inclusief driecilindersAfbeelding Audi A1 facelift is officieel, inclusief driecilinders

Audi A1 facelift is officieel, inclusief driecilinders
Audi’s kleinste telg wordt voorzien van nieuwe looks en een halve V6.

Aan de voorkant van de bijgeknipte A1 zien we dat de koplampen zijn vernieuwd, waarmee het hangoogeffect grotendeels teniet wordt gedaan. Ook de grille kreeg een iets andere vorm, maar die aanpassing valt bijna niet op. De ronde mistpitten zijn vervangen door rechthoekige exemplaren.

Interessanter is het wat er onder de motorkap gebeurt. Audi legt voor het eerst in zijn geschiedenis een driecilinder benzinemotor onder de kap. Een drukgevulde 1.0 TFSI die 95 pk ophoest en op papier 4,3 liter op 100 kilometer drinkt. Er komt ook een 1.4 TDI ultra met 90 pk en een verbruik van 3,4 liter op 100 km. Dat is dan weer geen primeur, want in de A2 legde Audi ooit al een oliestokende 1.2 TDI driecilinder, waarmee je in een halve aardcyclus op de honderd km/u zat.

Wie niet bereid is een Audi met driecilinder te kopen, heeft de keuze uit een 1.4 TFSI (125/150pk), een 1.6 TDI (115 pk) en de 190 pk sterke 1.8 TFSI. Het topmodel blijft de recent geïntroduceerde S1, met een 231 pk tellende 2.0 TFSI, goed voor 370 Nm en een 0-naar-100-tijd van 5,8 seconden.

De eerste bewegende beelden van de gefacelifte A1 en A1 Sportback staan op Autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Facelift Audi e-tron
    Facelift Audi e-tron onderweg, maar einde in zicht

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, facelift

Vorig bericht: « In december wordt de laatste Porsche 918 Spyder verkocht
Volgend bericht: Fiscus krijgt steun RDW voor bijtellingscontroles »

Lees Interacties

Reacties

  1. kapiteinaudi zegt

    14 november 2014 om 09:56

    Leuk ding, maar eerlijk is eerlijk. Interieur kan beter.

    Login om te reageren
  2. exotic zegt

    14 november 2014 om 10:06

    Fijne facelift, fijne auto.

    Niks aan toe te voegen.

    Login om te reageren
  3. malefunk zegt

    14 november 2014 om 10:06

    Die zag ik even niet aankomen…

    Login om te reageren
  4. dejviisz zegt

    14 november 2014 om 10:17

    zo zo zo .. Audi designers hebben hier uuuuuuuuuuuren aan gezeten .. Rescept .. ik bedoel respect

    Login om te reageren
    • malefunk zegt

      14 november 2014 om 10:23

      @dejviisz: Dit gaat al net zo vervelen als de facelift zelf…

      Login om te reageren
  5. granlusso zegt

    14 november 2014 om 10:23

    Mooi bijgepunt, heel subtiel. Zo kan ie weer even door!

    Login om te reageren
  6. endofline zegt

    14 november 2014 om 10:23

    Leuke instap leasewagen voor jonge mensen. (in Belgie) Maar dan wel nemen in een leuk kleurtje. Ik ben wel zo geen fan van de driecilinder motoren. Op papier zijn ze krachtig genoeg maar in de praktijk valt dit nogal tegen. Voor het verbruik moet je deze ook niet kiezen, de viercilinders zijn in het echt fijner en zuiniger. Maar ja CO2 onzinregels zeker….

    Login om te reageren
    • remylahaye zegt

      14 november 2014 om 10:34

      @endofline:

      Login om te reageren
    • remylahaye zegt

      14 november 2014 om 10:36

      @endofline: Uhm misschien bij VAG maar die van Ford is erg krachtig en ook een stuk zuiniger dan een vergelijkbare 4 cilinder. Mijn moeder heeft zelf een 1.0 Ecoboost en rijdt er dagelijks mee…

      Login om te reageren
      • ramshoek zegt

        14 november 2014 om 10:58

        @remylahaye:
        Laatst leuke multitest gelezen in Autovisie.
        Focus 1.0 vs Leon 1.4 TSI vs Mazda 3 2.0
        Theoretisch verbruik:
        1 Ford – 2 SEAT – 3 Mazda
        Praktijkverbruik:
        1 Leon – 2 Mazda – 3 Ford
        Als je de bladen een beetje volgt zie je steeds weer dergelijke resultaten.

        De turbo motor is een blijvertje en de 3-pitter denk ik ook. Ik verwacht wel dat die de komende jaren toch wat meer slagvolume gaan krijgen.

        Login om te reageren
        • remylahaye zegt

          14 november 2014 om 11:11

          @ramshoek: klopt, bij Autoweek hetzelfde verhaal, maar het zal ook te maken hebben met een kwestie van goed inrijden van de motor wat met demo’s nooit wordt gedaan en bij ons wél. Bij ons schommelt het verbruik bij 1 op 18 en 1 op 21 dus dat is erg netjes voor zo’n motor mits we veel snelweg rijden.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            14 november 2014 om 20:04

            @remylahaye:
            Die testers doen het er ook om, die heren hebben gewoon een bloedhekel aan kleine motoren en weigeren met hun tijd mee te gaan….
            Al moeten ze 100 in z’n 3 rijden om aan die vertekende cijfers te komen….

            Login om te reageren
      • endofline zegt

        14 november 2014 om 11:51

        @remylahaye: Ja die Ford ecoboost motor is een juweeltje. De enige fout is dat Ford deze motor in te grote koetsen stopt zoals de C-max grande.

        Login om te reageren
        • remylahaye zegt

          14 november 2014 om 13:07

          @endofline: ja inderdaad, gelukkig nog niet in de mondeo maar ik ben bang dat dat ook nog gaat gebeuren

          Login om te reageren
  7. eklasse zegt

    14 november 2014 om 10:27

    Jammer dat deze auto niet zo fotogeniek is. Op straat tussen andere kleintjes ziet hij er een stuk beter uit.

    Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      14 november 2014 om 13:45

      @eklasse: In het wild vind ik het inderdaad echt een leuke auto. Raar dat dat niet goed uitkomt op de persfoto’s.

      Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    14 november 2014 om 10:31

    ‘want in de A2 legde Audi ooit al een oliestokende 1.2 TDI driecilinder, waarmee je in een halve aardcyclus op de honderd km/u zat.’ I lol’ed

    OT: nee, nog steeds niet interessant genoeg. Net als de gemiddelde Audi.

    Login om te reageren
    • bakkenmetvis zegt

      14 november 2014 om 12:50

      @toyotafortuner:

      Nee precies, dan het modellengamma van toyota!

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        14 november 2014 om 20:01

        @bakkenmetvis: Dat is inderdaad interessanter want daar zit de RWD GT86 bij en daarmee is het gamma in een klap interessanter dan dat van Audi.

        Verder zijn het wel slaapverwekkende auto’s die Toyodas maar dat zijn Audi’s ook, alleen hoef je voor een Toyota niet 3K extra neer te leggen voor de ringen en blijven ze vaak iets beter heel dan het gemiddelde VAG product.

        Login om te reageren
  9. PunicaOase zegt

    14 november 2014 om 10:34

    Blijf het een heel kek karretje vinden. Facelift(je) is goed gedaan, niks verpest!

    Login om te reageren
  10. maliks zegt

    14 november 2014 om 10:34

    Vind hem best kaal als je het mij vraagt? Misschien meer vorm op de motorkap een extra lijn of mistlampen zal hem goed doen?

    Login om te reageren
  11. TimD zegt

    14 november 2014 om 10:41

    Valt mij altijd op dat er een X aantal mensen zijn die er commentaar op hebben, dat hij minimaal is verbeterd, waarschijnlijk is dat de beste manier, de Golf is volgens deze mensen ook al sinds de 5 ongewijzigd, gelukkig denkt 98% daar anders over en is het altijd een verkoophit

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    14 november 2014 om 10:45

    Als je die dakbogen nou gewoon in carroseriekleur bestelt, 17″ wielen en een s-line uitmonstering dan is het een heel leuk karreetje. Maar ook een duur karretje, maar dat is wat het een echte Audi maakt.

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    14 november 2014 om 10:52

    De 143pk TDI heeft het niet gered? Logisch ook wel eigenlijk. Met een beetje uitvoering was ie 43k…. Voor een Fabia…

    Login om te reageren
  14. ramshoek zegt

    14 november 2014 om 10:53

    Ik zou voor dat geld dan toch eerder kiezen voor een auto mét motor en mét uitrusting.

    Login om te reageren
  15. deventernaar zegt

    14 november 2014 om 11:27

    Blijft een geinig wagen. .

    Login om te reageren
  16. TDI-goeroe zegt

    14 november 2014 om 12:00

    begrijp ik het goed, dat de 2.0TDI 143pk niet meer leverbaar wordt????

    Login om te reageren
  17. drivingpleasure zegt

    14 november 2014 om 12:05

    Oke eerst was het A1 een gedrocht, nu is hij net een A3. Wat is hier de bedoeling van? Konden ze niet iets maken wat te onderscheiden is en mooi tegelijk?

    Login om te reageren
    • bakkenmetvis zegt

      14 november 2014 om 12:54

      @drivingpleasure:
      http://www.specsavers.nl/

      Als je nou zegt de verschillen tussen de nieuwe a6 en a8 daar kan ik inkomen

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        14 november 2014 om 13:02

        @bakkenmetvis: Ja op de reeks foto’s eronder is het ook duidelijker vanwege de kleurstelling. Maar die foto erboven vond ik toch wel verraderlijk.

        Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        14 november 2014 om 13:05

        @bakkenmetvis: Specsavers is trouwens een beetje overdreven, we hebben het nog steeds over Audi waar alle modellen bijna op elkaar lijken. Maarja zou wel weer een VAG fan op zijn pik hebben getrapt…

        Login om te reageren
  18. bakkenmetvis zegt

    14 november 2014 om 12:53

    Die 1.0 TFSI hadden ze in de Up moeten lepelen ipv dat atmosferische gedrocht dat er nu in hangt

    Login om te reageren
  19. Tonny zegt

    14 november 2014 om 15:05

    Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer deze mooie face lift versie beschikbaar komt, en zijn de prijze hoger of lager geworden met de nieuwe CO2 uitstoot?

    Login om te reageren
  20. HZW zegt

    14 november 2014 om 19:17

    Weer lekker waardeloos dat je de sterkste benzine motor onder de S1 niet met handbak kan kopen, DSG is standaard.

    Login om te reageren
  21. jrk68 zegt

    14 november 2014 om 19:55

    95pk uit een 1 liter 3 cilinder turbo is ook een lachertje trouwens, 25 jaar geleden had een Daihatsu Charade al meer.
    Mijn middenmotor Mercedes met halve V6 van slechts 699cc lacht zich hier trouwens ook gek om. Die gaat trouwens al hard richting de 2 ton zonder een druppel te verbruiken.
    Dat moet ik met die TFSI nog maar zien.
    Dat blokje kunnen ze trouwens beter in een Mii leggen, kan die misschien een Twingo bijhouden….

    Login om te reageren
  22. 730ld zegt

    14 november 2014 om 20:43

    Gelukkig dat ik anti milieu ben en deze nooit zal gaan rijden. Ik hoop dat ze er nog geen een verkopen met 3 cilinder. Zuinig of niet, dat rijdt toch niet!! Toch nog positief: ziet er mooi uit zo.

    Login om te reageren
  23. 730ld zegt

    14 november 2014 om 20:47

    Misschien beter dat de auto blogs dit soort nieuws niet meer tonen want wat is er interessant aan het down sizen van 4 naar 3 cilinders? Als ik Audi was zou ik dit nieuws ongemerkt doorvoeren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North